Maikkarin chatin juontaja homo?

Niin, katselin tässä eräänä yönä tätä chattia ja juontamassa oli melkoisen hintahtava jätkä. Muutkin katselijat olivat tämän huomanneet ja viestejä ropisi hänen seksuaalisuudestaan. Itse hän ei näyttänyt siihen sanovan juuta eikä jaata.
Kuinka on, joku tunnistaa klubeilta ko. miekkosen? ;)
Näytti muuten erehdyttävästi Kari Taalasmaan homoversiolta.
Saattaapa ollakin homo. Tai sitten ei. Mitä se tosiaan sinulle kuuluu.
Mitä vitun väliä sillä onko namu vai ei, ja onko homo vai ei. Pitääkö täällä saatana alkaa yksityishenkilöitä arvioimaan ja "outtaamaan"!!!?
En tajua miksi noi pari keskustelijaa täällä on tosi aggressiivisia siitä, jos täällä keskustellaan, onko joku julkkis namu ja homo???? Mitä pahaa siinä on?????
No eikö ihmisellä ole oikeus omaan seksuaalisuuteensa, ilman että siitä aletaan spekuloimaan täällä?! Oletko kuullut sanaa "yksityisasia"?
Seksuaalisuus ja parisuhteet lakkaavat olemast ihmisen yksityisasia siinä vaiheessa kun ihmisestä tulee julkisuuden henkilö. En sitten tiedä, pitäisikö joku chattijuontaja määritellä julkisuuden henkilöksi vai ei....
En ymmärrä nimimerkki peten logiikkaa. Kyllä ihmisen yksityisasiat saisivat pysyvät yksityisasioina, vaikka hän olisi miten iso julkkis. Eri asia on, jos hän itse päättää tuoda privaattielämäänsä esiin.
Vaikka tällainen topic ei olekaan ihan mistään järkevimmästä päästä niin ei minun mielestäni pitäisi vetää hernettä nenään jos joku pohtii jonkun henkilön seksuaalista identiteettiä. Aivan varmasti Samixxx ja kumppanit ihastuttuaan johonkin henkilöön pohtivat, että pitääköhän "hän" mahdollisesti miehistä, olisiko minulla kenties mahdollisuutta... jne. Tuollaiset kommentit, että mitä se kenellekään kuuluu, ovat puhdasta ulkokultaisuutta. Ja kyllä julkisuudenhenkilöiden pitää asennoitua siihen, että heistä puhutaa, heistä kirjoitetaan ja yksityiselämää käsitellään ties millaisilla foorumeilla.
>Aivan varmasti Samixxx ja kumppanit ihastuttuaan johonkin henkilöön >pohtivat, että pitääköhän "hän" mahdollisesti miehistä, olisiko minulla >kenties mahdollisuutta..

Varmasti mietinkin! Eri asia on, lähdenkö spekuloimaan sitä julkisella foorumilla. Ajatteletko yhtään että myös "julkkis" saattaa loukkaantua kun vieraat, anonyymit, ihmiset arvuuttelevat hänen seksuaalisia preferenssejään jossain julkisesti?! Mikä oikeus kenelläkään on sellaiseen vain sen perusteella että joku tekee työtään julkisuudessa (tässä tapauksessa juontaa jotain chattia ehkä sivutyönään).
Pientä häpyä kiitos. (Tiedätkö edes mitä se on?)
Samixx ja muut nuttura kireällä olevat moralistitädit:

En usko että Matias siitä mitenkään menettää yöuniaan, vaikka ihmiset pohtii että onko se homo vai ei.

Kamala miten tylsä maailma olisi, jollei olisi juoruilua ym. toimintaa.

Ja sitä paitsi ... juoruilun on todettu nostavan aivojen serotoniini-tasoa eli sen täytyy olla terveellistä :-)
Suomesssa on monia julkkiksia, joiden yksityiselämä ei ole koskaan julkista. Sitten toiset tyrkyttävät sitä julkisuuten minkä ehtivät. Ei monikaan Tarja Halosen yksityiselämästä ennen kuin hänestä tuli presidentti.
  • 16 / 23
  • kokemuksesta
  • 13.8.2005 22:18
Kyllä se ainakinkin homopaikoissa käy ja on kiinnostunut pojista, mutta voihan se toki olla bi tai kaappihetero:-D
Saako "julkisuuden henkilön" seksuaalista suuntautumista spekuloida? Minua rupesi mietityttämään tämä aihe oikein tosissaan, kun toisaalla tällä foorumilla oli keskustelua nimityksestä "heteronoloinen", ja miten mainitulla ilmaisulla olisi jotain yhtymäkohtia "itsesyrjintään".

Noin yleisesti en ole kovin innostunut 7päivää-journalismista, eli julkkisten edesottamusten seuraamisesta. Minusta siinä on jotain vastenmielistä. Minua kiinnostaa paremminkin laajemmat asiakokonaisuudet, yhteiskunnalliset asiat jne. enemmän kuin yksityishenkilöiden touhut. Mutta nykyisin julkkisten parisuhdekiemurat - erot ja naimiset - ovat lööppimateriaalia, oli kyse sitten muusikosta, TV-juontajasta kuin ministeristäkin. Julkisuuden työläinen tietää ammatistaan sen, että hänestä saatetaan kirjoittaa ja hänen persoonansa on enemmän "yhteistä omaisuutta" kuin "taviksen".

Jotenkin minusta on alkanut tuntua, että itsesyrjintää on myös se, että seksuaalinen suuntautuminen määritellään tabuksi - asiaksi, josta ei sovi puhua. Tekemällä asiasta tabu, vahvistetaan itse asiassa juurikin sellaista käsitystä, että hetero-oletuksesta poikkeaminen olisi jotenkin piiloteltavaa.

Onko oikeasti täysi-ikäiselle, ammattinsa osaavalle, kaiketikin omasta halustaan julkisuuteen hakeutuneelle ihmiselle seksuaalisen suuntautumisen pohdinta julkisesti rankempi asia kuin yleisesti pohdinta seurustelukandidaateista? Jos, niin miksi?

Minusta on niin, että jos ollaan hankkiuduttu julkisuuden henkilöksi, niin ei ole enää perusteltua piilotella suuntautumistaankaan. Homous ei Suomessa ole rikollista tai sairasta. Se on julkkikselle enää imagokysymys. Eikä imagokysymys edes pahimmasta päästä.
Olet, smo, oikeassa siinä, että julkkiksen on kestettävä yksityiselämänbsä julkinen ruotiminen. Mitään velvollisuutta hänellä ei kuitenkaan ole siitä itse puhua. Se, että ihmisen seksuaalisuutta pidetään yksityisasiana, ei tarkoita että sitä pidettäisiin tabuna. Minusta yksityisasioita ovat myös se, polttaako joku tupakkaa, paljonko palkkaa joku on jostain saanut, onko jollakulla jokin sairaus ja niin edelleen, mutta ei se tarkoita että näitä asioita ei olisi olemassa tai että ne olisivat tavallista suurempia tabuja.
Niin, jokainen julkkis voi vaieta yksityiselämästään. Toiset julkut kykenevät pitämään privaattipuolen poissa lööpeistä. Silti muutamat juorulehdet ovat onnistuneet pääsemään sellaistenkin julkkisten reviirille, joilla ei ole mitään halua tuoda yksityiselämäänsä julkisuuteen - ja puolittain kiristävät lausuntoja näiltä julkkiksilta.

Seksuaalisuus ei ole enää pitkään aikaan ollut yksityisasia lööppijournalismissa, eikä se ole ollut tabu. Seksiseikkailut, viriliteetti ja salarakkaat eivät ole enää mikään juttu - kunhan se on heteroseksuaalista. Röyhyttely ravintolan tupakkakieltoalueella on ollut lööpeissä, palkoista puhutaan jatkuvasti, kuten myös sairauksista.

Muu kuin heterosuuntautuminen sen sijaan loistaa poissaolollaan kaikilla tasoilla. Lukuunottamatta tietysti "homomannekiineja", kuten Fab5, Teuvo Loman ja Mike Rautio. Viihteen sateenkaarijulkkisten lisäksi sitten on tietysti nämä intellektuellit sateenkaarijulkkikset, kuten mm. Mikko Silvennoinen ja Pirkko Saisio.

"Mannekiinienkaan" kohdalla esim. parisuhteita ei osata lehdissä tuoda yhäkään esiin neutraalisti. Toimittaja Mikko Silvennoinenkin on harmitellut sitä, että kun haastattelutilanteessa ihan luontevasti samaa sukupuolta oleva kumppani tuodaan esiin, saatetaan siitä koostetussa lehtijutussa kumppanin olemassaolo sivuuttaa täysin, tai tämä tuodaan esiin niin, että sukupuolta ei voi päätellä suoraan - vaikka sen itse asiassa voi toisinaan rivien välistä ymmärtää.

Muu kuin heterojulkkis joutuu erityisesti tulemaan kaapista ulos ja tekemään asiasta numeron ennen kuin hänestä voidaan kirjoittaa kiertelemättä ja vihjailematta, vaikka tämä itse toisi tämän homopuolensa esiin kiertelemättäkin.
Totta, mutta luulenpa tämän olevan pakollinen siirtymävaihe ennen kuin pääsemme siihen, ettei (homo- tai bi)seksuaalisuuden laadu enää herätä ylimääräistä hälinää.
Tämä se meissä homoissa on vittumaisin piirre että ollaan koko ajan kurnuttamassa et 'kuka on homo kuka on homo'. Tän matalaotsaisempaa ei ole.
Nimimerkki "Peski Lärse", minä voisin kuvitella, että joissakin homoissa on paljon vittumaisempiakin piirteitä kuin mainitsemasi kokoaikainen kurnutus.

Mikä tekee "kuka on homo kuka on homo" -kurnutuksesta sen matalaotsaisempaa kurnuttamista kuin kurnutuksen siitä, että kuka julkkis seukkaa kenenkin toisen julkkiksen (tai jopa ei-julkkiksen) kanssa tai kuka on peräti sinkku ja kuinka kauan se on sinkku ja miksi se on sinkku ja ketkä sen exät seukkaavat kenenkin julkkiksen (tai jopa ei-julkkiksen) kanssa tai kuka niistä existä on yhä sinkku ja kauanko ja miksi...

Minä niputan julkkisten seksuaalisesta suuntautumisesta käytävän kurnutuksen suunnilleen samaan kastiin julkkisten seksuaalisesta suuntautumisesta käytävän kurnutuksen kanssa.
Homous ei ole julkisuutta, ei taidetta eikä kovin tiedettäkään. Se on tavallisen heteromaista homoelämää. Siitä on kursnutus kaukana meillä useimmilla töissä käyvillä tai siitä haaveilevilla. TYeillä etelän kurnujilla näyttää olevan tämä nelosen mediahahmo Mikko mikä lie saimiko se oli- kaiken tavoittelemisen arvoinen MEGA. Joo panen samaan kastiin.