Tääl on kauheen suvaitsematonta!

  • 1 / 19
  • Sukkasuu
  • 21.12.2004 18:50
Miks tääl ei voida suvaita muslimeita? Mun mielest ei pitäis luulla et niil on jotain meit homoi vastaan, ku ei monikaa oo tullu esim. mulle sanoon mitää sellasta jossai vaiks kaupungil ku oon ollu. Ni miks mä sit en suvaitsis niit!?

Miten me voidaa vaatii et ne suvaitsee meit, jos me ei niit!?

Mul on yks muslimi frendi ja se ainakaa ei mua syrji, ja sen mielest on tosi tyhmää sellane, niinku esim. Hollannis imaamit suosittelee et homot pitäis heittää kerros talost alas. Ei mun frendi sellast tekis!

Ja sit yhel mun frendil on yks tuttu, joka on niinku kans jotai kurdi tms, ni senki mielest on ihan syvältä et homoi kivitetään esim. Iranis ja jossain Saudi Arabias.

Nii et suvaitkaa nyt vaan kaikki ihan kaikkii! Eikä saa olla tollast pahaa suvaitse matto muutta!
  • 2 / 19
  • Soprana Toosha
  • 21.12.2004 19:34
Joo mä oon ihan samaa mieltä. Mullaki on yx kaveri jonka tuttu tuntee musliimin ja se sano et se on niiiin ihku et ei muslimilit voi olla ilkeit! Se joka niin sanoo on ite! Muslimileil on vaan erillainen kulttuuri ja meidän pitäs oppii paljon niilt, niinku esimerkiks suvaitse vaisuutta ja tasaarvoo. Niit pitää arvostaa ja kunnioittaa! Islaami on oikeesti tosi tasa arvonen uskonto ja ne naisetki käyttää huntuu ku se auttaa niitä tasa arvossa ja se on nitten tapa. Sitä pitää kunnioittaa. Parast olis jos suomalaisetki opettelis käyttää huntuu, vaikka miehetki, että me voitas sitte kaikki vaan olla eikä kukaan loukkaantuis. Eikä ne homoi sillee kauheesti vihaa. Se mun kaveri kerto et se yks muslimililainen, joka on sen tutun kaveri, ni se oli kysyny et mitä ne homot oikeen on ja sit ku se sil kerrottii ni se sano et ei heidän maassa edes ollut semmosia. Et ei ne voi vihata sellast mitä ne ei edes tiedä et on!
  • 3 / 19
  • Manswicca
  • 25.12.2004 17:11
Mä en kyl ymmärrä et miks pitää ihmisten aina käydä toisten ihmisryhmien kimppuun, sellasten ryhmien mitkä kokee alempi arvosiks. Miksei voida ottaa mallia ja elää kukkakesää -69? Mun mielipide on et homoseksuellien keskuudessa on troojan heppa ja meijän pitäis siihen purkaa mielipahamme. Ei se tietenkään ole oikein et hetskuyhteiskunta käy hömötinttiäisten kimppuun, mut täytyykö meidän sitä pahaa purkaa ählinkäisiin? Korjattais ennemmin itsemme rikkinäiset kuvat. Esimerkiks Setassa on korjattavaa homoasioiden ajajana ihan yhtä lailla kun B.Gatesin kaltaisten maailman vallottajien polussa. Seta on aivan liian vanhoillinen ajamaan nykyaikaisia asioita, ainakin mitä Setan hallitukselasia oon kuunnellu.

*Manswicca lätsyttää jalkojaan kuuveressään ja poistuu*
  • 4 / 19
  • tepiili
  • 25.12.2004 19:17
Hei Sukkasuu. Onx se muka jotenki suvaitsevantonta, et tääl kerrotaa millaisia onglmia joissain maissa on? Pitäiskö sitä vaan pitää turpa kii jot ei loukattais niit kivoja muslimeja? Häh?

Kyl jokainen kääpä snaijaa, et ei kaikki muslimit oo perseest, mut kun semmosiakin on olemassa, niin kai sen voi sanoo!

Vai mitä sä meinaat?
  • 5 / 19
  • Wonderfull
  • 25.12.2004 20:53
Uskon Sukkasuun olevan kahdenkymmenen tietämillä, meneekö pahasti pieleen?
Silloin pakaa tämä idealistisuus, realismin edelle. Teoriassa hirveen kivaa ja söpöä kun vaaleanpunaiset ponit kirmailee laitumella mutta kyllä maailma opettaa sitten sitä raadollisuutta.
Minusta se ei tee maailmaa yhtään sen ikävämmäksi vaan auttaa vaan suhtautumaan todenmukaisesti.
Kännissä on kiva olla mutta ei koko ajan, selvänä asiat näkyy "selvemmin".
  • 6 / 19
  • Manswicca
  • 26.12.2004 19:58
Veikkaan kans et Sukkasuu on just joku parikymppinen teini. Ottaisit Sukkasuu jären käteen ja miettisit vähän, ei maailma oo mitää pumpulii hei. Se et on olemas nättei asioi ei tarkota sitä etteikö pahojakin juttuja olis. Mut mun mielestä on kyl parempi vaihtoehto sulkee todellisuus ja nähä kaikki kukkasina kun et olis rasisti joka ajattelee vaan niit negatiivisia asioita. Maailma ei oo hyvä paikka ja siinä on ihmisil opittavaa, eikä kaikkee voi kerralla niskaan kaataa, mut olis hyvä Sukkasuun ja Soprana Tooshan olla vähän avoimempii silläkin tavalla et hyväksyis maailman pahat asiat. Tehän puollatte ählinkäisii kun haluatte nähdä maailman nii kauniina paikkana, mut koittakaa samoil silmil nähdä maailman moninaisuus!
Oon kans ollut huomavinani, että joskus joku kirjoittaa jotain vähän erilaista ja sitten tulee perään monta kirjoitusta mitkä suoralta kädeltä teilaa koko tyypin ja asian. Suvaitsevaisuutta! : (
  • 8 / 19
  • Sukkasuu
  • 27.12.2004 17:39
Sukkasuu nassuttaa pehmoisilla ikenillään kaikkien teiän suvaitsemattomien korvalehtii!

Te saatte olla vaiks miten umpi mielisii haluutte, mut mul on yks muslimisti kaveri ja se ei tod. haluu heittää mua kerros talost alas. Mä tiän sen varmasti. Nii!
  • 9 / 19
  • Wonderfull
  • 27.12.2004 17:58
Hyvä Sukkasuu, olet elävä todiste siitä että kaikkia sieniä ei ole hyvä nassuttaa suustaan sisälle.
Ihan samalla tavalla kuin sun yksi muslimi ystävä on suvaitsevainen sekä samalla sun iki oma halinalle niin olet kaiketi huomannut että hän on yksilö vai näkyykö hän silmissäsi kovinkin monena kappaleena?
Silloin on syy niiden sienien.....usko pois, heitä on vain yksi kappale.
Kaikki muslimit eivät ole fanaatikkoja, kuten kaikki homot eivät ole Sukkasuun tapaisia teletappeja, asia on niin yksinkertainen että ihan hirvittää.
Toi ekahan oli selvä provo! Ei 2-kymppisen, vaan ihan kenen tahansa, joka tykkää kirjottaa proosaa eri tyyleillä. Tää tyyli oli sitten tällä kertaa toi teinityyli.

Mun mielestä muslimimaiden homojärjestöjen pitäisi tehdä aktiivisempaa työtä kotimaassaan, että sielläkin suvaitsevaisuus lisääntyisi. Tietääkö kukaan esim Iranissa tai Kuwaitissa paikallisen setan netti-saittia tms.?
Näyttää Iranissa olevan ainakin valinnanvaraa:

"Homosexuality [Iranissa] is illegal, those charged with love-making are given a choice of four deathstyles: being hanged, stoned, halved by a sword, or dropped from the highest perch"

Ja muita uskontojakaan ei suvaita:

"Rubbing one's penis between the thighs without penetration (tafheed) shall be punished by 100 lashes for each
offender. This act, known to the English-speaking world as "frottage" is punishable by death if the "offender" is a non-Moslem."
"Näyttää Iranissa olevan ainakin valinnanvaraa:

"Homosexuality [Iranissa] is illegal, those charged with love-making are given a choice of four deathstyles: being hanged, stoned, halved by a sword, or dropped from the highest perch""

Katsos, islamia/natsismia/kommunismia on mahdoton ymmärtää ellei ole muslimi/natsi/kommunisti itse. Siksi me emme voi arvostella toista kulttuuria/uskontoa/poliittista ideologiaa, koska me emme kerta kaikkiaan ymmärrä. Tällä me toivomme salaa etteivät heterotkaan ymmärtäisi mitä me puuhailemme ja siksi arvostelisi, sillä arvostelu on pahaa ja epäpositiivista. Jos me olemme arvostelun kohteena niin joku herkempi hädissään vielä painuu Aslaniin ja "eheytyy".

Ollaanpa siksi niin kuin kolme apinaa.
Pora-liike kirjoitti: "... Siksi me emme voi arvostella toista kulttuuria/uskontoa/poliittista ideologiaa, koska me emme kerta kaikkiaan ymmärrä."

Naulan kantaan, Pora-liike! Siksi me saammekin tyytyä arvostelemaan vain toisten kulttuurien/uskontojen/ideologioiden tiettyjä _ilmenemismuotoja_ sen sijaan, että tuomitsisimme tiedonsirpaleiden nojalla koko kulttuurin/uskonnon/ideologian. Arvostelu kohdistukoon todettuihin tosiasioihin, vaan ei niihin liitettyihin epämääräisiin olettamuksiin, toiveisiin tai pelkoihin, joilla ei enää olekaan mitään todellisuuspohjaa.

Tietenkin viitseliäimmillä meistä on mahdollisuus edes yrittää ymmärtää vähän laajempia kokonaisuuksia, käyttää sekä laajasti että vähemmän laajasti tunnettuja tietolähteitä, joita nykyisin on käytettävissä aivan eri mittakaavassa kuin esimerkiksi 1930-luvulla, että emme päästäisi luulojamme ja ennakkoluulojamme vallalle.

Ennen kaikkea välttäkäämme massojen niin rajatonta alttiutta tarkoitushakuiselle propagandalle ja manipuloinnille, mistä historiassa on aivan viime vuosiin saakka saatu surullisenkuuluisia esimerkkejä.
Eli pointtinne on mikä?!

Tasa-arvon vuoksi pitää mainita että Jordaniassa homoilu on täysin laillista yli 16-vuotialle, kun taas Libanonissa se on laissa kielletty, vaikka kolmas osa maan arabeista kristittyjä onkin.
Siis miten te voitte nostaa esii pelkästää jotai pahoi asioi Iranist!? Haluuttee vaa osottaa et mite kauheit muslimistit on.

Mun faijan yks työ kaveri on iranilainen siis tarkemmi Tripolist siis se tulee. Ja sen kotoon on aivan ihana sellane itä mainen matto ja sit kaikkee sellast ihanaa exsoottist tavaraa ja se on kiva mies ja tarjos mulki kerran kepaabii. Eikä se tod. rupeis mitää halkoo veitsel esim. mua tai heittää alas mistää tai kivittään. Sitä paitsi se asuu oma koti talos eikä niitten pihal ees oo mitää sellasii isoi kivii vaan pelkkää sepelii et ei se ees vois kivittäää! Nii!
Sukkasuu (pitäisi kai olla sukka suu) rakas, en tiedä, mikä motivaatiosi tänne kirjoitteluun on, mutta todennäköisesti se huvittaa itseäsi tavattomasti.

Kirjoitelmasi naurattivat minuakin kovasti alkuun, mutta liika on liikaa. Etköhän ole jo kertonut kaiken tarvittavan 'muslimisteista' ja 'Tripolista tulevista iranilaisista', jotka syövät 'kepaabii' ja asuvat 'oma koti talos'.

Enemmän minua alkavat jo säälittää kuitenkin ne, jotka ottavat jokeltelusi todesta ja yrittävät tosissaan argumentoida niitä vastaan.
Maahantulleella väestöllä on ensisijainen rooli yrittää sulatella alkuperäisväestön tapoja. Vertauksena voi käyttää tätä: Tulen taloosi ja alan kovaan ääneen vaatia että muutat sisustuksen mieleisekseni. Sinulla on oikeus heittää minut pois. Näin pitäisi tehdä myös maahanmuuttajille/pakolaisille. Ellei kelpaa niin heitto pois ja pysyvä banni