Homouden "mainostaminen"?

Olen törmännyt ihmisiin jotka sanovat, että heillä ei ole mitään ongelmia homojen suhteen, mutta eivät tykkää kun sitä "mainostetaan".

Kiinnostaisi tietää, että mitä se mainostaminen on? Onko se oman kullan kädestä pitämistä, hänen suukottamista ja halailua, avointa suhtautumista omaan seksuaalisuuteensa ja parisuhteeseensa, siis niin että muutkin sen näkevät ja ymmärtävät mistä on kysymys? Jos nimittäin on, niin on aika hassua, että sitä kutsutaan "mainostamiseksi". Heterothan mainostavat sitten taukoamatta omaa heteroseksuaalisuuttaan, jokapuolella (!!).

Minkälaisia käsityksiä muilla? Mitä se homouden "mainostaminen" oikein on?
On poikia joidenka taysiaikainen tyo on nayttaa gay:lta.Pukeutumisessa,kayttaytymisessa,puheessa jne.Ei siina mitaan pahaa,mutta aika ja paikka kaikkeen.!!Viela on paljon ihmisia jotka ei valita tietaa heista mitaan,eika heidan life style.
  • 3 / 26
  • Lekotellen
  • 24.9.2003 14:56
Nyt on tietysti tehtävä selvä heteroiden ja toisten heteroiden välillä. Monien heteroiden mielestä pussailu ym. seksuaalisten viettien osoittelu julkisella paikalla yleensäkään ei ole hyvää käytöstä.
Meixiä kyl aika ajoin kyrpii se että homot mainostaa itseensä. Eli jossakin homopaikassa tms. roikutaan toisissaan kiinni about kieli sen mahalaukussa asti ja vilkuillaan silmien raoista että huomaaks kaikki noi looseripaskat nyt miten happyja me ollaan? että siitäs saavat ja muuta semmosta.
Valitettavan paljon on niitä homoja, jotka "mainostavat" omaa seksuaalisuuttaan. Joka välissä tuntuu olevan tärkeää, ettei vaan kukaan erehdy luulemaan heteroksi. Aina täytyy yrittää näyttää heteroille, että on erilainen.

Jokainen tietysti saa mainostaa homouttaan ihan vapaasti, mutta kyllä se minuakin ärsyttää, vaikka homo olenkin.
Ei kai Rääk kukaan tollai ajattele! Meikä ei ainakaan haluis saada halvan huoran mainetta tollasella käytksellä!!
Etsä nyt kyllä ymmärtänyt. Ne on näitä seurustelevia PARISKUNTIA jotka roikkuu ja limaa toisiaan osoittaakseen mitä niillä on mutta teillä ei vaan ookkaa hah-haa! Sitä toi paska spukhekin tietty duunaa aina kun ehtii.
Mua ei häiritse ollenkaan minkäänlainen täällä mainittu mainostaminen. Toivoisin vain näkeväni kadulla myös suutelevia tai edes käsikädessä käveleviä poikapareja.
Mulla on vähän sellainen käsitys tosta "mainoskiellosta", että se on semmoinen vanhoillinen heterokäsitys siitä, että kyllä homo saa olla mutta mitenkään ei saa sitä ilmentää. Eli siis että ei saa missään nimessä, missään asiayhteydessä tuoda sitä esille tai puhua siitä, saatika sitten (Herra varjele) osoittaa sitä käytännössä siis vaikka kädestä pitämällä. Z-lehdessä oli muistaakseni joskus oiva pieni kirjoitus, jossa todettiin, että on vähän samasta kyse kuin jos rasisti sanoisi tummaihoiselle: "Juu ole sä vaan neekeri mut älä pidä hiuksias kikkaralla".

[Sitten toi Rääk.. En tiedä mikä sua vaivaa mut hae apua joltain ammattiauttajalta. Ensin en ajatellut kommentoida ollenkaan viestiäs, mut sä selvästi tarvitset apua (ainakin haet huomiota näiltä sivuilta). Ei ole toisten ihmisten vika jos sä et ole löytänyt itelles omaa rakasta ja katkerana kyyläät muita.]
Homouden mainostaminen on yksi osa lohkotuista käyttäytymistrendeistä, ja kyse on etupäässä ympäristön, heteroiden ja homojen keskinäisten suhteiden oivaltamista.

Mainonnalla itsellään on jokin tahtotila, olkoon se sitten toiminto jolla saadaan aikaan positiivista kuvaa itse objektista. Kyse on siis informoimisesta, vakuuttelusta ja muistuttamisesta.

Julkisella paikalla suukottelu yms. lääppiminen ei ole mun mielestä mainostamista, vaan huonoa käytöstä.
Ööh.. Lohkotuista käyttäytymistrendeistä.. Siis mitä? Mainonnalla ei varmaankaan ole mitään tahto- tai mielentiloja koska "mainonta" ei ole itsensä tiedostava olio vaan tapahtuma.

Ehkä koko sanan käyttäminen oli hieman harhaanjohtavaa. Peruspointti oli siis se, että joidenkin heteroiden mielestä homo saa olla homo kunhan hän ei näy eikä kuulu. Siis niin kauan kun homo käytännössä kätkee homoutensa (=kaappihomo) niin homous on OK. Kaikki muu on "homoudella brassailua" ja sen korostamista(ko?).

Omasta mielestäni kädestä pitäminen ja suukottelu (ns. kohtuuden rajoissa) ei ole huonoa käytöstä vaan kuuluu normaaliin rakastavaisten väliseen kanssakäymiseen. Jos joku siitä polttaa päreensä, niin eikös se kerro jotain kyseisestä henkilöstä ja hänen epävarmuuksistaan?
Tyhmä sä olet kun vatkaat ihan selviä asioita. Joko limaat ja roikut siinä täysin paskan miesmaun omaavassa kulzissas kiinni julkisilla paikoilla tai sitte et. Jos joku tulee ja pätkii teitä turpaan niin se on sitte kestettävä ja se olis teille paizi ihan oikein. Btw. mulla ON äijä mutta mä en ole koko ajan raapimassa sitä kotona enkä kylässäkään
Rääk: Saako myös yleisillä paikoilla halailevia ja pussailevia heteropariskuntia hakata?
Minustakin homouttaan mainostavia hinttejä on olemassa ja sellaiset ovat kyllä etovia. Korostetut ranneliikkeet, räikeä pukeutuminen, joillakin naismaiset maneerit ja/tai äänenkäyttö... Ja nämä huomiot ihan homojen keskuudesta poimittuja, ei siis heteroille kohdistettuna. Sitten on paljon myös niitä, jotka eivät osaa puhua mistään muusta kuin pojista ja seksistä. Ikään kuin elämässä olisi vain se seksuaalisuus, eikä mitään muuta. Tämä porukka kerää mm listaa julkkishomoista.
Minun mielestäni jätkät on kivoja jätkinä, homouttaan mainostavat tyypit on epäkiinnostavia.
Tollaset Rääkin kaltaiset kusipäät on just se syy miksi homoja vihataan niin paljon.
Make love, not war! Eli rauha maahan, jookos?

- smo (yksi ylläpitäjistä)
Siis mitä **ttuu, olet sitä mitä olet! Luuletko että on kiva nähdä heteroiden kuolaavan keskenään... hyi vi*** Ihmisten on aika nähdä elämä kaikessa kirjossaan...miellyttää tai ei ....Elämää ei sen enempää. Dont like it, dont watch it!
Olen samaa mieltä jaoelin kanssa. Toisiaan nuoleskelevat heterot ärsyttävät välillä niin paljon, että tekisi mieli mennä siihen viereen mielenosoitukseksi lipomaan oikein irstaasti omaa poikaystävää kieli-kurkkuun-käsi-haaroväliin-tyylillä ja katsoa kuinka kauan viitsivät jatkaa. Jos kerran heterotkin saavat sitä harrastaa niin kyllä sitten mekin... Murr.
Samaa mieltä. Homoilla pitää olla samat oikeudet ja mahdollisuudet osoittaa hellyyttä toisiaan kohtaan (ja muutenkin olla julkisesti oma itsensä) kuin heteroillakin ilman, että tarvitsee pelätä turpakeikkaa. Itseäni ei tosin häiritse tippaakaan toisiaan imevät heterot (ellei se sitten niin sanotusti "ammu yli" :).
Vai että lääppimistä homobaarissa. Missähän sitä sit pitäis haniaan halia jos ei ravintolassa saa edes kädestä kiinni pitää. Haloo? Minä käyn suhteellisen harvoin "homopaikoissa" mutta kyllä mä halaan niin ystäviä kun omaa kultaani ja saattaapa välillä jopa hetken sylissäkin istua jos siltä sattuu tuntumaan. Jos siitä nyt joku katsoo et "pakko tulla tänne pousaamaan ja esitteleen" niin ehkä kannattais joko etsiä oma kulta tai sit tarkistaa muuten maailmankatsomustaan.
Sehän se nyt vielä puuttuu et joku neropatti, itsestään epävarma tulee päälle käymään sen vuoksi et ei ole homobaarissa "kaapissa", kuten sanotaan.

Muutenkin mun mielestä on ihan hyvä välistä näyttää julkisestikin tunteitaan, joku pikainen pusu liukuportaissa tai joku muu pikainen hellyydenosoitus on ihan paikallaan, ei kai homojen asiat parane ikinä jos kukaan ei uskalla oikeasti olla mitä on. Tämä ei toki tarkota että pitää kitarisoja kielellä kutittaa, mut kyl pienet silitykset on ihan piristävää ;)
Itse olen sitä mieltä homoudesta, ja homouden "mainostamisesta" että jotkut heterot kun puhuvat homouden mainostamisesta, niin sillä tarkoitetaan, että joku on mennyt möläyttämään olevansa homo ja kyseinen homo ei edes häpeä sitä... aivan kuin siinä olisi jotain ylpeilyn aiheatta.

Mutta mun mielestä homoutta tuleekin hieman "mainostaa".. Ystäväni ja työkaverini tietävät, että olen homo, eikä se ole heitä haitannut.

Jos kaikki homot tulisivat edes ystävilleen "ulos", niin ketään ei enää ajattelisi homouden "mainostamista" kun homous on niin tavallista - kaikki tuntisivat vähintään pari homoa.
Joka homossa asuu pikku näyttelijä, joten ei kai se kummallista ole että mainostetaan.
zeppelinin viestista tuli mieleeni, etta

joskus sita tormaa myos heteromiehiin, jotka eivat tunnu osaavan puhua muusta kuin naisista ja seksista. Ja joiden eleet ovat korostetun maskuliinisia ja puhkuvat testosteronia.

ja joskus olen tavannut heteronaisiakin, jotka keikistelevat ja kikattavat ja puhuvat vain miehista ja seksista.

toisin sanoen arsyttavaa kayttaytymista ja seksuaalisuuden korostamista kulkee kai kaikissa ihmisryhmissa, suuntaumuksesta riippumatta. Typeriin heteroihin on kai vaan totuttu jo kauan sitten?
Kai se on kulttuurisesti määriteltyä miten - ja kenen - on soveliasta käyttäytyä. Jonkinlainen sanaton sopimus siitä mikä sopii julkiseen ja mikä pitää piilottaa kodin piiriin. Ja yleisesti ottaen enemistö määrittää - jos ei muuten niin paheksuvilla katseilla tai uteliaisuudella - sitä soveliasta.

Itseäni on joskus häirinnyt (hetero)kavereitteni ulkomaalaisten kumppanien omistushaluiset julkiset hipelöinnit, mutta käydessäni heidän kotimaissa huomasin, että siellä heteroidenkin julkiset hellyyden osoittukset on paljon yleisempää (nuorilla kenties siksi etteivät kotona vanhempien silmien alla kehtaa). Oli aika eksoottista katsella eläkeikäisten julkista kuhertulua junassa tai kahvilassa! Koska suomessa ois sellasta nähny? [Näissä maissa homouden julkinen näyttäminen olisi silti ollut kahtakauhemapi kummajaisuus, kun täällä meillä. Enpä saanut ilveellä millään paikallista isäntääni seuraksi homobaariin, kun pelkäsi leimaantuvansa...]

Kumppanini tuntee käsikädessä kulkemisen nimeomaan 'mainostamiseksi' ikäänkuin oman elämän poliittiseksi teoksi, eikä hellyyden osoitukseksi joko kuviteltujen/todellisten paheksuvien katseiden takia. Koska eihän sitä nyt julkisesti, mitähän siskonkummintädit siitä sanoisi...

Kai sitä on sitten oppinut ettei hellyydenosoituksia jaella yleisesti ja siksi ärsyttää, kun toiset niin kokevat voivansa tehdä... Tosin kyllä kumppanistanikin 'on soveliasta' omalla reviirillä, mukaanlukien homobaarit, olla (puoli)julkisesti hellä.

Toisaalta tunnistan kyllä myös ton julkisten hyväilyjen antamisen taka-ajatuksettoman henkilökohtaisen hellyyden lisäksi toisinaan myös sitä näyttämistä: esimerkiksi Vinokinon Killerin keikan heteroyleisön 'omistusta'osoittavat keskinäiset hyväilyt, homoista ja lesboista erottumisen merkkinä... Tai baarissa voidaan ikäänkuin 'merkata' uusi kumppani julkisella hellyyden osoituksella, jotta muut (etenkin exät jne.) ymmärtäisivät liehittelyn turhaksi...
Ihmiset ovat erilaisia, samoin kuin kulttuurit, uskonnot ja uskomukset. Keskustelua aiheesta suvaitsevaisuus ja sallivuus käydään aika ajoin myös valtamedioissamme - tosinaan asiallisesti, välillä ala-arvoisesti.

Itse olen 25-vuotias ja elänyt nykyisessä parisuhteessani reilut kolme vuotta. Poikaystäväni kanssa kävelen käsi kädessä iltakävelyllämme, halaamme tavatessamme kaupungilla ja joskus vaihdamme pusuja. Emme mielestämme provosoi toiminnallamme vaan lähdemme siitä ajatuksesta, että Suomessa jokaisella ihmisellä on sukupuolisuuntautumiseen katsomatta oikeus elää normaalia elämää. Tähän kuuluu arkinen yhdessä olo, ystävien näkeminen ja tunneaistimuksiin vastaaminen. Ihminen ilman aitoja ja todellisia tunteita pettää itseään ja läheisiään.

Homopoikien pukeutumisesta voidaan olla useaa mieltä, mielestäni pukeutuminen ja itsensä koristelu kertoo ihmisen persoonallisuudesta samalla tavalla kuin hiustenväri tai kaunis hymy. Arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat ja haluavat ilmaista itseään ja omia pukeutumishalujaan yksilöllisillä ratkaisuilla.

Homopiirit tuntuvatkin olevan usein se kriittisin elementti tai taho, joka tuomitsee ja arvostelee viiteryhmään kuuluvia tovereita. Kateus ja omat pelot, omasta identiteetistä tulevat hyvin helposti pintaan; etenkin silloin kun erilaisuus on havaittavaa. Yhteiskuntamme ei kehity suvaitsevammaksi tai sallivammaksi ilman aitoa halua ymmärtää erilaisuutta, oli se sitten seksuaalista, kulttuurista, kielellistä tai etnistä. Olemme aikuisia ihmisiä ja meillä oikeus tehdä valintamme! Hienoa, että harmaata katukuvaa ilahduttavat pirteät ja itsestään huolehtivat homopojat ja lesbotytöt.