madonna - Die Another Day -video

  • 1 / 4
  • jaoel
  • 17.10.2002 17:22
Jos tää video ois tehty 90-luvulla, ruudussa olisi lesboilua (hänen roolinsa mukaan). Taisi Maddy huomata kuitenkin, ettei lezzoilu herätä nykypäivänä tarpeeksi keskustelua. Siksi siis jatketaan samalla linjalla kuin aiemmin (What it feels...). No nyt on kaikki "shokeeraavat" alueet käyty läpi: uskontosekoilut, seksuaaliset suuntaukset, nyt sitten väkivalta. Millä mässäillä seuraavaksi. Taitaa olla ympyrä kierretty?
  • 2 / 4
  • ray of light
  • 18.10.2002 0:56
niin siis jos oon oikeen kässänny videon tarkotuksen...ni se jatkaa siitä mihin biisissä jäädään. ja periaattessa ois aika naurettavaa laittaa hyvä ja paha madge laulamaan kukkakedolle "oom" --> tehtävä suoritettu "i'm gonna close my body now/destroy my ego" aka sisäinen rauha. toivottavasti esim. monet teinijäbät [vaikka just ne "uudet pommin virittelijät"] tsekkaa videon ja se laittaa ajattelemaan. käsittääkseni tässä videossa ei ole kyse siitä että tahdotaan shokerata ihmisisä shokeeramisen vuoksi vaan laittaa/pakottaa ihmiset näkemään mitä maailmassa tapahtuu. videossa on paljon symbolisia asioita kuten esim. kabbalasta saadut kirjaimet sähkötuolissa [samat 3 kirjainta madgen kädessä] ja miten "paha" madge itse sitoo itsensä kyseiseen tuoliin ja vapautuu siitä.
  • 3 / 4
  • jaoel
  • 19.10.2002 11:56
Mun mielestä video on selvää viihdettä, ei sen suurempaa ajatusten herättämistä. Ja kaiken voi esittää niin monella eri tavalla esim juuri symbolisesti.. ei niin väkivaltaisesti - viihdyttävästi.

Tulkintasi tuntuu aika hyvältä. Voihan se olla noinkin. En usko kylläkään, että yli prosentti sen näkijöistä ajattelee noin.

Mites edellinen video What it feels like.., sama väkivalta idea toimi julkisuuden osalta erittäin hyvin.
  • 4 / 4
  • ray of light
  • 19.10.2002 13:22
"Madonna doesn't like to explain her videos in great detail, but I
think there are many messages there and her intention in making this
video was honorable" - Liz Rosenberg Madgen tiedottaja. ja Rosenberg says Madonna told her the letters are from Kabbalah
teachings. They are a "sequence" in a spiritual tool called "the 72
Names of God." ja kuulemma samalla kirjaimet tarkoittavat "ei" eli sen voisi ottaa "ei kuolemanrangaistukselle". itse luulen ajattelen että Madgen ei tartte tehä videoita enää sen takii että sais pläsinsä näkyviin --> monet viimesimmistä [kuin aikasemmistakin] videoista ovat olleet erittäin puhuttelevia. ja mtv/vh1 ovat kaksinaismoralisteja --> ei voi näyttää päiväsaikaan Musicia koska näkyy paljasta pintaa mutta voidaan näyttää paljon "pahempaa" laatua ala räppärit. vain koska tekijä on nainen, prkl! mielestäni tästä päästään hyvällä aasin sillalla WIFLFAG videoon...olisi ollut aika kornia tehdä sellaiseen lauluun video joko muistuttaa tämän päivän "teinixxx" prinsessoja. tai ehkä laulun "ydin" olisi voinut mennä perille jos olisi kuvattu ja vedetty aihe överiksi--> näytetty miten aamu varhaisesta naiset alkavat luoda "maskia" itselleen...mutta ritchiet valitsivat enemmän provokatiivisen tavan eli tekivät aggressiivisen videon aggressiiviseen lauluun...[ehkä ois jo tässä vaiheessa hyvä sanoa että kuljen myös nimellä "madonna-maniac =)]