Yli 60-vuotiaita miljardi vuonna 2025

  • 1 / 8
  • Xius
  • 25.11.2004 14:30
Tilastokeskus, Tietoaika 2004/11

WHO:n arvion mukaan yli 60-vuotiaiden määrä maailmassa kasvaa nykyisestä 600 miljoonasta miljardiin vuoteen 2025 ja yli kahteen miljardiin vuoteen 2050 mennessä. Suurin osa vanhusväestön kasvusta tapahtuu kehitysmaissa.

Intia ja Kiina harmaantuvat. Intiassa on 113-124 miljoonaa yli 60-vuotiasta vuonna 2016 ja yli 60-vuotiaiden osuus väestöstä on yhdeksän prosenttia. Vain Kiinassa tulee olemaan enemmän vanhuksia kuin Intiassa vuosikymmenen päästä. Vanhusväestön osuus kohoaa Kiinassa jo 15 prosenttiin vuoteen 2016 mennessä.
  • 2 / 8
  • Stacy
  • 26.11.2004 6:56
"WHO:n arvion mukaan yli 60-vuotiaiden määrä maailmassa kasvaa nykyisestä 600 miljoonasta miljardiin vuoteen 2025 ja yli kahteen miljardiin vuoteen 2050 mennessä. Suurin osa vanhusväestön kasvusta tapahtuu kehitysmaissa."

Hehee, minäkin olen tossa kahdessa miljardissa.
Me olemme niin lirissä kuin olla voidaan tän asian kanssa. työelämän on pakko joustaa ja tulla vastaan että mun ikäiset pystyvät hoitamaan ns. "vapaa-ajallaan" perheen vanhukset ja pahimmassa tapauksessa lapset vielä.

Toinen vaihtoehto on että verotus kohoaa mahdottomasta mahdottomammaksi.

Tämän lisäksi on vielä masennus- ja diabetesepidemiat. Masentuneista ja työuupuneilla ei ole mahdollisuutta osallistua vanhusten hoitotaakkaan. Pahimmassa tapauksessa he ovat hoidettavia itse.

"Intia ja Kiina harmaantuvat. Intiassa on 113-124 miljoonaa yli 60-vuotiasta vuonna 2016 ja yli 60-vuotiaiden osuus väestöstä on yhdeksän prosenttia. Vain Kiinassa tulee olemaan enemmän vanhuksia kuin Intiassa"

Tuo on hyvin huolestuttavaa. Kun puhutaan että Suomeen pitäisi tuoda ulkomailta työvoimaa korvaamaan eläköityvät, kysymys jota kukaan muu kuin minä ei ole koskaan kysynyt on että MISTÄ ulkomailta. Itse olen ajatellut juuri noita kahta maata, mutta tässäpä meni sekin toivo.

Ainoat jäljellä olevat maanosat jotka eivät harmaannu lie Etelä-Amerikka ja Afrikka. Afrikassa ei ole paljon populaa eikä eteläamerikkalaiset suinkaan tungeksi Suomeen.
  • 3 / 8
  • Xius
  • 2.12.2004 12:40
Joka toinen kesä on yhtä läkähdyttävä kuin toissa kesä vuosisadan puoliväliin mennessä, jos kasvihuonekaasujen päästömäärät pysyvät nykyisellä vuositasollaan. Englantilaisen ilmastontutkimuslaitoksen tutkija Peter Stottin mukaan ihmisten toiminnan vuoksi lämpöaaltojen riski on kasvanut 1700-luvulta lähtien.

Kesä 2003 oli kuumin Euroopassa sitten kesän 1500. Toissa kesänä kymmenet tuhannet *vanhukset* kuolivat äärimmäisen kuivien ja kuumien säiden vaikutuksesta.
  • 5 / 8
  • mickebear
  • 8.12.2004 20:08
Jotenkin tuo vuosi 2300 on niin saavuttamattoman kaukana...
  • 6 / 8
  • Zeppelin
  • 8.12.2004 22:20
Uhhuh...mun kohdallahan tuo tarkoittaa, että kyseisenä ajankohtana kuolleiden osuus on 100%
Että tämmöset tulevaisuuden näkymät mulla :(
  • 8 / 8
  • mickebear
  • 8.12.2004 22:39
sorry, oon toissa yovuorossa, ja viela amerikkalaisella nappiksella, pilkutus ja pisteytys menee ihan sen nussimiseksi... grrr