Usko on rakkautta, ei tuomitsemista

nimettömille homoseksuaaleille,papeille,piispoille, lainlaatijoille ja polvirukoilijoille yksinkertaista logiikkaa:
Kristinuskon keskeinen sanoma on jumalan rakkaus, joka on ikuista , vapaata ja rajoittamatonta.
Me kaikki olemme jumalan edessä samanarvoisia, jumalan kuvia , hänen kaltaisiaan.
Jumala on antanut meille vapaan tahdon tpteuttaa jumalan kuvina hänen ikuista, vapaata ja rajoittamatonta rakkauttaan.
ellei rakkaus ole vapaata ja rajoittamatonta, se ei ole ikuista eikä se ole rakkautta ollenkaan.
taivasen valtakunta on sisäisesti meissä , ja samanarvoisina jumalan edessä ajatuksemme ovat yhtä arvokkaita kuin raamatun paavalien, kipuilevien piispojen ja jumalan ajatuksia tulkitsevien pappien.
Eikä jumala ole salattu: hän on jokaisessa meissä , sinussa,
ja minussa, homossa , heterossa ja monimuotoisessa luomakunnassaan. Etsi vastauksia sisältäsi. älä ulkopuoleltasi: vastaukset ovat siellä, tähän arkeen!
Tuomarina olosi loppuu siihen

Tämä on suora lainaus uudesta kirkko ja kaupunki lehdestä
Tässä koko asia on minun mielestäni kiteytetty erittäin hyvin ja tällä seurakuntalaisella on sydän paikallaan!

kiitokset hänelle noista sanoista ja miellyttävää kesää koko sydämestä !
  • 2 / 4
  • Druusi
  • 15.5.2002 16:26
Ihanaa! Viimeinkin joku, joka on tajunnut tuon asian, minkä meistä suurin osa tuntuu unohtaneen jonnekin. Suuren osan aikaa, mitä keskusteluja seuraa, näyttää sille, että kristikunta vaan takertuu kirjallisiin termeihin unohtaen sen sanoman, minkä pohjalle sanat on kirjoitettu. Hurraa! vielä tuolle! :)

--pakanapoika
  • 3 / 4
  • Ossi
  • 30.6.2002 14:07
Katselin TV:stä suviseuroilta vanhoolislestadiolaisten mielipidettä asioista jotka ovat Raamatun linjan vastaisia.

mm. homoudesta, eräs nuorikaveri sanoi homouden olevan taakka jonka ihminen on saanut. Kuitenkin hän ei heti ruvennut tuomitsemaan, kuten yleensä vanhemman ikäluokan edustajat tekevät.
Oliskohan homojen ulostulo kaapeistaan herättänyt entistäkin enemmäm ihmisiä huomaamaan meidät.
  • 4 / 4
  • Demosthenes
  • 28.9.2002 18:50
Tottahan se on, poissa silmistä, poissa mielistä. Mitä enemmän homous näkyy katukuvassa, sitä suvaitsevampia sitä kohtaan tunnutaan olevan.

Mutta on se kumma, että yksi homouskysymys on nostattanut kirkon niin varpailleen. Samanlaista keskustelua ja tulikiveä aiheutti mm. naispappeus... *naur* Että kyllä taitaa vaan olla kärpäsestä tullut TAAS tehtyä härkänen kirkossa... Käyttäisivät voimavaransa ilosanoman levittämiseen. Ehkä silloin uskoon tullessaan homot kääntyisivät heteroiksi, jos niin pitäisi olla. Itse olen ollut uskossa koko elämäni - eikä se ole minua 'pelastanut' - mutta ei omasta mielestäni 'tuominnutkaan'...