Chippendales

City-lehdestä saksittua: "DTM vietti syyskuussa kymmenvuotisjuhliaan. Mukana viikon bileissä olivat homoyleisön suosikit Kikkaa ja Chippendalesia myöten."

Kikan vaikutus yleisöön DTM:ssä oli selvä silloin synttäreillä. Ja on ollut aina ennenkin. Suurin osa paikallaolleista riehaantuu täysin ja laulaa mukana. Noin yleisesti ottaen Hansulla ja Pirrellä, Drag-esityksillä ja vastaavilla tuntuu olevan samanlainen efekti.

Vaan... tuli ihan vakavasti mieleen, kuinka suurta suosiota Chippendales tosissaan homoväestön joukossa nauttii... Itse olen mieltänyt em. hyväkroppaiset pojat lähinnä keski-ikäisten perheenäitien päiväunelmiksi. Juuri he ovat eniten innoissaan hiljakseen paljastuvasta pinnasta, kun pääsevät viettämään "tyttöjen kesken" iltaa ravintolaan - ilman puolisoita, jotka on jätetty lapsia kaitsemaan. Myös nuoret heterotytöt tuntuvat innostuvan kovasti lavalla riisuutuvista uroksista.

Lesbot tuskin hirvittävästi innostuvat lavalla tanssin tahtiin riisuutuvista miehistä. Miksi innostuisivat? Em. synttäriperjantaina en myöskään nähnyt hirvittävän lukuisan joukon (homo)miehiä hurraavan lavan reunalla. Enemmän homoja tuntui olevan baaritiskillä ja muutenkin hieman kauempana lavalta - toki jonkin verran homomiehiäkin oli lähietäisyydellä esityksestä, ja osa heistä oletettavasti piti esityksestä. Joka tapauksessa tuntui kovasti siltä, että suurin osa Chippendales-pojille hurraavista oli nimenomaan paikalle tulleita neitokaisia.

Sen, että homoja ei niin Chippendales nappaa, päättelen johtuvan siitä, että tarpeen vaatiessa käsinkin kosketeltavaa on tarjolla, eikä homomiehelle muutaman vaatekappaleen riisuminen tanssin tuoksinassa ole kummoinenkaan juttu - kielletyn hedelmän maku puuttuu. Kielletty hedelmä sen sijaan maistuu aviossa olevalla rouvashenkilöllä, jolle tällainen esitys on henkireikä, pako todellisuudesta ja pääsy takaisin vallattomaan, ehkä jo kadotettuun nuoruuteen. Samasta syystä hetero(avio)miehet menevät "tissibaariin", stripparipaikkoihin jne. poikaporukalla.

Ei siinä mitään, taidokkaasti pojat varmastikin tanssivat ja esiintyvät. Itse en kuitenkaan lähtisi baariin katsomaan lavalla riisuutuvia miehiä. Omasta näkökulmastani esitys ei sisällä mitään kiinnostavaa. Ei huumoria eikä musiikkinautintoa, ei mitään erikoista tai tavallisuudesta poikkeavaa. Omat tuntemukseni esityksen alettua olivat (jälleen kerran) vähän negatiiviset: fiilis putosi.

Olenko kummajainen ja onko minulla outo maku? Mitä tuumitte? Sopivatko Chippendalesit homobaariin?
Mä olin silloin pe tarkkailemassa tilannetta portailta. Mä tein sellaisen havainnon, et naiset jotka oli kokoontuneet lavan ympärille oli nimenomaan heteronaisia jotka sitten poistuivat paikalta esityksen päätyttyä. Muutama homppeli oli lavan reunalla girlbestiksensä seurassa mutta varsinaisia alan miehiä en kylläkään huomannut. Mua itseäni kyseiset uroot eivät heivauta puoleen eikä toiseen - totta kylläkin että silmä lepää kaikessa kauniissa - mutta enempi kyllä kaipaisin jotain sellaista kuin esim. "laulavat kahvinkeittäjät" (olikohan se nimi nyt noin?) oli muutama vuosi sitten. Hansu ja Pirre ovat myös hauskoja, samoin Sirkka.

Mulle kyllä nousi hiki päähän esityksen aikana kun mietin, kuinka paljon työtä tarvitaan sellaisen kropan hankkimiseen ja ylläpitämiseen…

Mä sanoisin että ei kuulu - mutta toisaalta kun tää seurakunta on niin sekalainen niin kait on sit hyvä tarjota jokaiselle jotakin Laura ja Kylie faneja unohtamatta:)! *sori, mun oli pakko olla ilkee*
Laura ja Kylie faneja unohtamatta:)! *sori, mun oli pakko olla ilkee*"

Oikeesti mua jäi vaivaan tää heitto. Ei hyvä vitsi ollenkaan. Toivottavasti kukaan ei ottanut itseensä. Mä lupaan etten enää käytä kys. grupan vertausta tääl missään.
Hei - mä oon Kylie fani mutta en Laura fani! ;-) Ei kait tuollaista leikkimielistä piikittelyä kukaan voi tosissaan ottaa? Itse asiaan; mua ei myöskään Chippendalesit juuri kiinnosta. Ei napannut myöskään edes se Original Chippendales from UK. Jos halutaan paljasta pintaa, eroottisuutta tai jotain jopa pientä tuhmaa näyttää, niin pitäisi kehittää kyllä ihan oma show juuri homoyleisöä varten. Sen kehitteleminen onkin sitten oma vaikea juttunsa. Onko kellään Ideoita? Vai tyydytäänkö vain drag-esityksiin, Kikkaan sekä Hansuun ja Pirreen. Taidokkaat drag showt ovat visuaalisesti kivaa katseltavaa sekä Hansu ja Pirre sinänsä on ihan hyvää viihdettä, samat jutut kyllä vaan pyörii vuodesta toiseen, ettei niillekään kovin montaa kertaa jaksa nauraa. Kikka ei taas anna mulle musiikillisesti eikä muutenkaan yhtään mitään. silloin synttäri-iltanakin lähdin esityksen alettua pois.
Heh, chippendales...

En ole em. porukkaa kokenut, mutta mieskauneutta ihailen kyllä mielelläni. MoonTv:stä nähdyn perusteella oli siinä ihan oikeasti jotain nähtävääkin ;)

Mielelläni näkisin myös hyvän miesstripparin. En ole vaan sattunut oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Vielä :)

Mielenkiintoinen tuo smon kommentti että homot saa hypisteltävää muutenkin jne. Hmm... Notkea trimmatun vartalon ketkutus kyllä voittaa monet hoidot. Sitä paitsi aina voi ottaa molemmat ;)

Kyllä stiptease esitys on osa yökerhotoimintaa siinä missä bändi ja baaritiski. Etenkin näin seksivoittoisena aikana. What's new?
Hmmhmm... Näkemyksiä on tietenkin yhtä monta kuin kirjoittajaakin, mutta koko DTM:n synttäriviikon (syytöntä sunnuntaita lukuunottamatta) selvinpäin paikalla olleena voin kyllä arvioida hyvin mitkä viikon esityksistä vaikuttivat eniten homoyleisöön... Vielä kun viikko meni melkeinpä seistessä lavan edessä kuvaamassa kuvia mm. tänne ranneliikkeeseen. :)

Kirjoitetaanpa tähän nyt ensin mitä synttäriviikolla tapahtui... (:

Maanantainen Sirkka Tällin tähtikaraoke veti porukkaa niukasti paikalle, saattoi johtua päivästä tai sitten homot ei vain tahdo laulaa. Ainakaan muiden kuullen... ;D Mutta porukan vähyydestä huolimatta tunnelma oli varsin mukava Con Te Partiro ja Your Songin sun muiden soidessa. :)

Tiistaina oli Kalkkunan Drag Bingo. Populaa oli ehkä hieman enemmän kuin karaokessa ja Kalkkunan läppä tuntui purevan ainakin osaan porukasta. Loput ehkä havittelivatkin vain ilmaista viinaa ja VIP-korttia baariin. ;D

Ensimmäinen kutsuvierasilta keskiviikkona houkutteli paljon väkeä paikalle (ilmaisen tarjoilun vuoksi oletettavasti) ja Kikan aloittaessa shownsa paikka oli räjähtämäisillään ihmisten paljoudesta. Suuri osa porukasta tuntui olevan erittäin hyvin mukana Kikan showssa. Myös ennen Kikkaa esiintynyt Les Femmes oli suosittu esitys. :)

Toka kutsuvierasilta torstaina toi ehkä keskiviikkoakin enemmän ihmisiä paikalle ja Jarkon & Oskun Showhatin alkaessa koko paikka meinasi revetä liitoksistaan kun monisatapäinen homolauma tunki kohti lavaa. Showhat oli ehdottomasti odotetuin ja suosituin esitys koko viikolla.

Perjantaina esiintyi paljon puhuttu Chippendales, joka tuntui tuovan paikalle lähinnä heteronaisia. Niin nuoria kuin vanhempiakin. Esityksestä kiinnostuneet homot oli pieni vähemmistö siihen lavaa kohti tunkevaan naislaumaan verrattuna. Ensimmäinen kerta kun oli vaikeaa päästä kameran kanssa lavan eteen kuvaamaan, kun naiset eivät tahtoneet ketään eteensä. Eivätkä ne hikiset lihaskimput mitään ihanaa katseltavaa olleet. :P

Launtainen Miss Lumettin jäähyväisshow ja muut dragit toivat taas paljon tutumman yleisön paikalle ja esitykset olivat varsin pidettyjä. Lumettin esityksessä nähtiin ehkä eniten paljasta pintaa mitä koko viikolla (jos ei joidenkin mahdollisia vessakokemuksia oteta huomioon ;D).

Pump sunnuntaina toi taas heterot paikalle ja "vakiporukka" tuntui olevan kotona nukkumassa. Puolen yön aikaan porukkaa oli alle 100 ja musiikki oli pelkkää pumppaamista joten tuli poistuttua paikalta, eikä näin ollen ole loppuillasta tietoa.

Mitä sitten tästä voidaan päätellä?

Dragit ovat erittäin suosittuja homojen keskuudessa. Nille riittää katsojia uudestaan ja uudestaan ja porukka on mukana showssa. Eikä paikka täyty dragshown aikana naisista/heteroista. :)

Kikka jaksaa aina vaan viihdyttää ja kiihdyttää kuulijoita ja yllyttää ne myöskin tanssimaan ja laulamaan mukana. Myös Kikan aikana naiset/heterot ovat vähemmistönä.

Karaokella ja Drag Bingolla tuntui olevan oma pienempi homoyleisönsä. Heteroita kun ei juuri paikalla näkynyt näiden aikana.

Chippendales tuntui viihdyttävän eniten niitä paikalle erityisesti shown takia saapuneita naisia. Tietenkin miehistäkin löytyy niitä, joita kyseiset esitykset miellyttävät, mutta läheskään kaikkiin se ei pure.

Pump tuntuu olevan myös enemmän heteroiden suosima tapahtuma ja moni homo tuntuu välttelevän sitä.

Tämmöisiä ajatuksia näistä eri esityksistä mitä on tullut nähtyä ja koettua. :)
Minä olin katsomassa myös Syytöntä sunnuntaina, paikalla oli mukavasti porukkaa katsomassa viiden Drag Queenin yhteisesitystä, ja tunnelma lämmin.

Chippendalesista sen verran, että olen kerran aiemmin nähnyt heidät Mamassa, ja silloin pääsyn lavan reunalle estivät eturivin tiukasti täyttäneet heteronaiset, joita ei muuten paikalla juuri näy. Veikkaisin, että kyseessä olivat Chippendalesien vakituiset groupiet, jotka seuraavat heitä kaikkialle siinä toivossa että jonain iltana onnistaisi. Esitys itse ei ollut kovin kummoinen, veikkaisin että useimmat homot ovat tottuneet näkemään paljon enemmänkin paljasta miehistä pintaa, ja lisäksi esiintyjät selvästi jännittivät esiintymistä homoyleisölle ja katselivat tiukasti vain eturivin valloittaneita naisia. Esityksen jälkeen kaikilla Chippendaleseilla olikin käsipuolessaan vähintään yksi naispuolinen ihailija. Homot siis eivät esityksestä paljoa kostuneet, enkä siksi vaivautunut paikalle katsomaan uusintaa.

Sen sijaan Mamassa pari-kolme kertaa esiintynyt liettualaistrio oli aivan toista maata, flirttailivat miesten kanssa, vetivät heitä mukaan esitykseen ja vetivät joka kerta paikan täyteen homoyleisöä.

Vika ei siis ollut siinä, ettei homoja kiinnostaisi eroottiset tanssiesitykset, vaan siitä, etteivät heteromachot osaa viihdyttää homoyleisöä.
Sais edes yksi niistä sippendaaleista (nykyään kai nimi jo muutettu) olla vähintään bisse, ettei niitä tarttis tsiigata siinä pelossa, että jätkät tulee siviilissä vetämään turpaan. joskus kun ne DTMssä näin niin mulle tuli sellanen olo, että se keikka oli jätkille vastenmielisin pitkään aikaan.
Käsittääkseni ainakin yksi chippari _on_ bisse, elleivät kaupungilla liikkuvat jutut sitten ole pelkkää huhupuhetta. :)
Ei kaikki homot kyllä tykkää hulluna drageista. Yhtään tyttöjä.. eikun poikia.. tai no mitä ne nyt lieneekään vähättelemättä ja heidän esityksiään ja taidettaan mollaamatta, sanon että se ei ole "mun juttu". Jos tiedän että homobaarissa on drag-ilta, menen kyllä ihan varmasti sinne toiseen (oli sitten kummassa tahansa).

Drag show kiinnostaa minua tasan yhtä vähän kuin Frederik, Hanna Ekola tai vanhoillislestadiolaisten suviseurat. Edelleen ketään ja mitään äsken mainituista mollaamatta.

Se on kyllä totta että maman asiakkaat saa paljon parempaa strippishowta ihan sillä että pokaa hoidon sieltä, Chipparit kun ei edes kaikkia paikkoja näytä. Ei tuu kovin kicksejä. Mutta silti maksan mielelläni pääsylipun perjantaille jos komeita miestanssijoita on tarjolla. Homon silmä lepää kuitenkin paremmin miehessä kuin naista esittävässä miehessä tai vanhassa naisartistissa joka laulaa 60-luvun iskelmiä. Edelleenkään ketään mollaamatta.
No tiedän kyllä sellaisiakin homoja, jotka kiihottuvat nimenomaan naisiksi pukeutuvista miehistä. Makuasioista ei sovi kiistellä, meitä on moneen junaan...

Mutta kukaan ei pakota sinua katsomaan Drag Showta, jos se ei sinua kiinnosta.

Drag Showsta ja Stripteasesta sen verran, että minä en mene katsomaan esityksiä siinä toivossa että kiihottuisin, vaan siinä toivossa, että saan nauraa. Niinpä Drag Show sopii minulle paremmin kuin Striptease. (Ei niin että Drag Showkaan onnistuisi aina naurattamaan, jotkut Drag Queenit ovat niin hienoja, etteivät uskalla tehdä itseään naurunalaisiksi, ja ovat siis ainoastaan tylsiä.)

Kiihottavat jutut haluan kokea kotona enkä suuren väkijoukon keskellä, ja haluaisin sitä paitsi päästä myös itse asiaan enkä pelkästään ihailla paljasta pintaa kauempaa.