Nimitellään vähemmistöjä

Seuraava
Kaikessa kohteliaisuudessani nyt sitten pyydänkin ihmisiä kertomaan minulle sopivat "lempinimet", joilla ei loukkaa ketään seuraavista ryhmistä:

homot, lesbot, transihmiset (jos tämä on vain yksi osa-alue kaikesta kirjosta, pyydän anteeksi tietämättömyyttäni), heterot ja etniset ryhmät.

Lesboystäväni eivät ainakaan loukkaanu "lepakko"-nimityksestä, sallittaneenko sellainen sitten, vai vetääkö tuostakin joku pussillisen palkokasveja nasaaliputkeensa?

Homopiiriemme keskuudessa tietenkin käytetään mitä räikeimpiä nimityksiä omistamme, mutta se on vain kaikella rakkaudella. Tuntemattomien ihmisten kanssa keskustellessa terminä on yleensä käytössä "homo".

Joskus joku sanoi minulle, että transsu- tai tranu-nimitykset ovat vähemmän loukkaavia kuin transu. Mielestäni vähän outoa, mutta ehkä joku voisi selventää asiaa?

Mustaa olen selvästi tummaihoisesta henkilöstä käyttänyt, mutta silläkään en ole tarkoituksella loukannut. Suomalais-afrikkalainen kun sopii vähän huonosti suuhuni.
mä ku vaa soitin sinne ratioo....mutta olihan näitä mielenkiintoist lukea......parempaa uutta vuotta suomen kielen parissa......
Seuraava