Homosta heteroksi

Tuon uutis-osion yksi uutinen(homo ja hetero geenit) oli aika kiinnostava.
Voidaankohan tulevaisuudessa muuttaa homojen geenejä niin että heistä tulisi heteroita?Eli geenimuuntelulla.
Voiko geenejä itseasiassa muuttaa.
Ainakin joskus tulevaisuudessa kun kaikki homo ja hetero geenit on löydetty niin varmaan onnistuu seksuaalisuuden muuttaminen.
Minä ainakin haluaisin vähän muutella geenejäni.
Varmaan sen takia, että tulisi enemmän järkeä päähän!

Päätön ajatus. Eihän geenimanipulaatiota voi tehdä elävä....
äh antaa olla!
Hei!Voisiko joku ystävällisesti lähettää minulle sähköpostiin tuon geeni uutisen tuosta 365gay.comin linkistä, kun mulla kone kaatuu kun avaan sen linkin.
Arvostaisin todella sitä jos joku viitsisi lähettää sen minulle!
Koneellesi on nyt pesiytynyt kaamea heterovirus joka tunkeutuu kohta aivoihisi ja saa sinut ajattelemaan että heteroseksuaalisuus on oikein ja homoseksuaalisuus väärin.

Gauheeta...
Jupi kirjoitti: "
Ainakin joskus tulevaisuudessa kun kaikki homo ja hetero geenit on löydetty niin varmaan onnistuu seksuaalisuuden muuttaminen."

Tuskin meillä on koskaan riittävästi viisautta oikeaa päätöstä tekemään. Toki aina joku yrittää, jos mahdollisuus on.

Tästähän on jo muuten kokemusta. Aatuhan yritti "geenimanipulaatiota", mutta tulokset olivat onnettomia.

Juhani
Haha. Kyseessä tuskin on yksi geeni, koska mikään ei ihmisen tunne-elämässä ole niin yksinkertaista. Eiköhän se tullut jo selväksi, ettei se yhdestä geenistä kyllä kiinni ole. Eikä todennäköisesti kahdestakaan geenistä, vaan varmaan joka perkeleen geenistä, joka yhteen ihmiseen saadaan mahtumaan.

Olen kyllä vakuuttunut, että joku fundamentalistilahko jossain Kansasissa kyllä varmasti yrittää saada aikaan jonkinlaisen lääketieteellisen tutkimusryhmän, jotta tämä "vika" saadaan korjatuksi. Hyvää onnea vaan.

Jos mä en ois homo, niin haluaisin heterona kyllä muuttua homoks. En siis oikeasti vähempää vois hetero haluta olla, vaikka ei tää homona oleminenkaan tietty mitään auringonpaistetta aina ole.
Niin miksi haluaisin olla hetero? Enpä keksi ainoatakaan. Mutta minusta olisi hienoa jos kaikki olisivat biseksuaaleja ja sit olisi sellainen geeni joka saisi ihmisen sukupuolen muuttumaan aina vaikka kerran kuussa. Vähän niin kuin napoleon kalalla. Sieltähän voisi sen geenin napata ja ympätä ihmiin ;-)

Saisivathan miehetkin nauttia naiseuden ihanuuksista: esim tj tipahtaisi kerrossiivojan asemaan kerran kuussa ja joka toinen kuukausi tilipussissa olisi muutama satanen vähemmän rahaa.
  • 9 / 19
  • Ilopilleri
  • 14.2.2005 11:41
Valitettavasti kovin harva keskiverto kaduntallaaja kykenee näkemään homoseksuaalisuuden inhimillisenä varianssina, joka rikastuttaa elämiämme.

Saamme varautua siihen, että jos homoseksuaalisuuden taustalta kyetään eristämään joku tietty geeni/geeniryhmä, niin erittäin suurella todennäköisyydellä sitä ruvetaan seulomaan ihmisalkioista aivan samalla tavoin kuin esim. Downin syndroomaa. Suuri osa ihmisistä näkee homoseksuaalisuuden juuri samalla tavoin "kehityshäiriönä", joka olisi syytä "hoitaa" jos mahdollista.

Ihmiset ovat julmia, ja kalseasta asenneilmapiiristä johtuen moni tuleva äiti varmaankin abortoisi tulevan homoseksuaalisen lapsen mielummin kuin synnyttäisi sen. :(
Olen aborttia vastaan, mutta sitä vastaan en ole, että siittiöistä tai munasoluista pystyttäisiin erottelemaan "homosolut" pois. Onhan elämä niin paljon helpompaa ja rikkaampaa heterona. Eikä tarvitse pelätä HIV:tä.
Elämä heterona on varmaankin helpompaa, mutta tuskin mitenkään erityisesti rikkaampaa kuin homona. Elämän rikkaudella tai köyhyydellä ei ole paljoakaan tekemistä henkilön seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Mitä taas tulee HIV:iin niin käsittääkseni se tarttuu suojaamattomassa seksissä tai suonensisäisiä huumeita käyttäen ihan yhtä helposti heteroihin kuin homoihinkin. Heterot ovat sitäpaitsi aikapäivää sitten ohittaneet homot taudin levittäjinä (joissain Afrikan valtioissahan jopa kolmannes kansakunnasta on HIV-tartunnan saaneita).

Ja kun kaikki asiat mitataan nykyään rahassa niin tätyy sekin todeta, että homoseksuaalisten lasten karsimiselle tai "korjaamiselle" ei ole edes minkäänlaisia kansantaloudellisia syitä, sillä homoseksuaalisuus ei vammauta ihmistä eikä vaikuta hänen ajattelu- tai toimintakykyynsä millään tavalla, toisin kuin vaikkapa kehitysvammaisuus (Tämä ei tarkoita sitä, että itse olisin sitä mieltä, että kehitysvammaisten lasten syntyminen pitäisi estää. Jotkut vain perustelevat kehitysvammaisten lasten abortoimista vammaisuudesta aiheutuvien kustannusten ehkäisemisellä.). Homoseksuaalinen yksilö voi jopa tuottaa omia jälkeläisiä, vaikka se onkin ehkä hieman epätodennäköisempää kuin heteroseksuaaleilla, eli perustelut jälkikasvua tuottamattomista yksilöistä karahtaa karikkoon. Tosin olisihan se yhteiskunnankin kannalta hyvä juttu, jos olisi olemassa sellainen kansanosa (=homot), joka pysyy työelämässä tuottamassa verovaroja silloinkin, kun heidän kollegansa (=heterot) ovat äitiys- ja isyyslomilla.

Ei homojen syntymisen estämiselle ole kyllä esitettävissä mitään muunlaisia perusteluja, kuin sellaisia, jotka kumpuavat ennakkoluuloista ja tietämättömyydestä. Negatiivinen asenne homoseksuaaleja vastaan siinä on taustalla, eivät mitkään tosiasialliset seikat.
Ei tartu HIV heteroseksissä ei ! (tuo lause sisältää kohtuullisesti ironiaa)

KTL:n tilastojen mukaan 2004 (2003) Suomessa ilmoitettuja sairastuneita:

19 henkilöä (25 henkilöä)

joista naisia 36 % (24 %) ja miehiä 64 % (76%)

Tartuntatapa:

heteroseksi 52 % (28 %), homoseksi 26 % (36 %), suonen sisäiset huumeet 21 % (24 %), ei tietoa 0 % (12 %)

”Miesten ja naisten välisessä heteroseksissä saatuja HIV-tartuntoja ei ole onnistuttu vähentämään merkittävästi missään vaiheessa kuluneen 20 vuoden aikana, vaan todetut tartunnat ovat vähitellen lisääntyneet. Heteroseksissä saadut HIV-tartunnat ovat lisänneet myös naisilla todettuja tartuntoja. Nykyisin jo 40 prosenttia muista kuin miesten välisessä seksissä saaduista tartunnoista todetaan naisilla.”

Homot ovat olleet perinteisesti varsin valveutuneita HIV-asian suhteen. Chat-palstoja ja ihmisten käyttäytymistä seuratessa on alkanut tuntua, ettei näin enää välttämättä ole.

Noiden tartuntatapojen vs sukupuolijakauman perusteella voisi ajatella, että HIV tarttuu heikommin naisiin tai mikä vielä todennäköisempää monet naiset levittävät tautia tietämättään. Itsensä testaaminen on aika tyypillistä homokäyttäytymistä, mutta miten mahtaa olla heteroiden kanssa.
Mä en ainakaan tahtoisi muuttaa mun seksuaalista suuntautumistani!!
Eka viestinkirjoittaja on kuulostaa tutulta. Törmätty kristillisellä nettisaitilla. Antaa provosoida
En nyt tiedä abortoisiko kaikki lapsensa, jos jotenkin voitaisiin ennustaa, että lapsesta tulee homoseksuaali. Jos vanhemmat ovat päättäneet jo saada lapsen, niin onhan se aikaan hukkaan heitettyä, jos lapsi abortoidaan vain sen takia, että lapsesta tulee jollain todennäköisyydellä homo. Siis eihän sitä missään lapsivesitutkimuksissa kuitenkaan voida todeta.

Ihmisen geenejä tuskin voidaan kovin yksinkertaisesti muutella sen jälkeen kun ihminen on jo syntynyt. Sitä paitsi jos ruvetaan sorkkimaan yhtä geeniä, se saattaa vaikuttaa kaikkiin muihin ja tulos voi hyvinkin suurella todennäköisyydellä olla jotain paljon kamalampaa kuin alkuperäinen tulos.

Jollei nyt aivan psykoottinen kristitty fanaatikko ole, epäilen että "homogeenin" metsästys ja karsiminen taitaa jäädä vähän vähälle, tuskin ketään enää tässä vaiheessa kiinnostaa tuhlata miljardeja siihen.
Jupi,
viestistäsi ei käy selville, haluaisitko muuttaa geenejäsi, jotta muuttuisit heterosta homoksi vai päin vastoin.
Jos "elämän rikkaus" olisi se kriteeri jolla geenimanipulaatiota harkittaisiin, niin ehdottaisin kaikille vanhemmille joiden lapsista uhkaa tulla heteroita sikiönsä geenimanipuloimista!

Olen homo ja todella tyytyväinen olotilaani. Onneksi synnyin ja kasvoin homoksi (vaikka alussa ei ollutkaan helppoa). Olen elänyt hyvää elämää ja varmasti rikasta ja antoisaa.

Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni - paljolti juuri sen vuoksi, että olen homo ja niiden asioiden vuoksi mitä siitä on seurannut.

Kiitos kaikille jumalille siitä että minusta tuli homo!
voivoi, heteroelämäkö helpompaa... siinä saattaisi maailmankuva murtua kun huomaisi ettei sekään niin helppoa ole...;)

no, voishan se tietyissä tilanteissa helpottaa elämää, jos asuinympäristö on todella homofoobinen jne. mutta ihan sama tilanne on vaikka "pakana"-heetrolla, jos ympäristö on kovin uskonnollinen.

omasta kokemuksesta sen verran, että vaikka muilla elämänalueilla on mennyt kaikki aivan päin jotain, niin mulle seksuaalinen identiteetti on ollut sellainen voimavara, etten sitä muuhun vaihtaisi! tosin mulla prosessi tavallaan tapahtui niin "itsestään", ettei tullut mitään kriisejä, kun läheiset ihmisetkin olivat valtaosin erittäin suvaitsevaisia.