DTM:n oudot ohjelmanumerot

Tämän illan rientoihin jätesäkeistä kyhätty dark room oli järkyttävää nähtävää - jo ajatuksena, ja miten se oli vielä toteutettu. Viime viikonlopun heterobaariin sommiteltu show oluenjuontikisoineen ja eräät muut viimeaikaiset varsin heteroille suunnatut tapahtumat saavat minut kovasti pohtimaan, haluanko enää ollenkaan käydä DTM:ssä.

Toistaiseksi ehkä vielä ystävieni vuoksi, vaikka osa heistäkin on jo siirtynyt Herculeksen asiakkaaksi. Vaihtoehtojahan on onneksi. Olen tähän asti pitänyt Mamaa jonkinlaisena Suomen homoelämän keskuksena, mutta en välttämättä enää pidä. Sääli. Sillä paikalla on itselleni ollut aika paljon merkitystä. Ei hyvä.
Tämän illan fiaskoa en luojan kiitos ollut näkemässä...viime viikkoinen "shöy" oli aivan tarpeeksi masentamaan kaljanjuontikisoineen ja pritni spöörs lookalikeneen. Jos jotain positiivista etsitään siitä illasta niin se oli MR A soittama loppu illan musiikki joka sai poikkeukksellisesti ah niin maman nirsot bilettäjät liikkeelle =) *Snif* tuli ihan vanhat ajat mieleen =)
En itse ole Maman kanta-asiakkaita, mutta voin kuvitella, että smon huolenaihe on varsin perusteltu. Heteromyönteisyys vaihtaa baarin asiakaskunnan hitaasti mutta varmasti. Lostari on tästä malliesimerkki. Siellä käy nykyään viikonloppuisin varmaan 90 prosenttia heteroita. Miespari tanssilattialla on todellinen harvinaisuus. Ei kovin ruusuinen kuva. Huvittavinta asiassa on, että Lostari on edelleen "Gay Night Club". Heteromyönteinen homobaari toimii ehkä niin kauan, kun suurin osa asiakaskunnasta on homoja ja lesboja. Jos tämä tasapaino muuttuu ja järkkyy, paluuta ei yleensä ole. Näin se vaan tuntuu olevan. Tosiaan sääli. Homobaarin pitää ehdottomasti korostaa ennen kaikkea sitä, että se on homojen keidas, muuten porukka hakeutuu muualle.
Itse en ole koskaan ollut Maman ystävä, en oikein tiedä miksi. Toki Pride-viikolla paikka oli kaupungin ykkösmesta ja esim. viime maanantain Tähtikaraoke aivan ehdoton. Mutta… jotenkin Mamassa kiteytyvät liian monet homoelämän kääntöpuolet. Herkku, jonka kanta-asiakas olen, on paljon suvaitsevaisempi. Ukkoja on kaiken ikäisiä ja –muotoisia, eikä kukaan katsele nenä pystyssä vääränmerkkisissä farkuissa ja lenkkikengissä heiluvaa hörhöä. Kaikki kunnia omistajille, jotka selvästi haluavat tehdä paikkoja vähän vanhemmille homoille. Että ehkä siinä onkin Smo sinun ongelmasi, alat olla liian vanha Mamaan :) Tervetuloa vaan meidän kolmekymppisten pariin Lönnrotinkadulle. Eilenkin tunnelma oli katossa ja ulkona kymmenen metrin jono vaikka sisään maksoi 5€ ja ohjelmana TAAS dragshow. Ja meikäläinen harjoitteli sinkkuelämää neljän vuoden seurustelun jälkeen :( Mutta se on sitten ihan toinen juttu.
En tiedä... Minä viihdyn varsin hyvin kummassakin paikassa. Se on se seura joka ratkaisee. :) Hyvällä kaveriporukalla saadaan menoa aikaseksi vaikka missä jos nikseen tulee... Mut tuntuu kyl pikkuhiljaa, että minun baarikäynnit alkavat painottumaan tuonne Herkun puolelle. Viime aikoina on ainakin näin ollut. Tunnelma huomattavasti miellyttävempi (Pride-viikko Mamassa tosin oli kyllä aika loistava) ja ihmiset ystävällisempiä.. Vähän enemmän sellainen mene-sellaisena-kuin-olet-typpinen paikka. Ehdottomasti enemmän minun mieleen. :)
Tuo on kyllä totta että kaverit sen tunnelman sinne kyllä luo. Itse en mene ikinä "saalistamaan" tai muuta sellaista baareihin, (Ehkä olen outo tai jotain =P) vaan enemmänkin pitämään kavereitten kanssa hauskaa.
Itse en tätä Maman tuoreinta tempaisua omin silmin nähnyt, mutta riittävän moni on siitä jälkikäteen informoinut.

Käsittääkseni Helsingissä(kin) on omat "salakapakkansa" jossa nahkakeinut, runkkauskopit yms ovat paikassaan, mutta YÖKERHOON/CLUBIIN ne eivät kuulu!

Se, miten Maman tyyli on muuttunut ei kerro kovinkaan ruusuista kuvaa sen tulevaisuudesta. Umpikännissä heiluvat "DJ":t, ravintolahenkilökunnan "nirppanokkaisuus" ja nyt tuoreimpana tämä runkkauskopin ilmaantuminen ovat pohjanoteerauksia, jotka monessa muussa oman arvonsa tuntevassa clubissa olisivat aiheuttaneet jo aikaa sitten irtisanomisiin sekä henkilökuntamuutoksiin.

Ihmettelenkin kovin, mikä hemmetti se pitää ko. paikassa nyt tuota alatasoista menoa yllä, kun siitä on valitettu kaikille mahdollisille tahoille ja satoja kertoja. Omistajat, henkilökunta, ravintolapäällikkö, jumankekka KAIKKI jotka paikkaa pyörittävät ovat saaneet todella vahvaa palautetta sen touhusta ja silti mitään muutosta ei tapahdu. Samat jauhohatut pyörittävät samaa alatasoista ohjelmaa.

Moni sanoi täällä, että käy paikassa nykyisin vain siksi, että ystävät käyvät siellä. Se on totta, sinne ei halua mennä enää kuin siksi, että omassa ystäväporukassa viihtyy vaikka mattolaiturilla.

Missä on se edistyksellinen Clubi, paikka, jossa kunnollinen musiikki, ajan hermolla olevat DJ:t ja rento pilemeininki yhdistyivät ilta illan jälkeen mukavaksi kokonaisuudeksi?

Se ilmastoinniltaan täysin lainvastainen mauttoman ravintolapäällikön omaava epämääräinen sisäpiirin (lue; henkilökunnan) viinanlitkimiskoppi, mikä Mamasta on viimeisen 2 vuoden aikana tullut ei todellakaan ole hyväksi!

Pystyykö kyseisen paikan vastuuhenkilöistä kukaan osallistumaan tähän keskusteluun ja perustelemaan järkevästi nämä tapahtumat, epäilen, että ei pysty tai ei uskalla!

Haastankin nyt kaikki ne tahot, jotka ko. ravintolaa pyörittävät ottamaan osaa keskusteluun ja oikeasti tuomaan esiin järkeviä ja rakentavia kommentteja sen suhteen, miten paikasta saadaan taas "The Gay Club"!

Yksikin kaljanjuontikilpailu, runkkauskoppi tai DJ:n 4 promillen humalatilan aiheuttama totaalinen moka ja meikäpoika siirtää nekin vähäiset varansa muualle.
Kuulostaa totaaliselta pohjanoteeraukselta! Kenen idea voi olla runkkauskoppi KLUBISSA! En lähtenyt perjantaina mamaan, vaikka meinasin... onneksi.

Se paikka on jotenkin menettänyt omanarvon tunteensa, eikä kuulosta lainkaan enää hyvältä bileklubilta, jossa pidetään hauskaa.
No tämähän alkaa kuulostaa jo aivan joltakin mauttomalta saippuaoopperalta. Ehkä Maman vetäjillä alkaa olla jo epätoivoinen tilanne: väkeä sisään keinolla millä hyvänsä. No, pysykööt vaan järkkymättä valitsemallaan linjalla kuten ne muutamat harvat nykykommunistit, jotka eivät näe mitä ympärillä tapahtuu eivätkä horju, vaikka DDR ja NL:kin sortuivat jo yli vuosikymmen sitten.

Hercules on tuohon nähden tosi kokemisen arvoinen mesta. Ainakin, jos tulee riittävän ajoissa, ettei juutu siihen liikkumattomaan jonoon. Ja jos osaa kiertää paikan kaukaa silloin, kun ohjelma ei miellytä. Äsken Frederik, ensi keskiviikkona se naispuolinen vastine, Ms. Korniuden Huippu, ja muut... Valitettavasti en tiennyt perjantaina mitään Pola Ivankasta, mutta hyvä että edes joillakin oli hauskaa kuunnellessaan "De va kukku de" ja muita Anita Hirvosen kuolemattomia taide-esityksiä. Minulle se 5 euron pääsymaksu ei kyllä antanut antanut yhtään enempää kuin tavanomainen 1.50:n narikkamaksu, mutta muuten Herccu on kaikista pikku puutteistaan huolimatta sentään tämän päivän n:o 1. (Kai siksi, että se on lähestulkoon ainoa vaihtoehto.)
Toi kaljanjuontikilpailu meni kyl multaki yli, mut darkroom oli positiivinen yllätys(en ole sitä vielä itse nähnyt). Sentään jotain pientä muutosta mamassa.
Jos se nyt niin kovasti joitain ällöttää, onko sinne pakko mennä (siis sinne roomiin). Antaa niiden pitää hauskaa, ketkä asiasta tykkää. :)
Itseäni ällöttää suunnattomasti se, että Mama markkinoi itseään "huoraamispaikkana", "kännäämispaikkana" ja "lihatiskinä". Nuo siis ravintolan lavalla mikrofoniin huudettua ja osa myös luettuna ravintolan nettisivuilta. Hyvää jatkoa noille kommenteille oli mauton "dark room". Ketä tuommoisella yritetään kosiskella?

Kaikki me tiedämme, että ravintolaelämään kuuluu pariutumista, yhdenillanjuttuja ja niin edelleen. Se meininki on varmasti yhdessä jos toisessakin ravintolassa - niin hetero- kuin homopaikoissa. Miksi siitä siis tarvitsee erikseen tehdä numeroa?

Tahdon illanviettopaikan, jossa on paljon kivoja ihmisiä, hyvää musiikkia, mukava ilmapiiri ja huoleton olla. Näihin päiviin asti DTM on onnistunut hyvin siinä. Nyt tuntuu siltä, että jos kivat ihmiset ovat Hercussa, niin olen minäkin.

Mitä tulee omaan ikääni, olen jo "Mamaiän" ylämetreillä. Lisäksi Hercussa on enemmän itseni kaltaista porukkaa, mutta DTM:n musiikki on ollut enemmän makuuni. DTM:n loistava äänentoisto, mukava henkilökunta ja paikan puitteet eivät kuitenkaan riitä korvaamaan ilmapiirin valjuutta ja ihmiskatoa.
No joo, huvinsa kullakin.
Darkroom on kyllä aika yleinen paikka Euroopan clubeissa ja diskoissa eikä mulla ole sitä mitään vastaan.
kukin nauttikoon mistä tykkää.
Enpä tiedä onko se kaksimielisyyttä vai mitä mutta kun viikonloppuisin käy kummassakin kuppilassa niin wc:t on varattu siellä on täysi tohina päällä niin olisiko kuitenkin parempi laittaa sille paikka vai ei ...
No hei haloo! Muistini mukaan en ole käynyt Euroopassa missää gayclubissa, missä ei olisi ollut darkroomia. Eniten mua vaan huvitti se "kyhäelmä" siellä portaiden alla. Eihän sitä voi edes darkroomiksi kutsua, naurettavaa pelleilyä! Jos nyt haluaa baariinsa darkroomin, niin pikkasen vois siihen panostaakin. Ja se käy kuka haluaa. Pakko sinne ei ole mennä.
Hmm..
lueskelin tässä näitä kommentteja taas puolesta ja vastaan. Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin niitä ihmisiä, joita tuollainen darkroom -kyhäelmä loukkaa. Toisaalta taas, ymmärrän, ehkä jopa paremmin (vaikka katsonkin olevani itse tiukkamoraalinen nuttura :), niitä, jotka ovat sanoneet "antaa sitten olla ja ei mene sinne".

Pakkohan se on myöntää, että itse "kauhistuin" nähdessäni ja tajutessani, mikä se kyhäelmä siinä nurkassa oli, mutta toisaalta, en tuntenut minkäänlaista tarvetta mennä sen suuntaan. Enemmän minua harmitti se, että jouduin kierrellessäni menemään tanssivien ihmisten häiriöksi lattialle. :P Ja itse vietin aikaa -taas kerran- toisessa päässä. Ehkä se olisi minua häirinnyt enemmän, jos olisin ollut bileilemässä.

Ja mitä tulee oluenjuontikisaan. Itse olisin ollut enemmän siiderinjuonnin kannalla, osaanottomäärä olisi voinut olla suurempi. ;D

Ennen muuta, olen melko tavalla Aroclen kanssa samaa mieltä: se on se seura, joka tekee paikasta kivan, tai edes siedettävän. Uskallan sanoa tuon monen vuoden kokemuksella. *duh*
Minulle suurin kynnys tässä on mennä baariin, joka tuo itsensä esiin ja markkinoi itseään "runkkubaarina". Kopin olemassaolo leimaa baarin ilmapiiriä. Vaikka seksi on kiva, mukava, nautinnollinen, iloinen, tyydyttävä ja muutenkin positiivinen asia - kuten itsetyydytyskin - en tahdo mennä ravintolaan sen vuoksi.

Se, että homobaareissa on muuallakin maailmassa "dark roomeja", ei ole mikään syy kyhätä sellaista Mamaan. Väite, että "Homobaarissa kuuluu olla dark room" on stereotypia. Ei minua häiritse, että baarin vessat ovat aina joskus muussa käytössä kuin mihin ne on suunniteltu alun alkujaan. Ravintola ei tyrkytä vessaa runkku/seksinharrastamiskopiksi.
Ymmärrän hyvin smo:n pointin. Minäkin kyllä pärjäisin erittäin hyvin edelleen ilman sitä darkroomia! Toivottavasti se oli pelkkä kokeilu? Paitsi että Dtm:n infotekstiviestissä tuli tänään; "Tule ja testaa sinäkin Suomen suurin DARK ROOM..." Apua! Mikähän se nyt on, vai oliko tuo lause pelkkää "huumoria"? Herculeksen siitä takahuoneesta (siellä vessojen takana) vois ihan hyvin tehdä sen darkroomin. Huoneelle olis varmasti enemmän käyttöä kuin nykyisin, sillä eihän siellä ole koskaan ketään.
Hellou vaan tännekkin!

Päätin otta myös osaa tähän keskusteluun. Itse olen ollut jo mama vakioasiakas vähän reilu 5v ellei yli, ja olen aika pettynyt siihen paikkaan nykyisin. Sen jälkeen kun remppa tehtiin, muuttui meno ihan täysin. Ei siellä enään viitsi bilettää, dj:t ovat ihan phärseestä. Vetävät viinaa dj kopissa ja soittavat huonoa musaa.

Viimeaikojen ns ohjelmanumerot ovat olleet naurettavii/vastenmielisii. Maman tuorein uutuus, darkroom!?! eihän tohon löydä enään sanoja, *naurettavaa/ällöttävää* tervetuloa perjantaisin vetämään käteen DTM:ään, siellä saatte naida suomen suuriman roskasäkin sisällä, talo tarjoaa vessapaperit!!

En voi muuta kuin onnitella ritua miten "hyvin" hän toimii clubipäälikkönä.

T: hyvin pettynyt maman ex asiakas
Hmmm..onko kukaan saanut miltään taholta minkäänlaista palautetta koskien ko. paikan järjestelyjä?

Olen saanut sen kuvan, että useista valituksista yms huolimatta DTM:n johtotaso tai osakkaat eivät ole millään tavoin kommentoineet (puolustelleet tai kertoneet perusteluja) viimeaikaisia tempauksia.

Henkilökohtaisesti tämä mainostekstari oli kaiken huippu ja kestääkin hetken, ennen kuin seuraavan kerran kyseisen paikan elantoa viinaostoksilla kohennan.

Täytyy vain toivottaa heille menestystä valitsemallaan tiellä!
  • 19 / 31
  • Dark roomista
  • 24.7.2002 12:39
Maman jätesäkeistä kyhätty dark room lienee aika karmeaa katsottavaa, mutta totuus on, että maailmanlaajuisesti dark roomit ovat gay-yökerhoissa arkipäivää, eikä siinä mielestä mitään huonoa ole. Mamakin on gaydisko, ei mikään mukatrendikkäiden hetskunuorten bilepaikka. Heille on Stadissa paikkoja tulvillaan. Mamaan kunnon cruisailumeininki ja suorempaa toimintaa, nirppanokat ja kanat vaikka Barflyhin, kiitos ;)
Minusta se jätesäkkikyhäelmä saa olla paikallaan, vaikka en sitä käytäkään. Eri asia sitten on, miten darkroom toteutetaan ja miten sitä mainostetaan klubissa. Diskosta ei tarvitse tehdä mitään bordellia, mutta mielestäni darkroom kuuluu omalla tavallaan homokulttuuriin. Maman kyhäelmä on lähinnä huvittava yksityiskohta, joka piristää ehkä joidenkin elämää ja voi jopa pitää heteroita vähän loitommalla Mamasta. Eihän sitä kaikkien tarvitse käyttää. Sitä paitsi, eikös se mennyt niin, että annetaan kaikkien kukkien kukkia...
Kysyn vaan että löytyykö ns heterobaareista darkroomeja?
Miksi homokulttuuri on niin seksikeskeistä että klubiinkin pitää tuoda darkroom? Sitten toisaalta valitetaan ja ihmetellään sitä kun ei-homoseksuaaleilla on harhakuva siitä että homot eivät tee muuta kuin harrastavat seksiä ja ajattelevat alapäällään. Vai onko se sittenkään harhakuva? Sitä saa mitä tilaa.

No, itse ei vois yhtään vähempää kiinnostaa. Harmittaa vaan se kun homokulttuuri on lähes _täysin_ seksiin ja pinnallisuuteen keskittynyttä.
kävin just maman kotisivuilla:
perjantaisin ei ole enää "men´s night":ia, tuskimpa sitä "d-roomia" sieltä löytyy.

Tais olla niin floppi se teema-ilta joten ritu kalastelee naisasiakkaat takaisin taloon..
harmi.

Ois ollut kerrankin ilta jollon ei olis heteronaislaumoja ollut valtaamassa mamaa..
Löytyyhän Keski-Euroopasta punaisten lyhtyjen alueita, ilotyttökatuja ja muuta kaupallista seksiä. Ja läheskään jokaisessa Eurooppalaisessa klubissa ei suinkaan ole darkroomia, turistien suosimissa enemmän. Mikäköhän niitä matkailijoita oikein kiinnostaa ja houkuttelee paikalle... Mutta Euroopassa ollaan tässä ehkä 20-30v Suomea edellä, en ymmärrä miksi setan omistaman yrityksen pitää alkaa moista lanseeraamaan tänne Pohjolaan, eikö jo yhdistyksen perustamisajatus ollut täysin vastainen?? Vaikka itselle kyllä ihan yhdentekevää, kierrän paikan kyllä tulevaisuudessakin. Darkroomkukat kukkikoon keskenään ihan omissa paikoissaan, jos aivan pakko on.
Käykääpä Hombressa tutustumassa kuinka Dark Room muuttaa ravintolaa. Hassunhauska euroviisuravintola on tätä nykyä alakuloinen yhden imun odotustila. Henkilökunta on kivaa, musiikki sitä mitä aina mutta asiakaskunta on muuttunut ja niin myös paikan ilmapiiri. Itse en enää veisi heteroystäviäni Hombreen, saisivat stereotypiat tuulta purjeisiinsa kuten Dimension tuossa pari pykälää ylempänä toteaa.

Pliis, pelastakaa Hombre (ja Mama, jos se ”Suomen suurin Dark Room” siellä vielä on). Antaa kaikkien kukkien kukkia ja tautien levitä mieluummin Keltaisessa Ruusussa. Mutta ei muinoin niin mukavassa illan aloituspaikassa.
Dark roomia ei enää viime perjantaina Mamassa ollut. Yöllä paikalla oli jopa kohtuullisen runsaasti ihmisiä pitämässä hauskaa. Eikä musiikkikaan ollut ihan huonoimmasta päästä - ainakaan omasta mielestäni. Itse saavuin paikalle vasta varsin myöhään, joten alkuillan menosta en voi sanoa mitään. Lauantaina meno tuntui hetkittäin jopa "entisten hyvien aikojen" veroiselta, tosin johtui varmaan paljolti paikalla ollesita kavereista. :)

Con Hombresissa kävimme pitkästä aikaa edellisenä viikonloppuna pyörähtämässä, enkä ainakaan itse ollut ilahtunut paikan tyylin muutoksesta. Se takahuone oli ainakin omasta mielestäni luotaan pois työntävä.
Mulla ei itselläni ole mitään darkroomeja vastaan joka tarvitsee sellaista niin käyköön siellä .
Itse käyn Hombresissa aika paljon kun muissa baareissa ei tahdo riittää porukkaa ,siellä on yleensä aina ihmisiä ja hauska tunnelma porukka laulaa ja bailaa joten en usko oikein väittämää että se vähentäisi jengiä.
Koetetaan nyt vaan nauttia kun on kaikenlaisia paikkoja ja kaikille löytynee varmaankin omansa.
Eipä ole taas aikoihin ollut noin hauskaa Mamassa kuin viime viikonloppuna. Kolmen illan maraton-biletys otti kyllä voimille mutta kivaa oli, musalinja oli parantunut roimasti perjantaina ja taas jaksoi tamppaa pilkkuun saakka. Puhumattakaan sunnuntaisesta Sun-pläjäyksestä -- herranjumala sitä huutoa, vislausta, hyppimistä, ja käsien ilmaan heittämistä! Harmi että veto alkoi jo olla lopussa ja seuraavana päivänä kutsuivat työt, oli muuten varmaankin intensiivisimmät bileet jossa olen ollut. Tsiisös sentään! :D
Hei, musta noi darkroomit on ok.
Ei ainakaan tarvitseraahata himaan ketään idioottia
laittakaa sellainen kaikkiin baareihin niin tulee tähänkin stadiin jotain säpinää ja ämmille jotain puhuttavaa ja kauhisteltavaa. Olisi hauska tietää miten neidit bilettää ulkomailla kestääkö se päivänvalon ;)
En ookkaan DTMn dark roomia nähny! Kylläpäs ne kaikkee keksivät :)

Siis mikä ihme siinä dark roomissa on? Mitä pahaa se kellekkään on tehny? Siinä se viattomana napottaa, ei sinne ketään väkisin varmasti raahata!! Espanjassa pienimmissäkin homo kuppiloissa on oma dark room.

Vähän kansainvälisyyttä tähän niiiiiiiin "kansainväliseen" ja "cosmopolitiin" homo maailmaan...
just diiva on oikessa, kerrankin tässä cityssä alkaa tapahtua niitä asioita mitkä maailmalla on ollut jo 10 vuotta sitten , mutta diiva tämähän on Suomi ja Suomalaiset :(
Haluaisinkin tietää niiltä jotka sitä pientä ja viatonta huone parkaa niin vihaa että käyvätkö he myös ulkomaillakin vain sellaisissa paikoissa mistä mustaa aukkoa ei löydö eikä löydy maksullisia miehiä , ei käytetä huumeita , ei huorata ... tätähän listaa voisi jatkaa mutta kun olen niin siveä ja vieläkin neitsyt ;) 'HYMYÄ HUULET VÄHEMMISTÖT
JA TIUKKA PIPO POIS SILMILTÄ !
Timppa-pimppa (sorry Timppa, mut toi sointu niin runollisesti yhteen) on oikeessa ;) i