Kiertoilmaisuja

Olen pitkään huomannut, että lähes kaikki umpiheterot miehet puhuvat julkisuudessa suoraan aviovaimoistaan, vaimoistaan, naisystävistään jne. Sitten on miehiä, jotka jostain syystä pitävät parisuhteitaan piilossa, käyttäen toistuvasti kiertoilmaisuja. Tässä esimerkkejä:

– Minulla on tunteita TOISTA IHMISTÄ kohtaan. Olen rakastunut toiseen ihmiseen. En ole uskaltanut kertoa. ... Haluan seistä tunteitteni ja rakkauteni takana. Että olen rakastunut toiseen ihmiseen. Että se rakkaus läpäisi voimallaan valtavia muureja.

– Olen ollut aina vähän HUONO SITOUTUMAAN.

– Sinkkuihmisenä ei halua rajata, kenet voi tavata. Ois se kiva, jos olisi IHMINEN, jonka kanssa voisi jakaa kaikkia niitä hienoja hetkiä, mitä on saanut kokea...

Lainausten BOLDAUKSET ovat minun.

En tiedä noiden lausujien seksuaalista identiteettiä. Ihmettelen kuitenkin miksi tällaisia kiertoilmaisuja edelleen viljellään. Toki tämä saattaa olla julkisuuspeliä, jolla koetetaan säilyttää oman yleisön mielenkiinto. Kun homo tulee ulos kaapista, mielenkiinto ja arvailu hänen seksuaalisesta identiteetistään loppuu siihen paikkaan. Huomio kohdistuu sen jälkeen häneen ihmisenä ja vaikkapa viihteen ammattilaisena. Hyvänä esimerkkinä Jari Sillanpää.

Tämän päivän Suomessa kaappeilu/salailu voisi jo loppua. Toki tapahtuu sitä naapurissakin, jossa sen voisi kuvitella olevan kokonaan poissa. Niin ei ole. Ohjelmasarjassa Minun totuuteni haastateltiin tv-toimittaja Robert Aschbergiä. Hän on hyvin mielenkiintoinen henkilö. Muissa sarjan haastteluissa puoliso mainitaan avoimesti nimiä myöten. Tässä haastattelussa oli mitä ilmeisimmin sovittu, ettei siihen puututa lainkaan. Hän on pitänyt linjaa luultavasti muuallakin julkisuudessa. Siksi Ruotsissa käydään keskustelua hänen seksuaalisesta identiteetistään.

Haastaatelu osoitteessa:
http://areena.yle.fi/1-2155239
  • 2 / 4
  • SaintJudy
  • 9.5.2017 12:44
Ehkäpä IHMINEN tarkoittaa IHMISTÄ eikä KARHUA?

HUONO SITOITUMAAN; kukapa sitä itseään horoksi julkisesti leimaisi...
  • 3 / 4
  • Pete
  • 12.5.2017 19:49
Mie vaan käytän termiä "puolisko". Se on helppo, eikä tarvii selitellä.
1.3. mentiin naimisiin.
  • 4 / 4
  • human
  • 13.5.2017 10:41
Jospa nuo ovat sisäistäneet sukupuolineutraaliuden.

Tai ovat sitten niitä suuntautuneita, jotka ovat kiinnostuneita julkisuudessa ihmisestä, eivätkä miehestä tai naisesta ihan kokonaan.