Koska sinne pääsee?

Koska Gay Center avautuu? Onko nimi jo tiedossa?
Epätoivo kasvaa Herkun Karpo-illoissa. Ja vanha mamma on jo liian rupsahtanut...
Vanhassa mammassa oli oikein hyvä meno viime lauantaina, vaikka viimeisiä veteleekin nyt. Mä käsitin että ensi kuussa avaisi??
Viime viikonloppuna oli juu oikein kivaa mamassa jälleen kerran. :-) Ja jatkot sitäkin hauskemmat. :-D
Että kiire nähdä samat ihmiset, mutta toisessa paikassa?
Sama musa, samat dj:t. Samat arvostelut ja samat käyttäjät. Onnea valitsemallenne tielle:D
Noh pienikin vaihtelu piristää, etenkin kun kaupungin yössä ei ole vuoteen mitään kiinnostavaa uutta ollutkaan.

Ai viime lauantai mamassa - kun heteromeno alkoi tympiä siirryttiin mekin jostain systä mamaan. Se oli sitä samaa kuin aina. Musa oli tosin ihan hyvää tasan 02:een, sen jälkeen sitä menneen trance(?) huuman tavoittelua. En mä sielä mitään erikoista yleistä hyvää menoa missään nähnyt... Tosin örveltävät heterot olivat onneksi vähemmistössä. Nehän on riesa muualla aina lauantaisin.

Jokos vakituisemmat kävijät ovat muuten huomanneet, että ent roban henkilökuntaa on siirtynyt maman palvelukseen? Hienoa, noin aatteen tasolla ainakin.
Jaossa on pikkujoulu flaiereita. Bileet viimeistään 15.12. jo uudessa osoitteessa.
Ovessa lappu : avaamme Joulukuussa.
Huhu väittää että 6.12 ... Siellä kyllä oli vielä betoni mylly keskellä lattiaa ja muutenkin alkutekijöissään. Saas nähdä millon päästään bilettään.
Aika nopeesti noi ravintola rempat kyllä etenee. Harvoinkos sitä laitetaan vielä lattia ja putket edellisenä yönä, kalusteet sisälle päivällä ja ovet auki jo illalla... Se joulukuun alku voi siis olla ihan todellinen...
Betonimyllyä Robertsissa tarvitaankin. Teinien repimä paikka on hurjassa kunnossa. Kaiken kukkuraksi seiniltä ja katosta on väännetty irti vuosikymmenen siellä roikkuneet koristehirret ja muut pölypesät.Baarien tilakorjaukset takuulla vaativat betonia tässä paikassa nekin.
Ja kun lesbot aikovat vallata yläkerran niin eikös sitä betonia voisi lisätä sinne varmuudeksi ja vahvistukseksi vähän joka paikkaan..
Viimeistään lauantaina 14.12! Hesetan sivuilla tieto naistenbileiden siirtymisestä tuolloin uuteen osoitteeseen.
Cityn kertomaa (kts. city card) dtm:n omien nettisivujen päivtystö odotellessa...

"Annankadulta Iso Roobertinkadulle muuttaneessa DTM:ssä on nyt kaksi kerrosta, 700 asiakaspaikkaa ja 1200 neliötä. Alakerran kahvilasta saa päivisin erilaisia kahveja, uunituoreita leivonnaisia ja pikkusuolaisia pöytiintarjoiltuna sekä päivän kotimaiset ja ulkomaiset lehdet. Iltaisin kahvila muuttuu baariksi. Monipuolisesta ohjelmatarjonnastaan tunnettu DTM:n yökerho aukeaa klo 22. Avoinna joka päivä klo 10-04. "
DTM vois kyllä muuttonsa ja uudistumisensa myötä uusia myös webbisivunsa - tai ainaki päivittää niitä useammin ajankohtaiseksi. Luvattoman pitkään samat ja vanhat jutut roikkuu siellä mm. Linkit sivu on ollu täysin sama varmaan aina eli tarvitaanko edes moista sivua siellä? Myös musiikki sivulla dj tiedot ovat elokuulta viimeiset! Ja vois pieni visuaalisen ilmeenki muutos piristää!
Tässäpä viralliset tiedot muutosta:

Ensi lauantai 7.12. on viimeinen päivä nykyisessä Annankadun osoitteessa ja uusi paikka Roballa avataan seuraavan viikon perjantaina 13.12.

Eli vielä kerkeää käymään vanhassa paikassa ennen sulkemista ja mm. Kikka esiintyy itsenäisyyspäivänä siellä. :)
Millonkohan nämä viralliset tiedot saadaan dtm:n webbisivuille... :P (No joo, eiköhän toi pitäne paikkansa!)
Öhom, sijainti muuttuu, muuttuko meno? Jos samat dj;t jatkaa niin ... Eipä tuo nykyinenkään paikka kovasta menosta johtuen liitoksistaan repeile...

Uutisia ja uudistuksia kovasti odotellaan ;)
Ainakin mielenkiintoista nähdä miten se kahvilatoiminta lähtee käyntiin.
Joo, siltä mäkin eniten odotan. Jos paikka miellyttää niin ehkäpä siellä tulee useinkin käytyä ainakin sunnuntaikaffella. Muuten muutto lienee kosmetiikkaa - vaikka yllätyksiä saisikin tulla.

Ilkeänä ihmisenä tuli tietysti mieleen kun siellä mainostetaan olevan pöytiintarjoilu, että onko hinsu tarjoilijat myös? Siitähän voi homoasiakas saada arvaamatonta hupia ja hammastenkiristystä... We are family... :)
  • 19 / 44
  • Epätietoinen
  • 4.12.2002 11:12
Mistä te näitä mainoksia luette? En ole törmännyt vielä yhteenkään?!
Pahin pelkoni on että , entiset Robertsin asiakkaat palaavat vanhaan tuttuun osoitteeseen. Tällä hetkellä se porukka on vallannut päivisin Jump inn baarin.
Enkä ihmettele jos siirtyvät dtm:n kahvila baariin , varsinkin jos siellä jatkaa Robertsin entiset tarjoilijat.
Ennakkotiedot...

city.fi kts. city card ja sieltä ravintolat
seta.fi ja heseta.fi ajankohtaista

Mitään kummempaa mainontaa en ole nähnyt ja dtm:n omat nettisivut ovat synttärihuumassa vieläkin.


Se voi hyvinkin olla, että mikäli heterot sankoin joukoin paikan miehittää niin lostarin kohtalo on edessä hyvinkin pian. Suvaitsevaisuutta tai jotain muuta, itse menen sitten ennemmin heteropaikkoihin.

Lesboillehan siellä aukeaa tietty aivan uusi aikakausi...omat bileet joka lauantai.

Odotus jatkuu :)
Ja vielä mä vaan jaksan jauhaa...

Lesbokerroksen avajaisbileissä esiintyy lauantaina Emmi.

Mitään uutta ja kivaa onko tarjolla miehille? Les femmesin resident tranutkin vasta sunnuntaina.

Naisille on myös tulossa glamourbileet. Mutta niiden bileistä vastaakin käsittääkseni heseta...Entäs miehet? Mikäköhän muuten edes kiinostais? Housut pois bileet?

Öh, mä haluun olla lesbo :=)
En ymmärrä tätä tohinaa, uusi paikka avataan kun entisestä joudutaan korkeamman vuokran vuoksi pois eikä remppaa kannattanut tehdä. Nyt mennään sitten esikaupunkiin Punavuoren kulmille bailaamaan...jos mennään. Mihin se Setan tyyli tuosta enää muuttuu, Mummolan viimeiset 2 vuotta ovat olleet täyttä alamäkeä, musiikkisuuntaus oli sieltä itsestään , täysin asiantuntematonta ja asiakkaiden aliarvioimista.

Jos samat baarimikkojen asenteet, sama musa ja sama tahti jatkuu niin uusi *Mummola* on entinen jo vuoden kuluttua. Siihen ei auta vaikka kuinka laitettaisiin tyyliä ja rahaa miljööseen.
Lost&Found on noussut uuteen kukoistukseen, siellä käy taas osa Maman ja Herkun asiakkaista viikonloppuina etenkin alkuiltaisin ja gayasiakasmäärä on nousemassa..heteroitten kustannuksella. Nuorimmat eivät koskaan ehtineet siellä edes olla.
Lost&Found on aina ollut kiva paikka. Sääli että siellä käyvät heterot eivät ole parhaimmasta päästä, vaan kaikki joitain UFF:n vaatteissa liikkuvia taiteijanplanttuja. Olisikohan tähän tulossa viimein muutos...?
Hmmhmm.. "Jos samat baarimikkojen asenteet, sama musa ja sama tahti jatkuu niin uusi *Mummola* on entinen jo vuoden kuluttua."..

Mitä mahtavat olla nämä "baarimikkojen asenteet"? Kun en itse ole löytänyt vielä valitettavaa baarimikoista.. Hyvää palvelua käytännössä aina, ruuhkassa tietysti hitaampaa..

Ja uudessa paikassahan on sitten kaksi kerrosta & kaksi musiikkia..

Entä mikä on tämä "sama tahti"? Lause näyttää sisältävän paljon asiaa, mutta tarkemmalla silmäyksellä se ei kerrokkaan mistään mitään.
Kun tietää millainen DTM oli aiemmin, voi käsittää mistä on kyse. Se joka on käynyt DTM:ssä vain alle 2 vuotta ei tiedä.
Nykyinen DTM on surkea muisto siitä loistokkuudesta millainen se olli vuosia sitten. Kun ei tiedä paremmasta ei voi verratakaan.
Ennen oli kaikki paremmin, mm. niitä aikoja varmaan moni kaiholla muistelee kun homobaariin piti hipsiä hämyisän sisäpihan kautta tai kun koko kaupungissa ei edes ollut yhtään homobaaria. Oi kun vielä elettäisiin samalla tavalla.
Tätä mä juuri olen miettinyt. Musta homoseksuaalisuus on nykyään vähän liian trendikästä ja hyväksyttyä - mut silti me ollaan heteroiden mielestä vinoviettisiä, epänormaaleita pellejä ja narreja joita on kiva pitää kuin joitain lemmikkiä ja sit heittää pois kuin trendi muuttuu. Homoseksualismi on yhtä vanhaa kuin maailman historia - ja aina se on ollut tabu ja tulee niin myös olemaan. Musta tän ei tarvis olla näin avointa....
Viimein ja vihdoin ovat päivittäneet dtm:n sivut...

"Uusi Dtm avautunee näillä näkymin Iso-Roobertinkadulla perjantaina 13. joulukuuta klo 22."
Dtm:n menneestä ns. loistokkuudesta suurin osa tuli siitä, että paikkassa oli aina paljon ihmisiä, jopa liikaa. Myös tanssilattialla, jonne tuskin sekaan mahtui.

Toivon vilpittömästi, että uusi paikka bulevardin toisella puolella olisi iloinen menomesta.

Jään odottelemaan ensikokemusten kirvoittamia kommentteja... ja ovien avautumista, sillä pakkohan se on koeajaa :)
Nurmikon vihree (eli avaruusliman värinen) baari tiski sinne alakerran baariin näyttii tulevan. Robertsin ajoilta jää kai muistuttaan kammottavat vihreet feikki marmoroinnit katossa ja pylväissä. :)
Vähä täytyi kurkkia ;)
T: Utelias Urpo
En voi olla kommentoimatta, daffy tuolla aiemmin nälväisee joistakin sisäpihan ovista, tiedoksi vaan että vanhan Dtm:n ovet ovat aina olleet koko 10-vuotisen olemassaolonsa aikana Annankadulla. Ja muista paikoistahan ei edes puhuttu.
Tasoa Dtm:ssä oli hyvän diskomusiikin, yleisön valtaisan innostuksen ja yhtä hurjan tungoksen puitteissa, kaikkien kun sinne piti päästä.
Mutta sitten alkoi alamäki..siitäkin puhuttiin jo. Musiikkisuuntaus muuttui ja sen myötä moni muu asia.

Toivottavasti uudessa dtm:ssä hommat hoituvat "kotiin". Toivon sitä ihan vilpittömästi, sillä vaihtoehtoja homoille ei paljon jää tämän kokoisissa paikoissa.
Jari, DTM:n sijainnin kyllä tiesin, lähinnä viittasin niihin vielä aikaisempiin baareihin. Tarkoitus olikin provosoida, kun täällä aina ihannoidaan "vanhoja hyviä aikoja". :-)

Mun mielestä on loistavaa että tapahtuu kehitystä, toki en pysty DTM:n tason noususta / laskusta kommentoimaan kuin 1,5 vuoden ajalta mutta noin yleisesti homokulttuurin ja asenteiden muuttumisen osalta ollaan kaiketi menty vain eteenpäin...?
Vai avaruusliman värejä - mitä pitäisi olla? Marmoria, kromia ja mustaa nahkaa? Mun mielestä marmorointi voi myös olla tyylikästä, kokonaisuus ratkaisee. Kohtahan se nähdään mitä sieltä löytyy! Toivottavasti ainakin dj:t eksyi matkalla ja vaihtui parempiin... Ehkä jostain löytyi myös pussillinen uusia raikkaita ajatuksia ;)
Hmm.. Oon aina miettiny ystävieni kanssa että haittaako homoja jos naisiakin käy homobaareissa?
Mua ainakin haittaa. Toivoisin että naiset ymmärtäisivät pysyä poissa homobaareista - mukaanlukien lesbot.

Pienenä esimerkkinä dtm:n lauantai-illat kun lesboille on yläkerrassa naistenbileet. Syystä tai toisesta tulevat kuitenkin alakertaan, liekö syy siinä että heteronaiset eivät kehtaa mennä naistenbileisiin yläkertaan vaan jäävät hengailemaan homppeleiden kanssa alakertaan?
En ymmärrä. Miten jonkun toisen ihmisen läsnäolo voi haitata vain sillä perusteella, että hänen vaatteidensa alla ei ole samanmerkkisiä värkkejä kuin itsellä?
Kyllä minäkin usein toivon monissa julkisissa paikoissa, että jotkut ihmiset ymmärtäisivät pysyä sieltä poissa - ei kuitenkaan heidän sukupuolensa tai seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi, vaan yksinomaan pöntön käytöksen vuoksi. Samalla ymmärrän kuitenkin, että myös minun läsnäoloni saattaa samasta syystä häiritä jotakuta muuta, joten koetan ottaa tilanteesta irti kaiken mitä siitä saa. Kun niistää herneet nenästään, henki kulkee paljon paremmin.
Paikka, joka alkaa kovin rajusti luokittelemaan asiakkaitaan 'toivottuihin' ja ei-toivottuihin', joutuu hyvin pian katselemaan tyhjiä seiniä - silloin tosin ei tarvitse kyllä ärsyyntyäkään kenenkään läsnäolosta. Tuntisin oloni todella ikävystyneeksi, jos ympärillä olisi vain ja ainoastaan itseni kaltaisia ihmisiä.
Totta, näin on. Toi mun vastaus on karkea vastaus karkeaan kysymykseen - tyyliin kyllä tai ei. Totta että erilaisuus tuo mukanaan mielenkiintoa ja virikkeellisyyttä. Mun ongelma on se, että olen aika säännöksiin sidottu. Mä itse kyseenalaistan ton lauantain naistenbile systeemin koska se nimenomaan luo tuota jakoa asiakaskuntaan - mikä mun mielestä on ok JOS sitä noudatetaan. Se nyt ei kuitenkaan toimi joten ajattelin "heittää" pari heittoa yli aiheen mutta toi itse kysymys siitä että häiritseekö niin kyllä häiritsee - tosin parempi vastaus tähän olisi kyllä ja ei - pitäs tietää mitä toi kysyjä etsii tuolla kysymyksellä ennen kuin vois antaa vastauksen.
Mua häiritsee naisten/heterojen näkyvä läsnäolo homobaarissa. Koska ainoa syy miksi sinne menen on se, että se on homobaari. Jos se alkaa liikaa asiakaskunnaltaan muistuttamaan muita paikkoja niin kyllä jää dtm:t ja herkut multa väliin. Mitään muuta erikoista tarjottavaa niillä ei todellakaan ole.

Muuten mulle yksi lysti. Pointti siis, että minäkin valitsen paikkani sen mukaan millaista muuta jengiä siellä käy?
Periaatteessa minua ei lesbot häiritse homobaarissa, kun ovat myös homoseksuaaleja, paitsi seuraavien syiden vuoksi:

* tuntuvat olevan kovin kovaäänisiä
* maistissa kulkevat joko takaraivo menosuuntaan, kun pölpöttävät takanatulevalle ystävilleen, tai sitten kulkevat samea katse silmissä noin 10 asteen etukenossa hartiat edellä muista tippaakaan välittämättä. Kyllä Statistia nyppii ohimosta, kun yht'äkkiä oman katseen horisontti tärähtää, kun lesbo jyrää kainalon alta ohi eikä edes huomaa asiaa.

Ei siis pienintäkään tilanneherkyyttä ja luovimiskykyä, mitä miehillä usein on ihmisruuhkassa. Tosin ei kaikilla miehillä.

Olen myös sitä mieltä, että ei ole mieltä pitää omia tilaisuuksia homomiehille ja lesboille, vaan kaikki samaan tilaan.

Heterot, niin miehet kuin naisetkin, voisivat sitten valita ihan heille kohdennetun oman puuhalandian illanviettopaikakseen. Vaikkapa Ctrl:n, missä voivat joukkotapella ihan vapaasti.
Mua joskus harmittaa se, että vanhemmat miehet käy vaan MSt:ssa tai jää himaan,et miks ikäjakauma on niin kapee.Kyllä vanhemmatkin miehet haluu bailata discomusan yms tahtiin niinkuin MSt:lla huomaa aina välillä.Olis kiva kun eri paikat pitäis aina yhden illan vanhemmille hinteille ja lesboille.Sitäpaitsi kyl mua harmittaa et miehet ja naiset on erillään,koska mä tunnen mukavia lesboja.Ois kiva kun porukka ois enemmän "sekaisin".Haluisin tietää,miks muualla skandinaaviassa paikat on vähentyny-mis ne tapaa ja mitä se niitten sosiaalinen elämä sit on?
Samaa mieltä. Eri ikäiset vaan sekaisin ravintoloihin. Se tekisi vain hyvää itse kunkin ajattelulle. Teinidiskot ja humpat tietty erikseen.

Luulisin, että esim. Tukholman homopaikkojen puute(?) ei ole niinkään sellainen ongelma kun se olisi täällä. Päätellen kesäisestä Tukholmasta, nuoret miehet flirttaavat ihan estotta kaduilla ja kaupoissa, kuten heterot. Homojen karsinalle=omalle baarille siis lienee huomattavan paljon vähemmän tarvetta. Yleinen ilmapiiri on suvaitsevaisempi. Joten se paikkojen puute ei ole niinkään ongelma kuin hyvä merkki. Helsinki on vuosikymmeniä jäljessä. Tosin esim. Madridissa oli aika angstista kapakoiden ulkopuolella. Paitsi hyvin nuoret miehet...
Mua ei ainakaan haittaa naiset dtm:ssä, päinvastoin: tyttöjen kanssa on kiva bailata ja tylsänä iltana voi aina ripustautua homoemon kainaloon sen sijaan että seisoisi hoo moilasena nurkassa! :) Lisäksi tytöt toimivat ehkä jonkinasteisena tasapainottavana tekijänä, paikka olisi varmaan nykyistäkin lihatiskimpi jos bilettäjät olisivat vain miespuolisia...