1980-luvun musiikki

  • 1 / 9
  • Song
  • 3.10.2002 13:25
80-luvun musiikkia ei paljon kuule missään. Eikä niitä levyjäkään taida pahemmin olla saatavilla. Edes cd:nä?Kukaan ei varmaan muista enää sellaisia hyviä kuin Patrick Cowley, F.R. David, DuranDuran, Bronski Beat, Heaven17, Apollonia6, Sheena Easton, Hall&Oates, ABC ja vaikkapa Mike Oldfield, ym. ym. 1980-luvun musiikissa oli sitä jotakin.
Ihan totta - 80-luvun musiikki on kadonnut jonnekin totaalisesti. Omatkin suosikkihittini löytyvät siltä vuosikymmeneltä. Toki 80-luvulla tehtiin paljon täysin käsittämätöntä tuubaa, mutta myös paljon todella hyvää musikkia - sellaista jota on jaksanut kuunnella lähes 20 vuotta...

Itselleni 80-luvun musiikilla on paljon merkitystä, koska noihin aikoihin rupesin tosissani kuuntelemaan musiikkia. Onnekseni matkan varrelta on mukaan tarttunut lukuisa määrä 80-luvun kokoelmalevyjä. Ainakin suurimmat hitit löytyvät levyhyllystä.

DTM:n 80-luvun bileet ovat olleet mukavia, vahinko vaan, että ne järjestettiin viikolla - tietysti, kun marginaaliryhmälle olivat. Me vanhemmat työssäkäyvät emme sitten voineet täysipainoisesti osallistua. Toivottavasti DTM uudessa paikassaan kahden erillisen tilan avustuksella pystyy esimerkiksi perjantaina aina silloin tällöin pyhittämään illan 80-luvun musiikille. Minä pitäisin. :)
  • 3 / 9
  • BearTrap
  • 3.10.2002 16:54
Ostos-tv:llä kaupataan kokoelmaa Simply The Best of The 80's. En tiedä, kannattaako ostaa, mutta mainoksen perusteella mukana on monia tuttuja viisuja, joiden videoita näytettiin Hittimittarissa (huh...)
  • 4 / 9
  • Rasmus
  • 6.10.2002 20:32
Olen kuullut noin 4 kertaa Depeche Moden:Enjoy the silence
Ja yhden kerran Divinen I'm so beautiful joka katkaistiin kylmästi Lauran addidcted to you:hun(Joka on edelleenkin ihan kökköä)
ja tämä kaikki Mannstreetillä
  • 5 / 9
  • EvilS.
  • 7.10.2002 12:32
Ai kasaria :)

Äsken juuri Anttilassa oli FR David 3euroa...

Free Record shopista on löytynyt ainakin Patrick Cowleytä, Alphavilleä Frankie Goes to Hollywoodia, Erasurea jne. Mutta aika nihkeetä on :(

Divarien tarjonta vaihtelee. Vinyylinä saa aika kivasti ja sopuhintaan. Ceedeethän alkoi ripotellen tulla vasta 1985 jälkeen, joten niitä on liikkeellä naftisti.

Tietysti oikea aarreaitta löytyy netistä.http://www.amazon.com. Tsekatkaa ja yllättykää, siellä ne on kaikki cd:eillä! Ja paljon muuta :)

Voin vilipittömästi suositella! Varma ja luotettava toimittaja. Hinta jää monesti täkäläisiä edullisemmaksi eikä tarvi juosta kaikkia liikkeitä läpi.

Huomatkaa, että vain alle 38euron tilaukset tulee ilman tullikuluja. Ja siis suoraan postiluukusta, parhaimmillaan kahdessa viikossa.

Siellä mä olen shopannut jo pari vuotta, ilman mitään häiriöitä.
  • 6 / 9
  • jaoel
  • 7.10.2002 20:30
Onneksi on p2p ohjelmat, löytyy kasaria aika kivastikin. Ilman näitä ohjelmia olisi moni herkku mennyt sivu suun .. you spin me round...
Ihana topikki! Kasarilevyjä kannattaa etsiä mm. Anttilan löytölaareista. Muutamalla eurolla voi tehdä erinomaisia löytöjä (muutakin kuin F.R. David), esim. kokoelmia löytyy säännöllisesti. Ainoa harmi on se, että yleensä levyillä jylläävät paitsi samat bändit myös samat biisit. Henk. koht. olen viehättynyt 80-luvun alun syntikkapoppiin, mutta viime aikoina olen etsiskellyt erityisesti 80-luvun italodiscoa (Lee Marrow, Den Harrow, Koto) cd-muodossa. Eipä ole löytynyt :( Ja uusin villitykseni on 90-luvun eurodance tyyliin Culture Beat ja mitä niitä nyt olikaan.
  • 8 / 9
  • toy boy
  • 28.10.2002 19:13
Olihan tääl joku foorumi, mihin mullakin vois olla jotain sanottavaa! Tuntuu, et tänne kirjottelevilla ei o muuta asiaa, ku esim. haukkua DTM:aa, tai muuten vaan valittaa kaikest...

Joku tossa harmitteliki, et ei päässy DTM:aan, ku kasaribileet oli aina viikol. Se otti muaki tosiaan päähän, etenki ku lomailevat kaverit hehkutti biisejä, mitä siel oli soitettu. Aina, ku mä kuuntelen omia vinyylikokoelmiani, tulee milee, miten siistii olis kuulla niit biisei kunnon discossa. Ehkä viel joskus osaan miksaa niin hyvin, et kehtaisin järkkää johki kunnon italo-kekkerit...

Onneks sentäs välillä oon päässy maisteleen kunnon kasari-discomeininkiä. Se tais olla 2001 uudenvuoden bileet Wanhalla, ku yläkerran pikkusalissa DJ soitti oikein antaumuksella kaikki kasariunelmat, mitä sillon mieleen tuli. Ja toissakesänä Jyväskylän vapareil kuulin ainaki Divinen I'm So Beautifulin ja Depeche Moden Master And Servantin ja tais siel tulla New Orderiaki. Etenki Divinen soides meinas kyl lähtee taju! On se kumma, ku ei Suomen gay-scenes tunnusteta esim. Divinen tuotantoa, ku esimerkiks Native Love sopis musta aivan loistavasti jonnee trance- tai garage-settiin.

Täl hetkel mä kyl kuuntelen eniten Italoa, mut se taitaa olla tälle perus gaykansalle liikaa. No, kylhän Hercus kuulee Sabrinaa, mut se kyllä ei riitä tyydyttämään mun haluja... Tunteeks joku tääl esim. Linda Jo Rizzon tuotantoa? Siin on kyll sellain Italo-Diiva, et oksat pois! Ettikääpäs käsiinne vaik biisi "You're My First, You're My Last". Johan toi biisin nimiki kertoo, et nyt ollaa tekemisis todellisen tulkitsijanka!

Ainii, pienenä vinkkinä, mistä löytää kasarilevyjä, voisin mainita edellä manitulla Jyväskylän reissulla löytyneen levydivarin. Se sijaitsee ihan J-kylän keskustas sil kävelykadul. Siäl oli niin käsittämättömän paljo 12-tuumasia, et olisin voinu viettää koko vaparit niit levyjä tonkies. Kavereil meinas kyl mennä ootelles hermot... Harmi vaan, et mul ei pahemmin o asiaa kyseiseen kaupunkii, et pääsisin kattoo, mitä sinne hyllyihin viel jäi! Helsingin parhaita bongauskohteita en itsekkäist syist täs mainitse. Pitäkää vaan silmät auki! Parhaimipia löytöpaikkoi on kyl kaikki pikkukaupunkien kirppikset. Mä oon esim. Kotkasta löytän Divinea, Dead Or Alivea, Fun Funia, Den Harrowta ja vaikka mitä muuta. Tollasis paikois kasariviinyylit ei o missään arvos ja oonki maksan levyist yleensä muutamia senttejä.

Pidetääs kasarifanit yhteyttä ja ehkä onnistutaan vaik järkkää johki oikein kunnon fiilistelyilta! Mä ainaki haluun viel joskus kokee aitoo discohuumaa Lindan ja muiden soides -kahesketluvul ku olin niin pieni, et piti tyytyy sukkadiscoihi...