Homomurhat Suomessa?

Onko kukaan tutkinut tai tehnyt selvitystä siitä, miten paljon homoja on joutunut kuolemaan johtavan väkivallan uhriksi vain siksi että on homo?

Olenkohan vainoharhainen, kun kuvittelen murhauutisten takaa paljastuvaksi usein homofobian? Esimerkiksi nyt uusin tapaus Mäntsälässä? Mulle tuli taas mieleen homomurha?

Mitä mieltä olette? Minua ainakin tämä asia on vaivannut ja jollakin tavalla se on pelottavaa, koska näistä asioista ei puhuta julkisuudessa. Itse olen joutunut muutaman kerran pelottavaan tilanteeseen näitten foobikkojen kanssa ja se vaivaa minua.
Miksi luulet mäntsälän tapauksen olevan homomurha? Sanottiinko jossain niin?
Noin kymmenen vuotta sitten murhattiin hyvänpäiväntuttuni homomies, eikä tekijää ole vieläkään saatu selville.
Kauhistuttaa nuo homofobiaa toteuttavat yksilöt. Vaikken kuljekaan kapakkapiireissä saattaisi samanlainen osa olla minunkin kohdallani.
Nyt surmatut miehet olivat Hesarin mukaan uusnatseja. 35-vuotiaasta miehestä ei sanottu muuta kuin että ollut poliisin kanssa tekemisissä aikaisemminkin.

Jos luin rivienvälistä oikein lauseen: "Miehen tietojen mukaan uusnatsiryhmän jäsenet eivät ole uhkailleet Mäntsälässä asuvia maahanmuuttajia", tarkoittaa se , että ampuja oli ulkomaalainen.
Tampereellahan oli tässä kesän-syksyn (?) aikana tapettu joku homo. Se oli lähtenyt Mixeistä kävelemään kotiinsa... tai jotain sellasta. Poliisi-tv:ssä oli juttua ja oon kuullut monelta tamperelaiselta tuttavaltani.
Mun mielestä minkäänsortin terrorismille ei saa antaa periksi. Terroristit yms. häiriköt eivät sanele ainakaan mun kulkemisiani.
Kokuma: Juuri sitä.

Ainakin mun kohdalla homofobia on vähentynyt huomattavasti. Pienempänä (olen nyt 17v) mua kiusattiin koska leikin aina tyttöjen kanssa, mutta nyt mulle ei enää huudella 'hinttiä' eikä 'neitiä'. Mutta en sitten tiedä mitä ihmiset musta ajattelee, mulle se on yks paskan hailee mitä ne ajattelee. Mä olen homo, enkä sitä peittele.
Ihmisiä murhataan päivittäin ja joskus vaan käy niin, että murhattu sattuu olemaan homo. Ei se tarkoita että murhaaja on homo-fobikko vaan syitähän voi olla monia.

Joten turha murehtia moisella.
Ei, siis en mä ainakaan pelkää koskaan kun lähden homobaarista pois.. En oo koskaan törmännyt homofobiaan homobaarista lähtiessäni.
No niin tässä tuli sitten seuraava uhri. Luin kauhukseni Juha N:n kohtalosta... Pelottavaa!
Poliisi ilmoitti jokin aika sitten, että tutkimusten mukaan Juha N:n tapauksessa kyse ei ollut murhasta vaan tapaturmasta. Ilmeisesti Juha N. kolhi itsensä pahasti kaatuessaan asunnossaan tms. eikä paikalla ollut tuolloin ketään muita henkilöitä.