mieleenkiintoinen näkemys...

  • 1 / 8
  • matkamies
  • 8.7.2004 12:57
Tässä ku nää muutaman päivä eräät mouhkoneet miten hirveetä olla homo yms. Näytin eräälle hetero naiselle pari keskustelua. Hän jäi oikein miettimään ja oli keksustellut asista ystävänsä kanssa. Kysyin mihin ovat päässet ja sain mailina vastauksen. Haluaisin sitä esittä tässä näin, kijoittajan luvalla kyllä on. Itse en viitti kommentoida suuntaan tai toiseen. Mutta luulen että löytyy teiltä kommenteja. No se meidän keskustelu alkoi siitä kun kerroin et olin lukenu sitä
ranneliike palstaa.

"Juteltiin et naiset suhtautuu näihin juttuihin ihan eri tavalla ku miehetjoilla on poikeuksetta "homofobia"
No juttu meni pakostikkin siihen et voisinko itse kuvitella itseni esim naisen kanssa harrastamaan seksiä...molemmilla oli suora kanta asiaa *NOUP*
ei mitään kammoa, mutta ei vaan oikeesti tunne mitäääään kiinnostusta.
(Me ajatellaan eritääin samalla tavalla suorastaan häiritsevän monesta asiasta Päivin kanssa, molempien ex ukot sanoi et teidän kahden pitäis olla
naimisissa)
Sitten kerroin sille että mulla selvis muutama juttu mitä olin itsekkinajatellut "aina homojen tekevän" et ei se olekkaan niin....just näistä b-rappujutuista yms.
Mulla on keittiössä ollessa ollut homoja duunikavereina,
Osa oli erittäin miesmäisiä ja osa taas niin "naisia" et oksat pois.
Itse pidin mukavampina niitä miesmäisiä, ne toiset oli niiiiin akkoja et niitä ei oikeesti kestäny kukaan.
Mutta sitä sitten vaan puitiin et miten ja miksi toiset tuntee vetoa samaansukupuoleen ja miksi taas toiset ei
Ja miksi toiset on sit taas niinku sä?
Kuten me heterot sanotaan et "bå de och" siis vapaasti käännettynä molemmat käy.
Molemmat oltiin samaa mieltä et jokainen tehkööt mitä miellyttää ja kenen kanssa haluaa....joskin sit tällaiset kuten sinä, tuottaa hiukan vaikeuksia......
Esim jos seurustelis miehen kanssa ja sit kävis ilmi et se on "kaikki käy" tyyppi Tulis kyllä hiukka ongelmia...joutuis laittamaan mietintä myssyn päähän
Sitä kanssa naurettiin et hassua kun voi puhua miehen kanssa miehistä...suorastaan hölmö tilanne
Tässä vähän siitä mitä juteltiin..."

Kysyin viell siitä b-rappu juttua, mitä hän tarkoitti. Vastaus oli "valtaosa heteroista luulee et kaikki homot "leikkii junaa" ja et se kuuluu asiaan aina kun mennään sänkyyn"

Onkohan tuo todellakin "tyyppilisen" heteron mielipide...?
  • 2 / 8
  • matkamies
  • 8.7.2004 13:06
Ups, tuli pieni moka, siis tuo kirje alkoi lausella
"No se meidän keskustelu alkoi siitä kun kerroin et olin lukenu sitä
ranneliike palstaa."
  • 3 / 8
  • Alley-Cat
  • 8.7.2004 13:39
Heteronaisena voin sanoa, että ainakaan kaikki heterot eivät ajattele homojen "leikkivän junaa aina kun mennään sänkyyn". Varmaan moni hetero kyllä ajattelee niin. Itselläni on ollut sen verran hyviä homokavereita, joiden kanssa on voinut puhua myös seksistä, joten ei ole päässyt syntymään hirveästi harhaluuloja.
  • 4 / 8
  • Public eye
  • 8.7.2004 14:14
Jonkin verran jo elämää nähneenä voin vain sanoa, että ei oikeastaan pahemmin kiinnosta vaivata päätä sillä, mitä mieltä 'heterot' tai ketkä tahansa minusta / muista homoista ovat. Keskityn mieluummin omaan elämääni ja sen tekemiseen sellaiseksi, että olen tasapainossa itseni ja omien periaatteitteni kanssa.

Jos jollakulla ei ole tietoa jostain ihmisryhmästä, se on hänen oma häpeänsä. Kyllä kansa (toivottavasti) pikku hiljaa sivistyy ja alkaa tietää asioista enemmän, kunhan homotkin lakkaavat piilottamasta päätään pensaaseen pelätessään, "mitähän nuo muut minusta ajattelevat".

Eikös tätä ole pidetty vähän suomalaiskansallisena ominaisuutena, aina ollaan kyselemässä, että mitä mieltä olette Suomesta/suomalaisista, ja siihen on sitten ällistyneen ulkomaalaisparan koetettava sorvata joku kohteliaan korrekti vastaus.
  • 5 / 8
  • totuus
  • 8.7.2004 16:54
Turha marmattaa että "kohdellaan ennakkoluuloisesti", jos ei itse osaa tehdä sen asian korjaamiseksi muuta kuin vain korostaa ennakkoluuloja kaikenmaailman sateenkaaren kirjavilla pride kulkueilla.
Totuus on jälleen huumorimielellä. Ei siinä kulkueessa ennakkoluuloja korosteta, vaan karistetaan. Ne ennakkoluulot elää ihmisten mielikuvituksissa ja pään sisällä. Järki käteen....
  • 8 / 8
  • totuus
  • 9.7.2004 18:49
Ai niin, eivät ennakkoluulot enää olekaan silloin ennakkoluuloja vaan vanhoista stereotypioista muuttuu yleisesti tunnustettuja tosiasioita. Sitäkö tarkoitit?

Siis tämä on pride kulkueiden sanoma hetero katsojille "olemme juuri sellaisia surkimuksia ja säälittävyyksiä kuin miksikä olette meitä aina vanhojen stereotypioidenne mukaan luulleetkin"?

Sitähän minäkin olen täällä sanonut, olen aivan samaa mieltä kanssasi että juuri tätä pride ja sateenkaari touhu saa aikaan.