Pateettisimmat rakkauslaulut

  • 1 / 6
  • AlternativeGay
  • 9.10.2002 20:08
Pateettisimmat ja korneimmat rakkauslaulut, ehdotuksia?
  • 2 / 6
  • EvilS.
  • 10.10.2002 10:27
Huvittavin on ainakin 80-luvun alusta "Together We Are Stong", esittäjinä Mireille Mathieu ja Patrick Duffy (Dallasin Bobby Ewing). Tosi kova disko! :)

Balladisarjalaisista syvälle takaraivon uumeniin on pesiytynyt aikoinaan joka paikassa soinut Glenn Madeiroksen Nothing's Gonna Change My Love For You. Aivan hirveä! Saa mut juoksemaan karkuun tai katkaisemaan sähköt!

Sittenhän on tietysti mm. Maraiah Careyn tuotanto...
  • 3 / 6
  • AlternativeGay
  • 10.10.2002 19:14
Nämä ovat minun mielipiteitä, ja tehty kieli takaraivossa

Ah, tuo Glen Meideros tai Madeiros, olinkin jo unohtanut tuon nuoruusvuosieni hirvityksen...kuinka saatoinkaan unohtaa????
Olen kyllä kuullut saman laulun mutta eri "artistin" esittämänä eli Kaunareitten John McCookin tulkitsemana ja se sai aika pahan paniikkikohtauksen

Toiseksi korneimmat ja pateettisimmat balladit palkinnon vie , tämä Saksan oma "meidän-kappaleet-ovat-samanlaisia-eikä-kukaan-huomaa", Modern Talking!
Modern Talking on aivan järkyttävää tuubaa ja biisien rakenne ihan samanlaisia...Tarkoitan sitä, että
säkeistöt normaalilla äänellä ja kertosäkeet mahdollismman korkealta, luulisi että joltain leikataan pallit pois kappaleitten aikana

Kolmas Palkinto menee Mauttomuuden Yli-papittarelle, eli Laura Voutillaiselle

Palkinto heltisi sanoituksesta "Katso mua silmiin/saat minut pilviin" niin syvällistä niin syvällistä että....
  • 5 / 6
  • Den
  • 13.10.2002 22:37
Edith Piafista sanottin, että hän olisi voinut laulaa vaikka puhelinluetteloa, ja se olisi silti ollut suurta taidetta. Ja kyllä hän se taidon totta tosiaan osasikin! Hänen suussaan hölmöinkin sanoitus heräsi eloon. Mitäpä sanotte vaikkapa Hymnistä rakkaudelle (L'hymne à l'amour)? Seuraavassa oma kömpelö suomennokseni:

"Sinitaivas yllämme saa romahtaa,
Ja maa saa kaikessa rauhassa haljeta.
Väliäkö sillä jos rakastat minua
Vähät välitän koko maailmasta.

Kun vain aamuni peittyvät rakkauden tulvaan,
Kun vain vartaloni saa vapista käsilläsi,
Vähät välitän ongelmistani
Kunhan Rakkaani, kun sinä vain rakastat minua.

Menen maailman ääriin saakka,
Värjään vaikka hiukseni valkoisiksi (!)
Jos pyydät sitä minulta.
Haen kuun taivaalta,
Varastan suuret rikkaudet,
Jos pyydät sitä minulta.

Hylkään kotimaani,
Hylkään kaikki ystäväni,
Jos pyydät sitä minulta.
Naurakoot vain ihmiset minulle
Teen ihan mitä hyvänsä,
Jos pyydät sitä minulta.

Jos eräänä päivänä elämä riistää sinut minulta,
Jos kuolet kun olet kaukana luotani,
Väliäkö sillä jos vain rakastat minua
Sillä minäkin kuolen silloin myös.
Meillä on ikuisuus yhdessä
Taivaan äärettömässä sinessä,
Siellä ei enää vaikeuksia,
Uskothan rakkaani että rakkautemme pysyy?
Jumala saattaa rakastavaiset taas yhteen."

Tuossa jäävät Danny ja Armi toiseksi, vaikka Armi kuinka väitti käyvänsä vapisemaan, kun Danny lupasi olla hänelle hyvin hellä!
  • 6 / 6
  • Jarmus
  • 22.11.2002 18:06
Taidanpa alkaa hoilaamaan tuota suomennosta poikaystäväni iloksi. ;) Suureet tunteet... sniif