ikärajoista

  • 1 / 21
  • janzke19wee
  • 12.6.2002 1:29
Sellaiseen vaan kannanottoja...
homobaareissahan on siis periaatteessa kahdet ikärajat:
1) viralliset, eli joilla kohdellaan heterohtavia, vammaisia, rumia jne
2) epäviralliset, joita sovelletaan nuoriin ja södeihin poitsuihin, erityisesti, jos ne ovat vanhempien miesten seurassa (+huhujen mukaan itämaisiin "poikapalvelijoihin")

...no, mua vain näin 19-vuotiaana vituttaa se, että mua kohdellaan kategorian 1 mukaan, kun tiiän monia 16vee (ja alle) tyyppejä jotka on monestikin käyny Dtmssä,Herqussa jne...

Homouttahan ei voi todistaa millään kortilla, eikä ees ottamalla pokelta suihin ...(mitä poken kunto ei kyl kestäis :=)) ... mutta oisko gaykansalla tähän RAKENTAVIA ehdotuksia....?
Eipä kai muuta rakentavaa neuvoa ole kuin että ole menemättä johonkin hikiseen baariin kuten Mamaan.

Sitä paitsi, mitä muuta voi odottaa pinnalliselta (homo)kulttuurilta kuin pinnallisuutta? Pinnallisuuteen ja turhamaisuuteen ei tasa-arvo kuulu.
Niin, ja ilmeisesti heteromaailmaan ei mahdu muu kuin vittu ja _niiden_ koko koska monessa paikassa jo alaikäiset naiset pääse sisään mutta pojilta vaaditaan se ovessa lukeva ikä. Hoh hoijaa, missä on siinä tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus tässä muuten niin täydellisessä maailmassa?? Mutta tämähän ei ole pinnallisuutta vaan heteromiesten tervettä heteroseksualismia.
Se että sut on käännytetty ovelta kertoo että olet käynyt "primetime" aikaan baarissa ja silloinhan on varaa olla tarkempi paikassa kun paikassa kun muutenkin on täyttä ja viina tekee kauppansa. Toisaalta pokejen silmä on kyllä tottunut erottamaan potentiaaliset ongelmatapaukset että saatat kuulua myös siihen kategoriaan. Ensinnä kannattaa kiinnittää huomioo kuntoon missä on menossa, ei liikaa pohjia. Toisaalta myös pukeutumiseen, technoklubille on hankala yrittää verkkareissa tai punkvaatteissa ellet sitten ole jo tuttu naama tai osa tuttua seuruetta jolloin lenkkareissakin voi päästä sisään. Myös seurueet, varsinkin nuorten ihmisten sellaiset käännytettään varsin herkästi.
Ts. katso kenen kanssa menet, missä kunnossa, mihin aikaan ja laita päällesi vaatetta joka sopii paikan tyyliin. Ja tokalla tai kolmannella kerralla se poke saattaa jo tuntea sut, mistä tiedät monestiko ne muut on yrittäneet? Ja jos oot kovin lapsen näköinen niin pieni ehostus auttaa, moni teinityttö sen tietää :D
  • 4 / 21
  • janzke19wee
  • 16.6.2002 22:50
nii.... ja mä kyllä lähinnä oisin tykänny ite enemmän rehellisyydestä ja siihen pyrkimisestä... mutta mä oon kai vanhanaikainen... paitsi seksuaalimoraaliltani, mut siitä ei kai täs yhteydes tartte puhua...
Ihan miten vaan. Taidan pysyy poissa Hesasta edelleenki..
ikärajakeskustelut jyllää taas. sitä vain, että on se kumma että mestoihin pääsee alaikäiset hienoperseet. hercules ja mama on täynnä näitä ihmisiä.

mitä muuten herccuun tulee niin paikka on syvältä. naiset saavat jäädä useinmiten näppejänsä nuolemaan, kun poket eivät suostu päästämään sisään naiseutemme vuoksi. homoja mekin olemme... samaan gay-kulttuuriin kuulumme, joten miksi ei sitten yhdessä oltaisi samassa paikassa? tosin ed. ne ala-äikäisen teinit voisi jättää baarin ulkopuolelle. heterotkin voisivat mennä muualle jännitystä etsimään...
  • 6 / 21
  • ray of light
  • 17.6.2002 14:39
okei mun on pakko vastata.oon 16 v muija ja siis en pääse baareihin. mailasin setaan jtn 3 kk sitte et missä voisin tutustuu muihin nuoriin jotka edustaa vähemmistöö ja pääseex setan bileisiin alaikäset. ei oo viäläkä tullu minkäänlaist vastausta!!ja ku hetskunuorillaki on vaikeet ni entä sit homonuoril???täsä sit vaa oottelen viäl pualtoistvuotta et pääsen baariin!
Setan nettisivuiltahttp://www.seta.fi löytyy linkit setan paikallisjärjestöjen nettisivuilla. Joillakin setan paikallisjärjestöillä on myös nuortenryhä. Siellä voi tutustua oman ikäisiin ja samoja asioita miettiviin ihmisiin. Helsingin Setalla on myös nuortenryhmä. Lisätietoja on osoitteessahttp://www.heseta.fi
  • 8 / 21
  • ray of light
  • 17.6.2002 15:45
asun turus ja turun seta etsii vetäjää nuorten ryhmäl jote se ei kait oo pystys tjn...ja ite en oo viäl siin kohtaa et menisin setan toimistol ja sanoisin et moikka!
Setan ryhmät ja bileet järjestetään vapaaehtoisvoimin, ja kun bileillä rahoitetaan järjestön toimintaa tarkoittaa se alkoholitarjoilua - ja edelleen min. 18v ikärajaa. Eihän kukaan nyt ala bileitä ilman korvausta ja ilmaiseksi järkkäämään :( Ja sitten mm. bileiden tuotolla maksetaan esim. toimiston vuokra jossa voi pitää ryhmiä joita vetää jälleen vapaaehtoisia (ilmeisesti samat jotka järjestää bileitä), ja jos ei ole vapaaehtoisia ei ole ryhmiäkään (eikä bileitä saati henkilöitä jotka vastailisi kaikkiin mahdollisiin sähköposteihin). Että sinne vaan, samanlaisia "moikkaajia" alkujaan siellä muutkin on. Aktiivisimmat vieläpä heteroita....
Elikkä tarkotatko että jos on hyvännäköinen, niin pääsee Mamaan ja Herkkuun?? Hmm.. pitääpäs tästä lähteekin Hesaan! :D :D :D
Viimeaikoina on kyllä alkanut ottamaan päähän se määrä alle 18-vuotiaita, joka näissä baareissa pyörii. Joka tapauksessa alle 18-vuotiaiden sisäänottaminen anniskeluravintolaan on lainvastaista, ja siitä voi seurata ravintolalle ikäviä seuraamuksia.

Näin kännyköiden aikaan olen tullut siihen tulokseen, että helpointa on ottaa puhelin taskusta ja näpytellä numero 10022, kun epäilee kanssajuhlijoiden täysi-ikäisyyttä. Ottavat ilmoituksen asiallisesti vastaan, ja tulevat tekemään tarkastuksen, mikäli ehtivät.
  • 12 / 21
  • ray of light
  • 22.7.2002 20:11
voisko joku stadista oleva selvittää mulle yhen asian?? ku luin että Tigerissa ois ollu jotku vip pippalot ja sinne pääsee jotku '89 vm. olevat likat et onx tää skeidaa vai tapahtuux tota oikeesti??!!jos toi on totta ni voihan pyhä sylvi!
Kakarat tulee sisään paikkaan ku paikkaan VÄÄRILLÄ PAPEREILLA, jos olette ikinä kuulleet moista. Ja sehän on suht helppoa, tuskin kovin monen meidän täysikäisenkään ajokortin kuva omaa naamaa muistuttaa. Eli isoveljen paprut messiin ja menoksi... näinhän se taitaa mennä.
joo kyl mä nyt ton tajuun. mut haloo eix pokeil enää oo mtn tietoo mistään?? ja sit hölistään ku kakarat "leikkii" aikuista!!siis en syylistä pokeja kaikki lähtee siält kotoota mut vois poketki kattoo pikkase tarkempi
Siis ketä se häiritsee jos siellä on alaikäisiä??? Eikö se ole suunnilleen jokaisen teinin unelma päästä alaikäisenä baarin [kaikki me ollaan (oltu) nuoria!]!

Ja mitä sillä on väliä jos jotkut alaikäiset ovat muita nuoria "kypsempiä"? En suinkaan usko että me leikimme aikuisia, koska mä ainakin näytän aikuisemmalta kuin monet muut 16vuotiaat [kuulen tätä usein]. Alaikäisten homojen on vaikea tutustua muihin homoihin, koska ei meille ole mitään paikkaa, paitsi joku Quntelen chat joka on täynnä perverssejä. Mieluummin vietän aikani homobaarissa, kuin jossain chatissa. Baari sitä paitsi on paljon järkevämpi vaihtoehto etsiä seuraa!

Teette kärpäsestä härkäsen.
Tarkastaako ne jeparit muka sitten *kaikkien* paperit??
  • 16 / 21
  • ray of light
  • 24.7.2002 14:56
itekki oon 16 v et sen puoleen...no toi tiger homma lähti kwanin guestbookis et...mä ite puhuin yleisel tasol nuorist...
voi rakkaani.. 4 vuotta baarissa olleena töissä esimiesasemassa olen oppinut arvostamaan työtäni. alkoholianniskelualueelle vähimmäis ikäraja on 18, (ilman huoltajaa) ravintolakohtaisesti mahdolisesti korkeampi. jos anniskelualueella on henkilö, joka on päässyt alaikäisenä ravintolaan (väärillä henkkareilla esim), ja tästä rikkeestä ravintola on jääännyt kiinni, tämä ravintola ravintola voidaan tuomita sanktioon, joka tarkoittaa että kyseinen ravintola on suljettuna yleensä viikosta - 4 viikkoon , joka tuottaa paikan omistajalle suunnattomat tulon menetykset, joten tuskin yksikään ravintoloitsija haluaa riskeerata omaa leipäänsä!! unelmat erikseen ja järki käteen teini ;)
Kyllähän se on ymmärrettävää että ravintoloitsija on tarkkana ikärajoista (tottakai!), mutta kun täällä ihmiset on heti soittamassa poliisille jos on vähänkin nuoren näköinen mies baarissa! *naurettavaa! jospa me kaikki pitäisimme huolta omista asioistamme*

Itse olen päässyt muutamiin baareihin (joissain käyn säännöllisesti) ilman minkään näköisiä henkkareita, vaikka ikäraja on ollut jopa 20. Hesaan en tosin ole vielä ehtinyt.. :)
  • 19 / 21
  • ray of light
  • 26.7.2002 20:24
lol, tähän menee mielenkiintosex. teini joka ei taho baareihin vääril papruil ja ravintoloitsija joka päästää periaattees sisällle kaikenikäset! ja sit ihmetellään ku kakarat juoksee baareis ja siit valitetaan!
Huom! Teini joka E I T A R V I T S E papereita koska on vanhemman näköinen kuin muut samanikäiset!

Ja "kakarat"?? En usko että oon 18-vuotiaana mitenkään erikoisen paljon kypsempi kuin nyt. Mutta taisitkin puhua yleensä... vai??
On teillä harmit! Mä olen yli 20 ja joudun esittämään paperit melkein joka kerta kun menen dtm.ään, käyn siellä aika harvoin eikä poket muista koskaan aiempaa käyntiä.
Se harmittaa. Ne kysyivät paperit mun frendeiltäkin jotka ovat mua vanhempia.
Herkkuun mä en päässyt olleskaan. Ei nuoren näköisenä ole aina mukavaa.