Vinkkejä Berliiniin?

  • 1 / 15
  • BearTrap
  • 26.11.2002 15:21
Berliini kutsuu viikon kuluttua.
Onko kellään kokemusta kaupungin menomestoista, kahviloista ja ravintoloista? Saa suositella niin homo- kuin heteropaikkojakin. Tärkeintä on, että paikka on viihtyisä. Minulla on siellä vain pari iltaa aikaa.
  • 2 / 15
  • Pojotor
  • 26.11.2002 21:53
Just olin viikon Berliinissä. Mestoja on mahdoton luetella tässä, kun niitä on niin paljon. Helpoiten löydät, kun menet nettiin ja tsekkaat gay.de tai onkin vastaavan webbisaitin.
  • 3 / 15
  • BearTrap
  • 27.11.2002 21:29
Kas, siksipä juuri kyselin vinkkejä, kun Berliinissä on runsauden pulaa. Ajattelin, että joku olisi kokenut muutamia paikkoja hyviksi ja osaisi suositella niitä.
Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Mä itse asuin Berliinissä vuoden 17-vuotiaana kun faija oli duunis siel. Itse en tietenkään käynyt missään homopaikoissa siellä (vaikka ensimmäisen suudelmani samaa sukupuolta olevan kanssa siellä vaihdoinkin silloin!)mutta itse kaupunki oli tosi nähtävyys. Jos oot menossa Berliiniin, niin keskity ihmeessä muihin aktiviteetteihin kun homokapakoiden kartoittamiseen. Mukavaa matkaa sulle!
Berliinissä kannattaa käydä kokeilemassa Connection club, jos pitää kovasta teknosta ja ravesta. Sitten siellä on Kleine/Grosse Busche, jossa soitetaan kevyempää musiikkia(=poppia) ja siellä on usein teemailtoja! Itse paikan päällä kannattaa käydä Sonntags-Clubilla (Greifenhagenerstr. 28). siellä on yleensä ilmoituksii sen hetkisistä pippaloista ja paikoista minne kannattaa mennä. VIHJE: Berliinissä järjestetään kauheasti joko naku- tai seksipippaloita, jossa pukeutumiskoodi on yleensä joko alasti tai alkkarit!
"Berliinissä järjestetään kauheasti joko naku- tai seksipippaloita, jossa pukeutumiskoodi on yleensä joko alasti tai alkkarit!"

*HUOH* Kunpa meillä Helsingissäkin joskus järjestettäisiin! ;-) Mutta ei, siitähän nousisi melko varmasti kauhistuttava haloo ja pipo kiristyis vieläkin tiukemmin siihen ohimoille. Voin vaan kuvitella, mikä polemiikki tälläkin saitilla käytäisiin moisista alastonbileistä! ;-)
onko siinä oikeastaan edes yhtään mitään hauskaa näissä nakupippaloissa?! En kyllä usko etteikö niitä järjestetä myös täällä perä pohjolassa! Ei siellä berliinissäkään niitä suuremmin mainostettu. piti vain tietää tai löytää sattumalta
Onhan suomessa ollut vaahtobileitä jotka käytännössä on about nakuilua...

*pitää sormia ristissä että uusi dtm on vaahdon kestävä*
Alkkaribileissä on tietysti se etu, että sellaisetkin jätkät, joilla naamavärkki ei (enää) ole parhaimmasta päästä, voivat näyttää todella seksikkäiltä, riippuen tietysti alapään varustuksesta.
sheune, tom´s club, ja muutenkin schöneberg´in alue. x-berg vähän lamaantuneen olonen.
Berliinistä nyt löytyy ihan mitä vain joten noin kysyttynä hieman huono vastata kun toinen voi tykätä siitä mitä joku ei voi sietää, ja ennemminkin on vaikea valita mihin haluaisi mennä saati neuvoa toisen menemään. Mutta hyviä vinkkejä löytyy Berliinin kaupungin verkkosivuilta (http://www.berlin.de tai http://w3.berlin.de/TouristCenter/TouristInformation/english/zielgruppen/e_zg_gay.html ). Hyvä lähde on myös Lonely Planet:n 'Berlin' opas (englanniksi; http://www.lonelyplanet.com/destinations/europe/berlin/ ) sekä paikallinen homokaupunkilehti 'siegessaeule' ( http://www.siegessaeule.de/ ) joka kannattaa ottaa mukaan jostakin kahvilasta/ravintolasta.
Ehkä yksinkertainen vinkki, paikallinen homoalue löytyy U1/2/12 (maanalainen u-bahn, linjat 1, 2 (ja 12)) pysäkkien 'Wittenbergplats' ja 'Nollendorfplats' -väliltä; Nollendorfplats --> Motzstrasse, Eisenacher Strasse, Martin Luther Strasse, Kleiststrasse -> Wittenbergplats. Tosinkin paikallisten suosimat yökerhot muualla. Tässäpä nyt näin lyhyesti.
Kiitos kaikille vinkeistä. Matka oli ja meni, ja hyvin meni. Schönebergissä (Nollendorfplatz) vaikutti olevan paljon cruisailu- meininkiä. Meno oli aika roisia, etenkin Scheunessa ja Connectionin luolissa. Tom's Bar oli vähän siltä väliltä, mutta sielläkin pyöri tv-ruuduilla varsin eksplisiittiä tavaraa. Asiakaskunta oli tosin vähän "iisimpää" kuin esim. Scheunessa, missä palloiltiin alasti. Metropol jäi väliin, olisi varmaan pitänyt tsekata sekin.
Kreuzbergistä (Kottbusser Tor) löytyi enemmän meikäläisen makuun useita normaalimpia mestoja: Beerhimmel oli rauhallinen, vähän kolkko kahvila, Rose's Bar on niin kitsch kuin olla voi, mutta viihtyisä alkuillan paikka, ja henkilökunta oli vallan mukavaa. SO36 jäi väliin, kun se aukesi vasta klo 23, ja piti siirtyä sinä iltana eteenpäin. Melitta Sundströmiä (Mehringdamm) voi suositella kaikille. Ympäristö ja ilmapiiri olivat erinomaisia alkuiltaa varten, ja yöksi voi siirtyä alkertaan SchwuZin kolmiosaiseen yökerhoon. Vaikutti olevan kovasti paikallisten suosiossa. Berliinissä ei varsinaisesti ole aukioloaikoja. Moni paikka on avoinna niin kauan kuin asiakkaita riittää! Berliini on upea metropoli, jossa riittää näkemistä ja kokemista määrättömästi.
Juu, Nollendorfplats on oikein kiva paikka päivällä/alkuillasta, iltaisin/öisin ei ehkä ihan niin mukava. Paljon kansainvälisiä ravintoloita, baareja ja kaikkea mahdollista 24h auki olevista kampaamoista alkaen mutta yöaika ei välttämättä kaikkien mieleen, koska 'tavallisemmat' baarit pitävät hieman matalampaa profiilia ja niiden löytäminen saattaa viedä hieman aikaa, Berliiniläiset itse toki tuntevat ne. Joskin ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka. Ja parhaat klubit ja lukemattomia hyviä ravintoloita/kahviloita todellakin löytyy aivan muualta, joskaan ei aivan yhtä tiiviisti vaan hieman ympäri kaupunkia.