irkkailu

Suffailin tuossa netissä ja löysin -irc- merkkisen sivun ja olen nyt hieman "ulkona" koko hommasta. Lueskelin ohjeita mutta en tullut "hullua hurskaammaksi", vika ohjeiden lukijassa, ei ymmärrä niin ei..

Voisiko joku tätä kautta valottaa hieman tuota irkkailua käyttöä/tarkoitusta tällaiselle aloittelijalle, kun tuntuu nyt tuo ajatus käyvän tyhjäkierroksilla...
Irc on vähän sellainen paholaisen työkalu, elämän irvikuva joka joskus esiintyy pyhän mircin muodossa....
No nytpä olen senkin ihmeen nähnyt että joku mainitsee peräkkäin sanat 'pyhä' ja 'mIRC'.

Mutta vastauksena alkuperäiselle kyselijälle, toivottavasti tämä URL: http://www.unessa.net/irc/ auttaa selvittämään mistä on kyse.
Juuh, mIRC:issä ei todellakaan ole mitään pyhää :).

<sodanlietsonta> ircII ja Tiny on ainoa oikea IRC! </sodanlietsonta>
Noh... Minä olen menettänyt sydämeni kokonaan ja ikuisesti ihanuudelle nimeltä irssi. Varsinkin kun itselläni on käytössä varsin sateenkaaren väreissä hehkuva teema... :)
Ihiihi, en teistä muista tiedä, mutta mulla on näppis-monitori ja hiiri, niin ja se kone ja nettiyhteys. Reikä IRC:hen uppoutuu jonnekkin tuonne toisen ja kolmannen nikaman väliin...

No oikeesti, ohessa toinen näppärä linkki koskien IRC:tä:

http://www.irkki.org/


T: H
Taisin sitten tuhota uskottavuuteni siirtymällä irssiin :) Kun värit vielä näkyisivät päätteessä samanlaisina kuin konsolilla...
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä ja osoitteista...=) nyt on ollut hieman kiireempää ja en ole ehtinyt perehtytä täysin tähän "wonderworldiin" mutta tuossa tulevaisuudessa..

... maailma on avoin kirja, on vain opeteltava lukemaan sitä....
No aloitetaan nyt vaikka siitä, että telnet ei ole irc-ohjelma. Toiseksi telnetin tietosuoja on ihan anuksesta, koska se lähettää mm. salasanat verkkoon selväkielisinä, jotka on puolestaan hyvin helppo onkia vaikka t-link -nimisellä ohjelmalla selville. T-link antaa myös ottaa haltuun telnet session, jota ei pysty tekemään esim ssh -protokollaa käyttäville ohjelmille.

Telnet on lähinnä jäänne verkon kehityksen alkuajoilta, vaikkakin on edelleen erittäin mainio apuväline esim. verkkolaitteita asentaessa ja konfiguroidessa.

Vieläkö?
Onko irkkailu turvallista?
Miten voi suojautua.Mitä varoa?
Onko se ilmaista?