Pridet ja vapautuspäivät?

  • 1 / 6
  • Geschwitz
  • 1.7.2005 10:15
Tarvitsisin seuraavanlaista tietoa: milloin Vapautuspäivät muuttuivat Prideksi? Ja onko tämä hiirenharmaa muistikuva oikea: ensimmäistä kertaa homojen puolesta osoitettiin Suomessa mieltä 1974 ja tuolloin oli kyse Seppo Kivistöstä?

Näin se vaan omakin poliittinen muisti katoaa.

Nimim. Vastauksesta kiitollinen
  • 3 / 6
  • Pora-liike
  • 1.7.2005 10:56
"Pride on keino ilmaista itselle ja muille, että "Olen homo, olemassa ja ylpeä itsestäni"."

... mutta sitten Pride-kulkueessa kulkeekin lähinnä (?)heteroita?
pora-liike... ehkä ne heterot kulkee pridessä siksi, että homoilta saa parhaat suihinotot ;)
  • 5 / 6
  • Geschwitz
  • 4.7.2005 9:06
Kiitos, MarcoJ! Tieto oli nenän edessä, mutta kun ei osannut etsiä. Ja Pora-liike: eikö ole hyvä että siellä marssilla on edes joku? Kysytäänkö siellä paperit, tarkastetaan luottotiedot ja seksuaalihistoria, kun kerran näin tarkkaa tietoa osallistujista on?

G
  • 6 / 6
  • Pora-liike
  • 4.7.2005 9:16
\"Geschwitz
04.07.2005, 09:06 Ja Pora-liike: eikö ole hyvä että siellä marssilla on edes joku?\"

En tiedä. Joku Irak tai Ydinvoima saa tuhansia ihmisiä jalkeille, Jeesus-marssikin 2000, Kuokkavierasjuhlat 800, mutta Pride-kulkueessa on vain muutama sata. Silloin tulee mieleen että kun niin harva saadaan liikkeelle niin eikö olisi strategisesti viisaampaa kätkeä julkisuudelta se, että aktiiveja/ulostulleita on näin vähän? Eli siis jos marssitaan, niin tehdään kunnon marssi tai ei mitään.

\"Kysytäänkö siellä paperit, tarkastetaan luottotiedot ja seksuaalihistoria, kun kerran näin tarkkaa tietoa osallistujista on?\"

Olen vain kuullut että suuri osa siellä marssivista on heteroita. Jos kriteeri marssille on, että on sujut ja sinut oman seksuaalisen suuntautumisensa kanssa, niin sillä kriteerillä ainakin minä jäisin pois.