Mama lopettaa?!?!

Kuulin luotettavasta lähteestä, että DTM:n vuokrasopimus loppuu lähiaikoina ja sitä ei jatketa. Hän ei tietenkään muistanut lipsauttaa milloin tämä tapahtunee ja jatkaako firma jossain muussa osoitteessa.

Oletteko kuulleet samaa? Vai valehteliko tämä ihminen minulle vain päästäkseen kanssani petiin?

Itse en ole uutisesta moksiskaan kun siellä ei tule paljoa käytyä kun viikolla siellä on niiiiiin tyhjää.

sillai---
Kaikenlaisia huhujahan sitä aina liikkuu - enemmän tai vähemmän luotettavia. Lähteitä on monenlaisia. Samansisältöinen huhu vuokrasopimuksesta liikkui viimeksi pari vuotta sitten. Tämän huhun paikkansapitävyydestä / -pitämättömyydestä tietävät varmuudella vain ravintolan omistava taho ja vuokranantaja.

Totta kyllä, Mama on kalliilla liikepaikalla, aivan kaupungin keskustassa. Vuokrankorotuspaineitakin varmasti on varsin säännöllisesti. Jos vuokranantaja saa säännöllisesti roponsa, niin tuskin firmalla on mitään tarvetta olla uusimatta sopimusta ja jos ravintola tuottaa tuolla paikalla, ja vuokrankorotukset eivät ole sietämättömiä, niin tuskin noin hyvästä liikepaikasta luopuminen kannattaa.
Jep, olen kyllä kuullut, että Mama lopettaa ts. avataan jossain muualla isompana ja ehompana. Itse asiassa huomattavasti isompana ja ehompana. Saas nähdä...
Hmh.. Mietin vaan. :)

Tuota huhuahan on kuulunut kautta aikain (tai siis ainakin niin kauan kun minä olen siellä kulkenut ;), mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Mitä siihen tulee, että se avataan uutena ja entistä ihanampana, niin suhtaudun hieman varauksella. Olen joskus aikanaan asiasta jutellut yhden ihmisen kanssa, joka kovasti asioista tiesi/tietää ja hän tiesi silloin kertoa, että Hesan keskustan tuntumassa on tuollaiset isot paikat hieman harvassa. Isoin taitaa olla Ctrl:n käytössä tjsp?
Joo puheita kuulee mutta ei se ole lopettamassa lähiaikoinakaan.
Juttuja lentää varsinkin näissä piireissä kesäkuussa ne starttaa uusin voimin ja uusin kujein :)
Mama lopettaa vuokrasopimuksen päättymisen myötä. Fortum nimittäin laajenee!!
Eli marraskuun 1.päivä mama sulkee ovensa - annankadu 32:sta - ja avaa kylläkin samalla kadulla uudestaan.
Kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti entistä parempana... tykkään kyllä nykyisestä korkeasta tilasta... luo erilaisen tunnelman kuin ahdistavat matalakattoiset perusbaarit.
Ai jaa? Lopultakin DTM siis sulkee ovensa!!! Kyllä tätä on jo odotettukin. Alkoi se paikka jo polkemaan samoja tylsiä kuvioitaan...

Vai siis muuttako se vain eri tiloihin? Toivottavasti se sitten muuttuu totaalisesti. Jättää vanhat tylsyydet taakseen ja ottaa jälleen alkuaikojen iloisen pirteyden takaisin. Siis aikoinaanhan Mamassa oli erilaisia teemailtoja, musiikki oli enemmän clubi musiikkia -nykyään DtM soittaa turvallista radiolistakamaa. Ja aikoinaan DTMssä vieraili erinäisiä Djnimiä. Nykyään on vain Nikita ja Vesku, ja sne kyllä huomaa...
  • 13 / 45
  • Kuulopuhetta
  • 30.5.2002 19:57
Mä kuulin yhelt frendilt, et Ritu (se Detmin johtajatar) on sanonu jotain sellast et se ei enää jaksais pyörittää homomestaa kun ite on hetero ja et se on jo saanu fyffee itelleen iha tarpeex.
vai starttaa mama kesäkuussa uusin kujein? HAH HAH HAH
niin pitkään kun se elähtäny lepakko siellä on paikkaa johtamassa ei mama kehity kuin tasan tarkkaan yhteen suuntaan... ALAS PÄIN! onhan se kiva että (HETERO) nappipäille on jälleen yksi ilta viikossa lisää käydä nappailee ja "laittaa jalalla koriasti" paskan mainstream popin tahdissa. enpä taida edes uteliaisuuttani vaivautua pilaamaan omaa iltaani katsomalla näitä huumehöyryisiä heteroidiootteja. ARGH ARGH ARGH! ihanaa, taidan liittyä tähän ulkobile porukkaan tänä kesänä!
ai mama uudistuu?
Seilaamaan vesille..? Johan se on nyt semmonen ruåttin laiva punasine sisustuksineen, pehmopenkkeineen.
Vai tarkoittaako uudistus sitä että pakkolomautetaan henkilökunta kesän ajaksi ja ovet laitetaan kiinni?
Onhan se niin, että kesällä ravintoloilla menee huonommin asiakkaiden vähyyden takia..
.. ainakin nyt kun mama pitää "sylinsä" auki vain 5 iltaa viikossa on merkki siitä että uonosti menee.

Ja ketä on kiittäminen siitä? Hetero Ritua! Kiitos!
Joku täällä on sanonut että olisi Ritun vika et dtm ehkä lopettas ja että Ritu on tosi syvältä kun pyörittää homobaaria vaikka on hetero.

Kiitokset Ritulle! Vielä joku kehtaa nillittää...
Juu, ei kai ketään yhtä henkilöä voi mistään syyttää. Maailma, baarit ja maut muuttuu eikä mikään ole ikuista. Mitään muuta kuin uutta putkeen ja entistä parempaa raflaa rakentamaan jos muuttokin on pian edessä :)
DTM on ihana. Minusta on mukavaa kun siellä käy niin paljon myös heteroita. Oliis tyhmää jos DTM oliis pelkästään homoille, se olisi tylsää. On mukava kun siellä on myös heterotyttöjä jotka yrittävät flirttaila homoille. Oikein mukavaa.

Ravintolapäälikkö itsekkin on heteronainen. Se on mukavaa. Heterona hän osaa houkutella paikkaan paljon heteroita. Homot kyllä osaavat mennä Herculekseen. Heterot saavat tulla DTM ja jotkut homot. Mukavaa. Pidän heteroista. Ravintolapäälikkökin pitää heteroista. Mukavaa.
ariel, yleensäkään suuri määrä HETEROita HOMOkapakassa EI ole mukavaa. Pieni määrä heteroita homojen audienssilla on ihan mukavaa.
Tää ei varsinaisesti kuulu tänne.. mutt täällä on Ariel kaks sun ihailijaa..... tarkkaile ympäristöäsi kun biletät:) ja sano kyllä.
  • 21 / 45
  • Muurahaishappo
  • 4.6.2002 0:17
Mä en ymmärrä miksi tästä keskustelusta on tullut homot vastaan heterot jankutusta. Tällä tuskin ratkaistaan mitään.

Tosin viime viikonloppuna käydessäni dtm:ssä huomasin paikan vajoneen uuteen syvyyteen.. alkuillasta raikasi tylsistyttävä roskapoppi, jollaista luultavasti soitetaan jossain Alahärmässä kuudennen luokan kouludiscossa. Yök. Mukaan oli livahtanut myös "Hercules tyyliin" euroviisubiisimme... kosittiinko tällä Herkkuun paennutta perusbaariporukkaa vai oliko kyseessä todellakin maman uusi linja?! Paikka tosin kuhisi heteropariskuntia, joten toivonkin, että he löytävät sen 'oikean, aidon' kikkelipoppi paikan eli ravintola Herculeksen mahdollisimman pian.
Häh? DTMhän on raikunut roskapoppia ja radiohittejä jo ainakin reilun vuoden ajan. Ja heteroita siinä mestassa on ravannu vähintäänkin yhtä kauan.

Kyllähän toi Herkku on ollut nykyään näistä kahesta (DTMstä ja Herkusta) se homomesta. Herkussa ne heterot on yleensä homojen ystävättäriä. Siellä ei tule tunne että nämä hetero ripset ovat tulleet pelkästään ihmettelemään homojen menoa. Myös vessakulttuuri on Herkussa oikeilla homolinjoilla... Siis naiset ja miehet sulautuvat sovussa samoihin vessoihin. kun taas DTMssä NYKYÄÄN naiset valittaa ja kauhistelevat sitä jos joku homppeli sattuu eksymään naisten puolelle. AIemminhan DTMssä (Mamassa) naistenpuoli oli sellainen homojen kunnon wc-pippalo paikka. Siellä käytiin keskusteluja ja parannettiin maailmaa ja naiset olivat suvaitsevia homoille.

Että eipäs morkata sitä Herkkua niin kovin, vaikka siinäkin ne huonotpuolensa todellakin ovat.... Mutta se on tämän akupungin (kyläpahasen) oikeastaan ainut kunnon homo disco.
Itse olen huomioinut tän ihmiskadon myös mamassa jo aikaa sitten.
Tällä hetkellä itse en viihdy siellä kuin joskus harvoin perjantai-iltaisin. Oma viihtyvyyteni alkoi loppumaan siihen kun rouva tj turhan monta kertaa sai bilekansan pahalle tuulelle kiroilemalla mikkiin ja huutamalla hävyttömyyksiä sun muita. Eli ainakin mamassa on show, tämä poika karttaa paikkaa, sillä vi**u sanaa saa kuulla muuallakin ja sitä en jaksa kuunnella rääyttynä maman mikkiin.
Annoin tästä palautettakin siinä vaiheessa kun DTM:n tekstiviesti klubistakin alkoi kännykkään satamaan viestejä "vi**u mikä meno, vi**u mitkä kundit" ja se sentään loppui. Kun loppuisi se asiaton käytös show-iltoina voisin ehkä harkita paluuta normaaliin.

Mutta ikävän tottahan se on, että mama on kulta-aikansa elänyt. :(

Ja tuohon herkun homopaikkana oloon vaikuttaa aika pitkälti se, että poket ei päästä heteromuijaporukoita sisään jos ne on alle 24. Ja siitä ISO kiitos, että edes joku paikka säilyy kunnon homomestana :-)

Kesää kaikille!
On täällä kyllä aika karseita tyyppejä. DTM:llä on ollut hyviä ja huonoja aikoja aiemminkin, ennen tämän HOMO:n tekemää uudistusta DTM:ssä ei käynyt edes sen vertaa asiakkaita kuin nykyään huonoina hetkinä. Siitä on rutkasti aikaa.
Uudistus sai ryntäyksen paikkaan, mutta tiedetään erittäin hyvin kuinka kauan homot Helsingissä pyörittävät mitään isompaa paikkaa yhtäjaksoisesti. Kiinnostus hiipuu ja halutaan uusiin ympyröihin. Näin kävi kaikille Setan aiemmillekin paikoille. Tai sitten muka heterot ovat vallanneet paikan.. eiköhän näissä "biheteroissa" ole potentiaalista sänkyseuraa, juuri sitä mitä diskohomo kaipaa. Eihän diskohomo mitään syvällisempää tai iki-ihanaa suhdetta edes siedä..pusi pusi juttuja voi ehkä harrastella panon jälkeen ja voi juoruta että "toi on mun"..kunnes joku parempi hänet korjaa..

Mitä Herkkuun tulee niin se on vain vaihtoehto. Itse asiassa lesbot ovat vallanneet jo Herkun ja lasinsiruissa on ilkeää kävellä loppuillasta. Herkun jengi on vanhempaa,
siellä soi nyt niin muodissa oleva 80-luku, mutta siihen moni on jo totaalisen kyllästynyt. Alussa sekin oli kivaa.
Perjantain jonot ovat Herkusta tyystin häipyneet ja lauantainakin on väljää. Jonoa tietenkin on..Herkun poket tietäen. No nyt ei ainakaan voida Mamaa asiasta syyttää..
Oliskohan niin että homot ovat kyllästymässä jo Herkkuunkin. Sitä samaa ja samaa..naamat eivät vaihdu, on niin homoa että oikein...diskoa Herkusta ei tule tekemälläkään ja tämä baari pikku tanssialueella varustettuna vetoaa etenkin keravalaisiin ja vantaalaisiin, sehän on hyvin suosittu hesamaalaisten joukossa. Mutta maalaisuus ei ole paha asia. Herkku ei siltikään kirjoittajaa kiehdo. Paikka on suora kopio jostain esihistoriasta..
Mama on toiminut niin kauan samassa paikassa ja samoilla periaatteilla että harva kapakka Hesassa ilman totaalista uudistamista samaan pystyy. Eikä ole pystynytkään..Kiitos siitä Ritulle joka on tehnyt ison urakan homojen eteen. Viitsivätkin muutamat nyrvelöt täällä nillitellä muuta. Peppuaan voi heilutella Herkussakin tai missä nyt mielivät. Mama ei ole kirjoittajalle mikään must vaan on Hesassa paljon muuta. Herkku ei ole Mamalle välttämätön vaihtoehto. mutta saattaa olla että monille se voi olla jonkin aikaa kohta.. sääli niitä jonossa ihmetteleviä sateessa palelevia tyyppejä jotka kohtaavat todellisuuden pian..
Herkkuhan lähti liikkeelle aikoinaan Escale-kaljajuottolasta alkunsa saaneena. Jos se on homon ainoa vaihtoehto niin ei hyvin ole asiat.
Niin, mitähän tuo JOGU yrittää selostaa? Juottola Escalesta kehittyi Hercules, eikös olekkin aika hienoon suuntaan menossa :) Ajatella mikä onkaan sen seuraava harppaus. Eli Escale oli aika surkea juottola, ja nyt se "muuntui" Herkuksi eli kokoajan parempaan päin ollaan menossa :)

No jooh... Escale oli kyllä ihana. Siellä oli niitä homojen/lesbojen taidenäyttelyitä. Missä niitä enää on? Se oli kyllä tavallaan menetys kun se paikka lopetettiin :(
JOGU myös kirjoitelmassaan komenttoi ettei DTMssä vanhoina aikoina ollut niin paljon porukkaa kuin nykyään. Ehkäpä niin oli parempi, mahtui sentään tanssimaan! Ja nykyäänkään ei olisi yhtään enempää porukkaa jos otettaisiin ne homoja töllistelevät heterot pois sieltä...

Ei DTM ollut tyhjillään silloin vanhoina sistusaikoinaankaan. Herttinen, muistellaanpas niitä hikisiä kesäiltoja kun vähäpukeiset vartalot koskettivat toisiaan tanssilattialla ;) Ei ollut tyhjää ei. Mutta eipä ollu heteronaisia jotka yrittävät vokotella homoja...

Ja mikäs ihme komentti se on että hetero-bi miehistä löytyy seksiseuraa? Ei kaikki lähde ravintolaan panoa etsimään!! Yllättävän moni haluaa ihan vaan lähteä tanssimaan ja olemaan muiden HOMOJEN ja lesbojen seurassa. Että saa edes hetken tuntea olevansa ympäristössä jossa on muitakin samaa "rotua" olevia. Siinä ei paljoa hetero-bisset auta....
Diivan kommentteihin ei viitsi vastata muuta kuin lyhyesti:
Escalen ovesta kävelin sisälle kerran katsoakseni uteliaisuudesta paikan tason. Keski-ikä jotain 30-50, suuri osa poski pöytää vasten täydessä kännissä, örvellys sitä luokkaa että koko tapahtuman voisi katsoa olleen taiteellinen performanssi, ei niin kännistä laumaa nähnyt missään muualla. Jos siellä oli tauluja seinillä, niin häpeä taitelijalle..
Diiva23v on käynyt ennen Maman uudistamista paikoissa, Escalessa ja Mamassakin. Eli 17-18 vuotiaana viihtynyt mm. Escalessa? Niinpä niin.
Oi niitä Escalen aikoja! Kieltämättä paikka hirvitti välillä mutta nyt jopa kaipaan niitä huru-ukkoja ja stadin parhaita karaoke-iltoja. Manniselle siirretyt karaoket ovat vain masentava muisto menneestä.

Jogulle sen verran, ettei Hercules ole Escalesta syntynyt. Ennemminkin Escalen perintöä yritettiin siirtää Mann´s Streetille mutta huonolla menestyksellä; asiakkaat siirtyivät Kantakrouviin ja Mannisen parhaat puolet ("vanhan Mannisen" täpötäydet pe-la -discot yleisöineen) hilpasivat Herkkuun.

Tämä menneittein muistelu alkaa olla kaukana topicista, joten parempi lopettaa. Saavat muut jatkaa DTM:n moukarointia.
Kyllä mä mieluummin käyn DTMssä kuin Herkussa vaikka DTMssa saattaa olla joskus vähemmän ihmisiä... Lauantai on edelleen paras.
Jogu ei taida ihan olla ihan matikka miehiä ;) Escale oli vielä aiankin 2vuotta sitten pystyssä.... Elippäs mites siitä saadaan kun 23v - 2v = 17/18v? Ihan vaan ihmettelen kun itellä ei toi matikkapää pörrää :)
Maman isompi uudistaminen tapahtui noin 5v sitten.
Siinä Diivalle ihmettelemistä.
  • 32 / 45
  • Sivustakatsoja
  • 8.6.2002 23:58
kuules kuules jaska jogunen..
maman "uudistus" oli talvella -98
(eli silloinhan mama oli 2 viikkoo rempassa ja tuli transsilattiasta tanssilattia ruåttinlaivan tyyliin. Ja silloinhan myös baaritiskiä pidennettiin.
Eli lasketaampas:
23v - 4v = 19v vai kuinka?

vai onko nakit silmillä?
Diivan+sivustakatsojan inttämisellä ei enää ole mitään tekemistä topicin kanssa joten keskustelu loppuu tähän.
Hmm... Mä en oel inttänyt. Korjasin vain sun pienen laskuvirheen. Itse sinä jatkoit inttämistäsi siitä että DTM muuttui 5vuotta sitten...

Ok, DTM koki silloin pienoisen muutoksen. Mutta todellinen muutos tapahtui vasta parivuotta sitten. Musiikkisuuntaus muuttui aivan totaalisesti, sisustus meni päin "Cinderellaa" ja heteroita alkoi pursuamaan paikkaan. Aiemmin muutos oli lähinnä koskenut vain sisustusta.... Nyt vaihtui samalla sisustus ja aika paljon myös kävijäkunta. Ehkä osuutta asiaan oli Herkuleksen avaamisella (saatiin ihan oikeasti HOMOILLE tarkoitettu paikka).
...Juttuhan on näin. DTM menee todennäköisesti kiinni olinpaikassaan, koska alueen vuokrat ovat nousseet mielettömästi uuden hotellin seurauksena. Paikka olisi muutenkin joutunut taas remonttiin. Mitä järkeä on uusia paikkaa ja maksaa mieletöntä vuokraa.
...Eli DTM :lle tulee uusi paikka, joten don''t worry.. :)
Kaikkihan tietää että Diiva23 on Herkun omaa henkilökuntaa ja Mika Herkun omistaja:DDD
Hmm...Kantsii lukasta mun kommentit myös Hekusta niin eipäs tuu epäiltyä mun olevan siinä mestassa hommissa ;)
Jaaha, noiden kommenttien jälkeen "Diiva 23v" saakin meiltä potkut ja voi saman tien tulla hakemaan verokorttinsa =)

Äh... pitää varmaan juoda itsensä hengiltä kuten se yksi toivoi tai vaihtaa nikkiä. "Mikajokaeiomistaherkkuamuttatykkääkäydäsiellä"?
Mika, hih :)

Juuh, diivojen työtä on diivailu. Ei diivat muuta hommaile ;)
Maman yks iso ongelma on just ne essoämmät...

Muutto koko paikalle tekis hyvää vaan. Joku pirilorttojen seula ovelle sit tulevaisuudessa :)
Ootte te niin ihania pikku diivailijoita ja herkkuilijoita =)

*empatiakohtaus*
  • 42 / 45
  • Maailmamuuttuu
  • 24.7.2002 15:52
...ja essoämmät ovat nykyisin täyttämässä Herkun joka soppea. oikein ärsyttää kun räkähumalassa toitottelevat ämmät Herkussa tökkivät savukkeillaan toisten vaatteisiin ja olkavarsiin, riippumatta ollaanko savuttomilla alueilla vai ei. Lasinsiruista nyt ei kannata edes puhua, se on Herkun arkipäivää näitten lorttojen kanssa. Perjantaisin kun lortoilla ei ole muutakaan paikkaa (mamaanhan heillä ei perjantaisin ole asiaa) niin Herkussa jonot ja asiakaskunta ovat enemmistönä naisvaltaisia. Heterot siinä lisänä vielä..hyi helvetti!
Miehiä miehille!
Ja huomenna ne lortot on takuulla vallanneet DTM:n takaisin, koska eikös tuo miestenilta juttu ole loppu?
argh, se siitäkin lyhyestä riemusta.
oiskohan nyt kyseessä ihan vaan liiketaloudelliset tosiasiat; eli tätä ns. miesten iltaa ei havaittukaan niin kannattavaksi kuin oletettiin ja päätettiin ihan vaan sen vuoksi luopua siitä. todennäköisesti myös se dark room - kyhäelmä on sieltä sitten poistettu (hope so!!)..
Oootteks te kuulleet? Tiedätteks te että...pst pst. Härregyle kun mä laskin sen ihan sänkyynkin nussiin mua et saisin kuulla sen mehevän juorun! Et nyt menis sit ihan uusiks taas koko paikka. Mut en mä siltä saanu kuullaoikeestaan sitä aikaa enkä sitä et milloin ja mitä ja mikä, mut kun se NIIN lupas. En mä sen kaa sillai olis mut se kertoo NIIN mehevii juorui, ni en mä VOINU olla antamatta sille! Et kuulkaas ny kaikki kun mä saan vielä tietää muutamilta muilta ni kyllä mä vielä kerron kaikille..(jos perse kestää..)