Cristinan risteily toukokuussa

Ei sitten löytynyt tarpeeksi homoja risteilemään toukokuussa Cristinalla Reginalla Gibraltarilta Dubliniin. Varustamon tuoreen esitteen mukaan risteily on muuttunut 'kanta-asiakasristeilyksi', ja hinnat ovat pudonneet huimasti ! Mukana risteilyllä mm. Erkki Toivanen ja Anneli Saaristo, Sirkasta (Tälli) ei sanaakaan... Nyyh !
no voi harmi.. ihmettelen kyllä todella, kuka voisi vapaaehtoisesti astua Kristina Reginan tasoiselle purkille ja vielä pitkähkölle merimatkalle. Nyt tuli todistettua, etteivät ainakaan homot - hyvä niin. Mun puolesta se purkki voi seilata maailman meriä folke west kyydissään, mutta ilman mua.
Olivat matkamessuilla pistäneet siitä purkista isoja kuvia näytille, on tekstin mukaan sisätilat muka uusittu viime vuonna.

Ja juuri kun olin sanomassa kaverille että kukahan noin rähjäisen näköisessä paikassa viitsii matkustaa.

Taitaa Kristina-risteilyillä olla ollut vääränlainen "räätäli"
Minun mielestäni Cristina on Laiva, ei purkki ! Neitohomojen käsitys merimatkoista ja laivoista jääkööt omaan arvoonsa.
Sääli, että tuossa kävi noin. Tuollainen risteily olisi saattanut olla oikeasti elämys.
  • 7 / 11
  • eräsmies
  • 23.1.2003 11:40
Voiko tylsempää asiaa ollakaan kuin risteily?! Tallinnaankaan en mene kuin helikopterilla ja kantosiipialuksilla, siitä keinumisesta, tungoksesta, humalaisista ja savuisesta ilmasta menee koko reissu pilalle.

Eri asia tietysti olisi oma purjevene. Sillä kelpaisi matkustaa.
  • 8 / 11
  • Public eye
  • 23.1.2003 11:56
Hmm... on tietysti risteilyjä ja ei-risteilyjä. Nämä Itämerellä kelluvat juottolat eivät kyllä ole mitään risteilylaivoja, vaan ravintoloita, jotka irrotetaan laiturista sen vuoksi, ettei sisään houkuteltu asiakas karkaisi kilpailijalle kesken illan.

Sen sijaan oikea monipäiväinen risteily avomerellä, välillä mielenkiitoisissa uusissa satamissa poikkeamisineen, on aivan toisenlainen elämys. Vaatii tietysti oikeaa asennoitumista ja kiireen unohtamista sekä kykyä nauttia myös hiljaisuudesta ja puhtaasta meri-ilmasta. Ei pelkässä humaltumistarkoituksessa matkaan lähteville eikä merisairauteen taipuvaisille.
Oma purjevenekin kelpaisi, mutta vaatii "jonkin verran" enemmän pääomaa ja on työläämpää kuin itsensä kuljetuttaminen.
  • 9 / 11
  • Mictrone
  • 24.1.2003 19:11
Homoristeily...olkoot vaikka kuinka hieno elämys ja maksais vaikka mulle sen kuka, ni kyl jäisin pois. Ei ikinä lähtis kyl tää poika sellaselle.
Risteilyistä kiinnostuneille suosittelen David Foster Wallacen esseen "A Supposedly Fun Thing I'll Never Do Again" lukemista. Löytyy samannimisestä kirjasta, joka on muutenkin läpeensä hauskaa luettavaa.

Omasta mielestäni risteileminen on yksi kivoimmista tavoista matkustaa ja kun varasin konserttiliput Tukholmaan, niin kyllä se oli ihan eka vaihtoehto. Tulee halvemmaksi kuin lentäminen. Siis Tukhomaan lentäminen.
Tottakai paatti tulee halvemmaksi kuin lentäminen, mutta sitten: Eikö loman tarkoitus ole nauttia ja latautua, hinnasta viis jos fyffee löytyy.

Tunnen ihmisiä jotka tosiaankin tykkäävät niistä sokkeloisista hyttilabyrinteistä, olisi kiva oppia ymmärtämään mitä hauskaa siinä touhussa on...