DTM - I surrender

Ihan alkaa itkettää ennen niin mukavan ja mutkattoman gay-discon alamäki.
Paniikkimielialaa korostavat esim . viime pe sillisalaatti tyyliin tekno-Laura V-
housea- Kylie- ja lopuksi Paula Koivuniemen Kuuntelen Tomppaa (ihan tosi!).
Lopunaikoja ennusti vielä ravintolapäällikön hoipertelu ja örvellys
lievästi huonokuntoisena kivikasvoisten asiakkaiden kanssa.

Eiköhän jo ole aika palata basiciin? Linjakkuudesta ihmiset pitävät - jätesäkki dark
roomit ja oluenjuontikilpailut jääkööt muihin kaupunginosiin. Toivottavasti vakitenderit
tulevat syksyllä takaisin. Toivottavasti musiikki ajautuu urilleen. Toivottavasti sisustus
ja valaistus kehittyvät ja pysyvät trendikkäinä. Toivottavasti jonakin päivänä
on DTMcafe, jossain Maman vieressä yhteydessä, jossa mukavaa (house)musiikkia
ja mahdollisuus rupatella ihmisten kanssa vaikkapa päivällä ja biletyksen lomassa.
Toivottavasti klassiset teemat: drag showt, vaahdot, tanssiesitykset, artistit, saavat
ihmiset bilettämään ja viihtymään uusin ideoin. Toivottavasti Pohjoismaiden paras
gay-disko ei surkastu pikku-Tigeriksi.
Kyllä on nyt DTM nimisellä discolla ihan selvästi jonkinlaisen uuden linjan haku päällä - Pikkasen ollaan vaan hakoteillä vielä ja edelleen! Perjantaina en ollut paikalla, mutta lauantaina kyllä se uusi DJ ei oikein tiennyt mitä soittaisi viihdyttääkseen bailuväkeä. Välillä tuli sitä Voutilaisen Lauraa ja välillä löysää Housea jne. Oli jotenkin mitäänsanomaton bliisu musalinja myös lukuisine "NRJ-radiohitteineen"! Siitä musiikista tosiaan puuttui se tietty linjakkuus! Ei DTM:n tarvitse mun mielestä mennä siihen samaan sillisalaattiin, mitä Hercussa kuulee! DTM-musan pitäis olla tiukkaa clubibiittiä! Olis todella hienoa saada vakiodj:n paikoille vaikka sellaisia nimiä kuin Pietari, Mr.A, Orkidea jne. - Tai no edes joskus pe- ja la-iltoina soittaamaan! Noi herrathan soittelee kyllä silloin tällöin paikassa, mut ne on yleensä su- tai arki-iltojen erikoisbileitä (Sun, Pump) ja silloin ei aamukasiin menevä duunari bailaa!
Pojat hei... Tässä valittamisessa ei oo enää mitään mieltä. Ensin valitetaan, että maman musa on vaan tasapaksua jumputijumputitranceclubijytkettä, jota ei jaksa kukaan muka tanssia ja sit kun tapahtuu muutosta just toivottuun suuntaan niin taas alkaa valitus...
Kaikkia ei voi koskaan miellyttää musiikin suhteen... Ja jos sitten kerrankin sattuu yrittämään, niin siitäkin tulee vain sanomista... Täydellistä homopaikkaa jossa olis kaikilla hauskaa ei ole eikä tule. Ja syy löytyy vain ja ainoastaan neitien omasta nirppanokkaisuudesta. Ottakaa enemmän viinaa ja yrittäkää relata...
Niin, siis joku muu on ehkä toivonut, että "jumputijumputitranceclubijytke" loppuisi, en minä. Eli eiköhän nämä valitukset ja kehut perustu kaikki kirjoittajan täysin omaan mielipiteeseen asiasta ja käsittääkseni tämä on juuri yksi sellainen foorumi, jossa näitä mielipiteitään voi vapaasti esittää? En tiedä, onko tästä sitten mitään iloa ja hyötyä, mutta olenpahan tuota turhemmastakin nähty valitettavan. Ja vielä pitää sanoa, että edellisessäni kritisoin vain viime lauantain DTM:n musalinjaa, en muuta. Paikkana ja tilana DTM on mun mielestä loistava, henkilökunta on mukavaa jne. Miljoonat kerrat olen paikassa iltaani viettänyt ja mukavaa on ollut, viime aikoina vaan hieman vähemmälle jäänyt.
  • 5 / 26
  • BearTrap
  • 21.8.2002 15:45
Mielestäni DTM saa olla jumputijumputi-paikka niille, jotka siitä pitävät. DTM on aina profiloitunut aiemmin juuri tälle linjalle, eikä sinne olisi vastaisuudessakaan mitään järkeä ottaa Herkun sekalaista soitantaa, joka taas toimii siinä paikassa paremmin. Ongelmana vain taitaa olla se, ettei house/trance yms.-homokansaa ole nykyään riittävästi pyörittämään DTM:n kokoista paikkaa. Vai onko? Jos väkeä riittää, suosittelen, että tämä porukka myöskin käy mieleisessään paikassa, jotta tyyli säilyy mielesenä. Muuten ravintola ottaa uusia asiakkaita ja linja muuttuu, pahimmassa tapauksessa pääosin heterovaltaiseksi. Näinhän kävi Lostarissa. Pitäkää kiinni omastanne!
  • 6 / 26
  • Systematic
  • 21.8.2002 16:15
Aivan. Kaikki bilekansa takaisin DTM:ään, jotta paikka palaisi takaisin kunnon klubimusan pariin... viime aikoina linjalta on horjahdeltu Herkku tyyliseen mössöön liikaakin.
Original message: "Ihan alkaa ... "

Mä olen myös miettinyt tuota samaa. Onko totta, että Suomen ainoa gay disco alkaa menettämään otteensa
tyylikkyyden ja linjakkuuden vaalimisesta. Mä olin paikalla viime pe (myös la) ja suoraan sanottuna drinkki oli mennä väärään kurkkuun kun Paula Koivuniemi lopuksi kirkui ilmoile Tomppa biisinsä. Musiikkii on mun mielestä ollut hakusessa jo kauan mamassa...eikä valoa tunnelin päässä tunnu pilkistävän. Mun mielestä maman olisi palattava takaisin trendikkyyteen eli seurata tämän hetkisiä linjoja ja he, jotka haluavat bilettää Lauran, Kylien, Paulan ym tätien tahdissa niin voivat rantautua johonkin karaoke juottolaan. Samalla asiakaskunnastakin saataisiin osa ohjattua heille käyttökelpoisimpiin osoitteisiin.
"Ongelmana vain taitaa olla se, ettei house/trance yms.-homokansaa ole nykyään riittävästi pyörittämään DTM:n kokoista paikkaa. Vai onko?"

Mun mielestä taas on tuntunut, että niinä iltoina kun musa on pitänyt linjansa ja kiltisti pyörittänyt esim. trancea on tanssilattia ollut tupaten täynnä ja pysynyt täynnä koko illan. Samana viikonloppuna jona viimeinen Sun oli tänä kesänä ainakin perjantaina kävi näin ja itsekin tamppasin pilkkuun asti (en muista milloin edellisen kerran oli niin käynyt). Baarin tuoton kannalta on tietysti huono juttu jos kaikki vaan bailaa eikä vedä tylsistyneenä viinaa tiskillä mutta... :-)
Daffy... se olikin hyvä perjantai. En olekaan sen jälkeen siellä käynyt. Pitäisköhän uskaltautua tänään?
"Ongelmana vain taitaa olla se, ettei house/trance yms.-homokansaa
ole nykyään riittävästi pyörittämään DTM:n kokoista paikkaa. Vai onko?"

Mä yl. joraan DMT:ssä "ammatikseni" ja musta musa on harvoin pitänyt linjansa koko illan
(siis oon siel pe ja la). Yllättävintä musta on se, että esim. niinä kertoina kuin DJ Maniacin kaltainen
kuuluisuus on vaivautunut paikalle niin tanssilattia on ollut melkein tyhjä. Maniacin progressiiviseksi
luonnehtima trance on mun huume ja mun on tosi vaikee ymmärtää, ettei gay kansa sitä tunnu ymmärtävän.
Toisaalta mun käsityksen mukaan se on ns. melodista trancea jonkin verran kovempaa kamaa eikä
siten ehkä niin hyvin uppoa jengiin. Sun jutuissa en ole käynyt mut mä kyl
ymmärrän senkin ettei vesipullokansa pidä Mamalaa pystyssä. Mut edelleenkin kannatan
lämpimästi että DTM suuntautuisi house/trance yms. juttuihin ja jättäisi kansankapakoille
iskelmät.
On mielenkiintoista lukea miten ihmiset vastauksissaan laittavat toisiaan musiikkimaun perusteella eri "kasteihin".
Housea tai vastaavaa kuuntelevat LUULEVAT olevansa jotenkin parempia kuin muut.Ts. toivovat Paulan ja Lauran diggaajat menevän jonnekin "karaoke-kuppilaan".
Haloo!!!! JA sit ihmiset valittaa kun ei löydy sitä oikeaa...
Itse pidän kyllä siitä hercun sillisalaatista ja myös house maistuu=), koska mamalla on ilmeisen vaikea saada taloa täyteen ,kuin vasta klo 1 jälkeen , voisi olla vaihtoehtona pitää vaikka joka toinen lauantai house etc.ilta ja toisena Lauraa,Abbaa,Paulaa..
Nyt tietysti joku sanoo"menkää herccuun".
Mutta myös me haluaisimme nauttia kunnon valoista,äänentoistosta,korkeasta tilasta...etc.
Suvaitsevaisuutta hyvät ihmiset!!!!!!!!!!!!
Tuotapa minäkin ihmettelen. "Mun on tosi vaikee ymmärtää, ettei gay kansa sitä tunnu ymmärtävän." Siis niinku mitä? "Gay-kansa" - mikä se on? Eihän nyt kukaan voi väittää, että kaikki homot ovat samanlaisia ja pitävät samanlaisesta musiikista, vaatteista, ihmisistä, ... Miksi tarvitaan nimenomaan gay-klubia vaikkapa trancen soittamiseen? Eikö sitä tarjontaa ole muuallakin?

Olisihan se tietysti kiva, jos voisi aina bailata samanmielisten ihmisten seurassa ja semmoisessa paikassa, missä siitä "gay-kansastakin" kävisi juuri se oikea pieni siivu, joka miellyttää itseä. Valitettavasti vain tämä maa ja Helsinki siinä sivussa on tavattoman pieni paikka. Usein unohtuu se arkinen tosiseikka, että asumme edelleenkin Euroopan syrjäkylillä. Ei Helsinki, Turku eikä Tampere ole mikään Berliini tai Lontoo. Siellä kyllä löytyy jokaiseen makuun kaikkea mahdollista, koska ihmisiä on valtavan paljon enemmän, etenkin riittävästi maksukykyisiä ja -haluisia asiakkaita. Ja heidän joukossaan riittävästi noilla ominaisuuksilla varustettuja homojakin. Isoissa massoissa on riittävä määrä vähemmistönkin edustajia, jotta homma kannattaisi alan yrittäjälle taloudellisessakin mielessä eikä vain iloisena harrastustoimintana.

Täällä pienillä paikkakunnilla joutuu pakosta tekemään valintoja ja tinkimään jostakin. Joko pitää tanssia humppaa gay-kansan parissa tai sitten bailata heterojen kanssa trance-paikoissa. Tai sitten tehdään gay-paikasta tekno- tai muu luola, ja kaikki heterotkin änkevät sinne, kun missään muualla ei ole yhtä hyvä fiilis, ja sitten gay-paikka onkin pian entinen gay-paikka... hohhoijaa, eikös tätä samaa levyä ole pyöritetty jo muillakin keskustelualueilla tässä viime aikoina?
DTM:ssä soitettavan musiikin linjasta...paluu basiciin vai jokaiselle jotakin...

"Kastittamisen" etuna mun mielestä on se, et samanmielisillä ihmisillä on edes yhteinen puheenaihe. esim. musa. Ehkäpä iltakin etenee rattoisammin kun ei tarvitse jöröttää parven alla tai päällä. Housejengi varmasti "luulee" siinä missä muutkin "luulevat" olevansa sitä jä tätä - täytyyhän periaatteitaan olla valmis puolustamaan:) Gay kansa - täysin väärä ilmaisu, myönnän...*häpeänpuna poskella*. Ideana oli, että kun illan Dj / teema on ilmoitettu etukäteen niin oletus on tietty se, et kyseisen Dj:n /teeman harrastajat tulevat paikalle...

Mua jäi mietittyämään toi idea teemailloista. Tietääkö joku, onko mamas joskus kokeiltu teemailtoja tyyliin joka toinen la jotain...ja miten ne ovat toimineet ?

Mut nyt mä olen kommentoinut tätä aihetta kolme kertaa eli kaksi kertaa liikaa:( Seuraavan kerran uuden otsikon alla. Sum up - kiva et jengi ottaa kantaa.
"Mua jäi mietittyämään toi idea teemailloista. Tietääkö joku, onko mamas joskus kokeiltu teemailtoja tyyliin joka toinen la jotain...ja miten ne ovat toimineet ?"

Joskus musa oli muistaakseni tyylitelty siten että arkisin soi poppia, kasareita jne. ja viikonloppuisin enemmän klubimpi musiikki. Tästä oli myös maininta esim. maman kotisivuilla ja linjaus toimi mielestäni hyvin. Lisäksi lauantaisin oli aina (?) soittamassa jokin vieraileva dj-nimi, kuten maman sivuilla vieläkin mainostetaan.
Juuh, kyllä DTM nykyään on enempi disco taikka baari jossa musakki pauhaa kuin hieno gay-clubi!

Lauantaina se taas todettiin kun Nikita soitti sitä omaa lötköily-humppaansa ja väliin tunki Kyllien hittejä. Ei paikassa ollut paljon porukkaa. Niinhän siellä kai lauantaisin nykyään on...Tyhjää!
Ai niin. Ja se tanssilattiakin on ihan ihmekunnossa... Teipillä vähän vedetty siihen suurimpien reikien peitteeksi. Ja sit kun niistä lattian halkeamista tulee semmonen viehko lannan (paskan) haju että huh huh!

Ehkäpä ravintolapäälikkö on halunnut tuoda DTMn semmoista maalaisromantiikkaa tuolla maanläheisellä lattialla ;)
Lattianhalkeilu johtuu (todella hauskoista) vaahtobileistä. Viimeisimmät vaahtarit olikin nimetty viimeisiksi, paikka kun menee varmasti remonttiin lähiaikoina jolloin lattiakin taas saadaan kuntoon.
Siis se lattiahan on ollu useamminki halki. Eikä sitä ole vaivauduttu korjaamaan (eihän humalaiset/huumehöyryset asiakkaat pikku lattian lohkeilua huomaa). Oliskin aika extreemiä emnnä johonki oikeasti tasokkaaseen clubiin jossa lattia on halkeillut eikä sitä "keretä" korjaamaan... Mitenhän semmoselle mestalle kävis?
  • 21 / 26
  • Entinen asukki
  • 10.9.2002 19:25
Voisiko syynä paulakoivuniemityyliseen musiikkiin olla, että DTM tienaa pääosin tulonsa viinan myynnistä eikä lipunmyynnistä? Puolityhjä sali tuottaa ehkä enemmän talolle illan aikana kuin täpötäysi uudemman musiikin kannattajat.

Olisitteko, house-/trance-fanit valmiit maksamaan pääsylipusta 10-15 € enemmän, jos sen mukana "pakkomyytäisiin" 2 drinkkiä sisäänpääsyn hinnalla? (En tosin yhtään tiedä, mitä juomat DTM:ssä nykyään maksavat)

Jos joo, niin asiasta kannattaa runsain joukoin antaa palautetta vaikka heidän nettisivuillaan. Taloudellisen tuloksen tekohan on DTM:n tarkoitus, eikä hyväntekeväisyys.
On tonne DTMn palautesivuille laitettu postia usen 10 ihmisen voimalla eikä yhdellekkään oel tullut palautetta! Ja on sinne yritetty soittaa ja jättää viestiä vastaajaan, vaan eipä taaskaan ole mitään vastausta tullut. Mitäpäs sitä turhia asiakkaille vastailemaan....
No ymmärrän JustJoon mielipidettä! Miksi ei oliis tullut katkeraksi? Mietitäänpä miten ihanasta paikasta tuo Ritu SUominen on tehnyt noin hirveän läävän? Siis eikö ole ihan oikeutettua tuntea jonkinlaista katkeruutta?

DTM oli joskus todellinen helmi. Se voitti mennen tullen monet huipputason heteromestatkin. Mutta nykyään se jää varjoon jopa usealle pikkukylän discolle. Niissäkin sentään yleensä lattiat ja vessat kunnossa.

Ja musiikki oli aikasemmin DTM uutta ja tuoretta. Ei tarvinnut kuulla samoja listahittejä illasta toiseen (ja nykyäänhän usein sama kipale soi useammankin kerran illassa).

Ehkäpä tämä nuorempi sukupolvi ei tiedä (eikä edes välitä) siitä että miten hohdokas paikka DTM on ollut. Syvälle se on vajonnut.
No jaa, lauantaina tuli taas oikein mukavaa trancee... mikäli oikein muistan... :-)
Musta parhaimpia mestoja on baarit joissa yläkerrassa soi tiukka biitti ja alakerrassa (johon usein pääsee ilman sisäänpääsymaksua) soi Jukeboksi-ohjelmalta soitettu maanläheisempi radiomusiikki.

Ite oon sellanen, että vaihtelu virkistää. Yleensä näissä jukeboksilattioilla näkee enempi sellasta yliopisto-vaihtoehtoisväkeä, jotka osaa pitää rentoa hauskaa ja sitten yläkerrasta taas löytää sellasia trendinnäyttäjiä.
No onhan se hyvä että täällä Suomessa on edes jotain yritystä! Onko teidän pakko käydä Dtm:ssä (ja haukkua sitä täällä!) jos ette ole tyytyväisiä asiakkaita??

Dtm:ssä on klubimaisempi fiilis kuin Hercussa. Korkea katto ja toinen kerros on plussaa.