Pride viikko??

  • 1 / 33
  • GayPride
  • 10.6.2002 13:02
Hei!

Olen kuullut että DTM järjestää pride-viikolla MEN'S NIGHT bileet. Olen myös kuullut että nämä bileet olisi ihan vain miehille? Pitääkö paikkansa? Olen myös kuullut että DTM ei loppujenlopuksi rajaa asiakaskuntaansa vaan käytää MEN'S NIGHT nimikettä houkuttimena saadakseen lisää heteroita paikalle katsomaan homoelämää?

Mikä pitää paikkansa? Kenelläkään tietoa?
Joo, supo tutki asian ja sai kuulusteluiden jälkeen tietää että kyseinen ilta on vain homomiehille eikä naispuolisilla ole muuta asiaa kuin jonottaa ja kuulla ovella että ei tänään.

Minulla ei ole mitäään sitä vastaan jos joku heteromies tulisi iskemään mua DTM:stä, saispa edes joskus oikeaa miestä ;)

Joten jos tunnistatte itsenne naiseksi niin perjantaina teidän täytyy löytää joku uusi paikka :(
  • 3 / 33
  • Diiva23v
  • 10.6.2002 21:54
Iikh! Onko heteromiehet pelkästään "oikeita" miehiä? No eipä kuiteskaan :) Aika usein nykyään juuri heteroissa on niitä semmosia city-diivoja joilla lanne keikkuu, ranteen heiluut ja puhekkin hitusen värisee. Ja sit on kyl nähty näitä aivan uskomattoman upeita homo MIEHIÄ ;) Ja muistakaapas kullannuput; lihakset ei tee miehekkääks! Miehekkyys on jotain sisäistä voimaa....
Diiva ompi aivan oikeassa ... kävin eilen Conassa ja hups heijaa löysinpäs upean miehen ja tänään sitten treffeille
Se Hetsku homma oli vaan heitto ... eihän kunnon homomiestä voita mikään :)

DTM:n Prideviikon ohjelma on tosi hyvä , olenkin ottanut melkein koko viikon vapaaksi että pääsee vaahtoilemaan;)
Pääsenkö minäkin F2M:nä mens nightiin, luultavasti en sinne ole tulossa, mutta jos joku kaltaiseni olisi tulossa niin kysynpä heidän puolesta?
Aion mäkin DTM:n pride-viikoille, siellä tuli bailattua viime vuonna joka päivä ja oli mielettömän hauskaa. Ihan kivaa että järjestetään sellaisia juttuja
Naistenbileet Kaisaniemessa on vain naisille (ihan exactia määritelmää en tiedä mutta uskoisin että ainakin M2F). Miestenbileistä asiaa kannattaanee kysyä dtm:stä ihan henkilökohtaisesti vaikkapa baaritiskiltä ja/tai viime kädessä portsarilta. Mutta en haluaisi uskoa että tästä mitään ongelmaa tulee kenellekään :)
Hercussa on myös Prideviikolla kunnon ohjelmaa: Maanantaina Laura (nähty jo, oli tosi mieletön- suosittelen), tiistaina Raider (kuka? Hafanana viittaisi kotimaisiin vanhoihin 70-80 -luvun hitteihin, ihan söpön näköinen julisteessa), keskiviikkona joku Zarah Leander-ravintolakabaree (anteeksi maalaisuuteni - kuka se on?), torstaina Frederik (se on pakko nähdä. Eikö machojuntti naistenmies ookkaan homofobisti ;>), perjantaina Pola Ivanka Dragshow. lauantaina discobileet ja sunnuntaina Villit Pippelit. Aika hyvä panostus mun mielestä. Onneksi on lomaa..............
Toi Herkun ohjelma kuulostaa aivan järkyttävältä. Frederik, Euroviisukämmääjä ja jotain tuntemattomia drag juttuja varmaan.
  • 10 / 33
  • Horrow Pride
  • 19.6.2002 15:18
Joo olen samaa mieltä . Laura on nähty ja kuultu sen seitsemään kertaan ja viimeksi kuppila oli täynnä hetskuja.
Se söpö kundi osaa kyllä laulaa humppaa ja sopisi mänsille muttei herkkuun , siis sehän on yökerho eikä Maestro vaikka se alkaa siltä pikkuhiljaa kuulostaa .... ei puutu kuin viimeiset valssit.

Hei ja viikon päätää veltot munat ... kuka ... no tätä tuskin tarvitsee kommentoida ...
Hercun ohjelmaan on siis merkitty lauantain kohdalle Disco (vapaa pääsy). Onko kyseessä ihan discoilta vai tuleeko Disco esiintymään ko. iltana? Itse tulkitsin sen jälkimmäisen vaihtoehdon mukaan kun taas tossa aikasemmassa viestissä tulkittiin, että se on ihan sitä discoilua vaan...
Iikh! Miten alas voi Herccu vajota? Oikeesti... Ihan järkyttävää "ohjelmaa" luvassa. Siis Laura astuu lavalle vinkumaan? EIKÄ! Ja joku "söpö" maitonaama mikrofuunin taakse sikermiään hoilaamaan.... Juupsh, eipä tartte siinä paikassa narikkarahojaan tuhlata niille kärtsyille pokeille kun on tommoset tuska-karkelot tiedossa.
En ymmärrä mitä homoikonia ovat siitä pojannäköisesta Laurasta rakentamassa. On kyllä hyvä esiintyjä, mutta jo kolmas kerta Herkussa! Hohhoijaa. Ja taas ne ivankat ja pippelit. Eikö todellakaan voisi keksiä jotain uutta? (Ja se lauantain disco on varmaankin disco eikä Disco - valitettavasti).

Frederikin näin muinoin Mannisen pikkujouluissa ja show oli aika hillitön johtuen edelleen mainioista biiseistä - yllätyin, että machokulttuurin yliukko oli suostunut homokuppilaan. Reetun esitys Herkussa, Tällin maanantaikaraoke DTM:ssa sekä Kikka lauantaina Kaisaniemessä (juu, on myös Mamassa) voisivat olla tsekkaamisen arvoisia. Vaahtokarkeloihin alan olla jo liian vanha ja humppailtoihin liian nuori :(
Olipahan taas totaalinen fiasko tuo Vanhan ohjelma lauantaina. Miksi ihmeessä ne Villit pippelit päästetään joka paikkaan latistamaan tunnelmaa. Eikö järjestäjillä ole pokkaa sanoa "Kiitos ei"?

Muutamia vuosia sitten esiintyjät olivat tasokkaita ja ohjelmat suht monipuolisia. Nykyään esiityjiä valittaessa homous taitaa olla ainoa kriteeri. Tämä on omiaan takaamaan huipputylsiä bileitä.

Järjestäjät ja SETA ryhdistäytykää!
Kitikitikiti...
Valivalivali...

Hassua kuulostella Helsingin pikkuneitien jatkuvaa kitinää ja valitusta joka asiasta.
Olis kyllä aika kamalaa, jos joutuis oikeesti tollasten ihmisten kanssa elään ja oleen.
Onneksi muualla Suomessa on vielä MIEHIÄ!

Täällä osataan vielä nauttia elämästä, vaikkei meillä olekaan mitään prideä eikä herkkua eikä mamaa.

Mut koittakaa nyt silti kestää sielläkin!
Olen kyllä samaa mieltä Samin kanssa siitä, ettei Vanhan juhlien ohjelma ollut oikein onnistunut. Kyllä Villien Pippeleiden esitys ja varsinkin Kalkkunan ja kumppaneiden drag-show ollaan nähty ja kuultu aivan riittävän monta kertaa. Aina kun on vähän juhlan/tapahtuman poikastakaan, väännetään sinne joku drag-tyyppi esiintymään. Ehkä se on järjestäjien kannalta helppoa vai onko niin että homokulttuuri on pelkkää mekkoilua?

Sitäpaitsi koko Pride-viikko oli tosi vaisu. Setan tulisi kehittää tapahtumaa paljon näkyvämmäksi, eikä keskittyä iltabileiden järjestämiseen homoravintoloissa.
Hmmm… Manille nyt muistutukseksi, että kun tarjontaa on enemmän kuin kylän uimahallin ainoa eriö ja ohikulkevan pikitien levähdyspaikan ryteikkö, niin syntyyhän siitä keskustelua. Osin toki turhia kotkotuksia ja kovasti ravintolaelämään painottuen, mutta kyllä nytkin esillä on hyviä näkökantoja.

Samin huomio, että homous tuntuu olevan esiintyjien ainoa valintakriteeri, on osuva. On hienoa, että homoesiintyjät saavat tilaisuuden, mutta mieluummin sitä katselee hyvää heteroa kuin huonoa homoa. Keskinkertaisuuksien paapominen ei ole eduksi kenellekään.

Myös Pate nosti esille hyvän pointin. Miksi Pride keskittyy iltajuhliin homokuppiloissa? Nytkin virallinen viikko tuntui olevan vain Mamaa yhdellä Vanha-illalla ja jollain puistotapahtumalla ryyditettynä. Toisaalta, tässä kohtaa pitäisi antaa ehdotuksia… pride-risteily? Noh, onneksi en ole järjestelytoimikunnassa.

Oma viikkoni meni vähän joka paikassa eli homokuppilassa. Kikka oli sinkkuillassa hyvä, Frederik väsähtäneenä iso pettymys, Mens Night ilotonta kyräilyä ja pe/la-discot Herkussa todella – anteeksi keski-ikäinen termi – vetävät.

Ohi on, joten nautitaan nyt elämästä ilman pridejä, mamoja ja herkkuja. Kyllä se meiltä pikkugiltseiltäkin luonnistuu.
Juuu, tajusit kuitenkin sen pointin näköjään!
Eli jos ei ole tyytyväinen, pitää antaa kritiikkiä, MUTTA myös omia vaihtoehtoisia eli parempia ehdotuksia. Pelkkä valitus ja kitinä ei vie asioita eteenpäin...
Helppoahan se on olla vain vastaanottamassa mitä muut tekevät ja arvostella sitä.

Positiivinen asenne kuitenkin lopuksi :)
Noi tapahtumat toteutetaan paljolti vapaaehtoisvoimin, pienellä väkimäärällä. Uskoisin, että jokaisen kynnellekykenevän apu on paikallaan ja enemmän kuin toivottua. Samoin myös kaikki ideat ovat varmasti tervetulleita, osa ehkä pystytään toteuttamaankin. Eli seuraavaa tapahtumaa vaan avustamaan aktiivisesti...

Mitä tulee DTM:n illan bileisiin, niin ne ovat DTM:n tapahtumia, ei HeSetan järjestämiä. Pääjuhla on tietysti HeSetan tapahtuma, kuten puistojuhlakin. Ja mahtuihan Pride-viikkoon vaikka mitä muutakin - elokuvia, näyttelyitä, tutustumista homohistoriaan, tapaamisia, keskusteluja jne..
Käsittääkseni Pride-viikon yhtenä tavoitteena on/tulisi olla suvaitsevaisuuden lisääminen, mikä ei kyllä toteudu jos pyöritään samoissa paikoissa kuin tavallisinakin viikonloppuina. Drag-esiintyjien ja muiden hörhöjen yltiöpäinen esiintuominen ei suinkaan poista joidenkin valtaväestöön kuuluvien mielikuvaa homoista kummallisina ja poikkeavina otuksina. Jotenkin vaan tuntuu, että Setakin korostaa homo-/bi- yms. seksuaalisuuden ongelmallisuutta tyyliin: Olen uskovainen bi-seksuaali. Tässäpä ongelma ja pykätään tästä nyt pystyyn joku paneelikeskustelu. Mielenkiintoista on myös käsitys, että kuolleiden homojen hautojen pällistely muuttaisi tavan ihmisten mielipiteitä. Haluaako Seta osoitella sormella, että tuokin oli homo - katsokaa nyt ja muuttakaa asennettanne?

Tapahtumia pitäisi järjestää kaupungilla ns. tavallisten ihmisten joukossa osoittaen, että myös suurin osa homoista on aivan tavallisia ihmisiä - seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta. Miksi ei esim. järjestetä suurta konserttia, jonka teemana olisi suvaitsevaisuuden osoittaminen. Järjestetäänhän konsertteja ties minkä asian puolesta: huumeiden, lasten jne. Luulenpa, että tilaisuuteen saataisiin esiintymään huomattavasti nimekkäämpiä (myös hetero-) esiintyjiä kuin Villit Pippelit.
Olen Manin kanssa samaa mieltä, että on helppoa vain vastaanottaa ja arvostella – mutta mielestäni se on joskus myös erittäin sallittua. Varsinkaan näitä vapaaehtoisvoimin värkättyjä tilaisuuksia ei saisi koskaan arvostella. Olkaa herranjumala iloisia, että on edes jotain! Niin kuin nyt tämä Pride.

Jos DTM:n pippalot ovat DTM:n vastuulla ja HeSeta järjestää muut, niin olkaamme herranjumala kiitollisia DTM:lle. Ilman kapakoiden iltatarjontaa viikko olisi ollut yhtä railakas kuin Z-lehti ja värikäs kuin HeSetan jäsentiedote.

Smo uskoi, että HeSeta kaipaa ideoita, ehdotuksia ja orjatyövoimaa. Minä maksan joka vuosi HeSetalle rahaa (jäsenmaksun), jotta muut tekevät minulle mm. hyvät Pride-juhlat. Olen ostanut oikeuden loikoilla kotona odotellen juhlien alkua ja voin mielin määrin repostella & rääpiä lopputulosta. Olin tyytyväinen tämänvuotisiin, mutta nyt totuuden tultua ilmi - että DTM ja Hercules vastaavat itsenäisesti juhlien onnistuneimmasta osasta - lähinnä järkyttynyt. Ja miksi viralliseen Pride-ohjelmavihkoseen on otettu mukaan ”epävirallisen” DTM:n tapahtumat? Tai jos otetaan, eikö silloin pitäisi ottaa myös Herculeksen ja muiden tahojen mahdollisesti järjestämät?

Lopuksi rakentavan kritiikin merkeissä idea. Laittakaa vaikka Ranneliikkeen sivuille Pride 2003 –osio, jonne porukka voi tunkea ehdotuksiaan, ajatuksiaan ja näkemyksiään tulevaisuuden juhliin. Ihan hyvin voitaisiin lähteä Pride-risteilylle… suoraan Paten ehdottaman konsertin päätyttyä.
Noh... DTM tukee Setan toimintaa, joten se on tietysti noissa Pride-jutuissa mukana ihan luonnostaan. Eli viihteellisempi (illanvietto)puoli on jätetty tietysti illanvietonjärjestäjien ammattilaisten, eli DTM:n väen hoidettavaksi. HeSeta ja muut yhdistykset ja tahot sitten tarjosivat joka makuun soveltuvaa ohjelmaa. Bilettämisen lisäksi mua kovasti kiinnostivat historiakävely ja myös hautausmaakävely. Ja olihan viikolla muutakin mielenkiintoista.

Itse maksan myös jäsenmaksun HeSetalle, ja olin mukana vapaaehtoisena pride-hässäköissä - ja olen mielelläni jatkossakin. Se ei ole multa mikään suuri satsaus - ja olen tavannut pride-touhun sivussa paljon mielenkiintoisia ja mukavia ihmisiä. Eikä mun mielestä yhdistyksen jäsenmaksu ole kovin suuri - verrattuna siihen, miten paljon ja miten tärkeää työtä se tekee. :)

Setan (ja sen paikallisyhdistysten) toimintaan kuuluu aika paljon muutakin kuin bileiden järjestäminen. Siihen liittyy erilainen ryhmätoiminta, koulutustoiminta, puhelinpäivystys, tiedottaminen ja paljon muuta. Niiden ylläpitämiseen menee jäsenmaksurahoja ja muista tulonlähteistä saatavia varoja, ja ennen kaikkea ne ovat erittäin tärkeitä. Totta kai bileetkin ovat tärkeä asia - ne ovat monelle paikka tavata muita vähemmistöön kuuluvia - ja pitää näiden kanssa hauskaa.
Minuakin mietityttää se, että miksi "erityisellä" viikolla järjrestetään samanlaisia (viinanhuuruisia) baaribileitä kuin joka ikinen "arkiviikonloppu"?

Minä olen jäänyt ainakin siihen luuloon että Pride-tapahtumat ovat enemmänkin värikkäitä näkyvillä ja kuuluvilla olemisia kuten kulkueita, marsseja ja sitä rataa.

Mutta kannattaako jotain kävelyjä ja impro-katuteattereita järjestää kun ei Suuren Hesan homoja kiinnosta mikään muu kuin kännääminen ja baarissa hilluminen.

Jos tuollainen "Tasa-arvoa Seksuaalivähemmistöille" konsertti tulisi joskus, minä ostaisin sinne lipun heti etunenässä.
Mutta en, jos siellä esiintyisi vain kumitissi-drageja ja ylimeikattuja George Michael -klooneja.
(Tom of Finland -nahkashow olisi jo herkullisempi silmille ;)

Pitäänee alkaa itse soittamaan uudelleen bassoa ja perustaa gayrockbändi ja pitää sitten ulkoilmakonsertti jolla kerää rahaa Vaasan Setalle :)
Soittotaidon kohenemiseen voisi mennä kyllä helposti 20 vuotta :P
Kännäämisen ja bilettämisen lisäksi järjestetyt tapahtumat vetivät kyllä ihmisiä ihan mukavasti paikalle. Noilla kävelyillä esimerkiksi oli sadan korvilla ihmisiä kullakin, kulkueessa monta sataa, puistojuhlassa toinen mokoma lisää.

Meitä on moneen junaan, ja ainakin minua (ja toivottavasti monia muitakin) kiinnostaa niin vakavampi kulttuuri kuin ns. rennompi meno. Uskoisin, että drag-kuningattarilla, George Michael -klooneilla, Tom of Finland -kuvilla jne on kaikilla omat kohteensa.

Mun mielestä koko Pride-ajatuksen tärkein sanoma on "Antaa kaikkien kukkien kukkia". Ja tuon ajatuksen ainakin tämänvuotinen ohjelma aika mallikkaasti täytti.
On hyvä että tapahtumia on joka lähtöön kun on ihmisiäkin joka lähtöön. Ja on hyvä että tapahtumista tiedotettu netissä niin hyvin että pystyin helposti jo viikkoja etukäteen valikoimaan minua kiinnostavat tapahtumat. Niihin joihin osallistuin, nautin aivan kympillä! Ja tiedän että joissain tapahtumissa olisin jokseenkin kärsinyt.
Lopultahan sateenkaarikansaa yhdistävänä tekijänä on vain homous. Jää vielä miljoona isoa ja pientä erottavaa piirrettä ja mieltymystä. Onneksi emme ole kaikki samanlaisia!
Lainaus Mikan postauksesta:

<i>"Manille nyt muistutukseksi, että kun tarjontaa on enemmän kuin kylän uimahallin ainoa eriö ja ohikulkevan pikitien levähdyspaikan ryteikkö, niin syntyyhän siitä keskustelua"</i>

Se, että Hesalaiset homoseksuaalit viettävät puolet elämästään baarissa viinaksia kourassa, ja lähtevät sieltä umpikännissä naimaan jonkun ventovieraan kanssa ties minne, ei tarkoita että kaikki muutkin Suomen homoseksuaalit tekisivät niin.

Meillä maalaishomoilla on aikaa, intressejä ja tilaa harrastaa muunkinlaista kulttuuria, kuin viinanlipittämistä ja "10p neitsyestä ja 5p varatusta miehestä" kisailua.

Ja, anteeksi, tarkoitus ei ole yleistää.
Tämä oli vain vastayleistys siihen, että kaikki maalaishomot ovat sellaisia, kuin Mika kirjoituksessaan ilmaisi.
En sanonut mitään ”maalaishomoista”. Viittasin lainaamassasi kohdassa siihen tarjonnan vähyyteen, jota useimmilla paikkakunnilla tuntuu olevan.

Kun esim. lukee Z-lehteä, menee Helsingin kohtaamispaikkoihin ja tapahtumiin yksi sivu ja loput Suomea mahtuu aukeamalle. Uimahallin poimin ihan näistä tiedoista; se mainitaan kohtaamispaikkana Turun, Vaasan, Porin ja Rovaniemen kohdalla.

Helsinkiläiset vs. muut –loanheitto on tyhmää, siksi kimpaannuin Manin viestistä. Erityisesti siksi, että useimmat Helsingissä asuvat homot (myös kitisevät pikkuneidit) ovat joutuneet muuttamaan tänne mm. tuon vähäisen tapahtumatarjonnan – tai mikä on todella ikävää - oman kotipaikkakunnan ahdistavan ilmapiirin takia. Miksi lyödä lyötyä?

Aiheettomaksi tällaisen vastakkainasettelun tekee sekin fakta, että suurin osa helsinkiläisistä on alun perin ihan muualta. Itse olen tuosta naapurista Espoosta, mieheni on Lapista ja yli 90 % (voi olla lähes 100 %) homoystävistäni alun perin pitkin poikin Kehä kolmosen tuolta puolta.
Nautin kulkueesta, puistojuhlasta sekä niistä kolmesta illasta jotka viikon aikana vietin DTM:ssä. Ihan jees Pride mun kirjoissani. :)
Joo, sorry, meni turhaan vaahtoamiseksi ja ihan pikkaisen ohi topicin :) Siirryn suosiolla Åke Edwardsonin vietäväksi, mitä olisi kesä ilman hyviä dekkareita? *Ja taas se prkle menee ohi topicin*
Kuulkaas nyt rouvat, pysykääpäs aiheessa ja kinastelkaa jossakin muualla. Täällä puhutaan Pride viikosta.

Mitä siis tarkalleen tarkoittaa, että DTM tukee Setan toimintaa? Kuinka paljon? Kuka omistaa DTM:n? Tehdäänkö Pride-viikon ohjelmalla yksityiselle ravintolalle/yksityisille omistajille rahaa ja kenties Seta maksaa mainonnan?