Väheneekö homofobia?

  • 1 / 33
  • Varjojen varjo
  • 23.4.2005 0:12
Mitä olette mieltä;väheneekö homofobia monikulttuurisuuden myötä?

Itse olen vain huomannut, että minun on mukavampi elää monikulttuurisessa ympäristössä, vaikka tiedän etteivät esim Afrikkalaiset ole kovin suvaitsevaisia homoseksuaaleja kohtaan. Uskon että Suomessa niin sanottu "junttius" on vain ehkä vauroittanut sieluani liiaksi. Suomalainen suhtautuminen seksiin on jotenkin niin naiivia. He odottavat että sitä pitää voida harrastaa milloin vain ja miltei kenen(vastakkaisen sukupuolen jäsenen)kanssa tahansa, mutta sitten naiset valittavat raiskauksista, sukupuolisyrjinnästä ja luoja ties mistä, vaikka itse ovat usein sellaista kulttuuria nimen omaan suosineet.

Minusta monikulttuuri on vain jotenkin rauhallisempi. Suomalaisessa luonteessa on vain niin suuri ahdistus. Mukamas "terveet" parit kuten esim Vanhanen ajautuvat eroon(usein siksi koska yksi vaimo ei riitä miehelle)Suomalaiset ovat jotenkin pelottavaa ja sekavaa kansaa. Heillä vallitsee jonkinlainen henkinen hysteria, jota on vaikea pukea sanoiksi. Itse viihdyn tottapuhuen paljon paremmin monikulttuurisessa seurassa, vaikkei siellä homoutta ehkä hyväksyttäisikään. Jotenkin vaan tuntuu, että silloin minulla on todella IHMISIÄ joiden kanssa puhua. Niin sanottu "hyvinvointivaltio" on sensijaan tehnyt Suomalaisista alistettuja tasapäisiä lampaita. Sieluttomia, idioottimaisesti käyttäytyviä, kansallisen identtenttinsä täysin kadottaneita mölyapinoita. Tottapuhuen viihtyisin täällä paljon paremmin, jos koko Suomi olisi monikulttuurinen ja Suomalaiset vähemmistönä. En vaan kerta kaikkiaan jaksa näitä laumasieluja!
Se väheneekö homofobia monikulttuursuuuden myötä riippuu niiden ihmisten motiiveista, jotka tänne tulevat.

Yhteiskunnan suvaitsevaisuus voi ajan kuluessa vaikuttaa siihen, että esim. afrikkalaiset nuoret voivat elää vapaammin täällä meillä ja tehdä itsenäisempiä valintoja siinä, miten elävät ja kenen kanssa seurustelevat. Mieluummin se on näin päin.

Kyllä siinä Vanhasella on miettimistä, miksi ulkomaalaisista yliopisto-opiskelijoista vain 10% jää Suomeen. Hahhahhaa! Se on päivänselvä asia. Siksi, koska täällä ei tienaa tarpeeksi eikä heillä ole toivoakaan luoda yhteiskunnallista uraa täällä. Kyllähän he sen tietävät, mutta eivät ole valmiita tekemään sen asian hyväksi mitään, vaan maahanmuuttajista halutaan halpatyövoimaa Sveitsin mallin mukaan, mitä ei haluta tunnustaa. Maahanmuuttajia halutaan niille aloille, jotka ovat huonosti palkattuja ja joita kukaan muu ei enää halua tehdä, mutta todellista ongelmaa eli palkkojen epätasa-arvoa he eivät halua korjata. Siihen he eivät halua laittaa rahaa, vaikka sitä on. Palkkojen nostaminen ratkaisisi yksinkertaisesti koko ongelman!!! Tämä syy siihen, miksi matalapalkka-alojen palkkoja ei haluta korottaa on villakoiran ydin. Sitä ei haluta tehdä, koska halutaan pitää tietynlainen luokkajako vrt akateemisesti koulutetut ja muut alempitasoiset koulutukset. Siitähän nytkin riidellään suhteessa AMK:n. Itse asiassa juuri akateemisesti koulutetut suomalaiset voivatkin olla muutosvastarinnan syynä ja syy siihen, ettei yhteiskunnallisia ongelmia saada ratkaistua.
  • 3 / 33
  • Pora-liike
  • 23.4.2005 10:12
"Varjojen varjo
23.04.2005, 00:12 Mitä olette mieltä;väheneekö homofobia monikulttuurisuuden myötä?"

Suomi on aina Suomi. Jo EU:n tultua ajattelin että perisuomalaisuus pikkuhiljaa häviäisi ja muuttuisi jonkinlaiseksi vaikeasti määriteltäväksi "eurooppalaisuudeksi", mutta toisin kävi. Itse asiassa pahimmassa tapauksessa monikulttuurisuus eriytyy omaksi ghetokseen eikä vaikuta valtakulttuuuriin lainkaan.


"Suomalaisessa luonteessa on vain niin suuri ahdistus. Mukamas "terveet" parit kuten esim Vanhanen ajautuvat eroon(usein siksi koska yksi vaimo ei riitä miehelle)Suomalaiset ovat jotenkin pelottavaa ja sekavaa kansaa. Heillä vallitsee jonkinlainen henkinen hysteria, jota on vaikea pukea sanoiksi. Itse viihdyn tottapuhuen paljon paremmin monikulttuurisessa seurassa, vaikkei siellä homoutta ehkä hyväksyttäisikään. Jotenkin vaan tuntuu, että silloin minulla on todella IHMISIÄ joiden kanssa puhua. Niin sanottu "hyvinvointivaltio" on sensijaan tehnyt Suomalaisista alistettuja tasapäisiä lampaita. Sieluttomia, idioottimaisesti käyttäytyviä, kansallisen identtenttinsä täysin kadottaneita mölyapinoita. Tottapuhuen viihtyisin täällä paljon paremmin, jos koko Suomi olisi monikulttuurinen ja Suomalaiset vähemmistönä. En vaan kerta kaikkiaan jaksa näitä laumasieluja! "

Aamen!
Itse asiassa asiat olisivat monessa tapauksessa paremmin jos suomalaiset olisivat hävinneet talvisodan tai antautuneet. Monessa suhteessa asiat olisivat huonommin, mutta uskon että ihmiset olisivat empattisempia ja kriittisemmin olemassaoleviin valtajärjestelmiin suhtautuvia kuin nykytilanteessa.

Ehkäpä syy miksi pidänkin Yhdysvalloista on juuri siinä että siellä tapasi just niitä ihmisiä joita sinä peräänkuulutat tässä.
  • 5 / 33
  • Public eye
  • 23.4.2005 11:07
Ei Suomi mikään monoliitti ole. Helsingin Mikonkatu, Toholammin keskusta ja Sevettijärven kylänraitti ovat aivan erilaisia ympäristönsä ja ihmisten käyttäytymisen puolesta. Ja eurooppalaisia paikalliset ihmiset ovat silti joka paikassa.

Monikulttuurisuus toivottavasti auttaa täälläkin kirjoittavia näkemään, että myös oman kansan erityispiirteet, joita on niin helppo mollata kun ne kuvittelee muka niin hyvin tuntevansa, ovat osa yhteistä eurooppalaista ja laajempaa maailmanlaajuista kulttuuria.

Niin kauan kuin luulee kaikkien lähipiirissään olevien ihmisten olevan samasta muotista valettuja, suvaitsevaisuus omia ja vieraita kohtaan jää olemattomaksi. Vasta kun ihmisissä oppii erottamaan erilaisuuden ja arvostamaan sitä, voi kasvaa myös oikealla tavalla suvaitsevaiseksi.
Public eye kirjoitti: "Niin kauan kuin luulee kaikkien lähipiirissään olevien ihmisten olevan samasta muotista valettuja, suvaitsevaisuus omia ja vieraita kohtaan jää olemattomaksi. Vasta kun ihmisissä oppii erottamaan erilaisuuden ja arvostamaan sitä, voi kasvaa myös oikealla tavalla suvaitsevaiseksi."


No täytyy suoraan sanoa että minulla on kehitys mennyt sitten toiseen suuntaan. Noin yli 20 vuotta sitten olin paljon suvaitsevampi kun esim tänään.
Aika on opettanut että pidä vaan huoli omasta itsestäsi ja jätä hörhöilyt Hare Krisnalaisille, elämä on turhan lyhyt olla kynnysmatto kaikille.
Tietysti minulle rakkaat ihmiset ovat tärkeitä mutta tuiki tuntemattomat...aivan sama minulle. Pidä puolesi!!!

Suomalaisuudesta sen verran, en pysty komentoimaan kuin niistä ihmisistä joita olen elämäni aikana tavannut ja näin olen muodostanut Oman mielipiteeni suomalaisita, siihen kai minulla on kaiketi oikeus.
Täällähän melkein jokainen kertoo omista kokemuksistaan eikä jakele mitään yleispäteviä tutkimus tuloksia, eikö?
Minulle on siten valitettavasti osunut matkan varrelle samasta muotista valettuja ujoja tuppisuita joilla harvoin oli yhtään mitään "annettavaa" minulle persoonina.
Ja mikäs siinä, annan heidän olla omassa rauhassaan.

Erillaisuus on valtava rikkaus mutta kun kohde on yhtä mielenkiintoinen kun paljas harmaa seinä, sen arvostus on äkkiä kulutettu loppuun.
Monet ihmiset ovat tajuttoman ujoja ja arkoja, on ihmeellista kuinka aikuiset ihmiset pelkäävät mm. sanoa mielipiteitään.
Ei tämä ole kuin elämää ja sen vaan sanon että hukaan menee jos sen vietää aristellen muita ihmisä.
  • 7 / 33
  • Public eye
  • 23.4.2005 11:57
Ihmisten välinen kanssakäyminen on aina kahdensuuntaista. Jos et ole vastaanottavainen, et toisesta mitään irti saakaan. Jos taas et halua antaa itsestäsi mitään, toinen kyllästyy sinuun nopeasti ja hakeutuu muuhun seuraan. Ihminen, joka löytää ympäriltään vain paljasta harmaata seinää, voisi vilkaista välillä myös peiliin ja tutkia oikeasti, mitä siellä näkyykään.

Toisen ihmisen vastaanottaminen sellaisena kuin hän on tuskin tarkoittaa alistumista hänen kynnysmatokseen, ei sinne päinkään. Juuri tätä tarkoittaa avarakatseisuus ja oikea suvaitsevaisuus. Kun opit, että koko maailma ei välttämättä pyörikään sinun napasi ympärillä eikä elämän päätarkoitus ole minä minä minä, huomaat että sillä ujolla tuppisuullakin olisi sinulle loppujen lopuksi paljon annettavaa.
  • 8 / 33
  • Varjojen varjo
  • 23.4.2005 11:57
Suomessa kaikista eniten ahdistaa niin sanottu "tasapäisyys" Kaikkien pitäisi käyttäytyä ja olla juuri samanlaisia! Uskon, että se on erityisesti suurten ikäluokkien perintöä. Jonkinlainen kieroutunut, viimeinen jäänne sosialismista ja hyvinvointivaltiosta.

Monikulttuurisuus viehättää ennenkaikkea siksi, että vaikka sielläkin ihmiset haluavat olla samanlaisia, niin se on silti eri asia kuin Suomessa. Erityisesti aikuisväestössä "tasapäistäminen" on mielestäni aiheuttanut suurta ahdistusta. Se näkyy selvästi mm levottomuutena. Ihmisiltä puuttuu sisäinen mielenvakaus. Niin nuoret naiset kuin miehetkin esim tunkevat elämänsä täyteen huumeita ja irtoseksiä, ja avio(tai avo)liitotkin solmitaan aivan liian varhain. Ja sitten kun tulee se eron paikka...no, silloin Suomalainen nainen todella näyttää, ettei heitä turhaan pelätä maailmalla! Se on mielestäni jotenkin vain niin lapsellista katsoa kun aikuiset ihmiset taistelevat lapsistaan kuin toisessa maailmansodassa kansanaan! Se on todella mautonta! Me elämme itsekeskeisessä ja sairaassa kulttuurissa, joka on tukehtua omaan sairaaseen hedonismiinsa ja tarpeeseen tasapäistää kaikki yksilöt! Minulle monikulttuuri merkitsee siihen verrattuna rauhaa, jota ei voi sanoin kuvata. Tiedän, että monet maahanmuuttajat ovat myös rikollisia, mutta se ei minua tottapuhuen häiritse. Niin ovat Suomalaisetkin. Ongelmana ei ole ihonväri eikä välttämättä homofobiakaan, vaan se tasapäistäminen! Sitä min inhoan todella niin, NIIN paljon!
  • 9 / 33
  • -Mobile-
  • 23.4.2005 12:22
Olen kyllä Public eye:n kanssa samaa mieltä. Minäkin muodostan mielipiteeni suomalaisista vain kohtaamieni suomalaisten perusteella. Ja sen perusteella en todellakaan ymmärrä miksi suomalaisia sanotaan tuppisuiksi. Missä te oikein asutte? Minun ympärilläni on ollut ja on iloisia ihmisiä, jotka ovat kovia puhumaan ja väittelemään ja temperamenttiakin löytyy. Huumorintaju ei ole kadoksissa, keskustelua voi käydä aiheesta kuin aiheesta. En kohtaa kaupungilla kulkiessani kovinkaan usein pää alaspäin kulkevia onnettoman näköisiä "tuulipukukansalaisia". Uskon, että nuo jutut ovat suurimmaksi osaksi myyttiä. Sitä en tajua miksi sitä myyttiä ehdoin tahdoin ylläpidetään.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: uskon että homofobia vähenee. Varsinkin nuorempien ikäluokkien ymmärtämys ja maailmankatsomus on paljon avarampi ja suvaitsevampi kuin vanhempien ikäluokkien. Mutta voi toisaalta olla, että vaikka homofobia vähenisi, niin se saa väkivaltaisempia piirteitä. Tukholmassahan esimerkiksi hyökättiin Pride-kulkueen kimppuun vuonna 2003 ja viime kesänä en olllut milloinkaan nähnyt elämässäni niin paljon poliiseja kerralla kuin paraatin aikana. Samaa voisin kuvitella Suomessa. Uhkat vähenevät mutta ne mahdolliset uhkat ovat sitten ehkä pahempia. En tiedä. Haluaisin olla optimisti tämänkin asian suhteen.
Tasapäistämisestäkin voi olla montaa mieltä. Omasta kokemuksestani pahin tasapäistäminen tapahtui kyllä yläasteella omien koulukavereiden keskuudessa, jolloin hyvä arvosana äidinkielen aineessakin oli joillekin punainen vaate. Tasapäistäminen merkitsi sitä, että kaikkien piti olla hyviä liikuntatunnilla ja huonoja lukuaineissa. Mutta en kohdannut sellaista opettajien osalta.

Muuta tasapäistämistä en ole havainnut. Eiköhän täällä nyt jokainen saa olla sellainen kuin on? Vai onko teillä joitakin konkreettisia esimerkkejä esittää? Elänkö minä itse vain jossakin onnellisessa pumpulimaailmassa keijujen ja kukkasten keskellä? :-)
Niinpä olen aina ollut sitä mieltä myös että kanssakäyminen on kaksisuuntaista, juuri sen takia minun mittani täyttyi usein.
Jos esim itse lähtee "liikkelle" 100% rehellisenä, kertoo itsestään ja mielipiteistään ottaa toisen huomioon ja antaa myös sitä runsaasti, odottaen että oma avoin asenteesi vakuttaa myös toisen ja sitten toisesta ei irtoa yhtään mitään....
Osalle juuri tuo itsekeskeisyys onkin sitten lopuksi tehonut, kun olet jättänyt kyseisen tyypin "rauhaan" onkin kaveri huomannut että wau, kapiaankin seuraasi. Siinä vaiheessa se on jo myöhäistä, ainakin minun kohdalla.
Jos olet lian avoin (+avokätinen), rehellinen ja otat toisen liiaksi huomioon se aiheuttaa ainakin Suomessa monelle väälinpitämöttömyyttä ja sisäänpäin vetäytymistä.
On tietysti oikeus ja kohtuus sanoa tähän, että totta kai olen löytänyt Suomessa myös loistavia ystäviä vuosien varella joiden kanssa "homma" toimii.
Sekin on hyvä pointti huomata kuinka yhteyden pito puolin ja toisin toimii, jos se on molemmin puolista niin loistavaa.
Mutta jos ystävyys yksipuolista huomioon ottamista, se ei todellakaan ole sen vaivan näön värtti.
Toinen mihin olen törmännyt usein on kateus ja siitäkin olen päässyt osalliseksi.
Mobile- kirjoitti:Missä te oikein asutte?

Olen usein epäillyt että minulle on tosiaan käynnyt huono tuuri ja alan taipua myös sille kannalle.
Ja mitä tuossa ylempänä kerron kuuluu jo minulle historiaan, olen onnistunut löytämään todella mukavia ihmisiä joiden kanssa "homma" toimiii.
Olen sinunkin kanssasi Hmmmm osittain samaa mieltä. Kaikenlaista kulkijaa mahtuu joukkoon ja aina ei kohtaa toivottuja ihmisiä. Sitä en vain hyväksy, että jokin negatiivinen ominaisuus mielletään heti joksikin suomalaisten erityispiirteeksi tai yleispiirteeksi. Omat kokemukseni kertovat että paljon helpompi on ystävystyä suomalaisen kanssa kuin ulkomaalaisen kanssa. Mutta tästäkään ei saa vetää mitään johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Kyseessähän voivat olla vain kulttuurierot. Ja juuri kahdne tietyn kulttuurin kohtaaminen jne jne..

Se on hyvä jos olet löytänyt ihmisiä joiden kanssa "homma toimii". :) Niin pitääkin ja heidänlaisiaan on taatusti kaikilla paikkakunnilla.
-Mobile- kirjoitti: Se on hyvä jos olet löytänyt ihmisiä joiden kanssa "homma toimii". :) Niin pitääkin ja heidänlaisiaan on taatusti kaikilla paikkakunnilla."


No joo.......asun ulkomailla joten........
Itse olen aina ystävystynyt helpommin ulkomaalaisten kanssa koska monasti he ovat enemmän ulospäin suuntautuneita.
Kulttuurit ovat erilaisia ja on todella mielenkiintoista saada piirteitä useammasta. Itse kaipaisin tänne esim. saksalaista argumentointi- ja tapakulttuuria, mutta en heidän talousajatteluaan.
On mielenkiintoista, kuinka tässä keskustelussa juuri kosketellaan niitä piirteitä suomalaisessa kulttuurissa, joista en pidä. Aiemmin suhtauduin niihin jyrkemmän vihamielisesti, mutta nykyään ajattelen nyansoidummin: Toki Suomessa on yksilöitä, jotka erottuvat.

Suomenkielistä puhekulttuuria kuvastaa usein se, että keskustelu ei ole rakentavaa eikä siihen kuulu toisen ohjaaminen omassa ajatuksenkulussaan. Niinpä keskustelu kuulostaa vieraissa korvissa töksähtävälle ja jopa töykeälle. Minä- tai passiivikeskeisessä keskustelutyylissä ei tuoda vuorovaikutusta lähemmäksi.

Alistuminen systeemiin on paljolti myös kuvaavaa suomalaisille. Arvostelua toki saattaa kuulla, mutta mitään keskustelua pidemmälle vievää harvoin saamme aikaiseksi täällä Suomessa. Keskustelu jatkuu normaalisti niin, että nykyisyys ja tulevaisuus yhdistetään täysin perusteettomasti - näin tulevaisuutta koskevat ajatukset eivät pääse purkautumaan vankilastaan.
Korostan siis, että tietty - minun mielestäni - ongelma on sisäänrakennettu kielikulttuuriimme. Kyse on siis yksinkertaisesti vain suomalaisen puhekulttuurin ominaispiirteestä, ei niinkään suomalaisista suoraan. Toki kieli kuvastaa sitä, millaisia olemme kulttuuri-ihmisinä.
Tämä puhekulttuuri on hyvin mielenkiintoinen juttu. Mä olen työssä ainoana suomalaisena 100 % kansainvälisessä ympäristössä: mun sihteeri on intialainen, keskeiset kollegat ranskalainen, bulgarialainen, jenkki, saksalainen, irlantilainen, virolainen, kazakstanilainen, slovakki ja britti.

Mä huomaan itse olevani äklöttävän suomalainen kokouksissa, sillä mä en kestä useimpien em. listalta tulevan kokouksiin niiden sosiaalisen funktion vuoksi ja mä lähes ainoana duunin vuoksi. Mä taas kävisin mielelläni kahvilla tai lounaalla sosiaalisen funktion ylläpitämiseksi, mutta hoitaisin duuniasiat nopeasti kokouksissa.

Täytyy vaan pärjätä ja varata aikaa kokousten pitoon :)
Ei monikulttuurillisuus tarkoita sitä, että homofobia vähenisi. Silloin kyllä jos suvaitsevaisuus "erilaisia" ihmisiä kohtaan ylipäätään lisääntyy niin juu. Tuntuu kuitenkin siltä että se tuo mukanaan vaan enemmän ihmisiä ja ryhmiä joita kohtaan voi olla epäluuloinen. Sitten kun soppaan lisätään ne uudet maahantulijat joiden oma kulttuuri on mahdollisimman suvaitsematon niin siinäpä on keitos valmis. Mutta olen kehitysoptimisti ja uskon että suvaitsevaisuus lisääntyy näistä seikoista huolimatta. Onhan homoseksuaalisuus nykyään muotia. Vaikkka se takaisku jossain vaiheessa tuleekin
Hmmmmmm kirjoitti:"No joo.......asun ulkomailla joten........
Itse olen aina ystävystynyt helpommin ulkomaalaisten kanssa koska monasti he ovat enemmän ulospäin suuntautuneita."

Hehe... no sitten ei ainakaan ole ongelmaa enää suomalaisten kanssa. ;) Hyvää jatkoa vain, missä ikinä asusteletkin.
"Mitä olette mieltä;väheneekö homofobia monikulttuurisuuden myötä?"

Sitä ei varmaan Suomessa saada koskaan tietää. Pahoja takapakkeja junttiheteroille on jo television tuottama paska, kuten "sillä silmällä" joka ruokkii entisestään ennakkoluuloja.

"Tottapuhuen viihtyisin täällä paljon paremmin, jos koko Suomi olisi monikulttuurinen ja Suomalaiset vähemmistönä. En vaan kerta kaikkiaan jaksa näitä laumasieluja!"

Minä en ainakaan halua tästä maasta mitään monikulttuurillista. On jo kansantaloudellisesti liian raskasta, jos Suomi päästää kaikki pakolaiset tänne. Suomen valtiontalous on retuperällä ja mielestäni oleskelulupia saatika kansalaisuuksia ei saisi myöntää ainakaan 10 vuoteen. Kuinka moni ulkomaalainen tekee täällä töitä?! Sosiaalitoimistossa nämä sen sijaan ovat vakkariasiakkaita. Menkööt vaikka Norjaan, jolla ei valtionvelkaa ole ja alkakoon vaikka kalastajiksi tai hylkeenpyytäjiksi!
-Mobile-..... kyllä se taitaa vaan niin olla sanoa että kommunikointi onnistuu nykyisin helpommin missä asun.
Ja olen yhteydessä juuri niihin ihmisiin Suomessa ketkä osaavatkin tämän yhteydenpidon "salat" niin että molemmat osapuolet tuntevat itsensä "halutuksi".
Hauskinta jutussa on se että "innokkai" heistä on Eestistä...eikä Suomesta.
What else is new........
Hyvä Kait5u!
Vaikka itse olet nyt siellä mielisairaiden listalla, älä turhaan pelkää et ole yksin.
Meitä vaan on turha sinne joukkoon huhuilla mutta kunhan "sairautesi" tarpeeksi tuosta edistyy niin uskon että oma pääsi täytyy äänistä jotka tulevat pitämään sinulle seuraa 24/7.
Vaikka vanhempasi olivatkin sisaruksia keskenään he kyllä olevat ylpeitä sinusta.
Toivotan vilkasta keskustelua pääkopassasi kunhan saat ne loputkin äänet kuuluville ja hieman enemmän tilaa sinne ahtaaseen tynnyriin missä ole lapsuutesi kasvannut.
Joku on joskus sanonut että hullun ja neron raja on hiuksen hieno, onneksi tässä tapauksessa on puhtaasti kysymys tuosta ensin mainitusta.
whoooow....ylläpito kerkesi ensin, well voitte poistaa sitten tuon minun vastineen Kait5ulle pois, turhana.
Suomessa ovat seuraavat ryhmät:

1) väärin kasvatetut

a) vapaasti kasvatetut (=välinpitämättömyydellä). Sekopäisesti käyttäytyvät teinit jotka kohdistavat väkivaltansa mihin tahansa sivulliseen. Jos näytät erilaiselta, se saatat olla sinä.

b) perinteisesti kasvatetut (=alistaminen, nöyryyttäminen, pilkkaaminen)
Tähän ryhmään kuuluvia leimaa ivallisuus ja katkeruus. Homoseksuaali on heille oiva työpaikkakiusattava.

2) "Luin päivän lehden viimeksi vuonna 1985"

Nämä ihmiset vielä luulevat että Suomi on sosiaalivaltio, siksi lähimmäisenrakkaus ei koske heitä henkilökohtaisesti. Nämä ihmiset luulevat vielä että työttömille maksetaan kohtuullinen korvaus ja että lapsista maksetaan kunnollinen avustus. Koska he ovat järjestelmän kannattajia, he eivät pysty hyväksymään sitä tosiasiaa että vaikka sosiaalimenoissa on kurjistettu, niin silti verot pysyvät ennallaan.
Muissa maissa ymmärretään että on olemassa köyhiä ja että köyhät ovat joskus pahassa pulassa ja se, että jos joku on alkoholisti tai masentunut niin he tarvitsevat tämän henkilön apua eikä kehotusta "ottaa itseään niskasta kiinni". jos he kuuluvat konservatiiviseen kulttuuriin ja lukevat ahkerasti Raamattua ja käyvät kirkossa he tietävät että Raamattu puhuu hyvin vähän homoseksuaalisuudesta ja hyvin paljon lähimmäisenrakkaudesta.

3) "Demokratia on hyvä asia. Meidän maassamme se on käyttämätön".

Ihmisillä on outoja käsityksiä demokratiasta ja sen toimimisesta käytännössä kuten että aseistetulla poliisilla on sallittu raivostuminen silloin kun henkilö sattuu olmaan inttävä homoseksuaali. Jos poliisi kuitenkin raivostuu jollekin kusipäiselle selvin päin olevalle kaduntallaajahomoseksuaalille, niin miten sitten kun vastass on aseistautunut huumeita käyttävä moottoripyöräjengin jäsen jolla on panttivanki? Ihmisten mielipiteitä kuunnellessa demokratia on Suomessa hiuskarvan varassa. Monien mielestä työttömät pitäisi pakottaa orjiksi ja vaikeasti vammaiset päästää hengestään j poliisille antaa oikeus kuunnella mitä tahansa puheluita ja tunkeutua ihmisten asuntoihin, sillä "eihän kunnon kansalaisella ole mitään salattavaa".

4) Helsingin suurin ongelma on valkoposkihanhien ulosteet

Nämä ovat sitten elämää näkemättömiä ja kokemattomia puudelinjahtaajarouvia. Koskan he eivät ole joutuneet oman piirinsä ulkopuolelle likaamaan hansikkaitaan ja siksi heillä on rajattu näkemys elämästä. Heidän mielestään homoseksualit ovat hyviä ihmisiä mutta ei heidän naapurinaan, eikä heidän lapsia hoitamassa vaan jossain Varpaisjärven maaseudulla.
Pora-liike: Mihinkäs ryhmään sinä itse kuuuit noista edellä mainituista? :-) Minä en osannut sijoittaa itseäni mihinkään mutta oletan, että ne toimivat samalla lailla kuin mitkä yhteiskuntatieteelliset mallit tahansa, eli kukaan/mikään ei sovi sellaisenaan yhteenkään malliin.
Pojotor!
Juuri tuo on sitä, mitä tarkoitin. Työyhteisön puhekulttuurissa korostuu asiallisuus, eikä ymmärretä sen olevan koko ajan samalla ihmisten välistä sosiaalista kanssakäymistä. Viestinnässähän on mukana myös niin paljon ei-verbaalista (myös verbaalista), joka vaikuttaa tunteenomaisesti - halusimmepa tai ei. Sehän on myös jo sen "asian" hoitamisen perimmäinen tarkoitus. On sen takia ihmeellistä pyrkiä steriiliin "hoitamiseen".
En tällä tarkoita sitä, että olisi heittäydyttävä henkilökohtaiseksi tai pelkästään hoidettava henkilökemioita.
  • 27 / 33
  • Varjojen varjp
  • 24.4.2005 21:03
Olen lukenut jostain jonkun artikkelin, jonka mukaan apinaurosten testosteroni taso laskee voimakkaan johtajauroksen läheisyydessä.

Tällä tarkoitan siis sitä, että uskon ainakin osittain Suomalaisen raivopäisen homofobian johtuvan liian korkeasta testosteroni tasosta. Kun maa on täynnä muita agressiivisia mieshenkilöitä(siis niitä "iki-ihania" mamuja;)niin Suomalaismiesten testosteronitaso vähitellen laskee. Heistä tulee enemmän hiljaisia ja sisäänpäinkääntyviä, jolloin he eivät enää ole yhtä agressiivisia. Ja mikäli agressiivisia uroksia yhä esiintyy, niin he vähitellen tappavat toisensa sukupuuttoon, koska kiistely halutuista naaraista käy liian ankaraksi.

Toinen seikka minkä olen huomannut on, että olen aiemmin pelännyt naisia, koska Suomalaiset naiset ovat aina olleet hyvin agressiivisia ja itsenäisiä. Nykyään naiset ovat kuitenkin muuttuneet...sitä on vaikea kuvata. "Lolita" olisi kai liian räikeä sana. Ehkä yksi syy miksi minusta alunperin tuli homo oli se, että itse seksistä tehtiin liian monimutkainen akti kaiken maailman kosimis ja seurustelurituaaleineen. Nykyään on palattu siihen raakaan perus-seksiin, ja olen ajatellut, että ehkä olisi hyvä minunkin edes kokeilla vastakkaista sukupuolta. Tottapuhuen kaksi asiaa mitä minä olen Suomessa aina inhonnut ovat agressiiviset miehet ja liian itsenäiset naiset. Olen havainnut että "Suomalaispelkoni" on kuitenkin monikulttuurisuuden myötä karsiutunut, joten minulla ei ainakaan ole mitään maahanmuuton lisäämistä vastaan! Eurooppalaisilta alkaa maahanmuuton lisääntymisen myötä vähitellen tippua se "minä olen maailman edistyksellisimmän yhteiskunnan uuden uljaan sukupolven edustaja" kruunu pois, ja heistä on tulossa ihan tavallisia ihmsiä. Sanalla sanoen, muutosta parempaan;)
Varjojen varjo!

Oletko miettinyt sitä, millä yleisyys-tasolla liikut? Entä biologisoinnin mahdollisuutta?
Homomiehiä kohdellaan muslimimaissa suurelta osin samoin kuin aviorikokseen syyllistyneitä naisia.

Nainen kivitettiin kuoliaaksi Afganistanissa
Julkaistu 24.4.2005 10:03

FAIZABAD. Afganistanilainen nainen on kivitetty kuoliaaksi syyllistyttyään aviorikokseen, kertoo paikallinen poliisi. Tapaus on maan ensimmäinen talebanien syrjäyttämisen jälkeen.
29-vuotias aviovaimo kivitettiin julkisesti paikallisen oikeuden päätöksestä torstaina. Kivitys tapahtui Badakhshanin provinssissa, Faizabadin kaupungin lähellä.

Silminnäkijän mukaan viranomaiset ja naisen aviomies raahasivat naisen hänen vanhempiensa kodista ja kivittivät hänet.
Mies, jonka kanssa nainen oli pettänyt aviomiestään sai sata ruoskaniskua ja pääsi sen jälkeen vapaaksi.

Aviorikos on muslimimaissa kielletty ja rangaistus rikoksesta vaihtelee raipanniskuista kivityskuolemaan. Julkiset teloitukset olivat Afganistanissa tavallisia talebanien sortovallan aikana aina vuoteen 2001 saakka.
Varjojen varjp kirjoitti: "Ehkä yksi syy miksi minusta alunperin tuli homo oli se, että itse seksistä tehtiin liian monimutkainen akti kaiken maailman kosimis ja seurustelurituaaleineen."




Voi Luoja minkälaista soopaa. Minustakin tuli varmaan homo kun minulla oli pienenä punaiset sukat, eikä sinisiä, kuten pojilla yleensä.

=P

Jos kosimis- ja seurustelurituaalit tekisivät miehistä homoja niin maailmassa ei heteromiehiä olisikaan. Järki kauniiseen käteen, kiitos.
Hyvä varjo!

Mikäs niissä itsenäisissä naisissa niin kovasti riepoo? Että käyvät duunissa ja saattavat tienata enemmän kuin sinä? Että naisten koulutustaso on ohittamassa (ellei ole jo ohittanut) miesten koulutustason? Etteivät ryhdy sulle kynnysmatoiksi ja pese kalsareita? Nyrkkiä ja hellaa kaivataan.

En kyllä usko, että monikultuurisuus vähentää homofobiaa. Asun itse alueelle jossa on paljon maahanmuuttajia. Minua on kahdesti uhattu vetää turpaan tänä kevenä. Sellaista ei ole koskaan ennen tapahtunut. Voi olla, että joitain herroja ärsyttää esmes telkun GBLT-sarjat ja se aggressio puretaan johonkuhun joka vain vähänkin näyttää samalta. Pitäisi varmaan muuttaa jollekin hyvin suomalaiselle alueelle. Vaikka sinne VArpaisjärvelle.
Ei vähene, koska monikulttuurisuuden myötä tulevat nämä Thaimaan matkaajat. Taas löydettiin Suomesta uusi homorikollinen, joka oli sekstaillut 400:n lapsen kanssa!!

Kyllä hävettää...
Nämä pikkupoikiin sekaantuvat pedofiilisedät ovat kieltämättä homojen julkisuuskuvan kannalta ikävä asia (ja toki ovat ikävä asia jo ihan sinänsäkin uhriensa kannalta). Vaikka nykyään näitä pedofiilejä ei enää yleensä media yhdistäkään homoihin, niin monissa yhteyksissä näin kuitenkin tapahtuu. Selailin tänään erilaisia netin homokeskusteluja, ja - yllätys yllätys - siellä muutama vajukki oli huutamassa kuolemaa kaikille homoille.

Keskiverron (ja etenkään jaossa ilman jotain jääneen) kaduntallaajan päähän ei tunnu kerta kaikkiaan mahtuvan, että Helsingin Rautatientorilla hiljan tapahtunut raiskaus oli HETEROraiskaajan tekonen, aikanaan Jammu oli HETEROpedofiili ja niin edelleen. On valitettavaa, että seksuaalirikosten kohdalla samaa sukupuolta oleminen nostetaan aina isoksi halooksi, mutta tekijän ja uhrin ollessa eri sukupuolta näin ei tapahdu.

Uskon kyllä yleisesti, että homofobia vähenee sitä mukaa, kun ihmiset rupevat tajuamaan, mistä homoudessa on kyse.