syrjintää asunto asioissa , on vai ei ??

  • 1 / 7
  • jesse.
  • 18.1.2005 14:34
luin tuossa juuri uusimmasta z- lehdestä , kiinnostavan artikkelin . " kiinteistövälittäjät kiinnostuneet, vaaleanpunaisesta rahasta ". jotenka olis mielenkiintoista tietää , onko asia tosiaankin näin . vai oletko tullut kenties syrjityksi " taustasi takia " , asunto asioissa . oli sitten kyse omasta tai vuokra asunnosta . itse olen asunut vvo.n vuokra kämpässä jo vuosia , ja mitään ongelmaa tän saamisessa ei ollut .
  • 2 / 7
  • hartsa
  • 23.1.2005 20:58
asuin monta vuotta vvo:lla vuokralla. kalliin vuokran vvo peri ainakin siitä kaksiosta missä viimeksi asuin. ja muutenkin niillä oli vuokrakämpät kalliimmasta päästä. vajaa puoli vuotta sitten muutin pois vvo:lta. eikä ole ikävä.
  • 3 / 7
  • Teemu69
  • 23.1.2005 21:38
Joo mut asuminen on aina kallista. Syrjintää se ei oo, paitsi jos hetskut saa saman kämpän halvemmalla.
En usko et homot joutuu syrjinnän kohteeks asuntoasioissa. Tosin, en voi tietysti todistaa, että homoja ei syrjittäis, mut ainakaan tähän mennes en ole kuullut sellaisista ongelmista.

Sen sijaan maahanmuuttajilla ja tummempi-ihoisilla todistetusti on vaikea saada asuntoja, jos kyseessä on vähänkin parempi asunto/seutu.
  • 5 / 7
  • mies
  • 24.1.2005 21:50
Olen joutunut 2 kertaa syrjityksi asunto-asioissa. Viimeksi 6-7 vuotta sitten.
  • 6 / 7
  • Investor
  • 24.1.2005 21:58
Mulla on muutama kämppä, joita pidän vuokrattuina. Aina kun vuokralaiset vaihtuu ja huomaan, että uusissa kandidaateissa on hintellektuelleja, tarjoan asuntoa heille - edellyttäen tietysti että vuokratakuut jne ovat kondiksessa. Siis primus inter pares -tasolla homppelit ajaa jonossa ohi :)
  • 7 / 7
  • arkadas
  • 2.2.2005 8:52
Omalta kohdalta en ole todennut syrjintää asuntoasioissa. Vuokra-asunto on kaupungin (ollut jo 10 vuotta). Viime viikkojen aikana olen saanut sekä isännöitsijältä, että huoltoyhtiöltä, kuin projektipäälliköltäkin erityisen hyvää palvelua taloyhtiön remontin tiimoilta.

Olemme taloyhtiössä kaikkien tuntema pari (johtuen osuudestani asukas- ja lähiötoimintaan), joten ainakaan kaapissa olosta ei voida puhua.

Tottakai asiaan vaikuttaa se, miten asiat ilmaisee ja miten asiota hoitaa.