DTM - juupas eipäs ja niin eespäin.

  • 1 / 22
  • Markus33
  • 14.10.2002 21:09
Taustaa: Olen 33 v. kolli, ja muutaman vuoden Euroopassa asunut. Hesan gay-kuviot on hyvässä muistissa jo ajalta ennen Mamaa. Muistissa on niin Vanhan kellari kuin Triangle ensin vanhalla Bottalla, sitten Berlin:issä kuin uudella bottallakin puhumattakaan Bugatista saati Gambrinista tai Stonewallista... Niin kauan kuin mama on ollut olemassa, on ollut narinaa sen musiikista, linjauksesta, henkilökunnasta, ravintolapäälliköstä, sisustuksesta yms. Faktaa lienee se, että gay-yleisöä on hyvin vaikea miellyttää. Toinen fakta lienee se, että Riru on päälliköistä pitkäikäisin, josta hattua on nostettava. Monikaan homo ei olisi hänen saappaissaan kuunnellut ainaista valitusta musiikista, ainaista valitusta ' kun ei tapahdu mitään' jne. Ja kun sitten jotain repäiset, aina on joku valittamassa että miksi näin.... Musiikin linjaus, ainakin eri visiittien välillä ( n. kerran kuussa ) näyttää suosivan eurooppalaista linjausta homo-kuppiloissa, ja voin kertoa kokemuksesta Dtm'n linjauksen ja valotehosteiden sekä palvelukulttuurin olevan erinomaisia verrattuna mihin tahansa muuhun eurooppalaiseen kaupunkiin, joskin täytyy ottaa huomioon että monissa eurooppalaisessa kaupungissa on myöskin enemmän valinnanvaraa paikkojen suhteen, ja myöskin musiikki enemmän profiloitunutta. Valitettavasti Suomessa liika profiloituminen on pahasta, joka on nähty ja koettu Helsingissäkin turjan monta kertaa. Lifecycle on turhan lyhyt liian pienen asiakasvoluumin vuoksi. Toivottavasti DTM tekee Heaven'it, eli säilyttää kasvonsa johtavana pohjoismaisena Gay-clubina Lontoolaisen iso-serkkunsa esimerkin myötä. Ja Kiitokset ( joita ei näissä keskusteluissa ole esiintynyt, pelkkää närettä vain ) Ritulle DTM:n luotsaamisesta, on ollut ilo käydä ja kokea positiivinen ilmapiiri homokuppilassa useiden vuosien aikana - ja monat lisävuotta DTM'n emona omaperäisten ja uskaliaittenkin ideoiden luojana Suomalaiseen Club-kullttuuriin!
Mä koin pistoksen omassatunnossani. Mäkin oon mollannut mamaan *häpeän* , niin yksityisesti ja vähemmän yksityisesti. Loppujen lopuksi mä olen aika tyytyväinen siihen, mitä Ritu on siellä aikaan saanut. Onhan siellä erilaista ohjelmaa ja henkilökunta on tosi mukavaa. Loppujen lopuksi kysymys on asenteesta ja on kyllä kaikkille osapuolille oikeudenmukaista, että musaa on erilaista illan aikana. Varmaan Kylie ja Laura fanit ovat myös oikeutettuja nauttimaan musasta asianmukaisten tehosteiden alla. Toi miljöön rakentaminen on varmasti ollut aika iso satsaus taloudellisesti. Se, mitä Markus33 kirjoittaa on sikäli musta uskottavaa, että olen kuullut muilta ulkomailla eläneiltä homppeleilta samanlaisia kommentteja (nyt en tarkoita viikon - kahden seuramatkalla olleita vaan oikeesti ulkomailla asuneita). Eiks nyt kuitenkin koko ajan olla edistetty, kun tarkastellaan Hgin gay clubing tarjontaa pidemmällä aikavälillä. Ehkä tää kaikki valitus on jotain, jonka tuntee, kun joku tuttu ja turvallinen katoaa - ja ei tiedetä mitä tulee tilalle…

Ainut, mitä mä oikeesti "paheksun" on se, että mun mielestä vehkeet on pidettävä kunnossa, vaikka loppu häämöttäisikin. Sitä saippuaa ei ole ollut miesten veskissä ikuisuuksiin ja käsien kuivaaja on lopettanut toiminnan ainakin kaksi viikkoa sitten.
Ritulle nostan hattua myös.

Se käsienkuivaaja, se on ihme epeli. Se ei ole koskaan toiminut mulla! Mutta aina kun joku muu on sitä mun jälkeen kokeillut, niin se on toiminut!
Siinä on sellainen liiketunnistin, että kun sen alla hieroo käsiään yhteen, niin silloin se toimii. Jos siinä vain pitää käsiään alla paikallaan tai liike on liian heikkoa, niin tunnistin ei havaitse liikettä, eikä laite puhalla lämmintä ilmaa. Nyt em. laite on kyllä ollut rikki muutaman viikon.

nimim. Käsienkuivaajan oikut opetellut :)
  • 5 / 22
  • Zeppelin
  • 15.10.2002 17:09
:) Noin minäkin aattelin aikoinaan sen kuivaajan toimivan, mutta ei... ei onnistunut... Ja tää on tapahtunut pari vuotta sitten ja vuosi sitten. Mut toi nyt on vaan tollanen hassu yksityiskohta.

Ulkopaikkakuntalaisena on aina osannut käydä mamassa sillä ennakkoasenteella, että se on sellanen nuorten bilettäjien tanssiluola, missä keskustelupuoli on parempi hoitaa elekielellä. Ihan kivaa on itelläkin ollut ja seuraakin on löytynyt (tällaselle aikuisemmallekin äijälle). Ehkä sitä touhua katselee täältä pidempää vähän eri tavalla, kun ei ole tottunut Hesalaiseen tarjonnan monipuolisuuteen...
"Naisten" wc:n kuivaaja se vasta outo onkin. Koko sinä aikana kun olen mamassa käynyt ei kyseinen vehje ole toiminut -- paitsi yhtenä iltana, jolloin se taas _ei mennyt pois päältä_ vaan puhalsi koko illan kuumaa ilmaa vessaan. :D

Sivuhuomautuksena keskusteluun: koulussamme ollut meksikolainen vaihto-opiskelija totesi, että mama on parempi kuin mikään hänen näkemistään sanfranciscolaisista (vai olikohan se losangelelilaisista?) gay-paikoista.
Tapasin muutama viikko sitten DTM:ssa australialaisen kundin. Hänen mielestään mama oli aivan loistava paikka. Vertailukohtana hänellä oli Sydneyn, Lontoon ja Pariisin gay-paikkoja.
Voi hyvät lapset. Keskustelun aiheena Maman vessojen kuivaimet... Eikö teilläkään parempaa tekemistä ole ???!!! Kun avaan Ranneliikkeen saitin, menen heti keskustelupuolelle katselemaan uusia, kiinnostavia kannanottoja (=uusimmat) ja sitten sitä törmää näihin vessankäsienkuivain-juttuihin! Menkää kasvamaan!!!
Minusta kaikkien puheenvuorojen ei tarvitse olla syvällistä filosofiaa tai vastaavaa, minua jotenkin viihdyttivät nämä maininnat siitä käsienkuivaimesta :)

Se nyt on esiintynyt tässä keskustelussa lähinnä sivulauseissa, ja mielestäni sen esilletuominen oli ihan asiallista. Ja onhan se nyt hieman rasittavaa, kun pitäisi käsiä housuihin kuivata :)

-node
Niin - ärsyttävän monesta, oikeastaan liki kaikista kaupungin ravintoloista puuttuu veskeistä nykyään käsipyyhkeet! Puhaltimet on hitaita tai eivät toimi. Ikävää, etenkin näin nuhaiseen vuodenaikaan!

Mutta säästäähän siinä siivouskuluissa. Vähemmän roskia, vähemmän tarvetta siivoojalle.
Itse kaipaisin kyllä paperisia käsipyyhkeitä tai sitten sellaisia Lindströmin toimittamia käsipyyherullia ennemmin kuin sitä haaleankuumaa ilmaa puhaltavaa laitetta, jonka edessä saa seisoa siihen asti, että ilmestyy ensimmäinen ryppy ennen kuin se kuivaa kädet. ;P

--My two pennies for the matter, Druusi--
Sen verran vielä lisäisin, että mulle tultiin huomauttamaan la että onko mulle sattunut vahinko kun housun etumus oli märkänä...johonki ne kädet täytyi kuivata:)!

Mä en usko, että sitä kuivuria saadaan enää kuntoon joten otetaanpa omat välineet mukaan.
Antti, kai vastasit kysyjälle: "Ei sattunut vahinkoa, sä vaan sait mut niin kuumaksi!" ;-)
Monet ovat varmaan huomanneet Mansstreetin pikku vessakoppien upeat puhaltimet, jotka päälle laitettuna puhaltavat alla olevan roskakorin sisällön iloiseksi karuselliksi ympärillesi..... :-)
Kannatan todellakin Lindström-pyyherullia tai paperipyyhkeitä, sillä käsienpuhaltimet TUTKITUSTI ainoastaan levittävät BAKTEEREITA. Ja tämä on a serious problem, paikassa, jossa muutenkaan hädin tuskin voi hengittää kaikelta tupakansavulta ja jossa lattiat ja useat pinnat ovat sitä tasoa, että niihin tuskin viitsii pinsetilläkään koskea.
WAII!!

Käsikuivureista keskusteleminen on ehdottoman söpöä :)

Olisin halunnut olla paikalla, kun Daffy takoo hädissään Maman naistenvessan käsikuivuria yrittäen saada sen sammumaan ;)
Joku tutkimus kertoi, että 80% bakteereista, joista käsienpesulla päästään eroon, lähtee vasta siinä vaiheessa kun ne kuivataan paperipyyhkeellä. Puhallin jättää ne 80% sinne kämmenien pohjiin.
Mikäköhän toi bakteeriprosentti on loppuillasta kun on kätellyt miehiä?

Jos mä tuun WC:stä 80% bakteeritaakas ja tervehdin herra X:ä tyyliin käsipäivää ja hän vähän aiemmin hulmutellut käsiään puhaltimen alla (joka tosin ei toimi) niin.... *aih voih ei..*
BTW - se kuivuri toimii taas. Huomasin eilen illalla ja oikeesti tuli kiva olo...eli aina ei tarvita isoa ja kaunista onnellisuuden saavuttamiseen.
Niin, mutta s_e_ iso ja kaunis on kait jokaisen toivelistalla, eikö niin ;)