Ove H. Rehn kuoli 28.11.2004

  • 1 / 8
  • Gogo
  • 28.11.2004 19:14
Ove H. Rehnin puoliso Elisabeth Rehn oli ruotsalaisen kansanpuolueen presidenttiehdokkaana vuosien 1994 ja 2000 vaaleissa.
  • 5 / 8
  • Gogo
  • 29.11.2004 10:53
Kannanottojen sävy kielii homojen jo unohtaneen Elisabeth Rehnin taannoisen aseman sateenkaariväen suosikkina.

Yleiset hyvät käytöstavat voisi nostaa julkisella palstalla kunniaan.
  • 6 / 8
  • japa
  • 29.11.2004 17:53
Ihan tosi kuoli. Osanottoni.

Elisabeth Rehn itse on ristiriitainen henkilö: toisaalta hän on patavanhoillinen hienostorouva, toisaalta tehnyt sormet verellä työtä ihmisoikeuksien puolesta.
  • 7 / 8
  • Tino
  • 29.11.2004 22:46
Tämä "Patavanhoillinen hienostorouva" on kuitenkin tienannut tosi hands on -pienyrittäjyydellä itsellensä ja perheellensä elantoa nuorena, kai muistatte että hän on tuonut Suomeen Tupperwaret. Vaikka mä en ite voi kuvitella inhottavampaa kuin TW-kutsut se on silti ihan menestyksekäs juttu ja vaatinut hirveesti kahvia ja kilometrejä. Lisäks Rehnin perheeltä hävis omaisuus konkurssissa ja ne aloitti taas alusta. Kyllä mä arvostan yrittäjyyttä ihan aikuisten oikeesti enkä pidä sitä patavanhoillisena hienostoasiana, ja sen mukana voi saada moniarvoisen elämänkatsomuksen niin kuin Ellu on näyttänyt.
Otan osaa ja kunnioitan Elisabethin elämäntyötä, miettikääs missä jutuissa se on mukana tuolla YK:n ihmisoikeusprojekteissa, joita moni meistä ei kestäis sekuntiakaan!
  • 8 / 8
  • Kaapissa
  • 30.11.2004 0:58
Ihan kuin Gogo olisi saanut sisäpiirin tietoa, sillä en uutissähkeistä huomannut asiaa vielä sunnuntaina. Siksipä sitä oli vähän vaikeaa kommentoida. TV:tä minulla ei ole ja radiota en kuuntele.

En usko, että reagoimattomuus olisi pahansuopaisuutta. Sitä vain ei tiedä, kuinka asiaan pitäisi suhtautua. Jos henkilö on läheinen, iskee shokki. Jos taas ei, on vain muuten pahoillaan tilanteesta.

Toivon kuitenkin, että Herra Rehnin hautajaisissa ja kuoleman yhteydessä muisteltaisiin hänen ansioitaan, ei hänen vaimonsa. Ove Rehn vaikutti hyvin sympaattiselta ihmiseltä, kuten vaimonsakin.