Kuinka urheiljat saataisiin hiljaisiksi?

Mikseivät huippu-urheilijat voisi pitää naamansa ummessa ja keskittyä vain siihen asiaan, jonka he osaavat?

On suorastaan älyllistä alamittaisuutta laskea huippu-urheilija tv-kameran eteen selostamaan omaa suoritustaan, vaikkapa kolmiloikkaansa, josta ei ole periaatteessa mitään sanottavaa muuta kuin tuloksen sentit. Minulla nousee aina tuskan hiki, kun vaikkapa uutisissa on pakko seurata jonkun urheilijan vääntämässä tyhjänpäiväistä tarinaa, johon hänellä eivät taidot näytä mitenkään riittävän.

Urheilijat voisivat keskittyä siihen, mistä heille maksetaan minunkin verorahoistani ja mikä on heidän tehtävänsä: olemaan nättejä ja seksikkäitä komeljanttareita ihmisten viihdyttämiseksi.

Oma lukunsa ovat katsojat, jotka ovat valmiita maksamaan melkoisia pääsymaksuja siitä, että saavat paikan päällä katsoa kuinka joku pommii taikka juoksee ja vieläpä kaatosateessa.

Olen aikaisemminkin epäillyt homoeroottisen vetovoiman imevän nk. heteromiehiä katsomoihin ja tv:n ääreen tuijottamaan tiukkapukeisia vartaloita ja niiden kohoumia. Mitään muuta selitystä en keksi tuolle omituiselle käyttäytymiselle.

Juhani
  • 2 / 43
  • Joopatijoo
  • 13.8.2005 11:05
Miksi homot aina luulevat, että heterot haluavat katsoa tai harrastaa urheilua siksi, että ovat piilohomoja. Asia ei näin ole! Tuollainen asenne on omiaan ärsyttämään heteroita! Urheilu on väkivallan simuloimista, korviketoimintaa fyysisille ihmisille. Ilman sitä olisi enemmän sotia. Se on keino kansakunnille mitellä voimiaan, ilman verenvuodatusta. Kyse ei todellakaan ole mistään "seksikkyydestä".

Kommentoiminen on joskus vähän surkuhupaisaa, eivät urheiljat siitä nauti varsinkaan epäonnistumisen jälkeen, vaan se on median pakkomielle.

Jos ei kiinnosta, niin TV kii.
  • 3 / 43
  • Pora-liike
  • 13.8.2005 11:32
"Olen aikaisemminkin epäillyt homoeroottisen vetovoiman imevän nk. heteromiehiä katsomoihin ja tv:n ääreen tuijottamaan tiukkapukeisia vartaloita ja niiden kohoumia. Mitään muuta selitystä en keksi tuolle omituiselle käyttäytymiselle."

Miksi luulet että ne katsovat miesurheilijoita? Tyttöystäväni aviomies ainakin katselee niitä naisurheilijoita. Meillä on kaiken lisäksi sama maku :)
Joopatijoo,
miksi siihen "väkivallan simuloimiseen" tarvitaan niin paljon tiukasti vartalonmyötäistä ja värikästä lycraa? ;-)

Miksei muuten heteroita saisi ärsyttää? Ovatko he homoja herkempiä?

Juhani
  • 5 / 43
  • heterofobi
  • 13.8.2005 11:44
Huh huh... Kylläpä JV:tä on sattunut kovasti!

Tuolla perusteella ei hän itsekään voi keskustella omasta työstään sanallisesti. Ellei tietysti katso olevansa urheilijoita parempi ihminen... Mutta siitä ei kai voi olla kyse.

Täähän alkaa olla samanlaista trollausta kuin koodi.netissä!
  • 6 / 43
  • Penkin takaa
  • 13.8.2005 12:01
Ja sitten ihmetellään, miksi heteroilla on suvaitsevuusongelmia.. Jep, just näin..
"Contradiction in terms" sanoi AdFabin Eddie kun telkkarissa esiteltiin Vuoden urheilijapersoonallisuus..

Minä saan verorahoilleni haastatteluista enemmän vastinetta, suomalaisten kommentit kun ovat olleet viime vuosina tasoa "olen tyytyväinen omaan eheään suoritukseeni, ja maalin tullessa ei ollut edes hiki". Ja sija on jotain 44. Väistämättä tulee hyvälle päälle.
  • 8 / 43
  • AbFab-fan
  • 13.8.2005 17:43
otso kirjoitti: ""Contradiction in terms" sanoi AdFabin Eddie kun telkkarissa esiteltiin Vuoden urheilijapersoonallisuus.."


VAROITUS: Seuraa pilkunviilausta:
Kyseisen kommentin esitti AbFabin Patsy. ;)

Peace.
  • 9 / 43
  • Joopatijoo
  • 13.8.2005 17:50
Vartalonmyötäinen lycra. Mietipäs vähän... Aerodynaamisista syistä yksinomaan.
Minun mielestäni on oikeasti ihan raivoärsyttävää, kun televisioon otetaan urheilijoita kommentoimaan suoritustaan.

Ensinnäkin on ilmiselvää, ettei sellaisesta suorituksesta kuin vaikka keihäänheitto tai kolmiloikka voi sanoa mitään. Siispä kommentit jäävät siihen "niin, kyllä tänään oli vähän heikompi kunto, joo että ihan ei menny nappiin, että kyllä se niin..." -tasolle. Kun ei ole mitään sanottavaa niin ei ole. Urheilutoimittajana oleminen olisi varmaan heti ruotsinopettajan jälkeen tuskaisin ammatti. =)

Toiseksi: Kimi Räikkönen.

Luojan kiitos(!) television voi laittaa kiinni!
Jes!!! Pronssia Suomelle! Upeaa Evilä!

Itse olen myös sitä mieltä kuin Joopatijoo, että urheilussa on ennemminkin kyse primitiivisten agressioiden simuloimisesta kuin seksuaalisten preferenssien tyydyttämisestä. Varmaankin mukana on esteettinen aspekti, (ainahan on kiva katsella kauniita ja komeita ihmisiä) jonka yhteyttä seksuaaliviettiin on tuskin täysin kiistäminen, mutta en ainakaan itse ole urheilua katsonut, jotta saisin jotain viboja siitä. Pidän katsella erityisesti telinevoimistelua, vaikka en voisi vähempää kokea seksuaalista mielihyvää niistä kavereista, joiden vartalot ovat varmaankin kaikista urheilulajeista mittasuhteiltaan täydellisimmät. Mutta varmaan on niitäkin, jotka katselevat urheilijoita ja urheilua myös ja ehkäpä pelkästään sillä silmällä.

Tuo kyseinen pituushypyn finaali veti jopa pitemmän korren iki-ihanalle, niin söpölle nallekarhulle Raimo Sirkiälle, joka olisi laulellut Bumtsibumin uusinnassa MTV3:n puolella... ja jos jotain olisi ollut kiva katsella ihan joka mielessä niin se olisi juuri ollut Sirkiä. :)

Mitä urheilijoiden antamiin kommentteihin tulee, niin eipäs siinä ole paljon järkeä ja aikaa alkaa tekemään syventävää esitelmää itse urheilusuorituksesta tai urheilusuorituksen yksittäisten teknisten tekijöiden vaiheistä ja niiden mahdollisuuksista ja mahdottomuuksista. Tuskinpa siitä tavallinen penkkiurheilija saisi edes mitään irti. Eiköhän tavallinen katsoja suhtaudu urheiluun enemmänkin tunteentasolla, eli hän saa mahdollisuuden samaistua kamppailuun, suuriin tunteisiin, voiton riemuun, häviämisen tuskaan jne. Ja kaipa nyt aika monella suomalaisella mukaan liittyy myös patrioottisia tuntemuksia silloin kuin Suomen lippu nousee salkoon ja kansallishymnimme soi.

Vaikka en osakaan suhtautua täysin varauksettomasti huippu-urheiluun ja koko apinasirkukseen mitä se oikeasti on, niin ei se sitä tarkoita, että hommaa tekisivät ja sitä katsoisivat jotenkin huonommat, älyllisesti heikommat yksilöt, joiden intressit olisivat vain seksuaalisia. Ugh, olen puhunut!
Urheilu, joka alkujaan syntyi (tai voidaan nähdä syntyneen) sotatarpeiden simuloimisesta, on toki lähellä seksuaalisuutta. Siinä on samat valloituksen ja turhaumien energiat kuin seksuaalisuudessa. En puhuisi edes ainoastaan analogiasta (samankaltaisuudesta), vaan samalta pohjalta lähtevistä energioista.
Tasot ovat tietenkin eri.
Joopatijoo kirjoitti: "Vartalonmyötäinen lycra. Mietipäs vähän... Aerodynaamisista syistä yksinomaan. --- Kyse ei todellakaan ole mistään 'seksikkyydestä'. "

Hah, sanon minä!

Tässä tulee pitkähkö juttu aiheesta tältä kesältä.

En ole ikinä seurannut jalkaratasurheilua ja pidän ranskalaisia jotenkin kummallisina heidän innostaan seurata juuri tätä lajia melkein kansallisurheiluna.

Olimme lomailemassa Eestin/Viron Tartossa juuri ennen juhannusta. Samoihin aikoihin sieltä alkoi Saarenmaalle suuntautunut pyöräkisa. Satuimme menemään Zeppelin-ostoskeskukselle kun siellä pörräsi satoja tiukkaan vartalonmyötäiseen, värikkääseen lycraan ujuttautuneita, nuoria, solakoita pyöräilijänuorukaisia. Vain yksi nainen oli lähtenyt mukaan kilpailemaan. Kiinnitin huomita siihen, että samaan aikaan näiden nuorukaisten ympärillä hääri nk. huoltajien joukko, jotka olivat kaikki keski-ikäisiä miehiä. Pyöräily, kuten moni muu urheilulaji vaatii tietenkin runsaasti teknistä välineistöä ja autoja. Sitä oli koko laaja parkkialue täynnään. Oli pyörilijöiden lämmittelytelineitä, joissa voi aloittaa kisan jo ennen sen alkamista ja paljon muuta sellaista. Miehille riittää todella paljon yhteistä miellyttävää puuhastelua.

Suomalaisia kilpailijoita oli paikalla myös useita. Koetin jututtaa heitä, mutta vastaukset olivat muutaman sanan mittaisia urahduksia.

Ensimmäiselle muutaman kilometrin pikataipaleelle startattiin yksi kilpailija kerrallaan lähtölavetilta. Pyöräilijää piti pystyssä kaksi miestä, toinen ohjaustangosta pidellen ja toinen kädet pyörän satulan alla pyöräilijän takana. Sivusta katsoen asento muistutti hämmästyttävän hyvin ryhtymistä yhdyntään takaapäin.

Ensimmäiselle pitkälle taipaleelle lähtö tapahtui seuraavana päivänä Lõunakeskus-ostarin parkkialueelta. Emme löytäneet heti parkkipaikkaa ja jouduimme kiertämään rakennuksen ympäri. Erikoinen näky kohtasi rakennuksen takana. Iso joukko pyöräilijöistä oli lähtöpissalla rinta rinnan. Komeita kaaria ehdin nähdä.

Lähtö tapahtui tällä kerralla yhtä aikaa. Kuuluttaja papatti niin suurella intensiteetillä, että epäilin hänen kohta saavan orkut.

Seuraavan kerran törmäsimme kilpailijoihin Otepäällä (kaupunki, jossa suomalaishiihtäjiä aikanaan nesteytettiin). Liikenne oli katkaistu ja jouduimme seuraamaan kilpailijoiden saapumista maaliin.

Odottelimme läpi pääsyä melkoisen tovin. Kadun vastakkaiselle puolen, odottavan ihmisjoukon eteen asettui täydessä varustuksessa ollut kilpapyöräilijä. Hän jäi nojailemaan pyöräänsä niin, että aurinko lankesi sopivasti häneen ja näytti myös hänen sulojensa kaikki kohoumat. Tuo nuorimies valitsi tarkoituksellisesti juuri parhaan mahdollisen paikan tullakseen nähdyksi. Aivan miellyttävää silmänruokaa odottelua helpottamassa.

Kilpailun maali oli tehty valtavasta, ilmalla täytettävästä putkesta, joka muodosti itsestään pystyssä seisovan puolikaaren. Se muistutti erehdyttävästi eroottisesti kiihottuneen naisen turvonnutta vulvaa.

Ensin ajoi poliisiauto hurjaa vauhtia siniset valot vilkkuen "vulvan läpi. Sitä seurasi kilpailun johtoauto, myös lujaa ajaen ja kaksi blondia takapenkillä. Hetken kuluttua tuli kilpailijoiden edellä moottoripyöräpoliisi pyörällään komeasti seisten ja sinistä lamppua vilkuttaen. Hän ilmiselvästi näytti nauttivan roolistaan. En hoksannut katsoa, seisoiko hänellä. Heti poliisin perään tulivat ensimmäiset kilpailijat ja muut tiiviissä rykelmässä. Kaikki syöksyivät suurella nopeudella "vulvan" läpi. Mielleyhtymä orgasmista ja siittiöparvesta syöksymässä vaginaan oli helppo saada.

Kaikki nämä kuviot saimme vielä katsoa toistona Saarenmaalla, Kuressaaressa, jonne kilpailu päättyi.

Hotellin pihalle ajoi yksi suomalaiskilpailija, jonka kanssa olikin pitkä juttutuokio. Hän kertoi innostuneesti mielenkiintoisista tapahtumista reitillä, mm. muutamista kurjista teistä ja kilpailusta yleensä. Häntä oli myös oikein miellyttävä katsella.

Kilpapyöräilyssä on minun mielestäni kosolti erotiikkaa, niin hetero- kuin homo-sellaista. Voisi sanoa, että jokaiselle jotakin. Narsistit saavat halutessaan runsaasti huomiota. Pyöräily on ilman muuta fetisistien juhlaa. Ekshibitionistit saavat esitellä itseään. Masinofiileille tekniikaa on yltäkyllin. Naiset ja miehetkin saavat eroottista viritystä kauniista urheilijanuorukaisista. Onhan tämänkin laji voyeristien juhlaa.

Olipa mielenkiintoinen matkakokemus, mutta tuskin toista kertaa jaksan vääntäytyä pyöräkilpailuihin. Tiedänpähän nyt kuinka erotiikka siinä lajissakin on voimissaan.

Juhani
Jonkun olisi aika hakeutua lääkäriin. Mene naislääkärille, ettei vaan ala seisomaan kesken toimituksen.

Ja todellakin! Lycra on aerodynamiikkaa varten. Tajuatko miten paljon kovempaa pyöräilijä pystyy ajamaan, jos hänellä ei ole vaatteita jotka aiheuttavat ilmanvastusta, ja mitenkä se vaikutus kertautuu jollakin yli 100 km matkalla??! Miten joku voi olla noin tyhmä. Oletko kuullut esim. automuotoilusta? Tuulitunnelitestauksesta? Miksi esim. syöksylaskijat käyttävät sellaista kypärää mitä käyttävät? Ei, he eivät halua näyttää avaruusolennoilta vaan LASKEA KOVEMPAA.

Jos pikajuoksijan vuoden kova duuni tekee sen, että hän juoksee 100 m muutaman sekunin sadasosan kovempaa, tuskin hän haluaa pitää löysiä vaatteita, jotka TAATUSTI hidastavat nopeutta USEAMMAN SADASOSAN.

Sitten mietitään, miksi homoilla on pervon maine. Jos maine pääsee vielä joku päivä liian hyväksi, niin soitetaan JuhaniV hätiin!
Oletko Joopatijoo miettinyt, miksi näin on? Joku näkee asian; toinen näkee, mitä sen takana on.
Totta... Mutta silti homoseksuaalisuus vaatii varmasti enemmän sopeutumista ja kikkailua, ettei se ala haittamaan elämää. Ehkä sen eron voi tajuta vain jos on ensin elänyt heterovaiheen elämässään.
"Oletko kuullut esim. automuotoilusta?"

Jos aerodynamiikka olisi ainoa vaikuttava tekijä autojen ulkomuodossa niin kaikkien valmistajien autot näyttäisivät aivan samalta. Autojen ulkomuotoon vaikuttavat hyvin monet muutkin tekijät joita ei voi mitata tuulitunnelissa.

Mitäköhän varten ainakin kansainvälisillä automessuilla usein autoja on "esittelemässä" nuoria ja vähäpukeisia naisia?

Ja onko "pervon maine" vain homojen yksinoikeus? Minä olen aina luullut, että heteromiehet ovat samoilla kriteereillä arvioituna vähintään yhtä pervoja.
Minusta tuntuu, että monikaan todellinen autoharrastaja ja automessuilläkävijä tuskin lopettaisi autoharrastustaan tai messuilläkäymistään vaikka yhtään ritsapillua ei olisi hyppimässä konepeltien päällä. (Uskon että sama olisi urheilussakin, jos vaikka lycra-asut vaihdettaisiin löysempiin puuvilla-asusteisiin) Onhan autoharrastajissa varmaan myös naisia ja homoja, eivätkä hekään ole tottuneet saamaan autoesitysten lisukkeena seksuaalisesti kiinnostavia puolialastomia miehiä. Korkeintaan teinipojat, joiden testosteronitaso hipoo pilviä ja Juhani V:n kaltaiset yksilöt jäisivät pois. Ja eiköhän koko tällainen "vähäpukeiset naiset ja autot" teemakin ole vain Juhanin kaltaisten ihmisten luoma kuviteltu myyntiäedistävä illuusio.
Itseasiassa, se kuinka hyvin ihminen hallitsee seksuaalisuutensa ja kuinka paljon se leimaa hänen tekemisiään, on henkisen tason tärkein mittari.

Seksuaalisuutensa kontrolloiva ihminen aiheuttaa vähiten konflikteja ja luo eniten luottamusta ympärilleen. Hänellä on eniten ystäviä. Enkä tarkoita kaapissa olemista.

Homous (tai heterous) ei koskaan saisi olla etualalla siiinä, mitä olemme.
Mitä taaempana se on - poislukien kaapissaolo - sitä parempi ihminen todennäköisesti olet.
Renille:

Formulat näyttävät kaikki samalta, koska ne on muotoiltu kovaa vauhtia ja pitoa ajatellen. Pikajuoksija lycrassaan on kuin formula. Lycra on ainoa järkevä asuvalinta. Lisäksi, esim. korkeus/seiväshypyssä/aitajuoksussa yli pääsee paremmin ilman roikkuvia vaatteita. Trikoot näyttävät minusta lähinnä idioottimaisilta.

Tässä taitaa olla katkeruus taustalla, kun JuhaniV:tä ja kumppaneita on urheilijatyypit höykyttäneet koulun takapihoilla.
Onneksi aina voidaan kaivaa Seppo Räty kommentoimaan aihetta kuin aihetta. Kaverilta on tullut sellaisia legendoja ettei muista väliä. Sepollakin sentään maailmanmestaruus ja pari olympiamitalia.
  • 24 / 43
  • yks homo vaan
  • 14.8.2005 21:00
Onpas tosi outo aihe...

Kaikki urheilun seuraajat eivät kyttää jotain munanpullotuksia! Ehkäpä noilla mainitsemillasi "nk. heteromiehillä" lienee muut motiivit?!
Taitaa olla sinulla jotain sietämättömiä ongelmia kyseisen asian suhteen? Etkö kykene olemaan tiirailematta? Syytätkö urheilijoita siitä, että he herättävät halusi?

Minä voisin sanoa, että ei ole ärsyttävämpää kuin jotkut gayparaatit (olen kyllä homo itsekin), jossa hilluu huomionkipeitä pimpulahomoja ja karseita siilitukkalesboja. Minä osaan kyllä välttää noiden katselemiset eikä minun tarvitse kauhistella noita netissä.

"Oma lukunsa ovat katsojat, jotka ovat valmiita maksamaan melkoisia pääsymaksuja siitä, että saavat paikan päällä katsoa kuinka joku pommii taikka juoksee ja vieläpä kaatosateessa."

=kuka hullu marssii Hämeenkadulla helteessä jotkut liput kourassa ja ylistää omaa seksuaalisuuttaan...

Toivottavasti et saanut veritulppaa Ateenan olympialaisten aikaan! Ajattele, jumalaton lauma adoniksia juoksentelee vartalonmyötäisissään helteisessä Ateenassa...
Chironin, mainitsemasi vähäpukeiset naiset myyntiä edistämässä ovat todellisuutta, eivät kuvitelmaani, myös muualla kuin autonäyttelyissä. En ole aivan vakuuttunut tehosta. Vähäpukeinen henkilö (nainen tai mies) vie huomion pois itse tuotteesta, vaikkapa autosta. Tämä on itse koettua seisottuani söpömissin kanssa näyttelyständillä. Hän vei huomion. Useimmat miehet tuskin huomasivat, millä standilla kävivät. Miehiä parveili paikalla kuin...

Juhani
Joopatijoo kirjoitti: "Tässä taitaa olla katkeruus taustalla, kun JuhaniV:tä ...."

Väärin arveltu. :-)
Pidän urheilusta kovastikin, itse tehtynä, enkä muiden suorituksina. Tänään kahden tunnin mittainen kuntosaliharjoittelu, jossa lopussa perusteellinen venyttely. Huomenna tiukkaa aerobikkia tunnin verran. Tehkääpä perässä.

Juhani
Juhanilla on just näiden sepporätyjen ja kimiräikkösten pilalle vääristämä kuva urheilijoiden älystä. Samalla tavalla kuin muutama äänekäs neitihomo leimaa koko yhteisön ulkopuolisten silmissä. (Enkä tässä väitä, että "neitihomoissa" olisi mitään vikaa.)

Ja Juhanin epäilys, etteivät heteromiehet mene stadioneille katsemaan urheilua vaan kuolaamaan miesten perään, on yhtä realistinen kuin väittämä, että homomiehet käyvät mielellään kauniiden ja näyttävien naisten konserteissa, koska oikeasti haluavat näiden kanssa sänkyyn.

Todella toivon, ettei Juhanin kommentti ollut ihan sataprosenttisen vakavalla mielellä lausuttu.
Vielä vähän... Juhani: Tiedän kyllä, että vähäpukeiset naiset myyntiä edistämässä ovat todellisuutta. En ole itsekään ollut koskaan vakuuttunut tehosta.Tarkoitin, että tuollaisen mallin ovat varmaan keksineet sellaiset yksilöt, jotka katselevat maailmaa hyvin seksistisesti, seksi-painotteisesti. He löytävät asiasta kuin asiasta jotain seksiin liittyää, eroottisuutta. En ole ainakaan itse ostanut mitään tuotetta sillä perustein, että tuotteen mainostamiseen on liitetty jokin oma ihanteeni. Mutta lieneekö sitten nii, että se toimii alitajuisesti - niinhän kyllä väitetään.

Mitää tulee esim. urheilukisojen tiukoissa lycra-housuissa juoksevaan mieheen, jolla sattuu olemaan vielä keskimääräistä isompi penis, niin kyllähän se varmaan voi huomiota herättää, mutta on eri asia katsoa urheilua juuri ja ainoastaan bongatakseen jonkun juoksijan jalkoväliä. Omassa urheilun katsomisessa ei ainakaan tapahtuisi muutosta, vaikka kaikki urheilijat olisivat sukupuolettomia androgyynejä. (Mutta tosin näitä rajatapauksia onkin esim. naisten kuulassa ja moukarissa - ja erityisesti oli 70-luvun DDR:n naisurheilijoissa)
Itse en juurikaan seuraa urheilua, mutta en voi olla ihmettelemättä, JuhaniV, että mistä ihmeestä tuo sinun penkkiurheilun yliannostuksesi oikein tulee, jota olet ennenkin tuonut esiin täällä. Kun eihän sitä urheilua ole kenenkään pakko katsoa, jos ei se kiinnosta. Vai onko miehesi kenties niin innokas penkkiurheilija, että joudut siinä sivussa pakostakin näkemään urheilua?
Marianna, olen hyvin tietoinen siitä, että huippu-urheilussa, joka todellisuudessa on vain ajanvietettä, on paljon mätää. Nämä urheilunviihteen suurkuluttajat (penkkiurheilijat) vaativat suureen ääneen lisää tiloja, tukea, rahaa, tv-aikaa huippu-urheilulle. Me maksamme sen, vaikka esimerkiksi minä en ole tippaakaan kiinnostunut. Samaan aikaan kansa läskistyy ja sairastuu. Huippu-urheiluun suunnatut varat pitäisi ohjata tavallisten ihmisten kuntoilun ja hyvinvoinnin monipuoliseen kehittämiseen.

Kiukuttava esimerkki siitä, mihin rahoja uppoaa SK 32, 12.8.2005

"Lähetysoikeuksien haltija nettoaakin sievoisia summia. Mutta valitettavasti se ei ole Yle.
Sekä kisojen televisiointi- radiointi- että markkinointioikeudet omistaa Kansainvälinen yleisurheiluliitto IAAF, joka on myynyt ne edelleen japanilaiselle Dentsulle. Yle vastaa vain lähetyksistä koituvista noin seitsemän miljoonan euron kuluista ja saa Euroopan yleisradioliitolta 'tuotantotukena' lähinnä muodollisen korvauksen. Kaiken huipuksi Yle joutuu maksamaan oikeuksien haltijalle siitä, että se saa lähettää itse tuottamaansa ohjelma."

Joku nuo YLEn kulut maksaa. Tiedän, että yksi maksaja olen minä. Argh!

Juhani
"Kaikki syöksyivät suurella nopeudella "vulvan" läpi. Mielleyhtymä orgasmista ja siittiöparvesta syöksymässä vaginaan oli helppo saada."

Tulee mieleen Sigmund Freud ja viktoriaanien pakkomielle seksuaalisuuden suhteen noista sinun jutuistasi, JuhaniV!
Muistatteko Antti kasvion,uimarin joka ei lirkutellut medialle.Sponsorituet loppuivat.Urheilijan on huorattava medialle,jotta sinä ja minä saadaan tirkistellä.
Antti Kasvio ei ehkä ymmärtänyt tehtäväänsä kunnolla ja oikein. Huippu-urheilijalta edellytetään nk. urheilusuoritusten lisäksi myös mediaosaamista. Lisää kiinnostavuutta ja pisteitä tulee, jos on vielä nätti naama tai älyää mennä naimisiin jonkun nättinaaman kanssa, joka osaa asettua kuvaan sopivasti hieman takavasemmalle tästä nk. urheilijasta.

Mäkihyppääjä evp. Matti Nykänen on hoitanut mediajulkisuuden mielestäni kadehdittavan hyvin ja ehkä kerännyt siitä hieman lisätienestiäkin. Typeryksiä löytyy pilvin pimein, jotka syöksyvät vuodesta toiseen ostamaan iltapäiväaviisin heti kun Nykäsen nimi on lööpissä.

Ehkä sana "huoraaminen" on liian rankka tähän yhteyteen. Jos teemme palkkatyötä jollekin, meitäkin voitaisiin silloin nimitellä samalla termillä.

Juhani
Jos jutut Matista vankilassa kuvaavat miehen kadehdittavaa mediaosaamista niin enpä haluaisia olla noin taitava. Samaan sarjaan kuuluvat vaimon pahoinpitelyt, kännisekoilut, suhdesotkut ja muu säälittävä rappiosotku mihin Matti on joutunut.
"Hän jäi nojailemaan pyöräänsä niin, että aurinko lankesi sopivasti häneen ja näytti myös hänen sulojensa kaikki kohoumat. Tuo nuorimies valitsi tarkoituksellisesti juuri parhaan mahdollisen paikan tullakseen nähdyksi. Aivan miellyttävää silmänruokaa odottelua helpottamassa.
Kilpailun maali oli tehty valtavasta, ilmalla täytettävästä putkesta, joka muodosti itsestään pystyssä seisovan puolikaaren. Se muistutti erehdyttävästi eroottisesti kiihottuneen naisen turvonnutta vulvaa.
Ensin ajoi poliisiauto hurjaa vauhtia siniset valot vilkkuen "vulvan läpi. Sitä seurasi kilpailun johtoauto, myös lujaa ajaen ja kaksi blondia takapenkillä. Hetken kuluttua tuli kilpailijoiden edellä moottoripyöräpoliisi pyörällään komeasti seisten ja sinistä lamppua vilkuttaen. Hän ilmiselvästi näytti nauttivan roolistaan. En hoksannut katsoa, seisoiko hänellä. Heti poliisin perään tulivat ensimmäiset kilpailijat ja muut tiiviissä rykelmässä. Kaikki syöksyivät suurella nopeudella "vulvan" läpi. Mielleyhtymä orgasmista ja siittiöparvesta syöksymässä vaginaan oli helppo saada."

Piti lainata tuo koko teksti, jotta Juhanikin ymmärtää kommenttini sisällön...

Oletko oikeasti tuollainen pervo? Sun juttus on ihan sairaita!
Jos tuo kirjoitus ei ole kopsattu jostain eroottisesta novellista, niin täytyy myöntää, että sinulla olisi ainakin aineksia sellaisen kirjoittamiseen.

Kumma juttu, että oletat heteromiesten omaavan homoeroottisia fantasioita seuratessaan urheilua. Miten tuo sinun vulva ja vagina-visiosi pitäisi sitten tulkita?
Toisekseen: puhut urheilijoista narsisteina. Eikö sinun pitäisi katsoa peiliin ja miettiä itseäsi ja oman mielikuvituksesi tuottamia arkea haittaavia, ylieroottisia tuotoksia?! Kenen syytä on, jos sinulla ottaa eteen heti kun ihmiset urheilee lajin vaatimalla tavalla (viittaan tässä niihin vaatetuksiin)? Sinun!

Joku tuolla aiemmin viittasi Freudin teorioihin. Juhanin jutut kyllä vaikuttaa hyvin pitkälle siltä, että jotain on jäänyt paitsi...
Mutta herranjumala, kenelle homolle tulee mieleen jostain maalitolpista naisen turvonnut värkki?! Jos kertoisit tuon pyöräilyä seuraaville heteromiehille, niin tuskin kovinkaan monelle tulisi tuollaisia visioita...

No, turhaan tässä enempiä paasaamaan kun tuollaisia ylikiimaisia yksilöitä vailla elämänsisältöä on aina ollut ja aina tulee olemaan.

Koita Juhani kestää se kaikki eroottinen informaatio, jota saamme kaiken aikaa katsoa televisiosta ja lukea lehdistä! Muista kuitenkin välillä mitata verenpaineesi ja tarvittaessa varata aika rasituskokeisiin...
Tuossa iässä priapismi saattaa käydä pumpun päälle, puhumattakaan jatkuvan psyykkisen ärsytyksen aiheuttamasta frustraatiosta, jota koet noiden mielleyhtymien kautta.
"...säälittävä rappiosotku, mihin Matti on joutunut." ???

Tahaton sanankäänne?
Nykyaikaisia huippu-urheilun uutisia

HS 17.8
Entiseltä yleisurheiluvalmentajalta Kari Mattilalta 18. heinäkuuta Vantaalla takavarikoidut dopingaineet sisälsivät synteettisiä anabolisia steroideja ja niiden johdannaisia.

---

Mattilaa epäillään dopingaineiden hallussapitorikoksesta.
JuhaniV kirjoitti: "miksi siihen "väkivallan simuloimiseen" tarvitaan niin paljon...värikästä lycraa? ;-)"

Puvut Suomen joukkueelle suunnitteli Markku Piri :)
Tuo pitkä kirjoitukseni (13) kilpapyöräilyn erotiikasta oli katsannoltaan silkkaa parodiaa. Halusin tutkia kuinka monta penkkiurheilu-uskovaista tästä porukasta löytyy. Hämmästyttävän vähän. Olisikohan niin, että Ranneliikkeen lukijat olisivat keskimääräistä fiksumpia tai sitten laiskempia reagoimaan.

Minussa asustaa pieni ilkimys, joka rakastaa tosikkomaisempien penkkiurheilu-uskovaisten kiusoittelua. Pienen ilkimykseni paras treenari oli pitkäaikainen työtoveri, joka 130-150 kilon elopainoisena todisteli urheilun tärkeyttä joka mutkassa. Työpaikalle jopa piti tärkeimpien kisojen ajaksi saada telkku. Vaimonsa hän oli kouluttanut hyvin. Mies istui kaiket illat nojatuolissa urheilukanavia kuluttaen. Vaimo kantoi joutuisasti oluen jääkaapista heti kun mies inahti edellisen loppuneen. Työtoverini sain hiljaiseksi kysymällä, että milloinka hän on viimeksi käynyt itse urheilemassa. No, hän olisi kuollut, jos olisi lähtenyt lenkkipolulle.

Mitä ilmeisimmin työtoverini ja minä tarkoitimme urheilulla täysin eri asioita.

Juhani
Minä ainakin repeilin lukiessani tuota JV:n kuvausta pyöräilykilpailusta. aivan loistavaa... :)
olavi kirjoitti: "Minä ainakin repeilin lukiessani tuota JV:n kuvausta pyöräilykilpailusta. aivan loistavaa... :)"

??????? Ihanko totta???????
Aika monen tyypin, urheilija tai ei, saa hiljaiseksi heittämällä niille pallon. Ainakin joksikin aikaa...Mistä tuo taas johtuu, on minulle täysi mysteeri kun en ole vieläkään täysin toipunut ala-asteella saaduista pesäpallo traumoista.
Tsemppiä ja hop-hop! kyllä se siitä havua prkle.
JuhaniV kirjoitti: "Tuo pitkä kirjoitukseni (13) kilpapyöräilyn erotiikasta oli katsannoltaan silkkaa parodiaa. Halusin tutkia kuinka monta penkkiurheilu-uskovaista tästä porukasta löytyy. Hämmästyttävän vähän. Olisikohan niin, että Ranneliikkeen lukijat olisivat keskimääräistä fiksumpia tai sitten laiskempia reagoimaan.

Minussa asustaa pieni ilkimys, joka rakastaa tosikkomaisempien penkkiurheilu-uskovaisten kiusoittelua. jne.."

Tätähän on pidetty pelkkänä provona joten ei monikaan jaksanut lähteä kommentoimaan. Täyttä hölynpölyähän tuo "urheiluerotiikka" urheilijoille itselleen ainakin on. Tässä tavallaan leimataan urheilijat tyhjänpäiväisiksi toistensa perseen tuijottelijoiksi, jos ryppyotsaisesti tarinaa lukee.