Itkuvirttä kerrakseen

Lueskelin noita kirjoituksia kaikista baareista ja diskoista yms ja kaikilla tuntuu olevan vain valittamista kaikista pakoista .
Itse viihdyn melkein kaikissa baareissa musiikki vaihtelee sekä ihmiset.
DTM ja herkku ovat kummatkin kivoja paikkoja enkä ole näinä vuosina oikeastaan koskaan törmännyt tuon tyyppisiin asioihin kuin täältä saa lukea . ( happy me)

Aina kaikkien pitää tuoda vaan pelkästään negatiivisiä asioita tänne luettavaksi ja kaikki positiivinen palaute jää antamatta.

Tuskin teilläkään kaikki illat ovat olleet surkeita herkussa tai DTM.ssä, kummassakin paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa kuten missä tahansa paikassa ja jos olette löytäneet sen täydellisen paikan niin voisitte jakaa sen myös muidenkin kanssa.

Keskustelun taso on alkanut mennä aika alas ja ihmiset ovat leiriintyneet kahteen leiriin ja tuskinpa tälläisestä tulee loppujen lopuksi mitään hyötyä kummallekkaan osapuolelle .

Olen aika varma että omistajat ovat valmiit ottamaan rakentavaa palautetta jokaisessa paikassa vastaan ja he ovat luoneet ainakin paikat omalla riskillä että meistä jokainen voisi käydä homoravintoloissa ulkona eikä tarvitse roikkua esim Hesarin perähuoneissa tai tavata Amarillon tiskillä.

Helsinkin baaritarjonta on melkein tuplaten laajempi kuin muiden pohjoismaiden esim itse asuin Tukholmassa ja voin kertoa että eipä sieltä viikolla löydy juuri yhtään mitään.

Oslossa ei ole edes ensimmäistä diskoa ja tällä hetkellä yksi baari ja pari saunaa.

Köpiksessä on jonkin verran enemmän elämää mutta paikkoja taitaa vieläkin olla vähemmän.

Mun mielestä meillä on asiat hyvin ja jokaiselle on erityyppisiä paikkoja missä käydä.

Olen varma etä tähän kaupunkiin ei tule koskaan sellaista paikkaa josta kaikki pitävät.
Olet Timppa täysin oikeassa kaikissa jutuissa mistä puhuit. Meidän pitäisi olla ylpeitä suomalaisia homppeleita siitä, että meillä on näinkin hyvä tarjonta omista paikoista. Vaan joillekin se ei näy riittävän. Ehkä se on se perisuomalainen kateus, joka valitettavasti tulee pintaan myös h-kansan keskuudessa, vaikka kuinka väitetään että me oltaisiin jotenkin edistyneempiä tms. Tosin taitaa olla täällä sama juttu kuin muissakin yleisönosastokirjoitteluissa, että ne joilla on negatiivista sanottavaa kirjoittavat, mutta ne jotka ovat tyytyväisiä eivät puhu mitään. Siksipä näissä jutuissa on aina sellainen haukkumismentaliteetti vallalla.

Ja kuinka helppoa onkaan kommentoida itseään, kun voi tälleen nimimerkillä vaan....
  • 3 / 18
  • Nimimerkki
  • 3.8.2002 12:36
AaHoo onkin varmaan sun oikea nimi?

Ja mix ei sais sanoa jos joku asia mättää jossain raflassa? Eix se vaan oo hyvä että epäkohdat otetaan esille???

Mun mielest ainakin oli hyvä esim. se Hercun poke juttu. Siin huomas että ei se poke yksin mulle vittuile vaan on muutkin samaa kokenu.

Edistykseen juuri kuuluu että osataan ilmaista omia tunteita, myös negatiivisia. Että ei vaan anneta asioitten olla. Luolamies tyyliä on että paisutellaan hommia omassa pikku nupissa ja sit pihistään kiukkua....

Hyvä homot ja lesbot kun osaatte valittaa!!!!!!
Hei !
Olen samaa mieltä Timpan ja Aahon kanssa että kyllä positiivistäkin palautetta tulisi antaa .

On tietysti hyvä että jaksaa valittaa mutta onkos siellä herkun pokeissa tapahtunut jhirveitä muutoksia?
Toiset sanoo et ne on kivoja ja toiset et ei ... tässä tapauksessa sanoisin että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan ;)

Mä pidän Herkun ,DTM:n ja Hombren musasta kun siellä tulee laidasta laitaan kaikille jotain , Fairyn kivasta ilmapiiristä, Roomin erilllaisesta tunnelmasta , mannstreetin karaokesta vai en laula , jopa darkroomiinkin menisin jos olisin mies.

Jos mun pitäis valittaa jostain niin ... jätänpäs sen johonkin toiseen kertaan .

Hauskaa loppukesää kaikille !
Hmm... Toikin on valittamisat kun valitetaan siitä että toiset ihmiset valittaa... Jos haluaa olla aikuismainen, niin ei sillon ruveta räyhyämään kun jotkut ihmiset purkaa täällä kiukkuunsa ;)

Suomessa on PALJON positiivista!!! Myös meidän homojen mestoissa löytyy plussaa... Mutta myös niitä miinuksiakin. Joten annetaan ihmisten puhua pikku syrämet tuskasta pois, eiköstä juu?
Ilmeisesti nuo illanviettopaikat ovat tarpeellisakin, koska näin paljon ne on ollut esillä. Pitäähän homppelinkin päästä joskus tuulettumaan ja koittaa onneaan. Kyllä nuo hurjilta vaikuttavat tipit on varmaankin ylimitoitettuja väitteitä ja noi kassien penkomiset.
Itselläni ei tosin ole kokemuksia kuin L&F:stä Annankadulta, silloin kun se oli vielä homomiesten suosiossa.
Paikka vaikutti aikamoiselta toiveiden tynnyriltä :-)
Olen seurannut ranneliikkeen keskusteluja ja jos ei olla täydellisen samaa mieltä kaikista asioista (vrt. homosopuliasenne) niin johan poikkinaisen sanan asettaja saa kuulla kunniansa. Helsingin gaypaikkoihin olen ehtinyt tämänkin kesän aikana tutustua melko hyvin ja ihmettelen miksi pienessä Helsingissä menee näin hyvin, Tukholmassa ei välillä mene mitenkään, sikäläinen yhdistysdisko TipTop on aivan kuiva paikka, yksityisten paikat taas sitä sun tätä, niitä tulee ja menee lyhyin väliajoin eikä ikivanha sunnuntaidisko laivassakaan (Patricia) jaksa kiinnostaa. Viikolla ei ole kuin ruokapaikkoja ja kahviloita, joissa saattaa nähdä homon joskus. Fundamentalistinen Tukholma ei suomalaista (ainakaan minua) jaksa aina kiehtoa. Ruotsalainen massamieli on suomalaiselle vieras. Jokaisen ei tarvitse olla samaa mieltä, vaikka ruotsalainen niin ajatteleekin. Suomessa jaksetaan mennä eteenpäin vastustuksesta huolimatta. Siksipä Helsingissä ei tunnu pikkuasioista purnaavien valitukset juuri vaikuttavan asioihin ja gaypaikatkin kehittyvat. Ei jokainen ilta, edes kausi voi olla alinomaa täydellinen. Olisipa Tukholmassa näin paljon kivoja paikkoja kuin teillä on Helsingissä.
  • 8 / 18
  • Kiima Kimmo
  • 9.8.2002 1:14
Ihme urputusta! Miks ihmiset ei saa valittaa jos siltä tuntuu? Onko tässä maassa nykyään laki joka kieltää esittämästä negatiivista palautetta? HÄH!
Joo varmaankin saa valittaa mutta musta nää keskustelut on niin läpinäkyviä että sellaisia paikkoja missä itse ei viihdy jostain syystä esim porttikielto yms haukutaan ja sitä minne vielä päästään sisälle niin kehutaan .

No oppia ikä kaikki mutta olen varma että tää on aika hyödytöntä

Toiset tykkää ja toiset ei ja sillä selvä
Juu samaa mieltä myös. Kaikkia paikkoja ei voi saada oman mielen mukaisiksi. Valinnanvaraa ja erilaisia paikkoja kuitenkin on olemassa. Senkus vaihtaa paikkaa, ei siinä ruikutus mitään auta.
Siis mitä ihmeen paskanjauhajia te ootte? Tosi ihme porukkaa, huh huh! Ilman valituksia ei paikkojen pyörittäjät sais tietää jos joku juttu mättää niitten asiakkaita. Herätkää torvet ja lopettakaa toi ihme hyssyttely!
Ihmetys hei , luuletko tosissaan että tällä palstalla valittaminen auttaa siihen että jotain tapahtuu?

täällä on vaan niin kiva valittaa jollain nikillä ja haukkua paikkoja mutta kuinka moni oikeasti käy sanomassa omistajille että voisiko tehdä jotain muutoksia?
kysynpäs vaan oliko kanttia
Juu kyllä kaikissa paikoissa on omat hyvät ja honot puolensa mutta on todella ikävää että jos ihmiset antaa asiallista palautetta sekä positiivisessa että negatiivisessä mielessä niin kukaan ei todellakaan voi katsoa peiliin rakentavasti.

Asiakaspalautteen antaminen on erittäin vaikeaa jos saa vastaukseskis esim: dtm:ravintolapäälikkö on sanonut että menkää muualle jos ette viihdy täällä ja herkussa ei oteta tosissaan niitä portsari palautteita on ikävää että raha ratkaisee kaiken, mutta kyseisten ravintoloiden johtavassa asemassa olevat henkilöt eivät ymmärrä että jokainen ikävä asia saa suuremman huomion kun positiivinen asia.

Olen sitä mieltä että molemmissa ravintoloissa on hyvää todella paljon mutta asiakkaita voisi kohdella kummassakin paikassa huomattavasti paremmin .... missä ? on kultainen asiakaspalvelu kysyn vaan ..... se ei ole aina kiinni muutamista ihmisistä ....... molemmissa ravitoloissa löytyy todella mukavaa henkilökuntaa kiitos heille :) mutta on myös ikäviä tapauksia ;(
Saimi sanoi sen niinkuin se on :) Tuota mieltä minäkin olen. Kyllä ihmisillä pitää olla oikeus ilmaista mielipiteensä, myös se negatiivinen vaikka se ehkä sattuisikin kohdistumaan juuri sinun lempi kuppilaan...

Monet ihmiset kokevat erinäistä huonoa kohtelua ja saattavat ajatella että vain häntä kohdellaan huonosti narikassa/baaritiskillä... Mutta sitten kun huomaa esim. näissä kirjoituksissa ettei olekkaan yksin, niin se tavallaan helpotaa että ei se ollutkaan henkilökohtaista.

Ja positiivinen palaute tietysti aina piristää :)
Palautetta voi antaa monestakin asiasta...paikan hinnoista, sisustuksesta, äänentoistosta, aukioloajoista tai ihan mistä vaan jos sen aiheelliseksi kokee, eikä siitä pitäisi kenekään vittuuntua. Jos asiakkaat eivät anna negatiivista palutetta niin epäkohtia tuskin korjataan. Myöskään asiakkaan ei pitäisi raivostua siitä jos niitä toivottuja uudistuksia ei tule. Paikan omistajalla on oikeus pitää paikkansa siinä kunnossa kun haluaa sanoivat asiakkaat mitä tahansa. Tosin sillä menolla ne asiakkaat siirtyvät pian muualle.

Ainoa asia mistä mielestäni voi olla oikeasti vihainen on asiakkaiden epätasa-arvoinen kohtelu tai henkilökunnan jatkuva epäasiallinen käytös.

Kun menee antamaan palautetta (negatiivista) niin kannattaa kyllä miettiä kaksi kertaa kannattaako se sanoa henkilökunnalle tai omistajille suoraan. Tiedän ainakin yhden homopaikan jossa palautteen antamisen jälkeen käytös muuttuu kohtalaisen ilkeäksi.
Joidenkin käsitys palutteen antamisesta on kyllä vähän outoa...eli jotain tähän tyyliin :
Vittu tääl on vittu palvelu! Kuole mulkku...koskaan enää kyllä tänne tule!...

:)
Ai kun mä sain hyvät naurut näistä mielipiteistä. Kylläpäs siellä Helsingissä on hauskaa. Kyllä mun täytyy muuttaa takaisin sinne, ihan tyhmää oli lähteä tänne maakuntiin. Täällä ei oo mittään, paitti peltoa ja mettää. Ei voi aamulla heräillä jostain ihmesängystä ja naureskella edellisillan tuttavan kanssa kuinka se Mummolan poke oli sitt töykee ja kuinka Hokkarin tarjoilijat olivat hoomoilasena kun mä sen seitsemännen kaljan huitaisin pitkin parkettia. Olis niillä voinut olla sen verran asiakaspalvelua, että sifonettien kanssa olisivat tulleet korjaamaan satoa.
Mutta kiitti valituksista, ne piristi mua oikeasti kun mä olen ihan masiksessa kun sain palkanalennuksen, eikä täällä oo ketään jolle vois kertoo huoliaan, paitti noi naakat.