Seksiturismin Marokko (juttukommentit)

Kömpelö ja kauhisteleva artikkeli kertoo aivan erilaisesta Marrakeshista, missä minä puolisoni kanssa olen käynyt. Minulle Marrakesh oli yllättävän rento ja rauhallinen kokemus.
Olen asunut Egyptissä ja matkustellut Marokon lisäksi muissa Maghreb-maissa ja toisissa Välimereen liittyvissä arabimaissa. Monessa niistä olen kohdannut aikamoisen häiritsevää seksuaalista "tarjontaa". Olen ollut viisas/pelkuri/tyhmä/nuori/köyhä tms. mutta en ole käynyt koukkuun. Marokossa kukaan ei ole minua lähestynyt.
Eräs tuttavani käy säännöllisesti Tunisiassa, ja kertoo käyttävänsä juuri uutisessa mainitun kaltaisia palveluita. Marokko on hänen mielestään takapajuinen junttila.
Ihana sitten niin. Marrakeshissa olin hämmästynyt siitä, ettei kukaan juuri tyrkyttänyt mitään. Pari paikallista työtuttavaa kertoi, että siellä on valtiollisella urakalla yritetty saada kaupustelijoita tajuamaan, etteivät turistit pidä häsläämisestä.
Näytti tehonneen.
Epäilimme, että meissä oli jotain vikaa, kunnes aivan viimeisen päivän viimeisenä hetkenä tallustimme pois Marrakeshin torilta. Ja puskista kuului: "Hash? Sex?"
  • 2 / 2
  • vaeltaja2006
  • 17.4.2009 6:38
Alkuperäistä juttua lukiessa tuli vahva tunne, että homot ja pikkupoikia etsivät pedofiilit oli otettu silmätikuiksi. Heteromaailman vastaavat ilmiöt sivuutettiin alkulauseen jälkeen täysin.