heteroiden " uusi muoti " , lesbous .

luin tuossa juuri uusimmasta city lehdestä , että nykyään on heteroidenkin maailmaan tullut uusi " muoti oikku " . leikkiä lesboa , vaikka oliskin " täyshetero " . " suomen turhin julkkis " , viivi avellaankohan tänkin trendin on aloittanut . se nyt ainakin on " sekoillut muijien kanssa " , vaikka tietääkseni se on " täyshetero ". jotenka mitä mieltä moisesta "hetero muodista"????
Karvat nousee pystyyn. Mut mitäpä noista... säälittävää touhua.
Mä alan heti leikkii heteroa :-) ...kanna minut metsään suuri apinamies..... uuhh uuhhh!!! :-)
  • 4 / 34
  • ihmiäinen
  • 3.2.2005 21:00
voevoe. noo, jos keskenään pistävät "lesbonäytöksiä" hetero-pintapaikoissa pystyyn, niin mikäs siinä, saahan sitä hauskaa pitää... ja voipi olla saumaa jollekin lepakolle joka metsästää vain yhden yön panoa.;) että jos tästä tulee "muoti", niin eikun studio51:een (vai mitä niitä on) metsästysretkelle...

mutta alkaa sitten ärsyttää jos naistenbileet rupeaa täyttymään turisteista.

surullista on se, että tällasten "trendien" takia moni ihan vakavissaan oleva bi-nainen ja jopa "naisellisempi" lesbo joutuu sitten vakuuttelemaan ja todistelemaan oikeutusta tunteisiinsa muille, ja itselleenkin pahimmassa tapauksessa.
no kai nyt naiset pussailee keskenään koska:
se on niin kivaa.
voi ihan heteronakin pussailla toisia kül.

mut jos toisia pussailevat ni pitäis tajuta miks on olemassa sellainen käsite kuin "lesbo" :>
Vähän ihmettelen onko tuo mahdollista ?? Naisten välisiin suhteisiin liittyy tunteita ja jos et rakasta toista, kuten nainen naista niin mitä se on ?? Leikkiä, kokeilua, harraste... Pelleilyltä tai miesten huomion kiinnittämiseltä tuo enemmänkin kuulostaa... En minäkään suutele miehiä tai olen osapäivähetero... Ensinnäkin se ei ota tulta mitenkään päin, toiseksi se on väärin sitä toista kohtaan ja mitä siitä itse saa ?? Mielettömän tyhmää... Minusta ainakin...
  • 7 / 34
  • Jacqueline.N.
  • 4.2.2005 1:44
Minulla oli tuttuja jotka leikkivät lesboja ärsyttääkseen ihmisiäO_____________________________o

Öhmm..
  • 8 / 34
  • Pora-liike
  • 4.2.2005 6:46
Olen jo pitkään epäillyt että suuri/suurin osa nettilesboista on täysheteroita joihin on iskenyt täysin luonnollinen mieskammo ja joita pikemminkin nimittäisin vanhoiksipiioiksi.

Asenteet ovat sellaiset että ne voisi kaikki kipata vaikka tavarajunaan ja lähettää USA:an missä niillä on suurempi kysyntä.

Sarjassa "Vittumaisia kohtaamisia lesbisissä ympyröissä" jatkankin tällä:

Tapasin naisen ja hänellä oli yksi puheenaihe: mistä saada kaljaa, missä kalja on halvin tällä hetkellä ja keneltä sais piffattua kaljan ja hei, etkö sä voisi piffata yhden ja rahatkin on lopussa. Saan perjantaina ehkä, voisitko lainata vähän, tarttis kaljaa...

Lopulta kävi ilmi ettei hän saa minulta ruihnattua enää yhtään lanttia. Hän sanoi sitten pyydellen anteeksi, että olenko mä niin kuin joku mies tai transvestiitti. Mun vitutuskynnys oli siinä vaiheessa niin korkealla, että mä tein kimiräikköset ja vetäisin housut nilkkoihin ja kysyin että onko asia tällä selvä. Hän kikatti typerästi (voi että mä inhoan sitä kikatusta, olisi ihan kuin sikaa kutittelisi) ja sanoi että kyllä on selvä.

Sitten myöhemmin mä kuulin että joku nainen oli ollut suhteessa sen kanssa ja sitten joku toinen ja aina sama homma, kerjää rahaa, kerjää kaljaa, mutta kaikkein paras mitä mä kuulin tästä muijasta oli se että hän oli HETERO!!!!

Eka kertaa elämässäni mä ymmärsin miestä joka raiskaa naisen sillä minä olisin halunnut tunkea pitkän kurkun tuon naisen sisään!
joopa joo . aika rankka " yleistys " toi lesbo juttu . että muka lesbot olis " kaikki entisiä heteroita , jotka on sitten valinneet tän tien , kun ovat muka pettyneet miehiin " . tietty niitäkin naisia on , ei sitä voi kieltääkkään . mutta niillä on yleensä jo luonnostaan sitten taipumus olla " enemmän kun pelkkä kaveri naisten kanssa " . sellaisellehan on sitten kyllä nimikin , nimittäin bi - seksuaali . kyllä tietty naisistakin " löytyy sikoja , siinnä missä miehistäkin " . samaa kai vois " yleistäen " sanoo myös homomiehistä , että nekin muka olis ryhtyneet homoiks vaan siks , että eivät muka kelpaa naisille . joko rumuutensa , huononkäytöksensä tai vaikka sitten väkivaltaisuutensa takia . mutta kun asia ei nyt " onneksi kuitenkaan ole näin " . vaan jokainen on sitä mitä tykkää olla , tai missä sitten viihtyy . taitaa toi pora-liike olla aika "elämäänsä katkeroitunut ja yksinäinen ihminen " , kun asiasta jos toisestakin se näkee vaan ne negatiiviset puolet. mutta " kaippa tollasiakin ikuisia marisijoitakin sitten tarttetaan " , tasottamaan tälläsen perusoptimistin elämää .
Siitä vaan julkkiset lesboilemaan, ei haittaa tippakaan, päinvastoin ;-)
" taitaa toi pora-liike olla aika "elämäänsä katkeroitunut ja yksinäinen ihminen " , kun asiasta jos toisestakin se näkee vaan ne negatiiviset puolet. mutta " kaippa tollasiakin ikuisia marisijoitakin sitten tarttetaan " , tasottamaan tälläsen perusoptimistin elämää ."

On se kumma että meikäläiselle sattuu mutta ei koskaan kenellekään muulle. On vähän niin kuin se tyyppi josta luin The National Enquirer -lehdestä jonka päälle kassakaappi oli tipahtanut neljä kertaa vaikka hänellä ei ole mitään tekemistä koskaan ollut kassakaappien kanssa.

Eniten ihmettelin kuitenkin sitä kun menin leikkaukseen muutama vuosi sitten ja minulle tuli lääkärin mukaan yleinen komplikaatio ja kun sitten kyselin muilta niin kenellekään ei ollut sattunut vastaavaa.

Eli mun katkeruuteni takana on se, että minulle on valehdeltu. Katkeruutta aiheuttaa myös se, että minua on yritetty savustaa ulos yhteisöstä niin livenä kuin virtuaalisesti eikä tietenkään kenellekään muulle ole koskaan sattunut niin. Sakki joka niin kovasti heiluttaa sateenkaarilippuja ja puhuu suvaitsevaisuudesta on ensimmäisten (tai pikemminkin: viimeisten) joukossa sytyttämässä kirjarovioita.

Paskapuhe loukkaa minua. Minä en ole enää lapsi jolle pitää valehdella ikävät asiat.
Hei Pora-liike, jatka vaan ihmeessä mielipiteitesi julkituomista. Ihmisillä on erilaisia elämänkohtaloita ja kokemuksia, jotka tietenkin muovaavat ihmisen mielipiteitä asioista. Ja vahvoista ajatuksista saamme myös itsellemme ajateltavaa ja näkökulmia, näistähän ne keskustelut syntyvät.
heip taas, minä tuohon siirin kommenttiin lisäisin sen että samaa mieltä oon, sana on vapaa ja keskustelu aina tervetullutta. itseäni vaan vähän häiritsee se, että sitten jos ne mielipiteet ei enää mitenkään liity aiheeseen, siis vaiks "muotilesbouteen", niin voisi luoda uuden otsikon ehkä? tämä nyt oli triviaa...:)

itse sain tuon lehden käsiini nyt, eikä se juttu ollut niin paha kuin luulin. mutta olihan siinä paljon ärsyttävää. (ymmärrän tosin sen että sivun juttu.. ei siihen niin laajaa näkökulmaa mahdu.) enemmän kuin itse juttu, minua ärsytti "pääkirjoitus", että rauhoittukaa ortodoksilesbot... minä en ihan ymmärrä miten seksuaalinen itsemääräämisoikeus liittyy muoti-ilmiöön. eiköhän muoti enemmän usein luo pakkoja kuin vapautta? tämä nyt on käsitteellistä pilkunviilausta ehkä. entiedä.

mun mielestä on vaan edelleen kivaa, jos heterotytötkin haluavat pitää hauskaa myös seksuaalisella tasolla ja nauttivat siitä. jos sitä tekee miehiä miellyttääkseen, niin surulliseltahan se tuntuu, onko kohta niin että on pakko "vähän lesboilla" miellyttääkseen miestä. voivoi. (jätän nyt feministini hetkeksi pikkusen syrjään, ettei tästä tule romaania ja multa mene viittä tuntia...) yksi henk.koht. kokemus mulla on siitä että heteroystävä hirveästi olis halunnut mun kanssa suudella jotain entistä miestä kiusatakseen. no, en tämän naikkosen kanssa käy ulkona enää. yökötys. siis ylipäänsä ajatus tuon ihmisen kanssa suutelemisesta, ja vielä se, että joku irstailija siinä "kannustaisi" vieressä. (inhonväre)

miehen mielipide city-lehdestä: "oikeat lesbot eivät ole läheskään niin kiinnostavia--", no herregud, eivät kai, kun eivät ole miehistä kiinnostuneita. pyhä yksinkertaisuus. ja tuli sellanen tunne, että jutun elli oli ehkä ainakin ollut vähän hukassa identiteettinsä kanssa. eikä sillä että minä osaisin sanoa mikä hän on, mutta jotenkin biseksuaaliselta kokemukselta tuo kuulosti minusta... mitä mieltä bi-tytöt?

äh, ja minua kyllä ärsyttää tuon jutun kuva "oikeista lesboista" (sitaateissa, koska oli jutussakin...) se oli taas kerran niin yksipuolinen, no yhtä ihmistä haastateltu. että ei me oikeat lesbot välitetä ulkonäöstä vaan persoonasta. voiei, niin kuka välittää ja kuka ei. se kai riippuu ihmisestä. vai onko jollain se kokemus että lepakkopiireissä ei koskaan otettaisi puheeksi ulkonäköä... samaan syssyyn jutussa todetaan että jätkämäiset lesbot ovat kuuminta kamaa. niinjoo, se ei varmaan sitten liity mitenkään ulkonäköön.:)

äh, paljon olis kommentoitavaa, ehkä tästä jatkan taas joskus. pistin cityyn palautetta kyllä. ihan mun mielipiteitä, ei tulikivenkatkuista "ortodoksilesboilua"....;)

mieluummin juttelen täällä, vaikka voishan sitä käydä cityn keskusteluissakin kommentoimassa.

terveisiä niin "oikeille lesboille ja bisseille" kuin "muotilesboille" ja "trendibisseille" ja kaikille...
Kyllä taas ärsyttää prkl! Siinä määrin, että olen taas täällä kirjoittamassa, vaikka jo niin lupasin itselleni rauhoittua :)

City-lehti meni sitten ja päätti, että lesbous on muotia. Jos suutelee naista julkisesti herättääkseen miesten huomion, niin tuskin voidaan sanoa, että lesbous on muotia! Prkl. Jos heteronaiset kiehnää toisiaan show-mielessä, niin ei voida vielä puhua lesboudesta.

Jep, jutussa yhden ainoan "oikean" lesbon mielipiteitä ja tietenkin yksi mies ja mielipide mikäs muukaan kuin se, että munankipeitä ollaan koko sakki! No, artikkelin ehkä olikin tarkoitus ärsyttää.

Pääkirjoitus ei ollut yhtään parempi. "Kyllä maailmaan hellyyttä mahtuu". Taas on näköjään minulla eri käsitys hellyydestä. Mielestäni tanssilattialla kavereiden kanssa porukalla kiihkeä suutelu ei ole varsinaisesti hellyyttä. Jos kaksi ihmistä suutelee toisiaan (vaikkapa julkisella paikalla), ilman halua herättää huomiota, niin silloin voidaan puhua hellyydestä. Ja edellä mainittu onkin aikas sööttiä, sukupuolista riippumatta, ainaskin ne pienemmät suudelmat :)

Sitten vielä jäi mietityttämään Ellin maininta, että yleensä muotilesbot tunnistaa kun on femme-femme-pari liikkeellä. Mitäs sitten jos on käynyt niinkin ikävästi, että ihan aito ja toistensa naiseudesta onnellinen pari on molemmat naisellisia? Epäilläänkö muotilesboiksi? Itse en ole koskaan ollut mieheen ihastunut, en vain siihen kykene tai halua. Kun taas naiset kaikessa ihanuudessaan on juuri sitä mitä haluan. Ja koska eräs tietty femme lukee tätä lepakkolaaksoa suurella mielenkiinnolla, niin täytyy vielä tarkentaa, että juuri se yksi ihanainen on kaikkeudessaan se joka kääntää minun pään. Ja sydämen, ihan ympäri.
hamm, siis sanoiko se elli että muotilesbon tunnistaa femme/femme-parista..? minen löydä tuollaista kommenttia city-lehdestäni. onks mulla lukihäriö. :)

muuten minua vaan kyllä ärsyttää tuollanen käsitteiden sotkeminen. että lesbous, jonka minä käsitän identiteettinä, sotketaan muoti-ilmiöön. keksisivät nyt hemmetti jonkun muun sanan tuolle ilmiölle. minusta se ei ole lesboutta! (vaikka lesbous nyt muuten ilmeneekin eri muodoissaan...)

tuntuu kipeältä. siis vaikka minulle lesbous ei ole ollut vaikea asia tavallaan, niin se jumalauta on sitä monelle. tai naisrakkaus ylipäänsä. silloin tuntuu varmasti käsittämättömän pahalta lukea olevansa "muoti-ilmiö". mua auttaa jotenkin se, että on city-lehteä lukenut ikänsä ja tietää niiden tavan käsitellä asioita. eli aikamoisen pintapuolisesti (vaikka monet jutut pyrkivätkin jonkinasteiseen "syvyyteen"). city-lehdestä on kiva jos ne pystyy pikkusen herättään kohua artikkeleilla, jotka käsittelevät muka-syvällisempiä ilmiöitä. jos sama juttu olisi hesarissa vaikka (sori hki-keskeisyys...), niin minä miettisin pidempään ja varmasti reagoisin vahvemmin. tuossakaan jutussa ei ollut mitään kritiikkiä osmo kontulan jne. tutkimuksiin. hohhoijaa, niissä kai harrastetaan enempi määrällistä kuin laadullista tutkimusta. korjatkaa kiltit jos oon hakoteillä.

yritetään me olla.... ehkä käyn tosiaan katsastamassa cityn keskustelun. musta olis enempi kuin kiinnostavaa saada tähän fiksun heteromiehen näkökulma. mun mielestä kun tuo artikkeli myös alentaa ne aivan idiooteiksi. ja kiinnostaako tällanen homomiehiä lainkaan. mietin vaan.
Noh, cityssä on ensi kerralla uusi "muoti"-ilmiö esittelyssä, eikä tuota kyseistä lesbo-artikkelia muista enää moni.

Ainoa asia joka jutussa vähän mietittytti oli "aidon lesbon" kommentti, että "todellisuudessa jätkämäiset lesbot ovat kuuminta kamaa, femmeillä on pienempi vienti." Omasta kokemuksesta ja vuosien tarkkailulla uskallan kyllä väittää, että etenkin hehkussa ja kaisiksessa hieman femmemillä tytöillä/naisilla on koko ajan joku iskemässä tai pepussa kiinni.
En tiedä sitten onko tämä joku ikäkysymys, kun tuntuu, että jokainen suloinen pikkutyttö lesbopiireihin tutustuessaan leikkaa hiukset, ostaa mustan hihattoman paidan ja alkaa roikottaa housujaan. Kyseinen "aito lesbo"han oli vasta 18-vuotias, ja tuntuu, että kaikki sen ikäiset lesbotytöt näyttävät ihan mini-nick cartereilta sun muilta. Pitää katsos sulautua ryhmään (been there, done that).

Nojoo, on jo myöhä enkä osaa ilmaista itseäni selkeästi mutta toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan.
Lähinnä siis tuossa cityn jutussa otti pannuun se, että 18v aito lesbo väittää femmeillä olevan vähemmän vientiä.. Ehkä se on niin 18-vuotiaden keskuudessa mutta onneksi tällaisella "vanhalla" päälle parikymppisellä femmellä on vielä ottajia;)
Anteeksi, se on täällä se lukihäirö :) Sehän oli meidän "muoti-lesbo" Inkku joka sanoi: "muoti-lesbot ovat yleensä aina femme-femme-pareja". En minä siinä kiukultani ehtinyt kuin kertaalleen lukemaan kyseisen artikkelin. Sitten enää täällä muistanut kuka sanoi mitä. Nyt vallan istuin alas ja keskityin :) Ja edelleen jaksaa ärsyttää...

No juu, mutta olen kyllä joskus miettinyt tuota ulkonäköseikkaa. Itsekin olen silloin aikoinaan lököttänyt niitä farkkuja ja lyhyttä tukkaa kähertänyt. Vuosien varrella, identiteetin ja itsetunnon voimistuessa, olen uskaltautunut olemaan oma itseni. Jotenkin vaan silloin nick-carter aikoina tunsin itseni hyväksytymmäksi, siis tunsin sulautuvani joukkoon. Nykyään koen, että suuntautumistani ja motiivejani epäillään, etenkin jos olen iltaa viettämässä kumppanin kanssa. Joo, tiedän, tää on kaikki vaan mun oman pään sisällä :) Harmittaa vaan jos ihmiset erehtyy luulemaan muoti-lesboksi (että alkaa risomaan tuo termi!), kun olen henkeen ja vereen naisten puolella joka suhteessa, enkä miehiä viihdyttämässä.

Nyt meen juomaan ISON mukillisen rauhoittavaa yrttiteetä ;)
voi lukihäirönlukihäriö, ihan sama juttu minulla, alkoi niin verenpaine taas nousemaan (onneks on luonnostaan matala), että ei saanu kunnolla yksityiskohtia esiin cityn artikkelista.

starling, hyvä idea ois ollut tuo yrttitee, tää joi muutaman kaljan, jotta nyt saattaa vastuullisuus kärsiä :(

vaikka oonkin tällanen vastuullinen, niin kyllä alkaa välillä kyrsiin. siis just niinkun tuo cityn juttu. että jos lesboilla vaiks on nyt jotain ennakkoluuloja niin se on sitten ihan hirveää suvaitsemattomuutta... ihan voi tässä natsiksi joku itsensä tuntea. en minä jaksa tai halua olla ainakaan mikään "esimerkki", vaan ihan elää elämääni. ketään en mee missään baarissa potkimaan tai haukkumaan. (no heti tunnustus: kerran potkasin tavastialla jalkaan miestä, joka ei vaan lopettanut perseestä puristelua jonossa..)

enempi mua vaan ärsyttää tuollanen vastakkainasettelu, että muotilesbo-(hetero)-nainen, on jotenkin sellanen kiva ja aika herttanen ja ainaski kaunis ja viehättävä ja ehdottomasti suvaitsevainen. ja oikeat lesbot nyt on hapannaamasia, ahdasmielisiä, rumia, ei-juuri-kenenkään-kavereita.

apuva. ihan kuin sellanen tilanne ois mahdoton, että "tässä nyt on vierekkäin kaksi kaunista nuorta tyttöä, molemmat kauniita ja sosiaalisia ja viehättäviä, tosi naisellisia. arvaa kumpi on hetero ja kumpi lesbo?"

mä oon ainaskin ihan varmaan nätti ja suvaitsevainen ja kiva ja... siitä huolimatta että on mielipiteitäkin. ja näin luokittelisin suurimman osan lepakkokaveripiiristäin. kaikki saavat olla sellasia kuin haluavat.

ja vielä se, että jos nyt lesbo (tai kuka tahansa nainen) esittää tiukkoja feministisiä mielipiteitä vaikka nyt tuosta cityn jutusta, niin heti leimataan "munankipeäksi femakoksi". mun mielestä feminismi noin pääasiallisesti vain ajaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. kai se kuolisi (paitsi äärimuodot), jos tuo tasa-arvo toteutuisi. oikeasti. minä pidän itseäni aikamoisena femakkona, mutta ei se nyt sumenna minun todellisuudentajua. voin ihan olla ja elää tässäkin maailmassa ja pitää hauskaa myös. realiteetit tajuan, en elä naama kurtussa kunnes maailma on tältäkin osin täydellinen...;)
Kerran vielä, jos nyt menisi oikein..

Siiiis, Inkku 18, oli se oikea lesbo, Elli 18, kerran kokeillut epämuodikas hetero ja Issa (?) 27, se muodikas yksilö.

Ja Inkun vinkkinä saatiin muoti-lesbojen "tuntomerkit".

Juu, jään odottamaan uusi ärsytyksen aiheita ;)

(hitto kun joutuu töitäkin välillä tekemään, muuten varmaan notkuisin täällä jatkuvasti joka tunti ;-) )
tuosta ulkonäöstä vielä... kun minä aloin enemmän liikkua lesbopiireissä, kyllä minunkin tukka lyheni, tosin ehkä enemmänkin koska lopultakin, tuntiessani olevani hyväksytty, uskalsin alkaa etsimään omaa tyyliäni... ja mustia hihattomia paitoja ja väljiä farkkuja olen käyttänyt suunnilleen aina... ok, en ole itsekään ihan selvillä mikä tämän kirjoituksen pointti on, mutta ehkä se et mitä sitten jos ihmiset käyttää tietynlaisia vaatteita kuuluakseen porukkaan tai ihan muuten...
tuli mieleeni... ylioppilaslehdessä on juttusarja missä etsitään nimiä ilmiöille, vaikka nyt sille joskus valtaavalle epämiellyttävyyden tunteelle kun vessanpöntön rengas on lämmin edellisen käyttäjän jäljiltä. olihan tuo cityn juttu yhtä "painavaa" journalismia.

että jos biseksuaaleja pipareiksi sanotaan (onkse muuten yleistä?), niin olisko nää muotilesbot sitten possupipareita tai tonttupipareita?:) sehän on ihan nätisti sanottu, mutta erottaa "aidot"...

tai oluen ystävänä tuli mieleen "ykkösbisse", eli laimea versio aidosta asiasta, maistuu ihan hyvälle, mutta ei herätä suurempia tunteita eikä ainaskaan nouse päähän...:)

tai... tai... voi ajatuksenjuoksu, jospa sulkisin suuni (tai tän tietsikan). nyt joudutte sisaret vielä pinnallisen journalismin lisäksi lukemaan tällaista "syvällistä" ja "tosihauskaa" pohdiskelua...;(

sori....
Lesbomuodille olen sikäli kiitollisuudenvelassa, että eka lesbiaaninen kokemukseni oli tällaisen muotilesbon kanssa. Hän oli ihana, fantastinen, meillä oli hauskaa yhdessä. Lopputulos:
minä: hetero---> lesbo
hän: hetero----> bi

Nyt hän on miessuhteessa ja minä taas etsimässä itselleni naissuhdetta. Ollaan ystäviä, tavataan joskus kahvilassa silloin tällöin ja kyllä minulla on tunteita häntä kohtaan.

Mutta itse artikkelista minä olen samaa mieltä kuin muut, lesbojen kommentit olivat ehkä hiukka omituisia.
En voi olla ihmettelemättä sitä, miksi toisten seksuaalisesta käyttäytymisestä nostetaan hirvittävä haloo. Eikö seksuaalinen tasavertaisuus tarkoita sitä, että ihmisiä ei lokeroitaisi heteroihin/homoihin/lesboihin? Jos täällä ihmiset alkavat määritellä, mikä on "oikeata" lesboutta ja mikä ei, miten se eroaa esimerkiksi homofoobikoista jotka pyrkivät sanelemaan toisille, mikä on "oikeata" seksuaalisuutta ja mikä taas "väärää"? Tässä ollaan menossa ojasta allikkoon kovaa vauhtia. Luulisi nimenomaan seksuaalivähemmistöjen edustajien ymmärtävän, että toisten seksuaalikäyttäytymisen tuomitseminen ei saa aikaan mitään hyvää.
Olisko muotilesbous fag hagin sisarilmiö? Olutvertaus oli aikas osuva, anna ihmiäinen vaan tulla lissä pohdiskeluja ;-)
ihmettelevälle: ja tää on siis mun mielipide.

ekaks se, että identiteetti ei ole mun mielestä lokerointia. eikä sillä pitäiskään olla väliä muille kuin ihmiselle itselleen. siis tervetuloa täydellinen maailma, mutta sanotaanko näistä lokeroista sen verran että esim. sukupuoli-identiteetin mukainen jako (nainen/mies) on aika hemmetin vahva!! aikasmoisen yleistä on että ihmiset lokeroi itsensä jommaksi kummaksi. mutta ei se musta tunnu niin ahdasmieliseltä, vaikka: kysytäänpä tästä mielipidettä joltain trans-sukupuoliselta...

"oikeista" ja muotilesboista alotti nyt kyllä tämän keskustelun city-lehti. tavallaan tässä tulee se, että "oikeasta heterosta" tuntuu monella olevan hyvin selkeä kuva, että hö, tartteeko tota nyt ees miettiä. ja heteroilla ikään kuin "saa" olla ennakkoluuloja, mutta vähemmistöillä ei... typerä rinnastus, mutta eikös tän logiikan mukaan esim. uskonnollisiin vähemmistöihin kuuluvien pitäisi olla uskonnon suhteen niitä kaikkein vapaamielisimpiä, kun tietävät millaista on kuulua pieneen vähemmistöön?

mä en ainakaan missään nimessä ole tuomitsemassa ketään, joka ei toisia käyttäytymisellään loukkaa. ehdottomasti saa kokeilla ja pitää hauskaa! (niinku oon sanonutkin tässä.) mua vaan ärsyttää sana muotilesbo, kun lesbous todella on monen Identiteetin osa, ei mikään "ilmiö". ja vaikka itselle nyt tuo identiteettiprosessi on seksuaalisuuden suhteen ollut helppo, niin tiedetäänhän me kaikki että ei se sitä ole kaikille, moni saa kyllä sen kanssa taistella! ja jos on täällä keskusteluja seurannut, niin bi-identiteetti tuntuis olevan monesti se vaikein (tavallaan), just sen takia ettei ole niin selvä "lokero"...

itse yritän kauheesti tapella omia ennakkoluuloja vastaan monessa asiassa (seksuaalisuuden suhteen niitä varmaan on vähemmän kuin jossain muissa asioissa), mutta en sen takia että mulla olis lesbona siihen yhtään sen suurempi velvollisuus kuin kenelläkään muulla, eiköhän nyt jokaikinen ihminen johonkin vähemmistöön kuulu... emmä halua tai voi olla "esimerkki-ihmiäinen" siks että nyt kuulun seksuaaliseen vähemmistöön.

yritän vaan olla mahdollisimman hyvä ihmiäinen.

hymiöt jäi, laitetaan ne tähän perään: :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ihmettelevä kirjoitti: "Jos täällä ihmiset alkavat määritellä, mikä on "oikeata" lesboutta ja mikä ei, miten se eroaa esimerkiksi homofoobikoista jotka pyrkivät sanelemaan toisille, mikä on "oikeata" seksuaalisuutta ja mikä taas "väärää"? Tässä ollaan menossa ojasta allikkoon kovaa vauhtia. Luulisi nimenomaan seksuaalivähemmistöjen edustajien ymmärtävän, että toisten seksuaalikäyttäytymisen tuomitseminen ei saa aikaan mitään hyvää."


Ei tässä kyllä vielä ojaan olla menossa. Minun käsittääkseni täällä ollaan kritisoitu Cityn artikkelia, ei sitä mitä kukin saa ja ei saa tehdä. Kyllä voin väittää, että muoti-lesbous ei ole varsinaista lesboutta. Muodikkaat, ainakin artikkelin mukaan, tavoittelevat käytöksellään miesten huomiota, ei naisten. Näin ollen heitä ei voi lesboiksi kutsua. Lesbous ei ole muoti-ilmiö. Se onkin sitten eri asia, että saavatko muodikkaat käyttäytyä kuten käyttäytyvät. Totta kai saavat. Minun puolesta saavat suudella/yms. ketä tahansa, missä tahansa, milloin tahansa, kunhan kaikki osapuolet ovat mukana vapaasta tahdostaa. En tuomitse heidän seksuaalista käyttäytymistään. Mielestäni sanaa lesbo ei vaan voida heidän kohdallaan käyttää. Mikä sitten olisi parempi, en tiedä. Kokeilun haluiset nuoret naiset? Jep, ei läheskään yhtä raflaavaa kuin muoti-lesbo.
(heh, starling on näpytellyt niinku samaa asiaa vähän mun kanssa näköjään yhtä aikaa. tää oli joku tällanen telepatia-homma varmaan. ;))
No nii, annetaas ny niitten hymiöiden jo olla ;-D (viitaten ei edelliseen vaan sitä edeltävään ihmiäisen viestiin)
jaix, mä en edes tajunnut että se oli tää taipumus seota hymijöihin just starlingilla ja tais vielä jostain mun viestistä se hymiö-psykoosi meinata puhjeta...;)

hävetys, nyt hän tuon vois käsittää jo vittuiluksi... argh. ei toimi tän ihmiäisen aivot aina oikeen ...

t.huono ihmiäinen ;D
Starling sanoi:
"Muodikkaat, ainakin artikkelin mukaan, tavoittelevat käytöksellään miesten huomiota, ei naisten. [...] Mielestäni sanaa lesbo ei vaan voida heidän kohdallaan käyttää."

Olen samaa mieltä kuin Starling. Luin itsekin ko. artikkelin Citystä, ja puistelin päätäni sille aika rankasti. Jos suutelet kerran naisen kanssa - kenties harrastat jonkinasteista kopelointia - ja sitten hyppäät toimintaa kiinnostuneena seuranneen miehen kelkkaan, ei sinua minusta voida kutsua lesboksi (vaikka tämä nyt hiukan menee lokeroinnin puolelle) vaan pikemminkin "kokeilunhaluiseksi nuoreksi naiseksi", kuten Starling totesi.

Mielestäni lesbouden käyttäminen miehen mielenkiinnon herättämiseen on jotenkin... No, ei-hyvä-juttu - eikä todellakaan niin kutsuttua 'aitoa lesboutta' (jos sitä nyt on olemassa. Epäilen.). Ja jos (en nyt pyri yleistämään) miehen mielenkiinnon herättää nimenomaan kahden lesbon keskinäinen, seksuaalinen toiminta, ei ilmoitus "Moi, mä olen lesbo. Mennäänkö drinksulle?", ei tätä 'keinoa' käyttävää naista voi sanoa lesboksi.
Minun päässäni lesbous on osittain myös ajatusmaailma, ei pelkästään se, minkä sukupuolen kanssa harrastat seksiä.

No joo. Ensimmäinen yritykseni ottaa syvällisesti osaa keskusteluun täällä, saattoi mennä vähän ohikin tai ristiriitaiseksi. :D Näin minä kuitenkin ajattelen, ainakin suurinpiirtein.
Pajupuun sanoihin yhdyn minäkin. Lesbous on tosiaan jotain paljon enemmän kuin pelkät pusut ja halailut silloin tällöin kun sattuu huvittamaan... Itse umpilesbona huomaan ajattelevani naisia ensimmäiseksi aamulla ja viimeiseksi illalla ja vieläpä perhana sentään unissanikin... Ei voi mitään, mutta enpä voisi kuvitella asian olevan toisinkaan, naiset on niin ihania...
"suvi-missi
12.06.2005, 10:19 Pajupuun sanoihin yhdyn minäkin. Lesbous on tosiaan jotain paljon enemmän kuin pelkät pusut ja halailut silloin tällöin kun sattuu huvittamaan... Itse umpilesbona huomaan ajattelevani naisia ensimmäiseksi aamulla ja viimeiseksi illalla ja vieläpä perhana sentään unissanikin... "

Intensiteetti on eri asia kuin suuntautuminen.
Minä voin sanoa olevai sinun peilikuvasi intensiteetin suhteen - suurimman osan elämästäni en ole ajatellut mitään seksuaalisuuteen viittaavaa, eikä naiset käy paljon mielessä arkenakaan ellen satu olemaan ihastunut. Minä en voi yhtyä siihen mitä televisiossa oli, että on lesbo perunoita kuoriessaankin.

Kaksi viimeisintä ihastustani ovat olleet naisia enkä voi kuvitella että mies herättäisi minussa jotain vastaavaa, en ainakaan ole sellaista koskaan kokenut. Tämä taas on suuntautuminen.
Lesbojakin on tietysti monenlaisia. Eipä voi tosiaankaan sanoa että kaikki lesbot, homot taikka bi:t olisivat samasta muotista tai mieltäisivät asian samalla tavalla, mutta miksi pitäisikään? Erilaisuus on rikkautta. Varmasti intensiteetti on eri asia kuin suuntautuminen...
En lukenut Cityn juttua. Olisin varmaan vetäissyt melonipellon nenääni minäkin.
Mut oikeesti
en silti tajua
mitä se oikeesti lesbo ja oikeesti hetero oikeen on.
Ja vähän täällä haisi sellainen vanhanaikainen "bisset on aina teeskenteleviä kokeilunhaluisia seksifriikkejä" henki.

Jos mä en oo viiteen vuoteen ollut silleen kenenkään kans (vaikka oon kaikilla tavoilla viehättävä)
ja viimeksi seurustellut naisen kanssa
ja sen jälkeen haaveillut sekä miehistä
että naisista
että ihmisistä jotka ei tiedä tarkalleen sukupuoltaan tai on molempia
niin pitääkö mun päätellä
että mä en oo OIKEESTI mitään, en ainakaan seksuaalisesti,
en ainakaan "oikeitten lesbojen" mielestä?

Minust seksuaalisuuden tiukkarajainen luokittelu on ihan persiistä. Mutta syvältä on myös ihmisten halujen ja elämänvalintojen kutistaminen "muoti-ilmiöksi" (ettei jää epäselväksi tämä).