Ryssät tulevat = > homot menevät takaisin kaappiin
»
Pietarissa hyväksyttiin ´homopropagandan´ kieltävä laki
Homoseksuaalisuudesta on tulossa kovaa vauhtia jälleen rikos Venäjällä:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Pietari+hyv%C3%A4ksyi+homovastaisen+lain/a1305556729459
Samalla kun Suomi riisuu itseään aseista, Venäjä varustautuu suursotaan ja konfliktiin lännen kanssa. Ei ole epäilystäkään siitä, että KUN Venäjä valtaa Suomen, homojen vapautusliike stoppaa.
Näin ne ajat muuttuvat. Mitään uuttahan tässä ei ole. Sama tilanne oli, kun kansallissosialismi nousi valtaan Saksassa vuonna 1933. Homoseksuaalisuus oli yleisesti hyväksyttyä ja homobaareja oli joka kadun kulmassa. Berliini oli homojen mekka, kunnes kaikki stoppas. Näin se historia toistaa itseään.
Mitäpä ehdotat homoille Suomessa seuraaviksi toimenpiteiksi?
"Ei ole epäilystäkään siitä, että KUN Venäjä valtaa Suomen ..."
Anteeksi takertumiseni pieneen yksityiskohtaan - miten niin, kun Venäjä valtaa Suomen? Onko meillä täällä joku asia paremmin kuin venäläisillä? Vanhat historian juonteetko venäläisiä patistaa valtaamaan Suomen? Itse en (tyhmyydeltäni) huomaa / löydä mitään sellaista syytä, minkä perusteella venäläiset tekisivät invaasion Suomeen.
Tekstissäsi oli toinenkin perustelematon väittämä: Samalla kun Suomi riisuu itseään aseista, Venäjä varustautuu suursotaan ja konfliktiin lännen kanssa.
Viitannet tällä tuohon jalkaväkimiinojen poistoon Suomesta. Ainakin saman perustelun olen - äskettäin- kuullut eräältä itäsuomalaisessa pikkukaupungissa asuvalta sukulaiseltani. Eli hänen tuttavapiirissään on henkilöitä, jotka käyvät Venäjän puolella ajoittain ostosreissuilla. Kyseiset henkilöt olivat sattuneet näkemään Venäjän armeijan joukkoja viimeisimmällä reissullaan ja nyt tuolla pikkukaupungissa (pienissä piireissä) polemisoidaan "Venäjän hyökkäysaikeista Suomeen", kun rajalla on ollut paljon venäläisjoukkoja ja samaan aikaan meillä lakkautetaan varuskuntia, hävitetään aseita jne.
Mielestäni spekulointi Venäjän hyökkäysuhalla, samaan aikaan kuin Suomi poistaa esim. jalkaväkimiinoja ja käyttökelvottomia aseita (no, varuskuntien lakkauttaminen on säästötoimenpide), on osittain jopa varomatonta ja aiheetonta pelon lietsontaa, johon helpostikin haksahdetaan sellaisissa piireissä, joilla ei ole juurikaan muuta tekemistä päivittäisessä elämässään, kuin etsiä epätoivoisesti asiayhteyksiä erilaisille tapahtumille.
Yksittäisen ihmisen mielipidemalipunoillilla - varsinkin kun manipuloija osaa käyttää lahjaansa - on vakavat ja kauaskantoiset seuraukset. Siihenhän Jochana viittasi viimeisessä kappaleessan, eli tuonne kansallissosialismiin ja Saksaan.
Itse olisin kuitenkin varovainen vastaavien pueiden levittämisessä - siis yhtäläisyysmerkkien vetämisellä venäläisten hyökkäysaikeiden ja Suomen varuskuntien lakkauttamisen, sekä jalkaväkimiinojen poistamisen välille. Toiseen paikkaan voisin yhtäläisyysmerkit vetää kirjoittajan tekstin osalta, eli kirjoittajan mielipiteet = perussuomalaisten manipulaatiopuheet.
>> Mitäpä ehdotat homoille Suomessa seuraaviksi toimenpiteiksi?
En valitettavasti voi vastata tähän kysymykseen, koska julistaminen on tällä foorumilla kielletty. Jos minulle luvataan ylläpidon taholta, että suoraa ja rehellistä vastaustani tähän kysymykseesi ei pidetä julistuksena, voin vastata.
>> Itse en (tyhmyydeltäni) huomaa / löydä mitään sellaista syytä, minkä perusteella venäläiset tekisivät invaasion Suomeen.
En usko, että olet tyhmä. Kaikki eivät näe tulevaisuuteen.
>> Mielestäni spekulointi Venäjän hyökkäysuhalla, samaan aikaan kuin Suomi poistaa esim. jalkaväkimiinoja ja käyttökelvottomia aseita (no, varuskuntien lakkauttaminen on säästötoimenpide), on osittain jopa varomatonta ja aiheetonta pelon lietsontaa, johon helpostikin haksahdetaan sellaisissa piireissä, joilla ei ole juurikaan muuta tekemistä päivittäisessä elämässään, kuin etsiä epätoivoisesti asiayhteyksiä erilaisille tapahtumille.
Olen eri mieltä. Proaktiivisuus ei ole yhtä kuin "pelon lietsonta" eikä tulevaisuudella spekulointi ole koskaan pahasta, jos ei se nyt ihan hallitse elämää. Minulla on kosolti muutakin tekemistä ja ajateltavaa. Tulevaisuuden skenaariot ovat vain eräänlainen harrastukseni.
Pidän kyseistä uutista hyvin vallankumouksellisena ja käänteentekevänä. Kyse on merkittävämmästä asiasta, kehityskulusta ja ilmiöstä kuin useimmat osaavat vielä kuvitellakaan ja syyt ovat historialliset. Nostin kansallissosialismin esimerkiksi siitä, kuinka nopeasti ja äkkiarvaamatta voi tapahtua suuria muutoksia. Asia on toisellakin tapaa merkittävä. Muistakaamme, että natsit pitivät homoaktivisteja kommunisteina, koska Saksan kommunistinen puolue tuki marxilaisia homojärjestöjä. Neuvostopropagandan mukaan kyse oli fasistisesta perversiosta. Toisen maailmansodan jälkeen, kun natseja ei enää ollut, USA:ssa homoseksuaalisuus ja -aktivismi yhdistettiin kommunismiin, etenkin McCarthyn aikana. Kylmän sodan aikana kommunismin pelko (ja suhtautuminen homoseksuaalisuuteen) yhdisti koko länttä. Neuvostoliitossa puolestaan ajateltiin, että homoseksuaalisuus oli länsimainen ilmiö ja edusti individualismia ja kapitalismia. Sosialistisissa maissa homojen poliittinen aktivismi ei onnistunut, mutta lännessä aktivismi koki läpimurron vuonna 1968, jolloin militantti ja radikaali vasemmistoliike politisoitui. Nyt on syytä huomata, että homoaktivismiliikkeen juuret olivat Berliinissä, marxilaisissa järjestöissä (esim. Institut für Sexualwissenschaft, Gemeinschaft der Eigenen), mutta natsien noustua valtaan homoliike siirtyi Jenkkeihin, jonne perustettiin 1950-luvulla ensimmäinen homofiilijärjestö (Mattachine Society). Alusta alkaen homoliike on kuitenkin saanut vaikutteita marxilaisuudesta. Sillä voidaan hyvällä syyllä sanoa olevan marxilaiset juuret. Nyt kun punavihervasemmistolainen sosialismi, humanismi ja arvoliberalismi ovat saavuttaneet vakiintuneen aseman länsimaissa, homoliike on menestynyt ja homojen oikeuksista on tullut länsimainen "vientiartikkeli", jonka puolesta jopa USA tänä päivänä esitaistelee. Alkujaan sosialistinen liike on tullut osaksi länttä. Nyt kun Venäjä lyhyen länsimaistumis- ja demokratisoitumiskehityksensä jälkeen jälleen haikailee tsaarinvallan- ja Neuvostoajan suuruutta, heiluri on siirtynyt toiseen äärilaitaan: homoseksuaalisuus on nyt länsimainen ilmiö, jota vastustetaan ja vastustus kasvaa sitä mukaa kun Venäjän sotilaspoliittinen ja taloudellinen valta-asema kasvaa. Odotettavissa on, että se on pian jälleen rikos Venäjällä.
>> kirjoittajan mielipiteet = perussuomalaisten manipulaatiopuheet
Olen poliittisesti sitoutumaton.
"Olen poliittisesti sitoutumaton."
Niin. Kerrotko Jouko vielä meille, miksi olet sitoutumaton.
Veikkaisinpa, että koska mikään poliittinen puolue ei suurin surminkaan haluaisi hänen kaltaistaan "suurta ajattelijaa" riveihinsä.
Eivät edes persut.
Menkäähän tarkistamaan näkönne! Nimeni on Jochanan.