Tyttö-tytöt lepakkobileissä?

Olen 26 vuotias bi -nainen joka on vasta hiljattain alkanut liikkumaan Helsingin lepakkopiireissä ja -bileissä. Naissuhteita minulla toki on ollut aikaisemminkin, mutta ns. "lesbokultturi ja sisäpiirien meininki" on jäänyt tuntemattomaksi. Kulttuurilla tarkoitan sekä pinnallisempia seikkoja, kuten pukeutumiskoodia, mutta myös keskenäisen kommunikoinnin kiemuroita yms. Olen melko naisellisen oloinen, meikkaan ja pukeudun mielelläni hameeseen...ehkä juuri pukeutumisen takia olen usein tuntenut itseni hiukan ulkopuoliseksi naistenbileissä? Toisaalta tuntuisi väärältä lähteä muokkaamaan ulkoista olemustaan vain sopiakseen paremmin joukkoon... Tahtoisinkin kuulla mielipiteitä siitä, katsotaanko meitä tyttöilijöitä lepakkobileissä todellakin pitkin nenänvartta, vai kuvittelenko vain?

Henriet
  • 2 / 19
  • ray of light
  • 3.12.2002 11:50
en voi vastata tohon alkuperäseen kyssään koska ei oo ikää päästä baareihin mutta anyway...luultavasti tää on vaan sattumaa mutta oon tavannu 3 "nuorta" lesboo ja kaikki on ollu enemmän tai vähemmän rekkakuskin näköstä sakkia. siis ei todellakaan millään pahalla heitä kohtaan. mutta tuntuu vaan että "naisen" näköset lesbot ovat kuolemassa sukupuuttoon =(
Mullakin lesboista vain sen verran kokemusta, että ulkonäollisesti kuuluvat lähes kaikki kategoriaan "tappajalepakot" maastohousuineen ja karkeine puheineen. Kivempi ois kyllä katsella / kuunnella barbeja !

Mut tää näin homppeliperspektiivistä....mun puolesta tervetuloa sulostuttaan myös meidän homppeleiden elämää koskapa mun mielestä silmä lepää kaikessa kauniissa, sukupuoleen katsomatta.
Silmä voi levätä missä sattuu, mutta kyllä rekkakuskilepakoiden kanssa on ihan mukava jutskata. Ja niiltä saa heti suoran palautteen jos törttöilee, mistä mä tykkään.
  • 5 / 19
  • ray of light
  • 3.12.2002 21:12
niin...no kunhan nyt ei aleta yleistämään..tai jos aletaan ni mä taidan sit olla outo - sanon asiat turhanki suoraan ja en näytä rekkakuskilta ;)
Niin...

...tämän dress code -jutun olen kyllä havainnut. Tarkoituksenani olikin oikeastaan osoittaa itselleni, etteivät huomioni tyttömäisiin bi-naisiin / lepakoihin kohdistuvista ennakkoluuloista pidä paikkaansa. Tai ovat vain omien korvieni välissä.

Olen vain enemmän kuin kerran huomannut että minua tullaan naistenbileissä "testaamaan", ts. tuntematon henkilö käy kovakouraisesti kiinni rintoihin / yrittää suudella. Kun en silmin nähden ole moisesta käytöksestä ilahtunut, on puristelija reagoinut sähisemällä :"Vitun hetero!" yms... En voi olla ajattelematta ettenkö juuri ulkonäköni takia keräisi tämäntyylisiä "huomionosoituksia". Ainakin "miehekkäämmät" tuttavani ovat säästyneet vastaavilta lähestymisiltä.

Voiko sitten olla niin, että Suomen / Helsingin lesbopiirit ovat niin pienet, ettei minkäänlaista poikkeusta säännöstä suvaita? Ne joiden tulisi puolustaa suvaitsevaisuutta osoittautuvatkin kaikkein suvaitsemattomimmiksi? Toisaalta ymmärrän että kun oikeutus omaan olemiseen ja identiteettiin on mahdollisesti taisteltu kynsin ja hampain, niin "heteronnäköiset" naiset lepsokekkereissä saattavat edustaa jonkin sorttista uhkaa...?

Tästä nyt ei tule saada käsitystä, että mielestäni kaikki maskuliinisemman oloiset lepakot kuuluisivat tuohon tissinpuristelijaporukkaan, ei, ei! Pääasiallisesti minulla on ollut lepakkobileissä varsin hauskaa, mutta nuo muutamat tapahtumat vain ovat jääneet vaivaamaan sen verran, että halusin kuulla ihmisten mielipiteitä kys. asiasta...

Henriet
Turhaa yleistystä tuo. Itse olen ainakin saanut hyvää kohtelua olemalla oma naisellinen itseni. Joten jos sinua on kohdeltu huonosti, johtunee se luultavasti jostain muusta kuin hameesta, pitkistä hiuksista ja meikeistä. Tottakai porukkaan mahtuu alkukantaisia naisihmisiäkin, joilta ei käytöstapoja löydy.. Mutta suurin osa lepakoista on ihan mukavia. Sinne vaan, muitten sekaan.
"...että mielestäni kaikki maskuliinisemman oloiset lepakot kuuluisivat tuohon tissinpuristelijaporukkaan, ei, ei! Pääasiallisesti minulla on ollut lepakkobileissä varsin hauskaa"

Siis nimenomaan yritin olla yleistämättä, mutta ilmeisesti en ilmaissut itseäni kyllin selkeästi. Ja JUU! Suurin osa lepakoista on minunkin mielestäni aivan ihania! Ja tuosta ulkonäköpolitiikastahan alunperin keskustelua virittelin...ei varmaan olisi pitänyt tuoda noita negatiivisia esimerkkejä kehiin, kun ne nyt sitten päällimmäiseksi tuntuivat jäävän mieleen...

Henriet
Mä kävin mun siskoni kanssa,joka on hetero,Herkussa,ja näytin ekaa kertaa , mitä mun elämäni on tällä bailauspuolella ja siellä oli porukka lepakoita viereisessä pöydässä ja kun niitä melko harvoin näkee isommassa porukassa,niin kyllä sitä häpes niitten rumuutta ja karkeaa käytöstä,et j-lauta,mitä sakkia...jotkut vaikutti musta niin hulluilta et melkein pelkäs.Niin aggressiivista käyttäytymistä harvoin näkee-ja nuorilta vielä...
Onks naiset niin epävarmoja omasta itsestään...
Ei mun siskoa se häirinny kun sen asiakkaat sen duunissa on 2x "moniongelmaisempia"!
Joo mä olen kritisoinut tätä monta kertaa koskapa mun mielestä on aika yhteisiä nimittäjiä lesboille; huono käytös, karkeat puheet, jätkämäinen pukeutuminen. Ja sit se että ne lihottaa itsensä aivan muodottomaksi hyvinkin lyhyessä ajassa. Olen itse seurannut yhtä kauniskasvoista lesboa noin viiden vuoden ajan ja kyllä on tyttelistä enää muisto vain jäljellä verrattuna aikaan viisi vuotta sitten.

Kerran erehdyin kysymään jotain yhdeltä lesbolta ja vastaukseksi sain pitkän rimpsun sadatteluja. Mieluummin asion heteroneitosten kanssa.
Siveää neitoa ei enää tahdo löytyä, mikä on oikeesti harmi.
Pata kattilaa soimaa sanoisin. Tässäpä tarina mietittäväksi: en asu Helsingissä ja ko. kaupungin homoravintoloihin olen tutustunut yhden kerran (ja silloinkin vain yhteen) ja taisi jäädä viimeiseksi. Seisoskelin rauhassa jutustelemassa kavereiden kanssa siiderilasi kädessä, kun eräs homopoika, ilmeisesti huomettuaan mieleisensä kappaleen soivan, rynnisti tanssilattialle survaisten minua kyynärpäällään lapaluiden väliin. Anteeksi pyyntöä oli ihan turha odottaa. Onneksi suoraan vastapäätä ei seisonut ketään sillä lasissani olleesta siideristä läiskyi osa pitkin ravitsemusliikkeen lattiaa. Sappeni kiehahti ja korvista nousi savua, mutta tyydyin luomaan vihaisia katseita ko. henkilöön, sillä tapanani ei ole järjestää kohtauksi julkisilla paikoilla.

Ai niin, olen nainen. Ulkonäöstä en puhu mitään, mutta hyvän käytöksen kultaiset säännöt äiti on opettanut, eikä niihin todellakaan kuulu tuntemattomien taklaaminen ravintolassa vain koska he ovat uskaltautuneet asettua tielle.

Baareissa en kovin usein käy ja kun käyn, niin käyn heterosellaisissa, mutta missään muualla en kyllä vielä ole saanut kyynärpäätä selkärankaan.
ON OLLUT TOSI IKÄVÄÄ LUKEA NÄILTÄ SIVUILTA MISTÄ MILLOINKIN, ETTÄ HOMOMIEHET SYRJEKSIVÄT LESBONAISIA DTM:N ALAKERRASSA LAUANTAISIN KUN YLÄKERRASSA ON NAISTENBILEET. ON VAIN NIIN, ETTÄ USEAT LESBONAISET HALUAVAT BAILATA MYÖS ALAKERRANMUSIIKIN TAHDISSA VÄLITTÄMÄTTÄ SIITÄ, ETTÄ SIELLÄ ON MYÖSKIN PALJON HOMOMIEHIÄ JA HETEROJENGIÄ. MITEN ME VÄHEMMISTÖÖN KUULUVAT VOIDAAN ODOTTAA HYVÄKSYMISTÄ HETEROIHMISILTÄ, JOS OMAT KOIRAT PUREVAT KAIKKEIN IKÄVIMMÄLLÄ TAVALLA!!! ANNETAAN NAISTEN TULLA SEKAAN VAAN LAUANTAISIN JOS NIIN HALUAVAT SUVAITSEVAISUUTTA. SITÄPAITSI MAKSAMME YLÄ JA ALAKERRAN LIPUT MOLEMMAT.
RAKASTAKAA MIELUMMIN TOISIANNE KUIN VIHAATTE.HYVÄÄ VUOTTA 2003 KAIKILLE.DTM ON JEES PAIKKA!!!
Niin...tätä mä tarkoitin kun puhuin käyttäytymisestä. On ikävää kun HUUDETAAN NIIN ETTÄ KITALAKI NÄKYY.
....JA PITÄKÄÄ,VAIKKA USEAMMIN NIITÄ GLAMOUR-BILEITÄNNE,NIIN EIKÖHÄN SE ONGELMA OLE SILLÄ RATKAISTU...
Homojen on turha haukkua lesboja, ennen kuin itse opettelevat käytöstavat. Koska myös minä naisellisena naisena olen usein saanut kyynärpäästä tanssilattialla, eikä minkäänlaista anteeksipyyntöä ole kuulunut. Taklatuksi olen joutunut mm. manssilla, herkussa ja myös nyt uudessa dtm:ssä. Homojen kanssa on kurjaa tanssia, kun kotiin päästessään on usein mustelmilla.
aika uskomattomia juttuja. omalle kohdalleni ei ole koskaan sattunut mitään vastaavaa, rajuja kyynärpäätaklauksia tms. Sen olen kyllä huomannut että homobaarin asiakkaista kaksi ihmistyyppiä tuottaa tavallista enemmän harmia: vanhat rumat känniset homot, jotka viinan ansiosta päästelevät suustaan vaikka miotä paskaa. Toinen ongelmaryhmä on nämä diivat prinsessat, jotka mennä liihottavat eteenpäin niinkuin ketään muuta ei paikalla olisikaan.
Heh...täytyy ottaa jälleen kerran itseä niskasta kiinni. Mä kun kommentoi täällä kun palstanpitäjä konsonaan lesbojen ulkomuodosta sun muusta. No mä luin jälleen noi viestit läpi tonne alkuun ja kappas vaan, alkuperäinen kysymys kuuluu:

"..Tahtoisinkin kuulla mielipiteitä siitä, katsotaanko meitä tyttöilijöitä lepakkobileissä todellakin pitkin nenänvartta, vai kuvittelenko vain?..."

Kun en ole lepakko, enkä koskaan ollut lepakkobileissä niin...:)!
se on vähän niin ja näin. itse kuulun kai sitten tuohon "rekkakuski"-genreen. en nyt ole mikää saksalainen kuulantyöntäjä, mutta sitä tuntee itsensä enemmän itsekseen, kun on hieman...mieskähtävämpi.

mutta, oi, kyllä mieluiten katselen noita tyttöilijöitä :)
Itse olen saanut sellaisen vaikutelman ettei "naisellisia", massasta erottumattomia naisia oikein oteta vakavasti homopippaloissa. Johtunee varmaa siitä että paikalla on usein samannäköisiä heteroja "turisti" teinitypyjä.
Itse pukeudun miten sattuu, välillä tulee kommenttia rekkamaisuudesta välillä taas siitä että olen ylifeminiini.
Ja joskus tuntuu siltä että naisia iskiessä on helpompi tyytä perinteisiin yleistämisiin, olla rekkakuski - näin sinut tunnistetaan ja näin sinut otetaan vakavasti.

Surullista mutta totta.