Pinkkimusta blokki
Mitä mieltä olette Pinkkimustasta blokista? Sehän on anarkistinen hlbti-ryhmittymä. Onko teillä siitä mitää tietoa?
Ei ole.
Luojan kiitos. Kasa täysiä kaistapäitä.
Anarkistit ovat aina aivan perussekopäitä riippumatta siitä mihin päin ovat kallellaan...
Anarkismilla ei saavuteta pitkäaikaisia tuloksia, täytyy olla sellainen hallinto joka parantaa asioita yhteisymmärryksessä eikä että opportunistisesti oteta kaikkea mikä irti lähtee miettimättä seurauksia.
Anarkismissa vastustetaan hallintoa mutta harvemmin on mitään vaihtoehtoa miten sen jälkeen, pitäisi se miettiä ennenkuin vallankumoukseen lähtee koska anarkia on eritoten heikoimmassa asemassa oleville sekä syrjityille tuhoisaa.
Tämä pinkkimusta blokki tosin vastustaa heteronormatiivisuutta eikä ideana ole mitään isompaa vaikka rahallista vahinkoa tulisikin. Seksuaalivähemmistöön kuuluvien oikeuksia on ajettu parhaiten ihan muissa piireissä, tosin ymmärrän tähän toimintaan liittyviä koska homoja on syrjitty niin kauan ja pahoin että kyllä itsellänikin välillä tekisi mieli iskeä takaisin, mutta homofobit ovat kyllä itse aiheuttaneet sen että kansan enemmistö suomessa(kin) alkaa pitää homofobeja säälittävinä hihhuleina joille voi naureskella niiden idioottimaisuudelle.
Seksuaalivähemmistöön kuuluvat ovat olleet moneen muuhun ryhmään verrattuna tosi pasifisteja eikä radikalismia ole ollut ainakaan seksuaalisuuden takia suoraan(esim itse olen kommunisti mutta seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeudet ovat luokassa johon kuuluu myös sukupuolten, etnisyyden, kätisyyden yms mukaan).
Minusta suomen seksuualivähemmistöt eivät tarvitsisi radikaalimpaa meininkiä, asiat menevät mielestäni täällä ihan kivasti ilman ihmisten tappamistakin tai potkimalla homofobeja tai uskonnollisten ryhmien seinien maalaailua.
Kerran oli tuosta ryhmästä jotain juttua jonkun Helsinki Priden yhteydessä joitain vuosia sitten. Eipä sen enempää ole tietoa.
Ei ole.
Luojan kiitos. Kasa täysiä kaistapäitä.
Anarkistit/Homot/Persut/Uskovaiset/filatelistit ovat aina aivan perussekopäitä riippumatta siitä mihin päin ovat kallellaan...
Kun näin vain on minun mielestäni, niin mitäpä sitä tutkailemaan itselle vieraita ilmiöitä sen enempää.
Minusta noilla on hyvä perusajatus, tää että kyseenalaistetaan vakiintuneita normeja (polysuhteet, feminismi yms). Muistuttaa että homojen heteronormatiivinen malli on melko uusi ja että jotkut siinä elävät saattavat normalisoida sitä tarpeettomasti. Tämä ilmiö povasi jopa jakson amerikan Queer as Folk sarjassa. Unohdetaan että kansanliikkeen sysäsi liikkeelle juuri drag queenit ja muut alemman portaan ihmiset.
Mulla tulee itsellä ongelma siitä kun sieltä tulee sanoma että ainoa oikea tapa olla homo on harrastaa anonyymiä vessaseksiä BodyBuilders mallisesti ja elää heterona heteroiden parissa arkena. Tämä tuntuu olevan iso osa tätä anti-pride homofobiset homot liikehdintään jonka kanssa mulla tulee usein riitaa. Suuren vapauden hinnaksi tulee elää kapeassa miehen sukupuoliroolissa ja sitä seksuaalisuutta saa sitten vain toteuttaa julkisen anonyymin seksin parissa.
Minua liskottaa suuresti nämä miehet miehenä teemaiset tapaukset ja tämä liikehdintä tuntuu liikkuvan samaan suuntaan heidän kanssa. Ja minä sanon että fuck em. Pojatki saa meikata ja käyttää mekkoi josko se heistä tuntuu kivalta. Jos nyt kuiten muistetaan että meillä ei ole mitään oikeutta kenenkään muun kehon ylle kuin omamme. Jos suodaan se vapaus toisille toteuttaa itseään parhaaksi katsomallaan tavalla kunhan tietty lain kirjain täyttyy (ei alastomuutta, työpaikoilla suojaimet yms).
Ylipäätänsä nämä tapaukset aina kuulostaa siltä kuin heille ei heru ja sen sijaan että tekisi itse mitään asian eteen vaaditaan että toisten pitää alentua heidän tasolle. Ja syyksi annetaan siitä suuri ja pyhä sukupuolirooli joista sit itse luistetaan miten sattuu olemaan luontevaa.
Aa, nyt muistuukin mieleen vähän lisää kiitos muistutuksienne. Taisi joku tuon ryhmän naisjäsen tai taisi olla peräti joku suuri johtaja olla roskaa puhumassa joitain vuosia sitten jossain väittelytilaisuudessa, josta jonkun ääniklipin täältä ranneliikkeestä aikoinaan kuuntelin.
Tuskinpa ne paljon poikkee Arhinmäen, Koivulaakson tai Anderssonin äärivasemmistolaisesta politiikasta.
Taisi tuo pinkkimusta poppoo "häriköidä" ainakin yhtenä kesänä Helsinki Priden avajaistapahtumaan Kolmen sepän aukiolla, protestoiden siitä vastaan että Helsingin kaupunginjohtaja oli mukana avaamassa Pride-tapahtumaa, mutta Helsinki oli tuon pinkkiryhmän mielestä tehnyt romanikerjäläisten osalta jonkin ratkaisun, joka ei miellyttänyt tuota pinkkimustaa ryhmää.
Eli tuolloin pinkkimusta poppoo sekä häiriköi Pridetilaisuutta että ei sillä saanut mitään positiivista aikaiseksi protestiasialleen - eikä Pride ainakaan ollut mitenkään syypää tai osallisena siihen pinkkimustapopppoon ajamaan ongelmaan.
Saiskohan nuo tanssimaan paritanssia yhdessä riqumannen kanssa? Vai menisikö siihen että silloin vain molemmat vikisisi, eikä kumpikaan osais viedä, eikä etenkään pysyä tahdissa.
Hyvä SaintJudy;
Toivoisin, että lukisit kommenttini kunnolla ennen kuin itse kommentoit niitä (muinaisen sanasotamme sävyyn).
Huomaa, että kommentissani ei ole lainkaan kyse omista mielipiteistäni, vaan faktoista.
Pinkkimustista, kuten totesin, en tiedä juuri mitään muuta kuin tälläkin palstalla jo mainitut puhehenkilön (joka oli vielä silloinen Akuliina, nykyinen Atle tahijotakin, Saarikoski) sekopäinen ja übermiesvihamielinen kommentointi haastattelussa ja heidän törkeä Priden häiritsemisensä, mutta "anarkismista" (huomaa lainausmerkit) tiedän yleisesti ottaen paljonkin entisen ammattini vuoksi poliittista historiaa sekä "ääriliikkeitä yhteiskuntarauhaa yleisesti vaarantavana tekijänä" opiskeltuani.
"Anarkistit" ovat vaarallisia. Full stop.
Nykyisin ihan kuka tahansa joka haluaa lähteä rikkomaan nippa nappa toimeentulevien kivijalkakauppiaiden ikkunoita, puhkomaan citymaastureiden renkaita ja rikkomaan niiden ikkunoita ja taustapeilejä tai vetämään mielestään rikkaan näköisiä ihmisiä kuuppaan kapakkaillan päätteeksi ihan vaan adrenaliiniboostin saamiseksi ja järkevämmän tekemisen puutteessa, voi kutsua itseään "anarkistiksi".
Samoin huumeiden laillistamisen kannattajat (tosin itsekin kannatan kannabiksen laillistamista, vaikken itse käytäkään), tarhakettujen luontoon (nälkään kuolemaan) päästäjät sekä minkkiturkkeja käyttäviä venäläisturistirouvia punaisella ja metrovaunuja vaikka millä väreillä spreijaajat. Asunnonvaltaajat, jotka tekevät sitä vain saadakseen ilmaista liiketilaa pillerikauppaan, lasken samaan joukkoon.
Taannoisen Makasiinien suurpalon aikana sammuttamaan tulleiden pelastuslaitoksen työntekijöiden kimppuun seipäin käyneet, katukivillä heitelleet ja kaasupulloja liekkeihin paiskoneet idiootitkin kutsuivat itseään "anarkisteiksi".
Tällaisessa "anarkismissa" on poikkeuksetta kysymys turhautuneista ja usein hyvin, HYVIN häiriintyneistä yksilöistä, joita ei yhdistä mikään muu kuin toiminnan ja jännityksen etsiminen väkivallan keinoin. Minkäänlainen "luokkataistelu" ei ole kyseessä, koska nämä herrantertut ovat poikkeuksetta n.k. "parempien" perheiden jälkikasvua. Köyhempien perheiden lapsilla kun ei ole aikaa eikä rahaa harrastaa "anarkiaa", kun pitäisi tehdä töitäkin elääkseen. Sama päti muuten jo 1800-luvun Venäjällä. Ei siellä ensimmäistäkään proletaarianarkistia esiintynyt. Minkäänlainen aatekaan ei yhdistä; ainoastaan viehtymys polttopulloihin, barrikadeihin ja toisten ihmisten satuttamiseen tavalla tai toisella.
Iso-Britanniassa ja Ranskassa pahoin rikki olevat "parempien" muslimiperheiden kersat hakevat vastaavaa jännitystä ääri-Islamista.
Pinkkimustien tapauksessa Akuliina-Atlella(/vast.) ei ainakaan pitäisi olla mitään valittamista perheensä sen enempää HLGTB -kuin aatteellisistakaan asenteista (puhumattakaan taloudellisesta tilanteesta), SITÄ Saarikoskien sukua kun on...
Aiheen psykologiaa käsittelevällä luennolla MPKK:lla luennoitsija Helsingin Yliopistolta aikanaan sanoi, että tällaisille yksilöille on aivan sama, mistä he adrenaliininsa saavat. Jotkut joukossa tosin haluavat profiloitua johtajiksi ja hankkia "opetuslapsia" muodostaakseen jonkinlaisen kultin (David Koresh aloitti juuri näin), mutta toiset taas voisivat vaikka värväytyä Muukalaislegioonaan ja olla aivan yhtä onnellisia siellä adrenaliinipaukkuineen.
Jos sen sijaan puhutaan anarkismista eikä "anarkismista", niin kannattaa huomioida, että anarkismi alkuperäisiltä tavoitteiltaan oli kaikkein rauhanomaisin ja yleissolidaarisin aatesuuntus, jonka tavoitteena oli täysin tasa-arvoinen, luokaton, itseohjautuva yhteiskunta, jossa jokaisella olisi täsmälleen samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet. Paino sanalla itseohjautuva.
Suosittelen Sinua lukemaan Ursula LeGuinin tieteisromaaneja, joista ainakin kahdessa hän kuvailee ihanneanarkistista planeettaa, jolla vallitsee täydellinen tasa-arvo, myös seksuaalinen. Suomennettu on ainakin 'Osattomien planeetta'.
Parhain terveisin:
Pete
P.S. Mitenhän se nykyinen Atle(/vast.) Saarikoski oikein perustelee entiset, "Miehet ovat tarpeettomia" -tyyliset kommenttinsa, kun hän kerran kokee itsensä nykyään mieheksi? I think we should be told...
human kirjoitti: "Taisi tuo pinkkimusta poppoo "häriköidä" ainakin yhtenä kesänä Helsinki Priden avajaistapahtumaan Kolmen sepän aukiolla, protestoiden siitä vastaan että Helsingin kaupunginjohtaja oli mukana avaamassa Pride-tapahtumaa, mutta Helsinki oli tuon pinkkiryhmän mielestä tehnyt romanikerjäläisten osalta jonkin ratkaisun, joka ei miellyttänyt tuota pinkkimustaa ryhmää.
Eli tuolloin pinkkimusta poppoo sekä häiriköi Pridetilaisuutta että ei sillä saanut mitään positiivista aikaiseksi protestiasialleen - eikä Pride ainakaan ollut mitenkään syypää tai osallisena siihen pinkkimustapopppoon ajamaan ongelmaan."
Ei, vaan kysymys oli tietysti siitä, että Pajunen oli sulkenut Helsingin kaikille avoimen queer-tilan sosiaalikeskus Sataman.
Hönötin VastaaIlmoita viestistä1 / 12
30.04.2014, 10:26 "Mitä mieltä olette Pinkkimustasta blokista? Sehän on anarkistinen hlbti-ryhmittymä. Onko teillä siitä mitää tietoa?"
Olen aktiivinen jäsen pinkkimustassa blokissa. En voisi kuvitella missään muussa olevankaan.
puppeliassi: "asiat menevät mielestäni täällä ihan kivasti"
Minusta taas asiat eivät mene ihan kivasti, mutta jos kulkee pää perseessä, niin ehkä sitten asiat ovat kivasti.
Yksi sankari taas yritti massamurhaa, koska häntä syrjitään ja Suomi laahaa ILGAnkin mukaan korkeintaan Euroopan keskitasolla ihmisoikeuksissa.
Pete: "Minkäänlainen "luokkataistelu" ei ole kyseessä, koska nämä herrantertut ovat poikkeuksetta n.k. "parempien" perheiden jälkikasvua. Köyhempien perheiden lapsilla kun ei ole aikaa eikä rahaa harrastaa "anarkiaa", kun pitäisi tehdä töitäkin elääkseen."
Minun omat vanhempani hylkäsivät minut, Keräsin välillä rahaa imemällä kyrpää kadulla. Olen ollut enemmän elämässäni työtön kuin somalit keskimäärin. Olen ollut monta kertaa asunnoton.
"Huomaa, että kommentissani ei ole lainkaan kyse omista mielipiteistäni, vaan faktoista."
En huomannut, koska et esittänyt mitään faktoja ensimmäisessä kommentissasi. Ilmeisesti vastenmielisyydestäsi tätä hieman hämärän peittoon jäänyttä ryhmittymää kohtaan liittyy antipatiaasi sen näkyvintä (?) henkilöä kohtaan? Jos sinulla on esittää näitä faktoja, voisit esiittää ne etkä mielipiteitäsi.
Hyvä huomio nuo lainausmerkit, jos puhutaan anarkisteiksi naamioituneista rähinöitsiöitä. Älä kuitenkaan yleistä. David Koresh rinnastus on vastenmielinen ja vaarallista populisma.
Kiitos kirjasuosituksesta, valitettavasti en ole sci-fin ystävä. Tänä kesänä olen päättänyt lukea William S. Burroughsin koko suomennetun tuotannon.
Anarkismi on siitä hyvä aate, että ei ole johtajia, joten jos joku haluaa moittia Atlas Saarikoskea, niin moittikoot häntä yksilönä. Hän ei ole sama asia kuin pinkkimustat. En ole havainnut hänen edes osallistuneen pinkkimustiin viime aikoina. On siinä varsinainen Saarikoski-asiantuntija, kun ei edes tiedä tämän etunimeä!
Minusta on muutenkin outoa tällainen sukuviha. Mitä väliä sillä on jos suku X on rikas, jos kuitenkin lapsi, joka tulee ulos kaapista hylätään eikä saa ikinä kokea sukunsa hyväksyntää eikä saa lohduksi edes niitä rahoja?
Tarkoitin lainaamallasi lauseella sitä aave että suunta on oikea ja sitten ennenkuin rupeaa tekemään mitään oikeasti radikaalia kannattaa miettiä että ajaako se seksuaalivähemmistöjen asiaa, ettei käy niin että tulee vastapuolelle marttyyrejä joka vetää ihmisten positiivista suvaitsevaisempaa kehitystä taaksepäin ja jäädyttää sen vuosiksi.
Tosin virallista seksuaalivähemmistöjen oikeuksien paranemista ei taida tulla seuraavan eduskunnan aikana jollei tule tämän eduskunnan aikana tosin ei seta tosiaan turhaksi jäisi vaikka virallisesti oltaisiinkin tasa arvoisia lain mukaan: ihmisten asenteissa paljon parannettavaa.
Olen itsekin täällä sitä kertonut että ihme ettei homot ole ruvenneet esim pommi iskuja tekemään mutta en toivoisi että sellaisia tulee ainakaan enään suomessa koska vaikka asiat paranevat hitaasti niin kannattaa varoa sellaista mikä pysäyttää positiivisen kehityksen kulun. Vaikka 5 vuoteen ei tulisi tasa arvoista avioliittolakia suomeen niin ihmisten asenteet paranevat täällä(kin).
Kyllä itseänikin harmittaa tosi paljon että edistystä tulee tosi hitaasti ja joidenkin tapaamieni ihmisten eivät uskalla seurustella kanssani koska pelkäävät muiden reaktiota ja itsekin itsemurhaa miettinyt syrjimisen takia mutta en koe että oikeasti se auttaisi hlbt ihmisiä suomessa jos alettaisiin rähinöimään. Homofobit aiheuttaneet aivan mittaamattoman paljon kärsimystä hlbt ihmisille suomessakin ja aiheuttavat edelleen: nuorten hlbt ihmisten itsemurha, masennus yms luvut paljon korkeampia koska homofobiset ihmiset myrkyttävät ilmapiiriä, mutta ihmiset voi muuttua: moni ihminen pari kymmentä vuotta sitten vihasi homoja nyt tasa arvoista avioliittoa kannattaa suurin osa suomalaisista koska ihmiset tajuavat että jos on homofobi on paha ihminen.
Minulla menee suhteellisen hyvin, mikä tarkoittaa sitä, ettei minun nuppini hajoa. Minä kuitenkin kuulen lesbokavereiltani sellaista, että joku esittää, ettei ne ole oikeassa WC:ssä silloin, kun ne käyttävät julkista WC:tä ja että heitä pelottaa käyttää julkisia WC-tiloja. Minä kuulen transvestiiteilta, että on yrityksiä, jotka eivät suostu palvelemaan heitä. Minä kuulen transsukupuoliselta, että menee tapaamisoikeus lapseen tai tullaan sylkemään päälle kadulla.
Minua itseäni vaivaa lähinnä sairaus ja köyhyys. Jälkimmäisen suhteen minä olen ruvennut epäilemään syrjintää työhönotossa.
Sitten meiltä viedään tila alta.
Minä koen, että ilmapiiri on aika heteroaggressiivinen ja altis räjähdykselle, jos joku tulisi esimerkiksi Pridessä suoranaisesti vittuilemaan. Pride kun on niitä harvinaisia tilaisuuksia, missä ei pitäisi syrjintää olla. No, muutaman kerran on känninen homo yrittänyt tulla vähän rähjäämään, mutta se on ihan normisettiä ja vartijat heti puuttuvat siihen.
Mun mielestäni koko loppupride on tavattoman keskiluokkainen. Eräs pitkän linjan homoaktiivi kertoi, että häntä on kerran elämässään tultu häiriköimään. Mun on niin kovin vaikea ymmärtää sellaista. Minuun kohdistuvaa häiriköintiä on nykyisin tosi harvoin ja se on lähinnä työsyrjintää, mutta aiemmin minua häiriköitiin jatkuvasti. NORMITILANI ON POSTTRAUMAATTINEN. Olen yliherkkä kaikelle häiriköinnille. Kerään ihmisten häiriköintikokemuksia. Vetäydyn mielelläni syrjään heteroporukoista.
Kuten sanottu, nyt kun on tämä Suomen transsukupuolinen yliopistopommittaja, meidän olemassaolomme on melko pehmeää siihen verrattuna. Me emme eristäydy muista ihmisistä. Me emme suunnittele massamurhaa. Me emme suunnittele kenenkään murhaamista, emmekä edes vahingoittamista. Sen jälkeen, kun äärioikeisto on ottanut toimintatavakseen väkivallan ja murhat on meikäläisten toimintatavat muuttuneet entistä väkivallattomammiksi. Kun on itse kokenut fyysistä väkivaltaa, haluaa rauhaa. Ei se koske pelkästään minua, vaan tiedän erään pinkkimustan harrastelevan hello kittyjä. Minä taas harrastan pehmoankkoja.
Mutta vaikka minä haluan rauhaa ja minun kaverini haluavat rauhaa, niin turha silti ajatella, että meillä olisi aina kivaa. Kivaa ei ole, kun ne haavat vuotavat. Se uhkan tuntu on aina sellaisena painostavana pilvenä päällä. Ja jos joku hetero tulee lyömään, niin me puolustamme itseämme.
Minusta oli esimerkiksi täysin oikein blokata FDL Pirkanmaan Pride-kulkueesta. Sen sijaan ei ollut oikein heittää niitä tyhjällä muovimottelolla. Ei mitään ylimääräisiä provokaatioita.
Miksi anarkisteilta vaaditaan valmis ja lopullinen suunnitelma yhteiskuntaa varten (johon siis ei ole pakko liittyä), kun taas Pride-kulkueen muilta poliittisilta ryhmiltä ei vaadita? Miksi kukaan ei mene kysymään, minkälainen on kokoomuslaisen yhteiskunnan toteutus heikompien ihmisten osalta.
Kokoomuksesta on tullut julkisuuteen lausuntoja ettei heikoimman aineksen lisääntymistä tule tukea, eli iso kuva heillä on että annetaan sairaiden, vammaisten, työkyvyttömien, työttömien ym kuolla.
Sekoomus kalastelee ääniä porvarihomoilta, muiden kuin rikkaiden ihmisoikeuksilla ei ole mitään väliä.
Keskustelun keskiössä on niin Suomessa kuin muuallakin avioliitto. Avioliitosta on tullut ikään kuin hlbtiq-myönteisyyden mittari. Kun katsoo ILGAnkin karttaa, niin se on oudosti vääristynyt. Elämä sateenkaariväestöllä on kaikkein hankalinta niissä maissa, missä tämä Olli Rehnin talouskuritus on ollut psykopaattisinta. Ennen vanhaan treffi-ilmoituksissa oli lause "perusasiat kunnossa". No, modernissa Euroopassa harvenevalla joukolla on perusasiat kunnossa, eikä sen takia kannata lähteä miettimään treffejäkään, parisuhteesta puhumattakaan.
Pinkkimustiin tulee sellaista sakkia, joille on ollut vaikea saada sellaista duunia, mistä ihan oikeasti maksettaisiin palkka. Ilmaistöitä halutaan teettää ikään kuin työn saanti olisi työttömästä kiinni eikä työnteettäjän asenteista. Niilläkin, joilla palkka on, ei tahdo raha riittää elämiseen. Kamppailu toimeentulosta on tietysti yhteinen muiden köyhien kanssa, kun taas rikkaat homot ovat yhdessä toisten rikkaiden kanssa ja heidän elämäntapansa on niin erilainen köyhien kanssa, ettei köyhänä tunne oloaan kotoisaksi Pridessä.
Väkivaltaakin on ihan eri tavalla. Rikkaat eivät ikinä norkoile missään asemilla odottamassa junaa, eikä ole missään metrovaunussa, mitkä hullut valitsevat foorumeikseen kun haluavat väkivaltaan ryhtyä. Massamurhaajan aikeistakin lähetettiin ilmiantoja netissä monet kerrat, mitään ei tapahtunut ennen kuin yhteisön ulkopuolinen teki ilmiannon. Nytkään ei ole kuulunut mitään infoa siitä, ketkä ovat ne 21 ihmistä, jotka ovat olleet tämän hullun yliopistoiskua suunnitelleen listalla, tai onko mahdollisesti itse siinä.
Pinkkimusta blokki kuulostaa, kuten moni "vaihtoehtoinen", ihan kiinnostavaltavalta.
On tosin kokemuksia sellaisestakin, että vaihtoehtoisuus onkin enemmän fetissiä kuin mitään muuta.
Anarkia (hallinnoimattomuus) on ihan kaunis ajatus. Sellainen vaatii porukalta kuitenkin niin suurta yhdenmukaisuutta, vastuullisuutta, valveutuneisuutta, energiamäärää, tietotaitoa, älyn ja motoriikan ja sosiaalisuuden lahjoja, ettei se tyypillisessä ihmispopulaatiossa taida voida käytännössä tasapainoisesti toimia kovin kauaa ilman, ettei kyvykkäämpien ja kyvyttömämpien tai toisaalta tapoja kunnioittavien ja näitä kunnioittamattamien välille syntyisi epäterveitä hyötysuhteita ja pysyväisluonteisia hierarkioita.
Seksuaalivähemmistöissä on enemmän pienituloisia kuin heteroväestössä johtuen siitä että syrjintä aiheuttaa masennusta joka heikentää työkykyä ja tietenkin jos syrjitään työhönottotilanteessa niin pidemmän päälle sekin aiheuttaa masennusta ja työkyvyn heikkenemistä jolloin vaikka olisi kunnollinen työpaikka vapaana johon muuten pääsisi mutta koska aikaisemmat kokemukset masentaneet työkyvyn pois niin ei mahdollisuutta nostaa elintasoaan.
Itse en usko että kaikki esim kokoomusta äänestävät homot olisivat oikeasti rikkaita vaan ei vain kiinnosta politiikka ja/tai sitten mennään propagandan mukana kun ymmärrystä ei ole. Oikeasti kokoomuksen politiikasta hyötyviä on tosi vähän mutta markkinointi onnistunut hyvin kun saadaan esim sairaanhoitajia heitä äänestämään...
"Seksuaalivähemmistöissä on enemmän pienituloisia kuin heteroväestössä"..
Mahtaako tämä pitää länsimaissa, esim. Suomessa, paikkansa? Aika usein seksuaalivähemmistöissä on poikkeusyksilöitä: suorituskyvyltään ja kapasiteetiltaan keskivertoa korkeammalla sijaitsevia. Kun vielä heillä menee vähemmän voimavaroja perheytymiseen ja lasten kasvatukseen, niin luulisi tilanteen olevan päin vastoin. Pinkki rahahan on jo melko tunnettu käsite.
Oukei, jenkeissä asiat näyttäisivät olevan epäsuotuisasti sateenkaariväelle...
Olisikos tietoa Euroopasta?
Ei pahemmin olla täälläpäin tutkittu näköjään mutta paljon yleisemmät itsemurhatilastot kertovat että masentuneita paljon enemmän seksuaalivähemmistöillä ja masennus aiheuttaa vaikeutuessaan työkyvyn alenemisen ja jopa sen kokonaan menettämisen jolloin tietenkin tulot pienemmät kuin jos olisi kunnon töissä.
Ja se että homoissa olisi jotain erityisen menestykkeitä kuin keskimäärin niin varmaan joillakin aloilla pärjäävät keskimääräistä paremmin ja nostetaan esille menestyjiä mutta kyllähän aspergereissakin keskimääräinen älykkyystestien tulokset on neurotyypillisiä korkeampia ja on paljon hyvin menestyineitä mutta sitten tosiaan vain 10-15 % elättää itsensä työllä, eli vaikka oli paljonkin menestyviä niin silti suurinosa pienituloisia. Asperger keskustelua voidaan jatkaa siinä ketjussa, tämä oli vain esimerkki miten vaikka olisikin jotkut tosi menestyneitä niin jos iso osa pienituloisia niin ei sitä hyvänä voi pitää, tosin hlbt ihmisten työkyky yleisesti ei ole muusta kiinni kuin ympärivöivästä yhteiskunnasta joka syrjii.
Edit ja yhdysvalloissa tilanne tosi huono seksuaalivähemmistöillä koska jos vanhemmat potkivat kotoa pois niin on tosi vaikeaa nousta katuojasta ylöspäin, suomessa sentään parempi tilanne jolloin voi jos vanhemmat ajaa pois kotoa saada asuinpaikan ja perusasioita parannettua tosin terapiaa saattaa olla vaikeampaa saada nykyään kun jopa kouluampujakin oli ennen tekoaan vaatinut saada hoitoa mutta leikkausten takia ei ollut resursseja.(no ok ei ollut sanonut että jos en pääse hoitoon menen kouluun ampumaan mutta kuitenkin vaatinut hoitoa pahaan oloonsa)
Voi herranen aika, että täällä pyörii sekopäistä väkeä...
Hyi, hyi, Pete...
Trans. selviytyjiä on tutkittu Euroopassa:
Salary and Wages: The respondents report a wide range of incomes, though they are
disproportionately at the lower end of salary levels, with over one third – 37.4% – having a personal
income of less than €20,000 per annum. Moreover, approximately half of trans people – 49.4% – have
earnings less than €25,000, which is significant given that average earnings in the EU 27 are €28,000
http://www.pfc.org.uk/pdf/eurostudy.pdf
...mutta tämäkin tutkimus rupeaa olemaan vanha. Tuon jälkeen on Olli Rehnin austerity kurittanut ihmisiä.
Hmm... Edelleen jostain syystä hidastelen vetämästä suoria linkkejä sateenkaariominaisuuksien ja materiaalisen hyvinvoinnin välille. Vaikka kyllähän sellainen olisi loogista kulttuurissa, jossa arvo usein asetetaan taloudellisin määrein.
Tosin sellaistakin esiintyy, että asioista haukutaan väärää puuta.
Käsittääkseni lesbojen ja homomiesten toimeentulossa on tilastollisesti huomattavia eroja, jossain taisi olla joku tutkimuskin...? Kyse taisi osaltaan olla myös naisvaltaisten alojen huonommasta palkasta?