Amerikan Yhdysvaltojen demonisointi. I love Freedom/USA

• 1 / 1
  • JAMPPA
  • 13.2.2014 22:27
Kopion tähän osittain kommenttejani aikaisempiin Ranneliikkeen uutisiin.

Tämä aloitus siksi, että olen ollut havaitsevanini innokasta ja kärkästä USA:n arvostelua täällä. Mikäpäs siinä jos se on aiheellista ja suhteellista, mutta tosiasiat on aina hyvä pitää mielessä, eikö?

Tässä aiempia huomioitani:

"Olisiko kellään täällä tilastotietoa siitä, montako miljoonaa amerikkalaista esim. asuu osavaltiossa, jossa tällä hetkellä on laillista mennä naimisiin (en siis tarkoita vastaavaa vajaata lakia kuin esim. Suomessa tällä hetkellä, vaan täysin yhdenvertaista avioliittolainsäädäntöä) samaa sukupuolta olevan kanssa?

Aika monta miljoonaa amerikkalaista elää alueilla, missä avioliittolainsäädäntö on edistyksellisempää kuin Suomessa. Muistettakoon tämäkin.

Hain luvun Wikipediasta:

120,856,483
(38.23% of the U.S. population)"

"JAMPPA • 03.02.2014 18:33
Vielä lisää tästä Yhdysvaltojen vertaamisesta Venäjään yhdenvertaisuusasioissa (esim. tai nimenomaan koskien "homolakeja") JA Yhdysvaltojen vertaamista Kiinaan kuolemantuomioissa:

Olen itsekin ehdottomasti kuolemanrangaistusta vastaan, mutta itse kunkin kannattaisi varmasti katsella vähän tilastoja koskien kuolemantuomioita Yhdysvalloissa vs. Kiinassa.

Samoin (kuten jo edellisessä kommentissani huomautin) kannattaisi muistaa että jo melkein 40% amerikkalaisista elää, siis JO NYT, osavaltioissa joissa avioliittolainsäädäntö on yhdenvertainen, toisin kuin esimerkiksi Suomessa tai Saksassa Euroopassa. Puhumattakaan Venäjästä.

Yhdysvaltojen demonisointi kun vaan tuntuu olevan monelle niin herkkua täällä "Länsi-Euroopassa" (vaikka Suomen lukeminen tuohon joukkoon onkin vähän kyseenalaista)."