Miitta-täti homoperheessä

Tämän illan jakossa Miitta-täti piti oppituntia lapsukaisille elävästä elämästä, kuten kerjäläisistä ja homoista. Koko oppitunti vieraili Miitta-tädin johdolla miesparin ja heidän tyttövauvansa kotona tarkastamassa kaikki paikat makuukammarista kylppäriin. Täti luonnollisesti höysti "opetustaan" pikkutuhmilla kommenteilla. Oppituntiin osallistuvat lapsukaiset saivat näkemystä, kuinka homot oikeasti elävät ja millaisia ne ovat ilmielävinä.

Ohjelmaan valittu ehkä kolmekymppinen miespari oli todella symppiksen oloinen ja samoin heidän vauvansa. Heidän kaltaisiaan nais- ja miespareja lisää kuvaruutuun. Päivi Räsäsen maalamat kauhukuvat homoista alkavat maistua tuollaisten esiintymisten jälkeen väljähtäneitä, ellei peräti typeriltä.

Miitta-täti-konsepti ei ole minulle avautunut muutamista yrityksistäni huolimatta. Johtuu varmasti tosikkomaisesta luonteestani, eli vika on minun. Tämä homokotivierailu menetteli tämän kerran. Hiukan jännitin miesparin puolesta. Tyylikkäästi he tilanteen hoitelivat omalta puoleltaan.
Tiedoksesi, että ko. "homopari" ei ole oikeasti pari. Eikä kumpikaan myöskään ole oikeasti homo.
Ja jos todella näyttelit toista homoa, miksi julkistaisit tällaisen tiedon juuri nyt?
  • 6 / 16
  • Scofield
  • 19.2.2011 11:45
Tästähän enää puuttuu se, että selviää, ettei pätkässä ollut lapsi ollutkaan lapsi :D
Heh :) Lapsi oli oikea, muttei kummankaan "homon". Googlen kautta löysin tän keskustelun ja ajattelin tulla korjaamaan asian oikean laidan.
Näin asiaan liittyen Miitta itse asiassa on täti, Tuomas Holopaisen nimittäin.
Näyttelitkö mielestäsi homoa liian hyvin, vai mikä sai sinut näkemään kaiken vaivan asian "oikean laidan" tuomiseksi esiin?
Homojen imago-ongelma ratkaistu - laitetaan heterot näyttelemään homoja niin Räsäsetkin heltyy! Sama toimii myös toistepäin, aika moni straight-actor on voittanut Tony Awardin...
"Jep jep kirjoitti: "Se, että mä näyttelin toista homoa :D"

Ja jos sä oikeesti oisit näytelly toista homoo, niin mikset sä voi kertoo sun oikeeta nimee? Netissähän kuka tahansa voi väittää olevansa mitä tahansa...
Public eye kirjoitti: "Näyttelitkö mielestäsi homoa liian hyvin, vai mikä sai sinut näkemään kaiken vaivan asian "oikean laidan" tuomiseksi esiin?"

Kukapa ei näkisi vaivaa maineensa puhdistamiseksi.
Hmm. Tästä nyt tuntuu tulevan jostain syystä isompi juttu, mitä luulin. Elkää ottako niin vakavasti :)

Ihan sama olisi ollut, jos olisin ollut vaikka poliisin roolissa ja olisin jostain löytänyt kirjoituksen, että fiksu poliisi / hölmösti käyttäytyvä poliisi tms. Olisin korjannut tuonkin asian, että ainakaan toistaiseksi en ole oikea poliisi :) Vaan kyseessä oli näytelty rooli.

Omaan roolisuoritukseeni en ota mitään kantaa. Harrastus pohjalta noita rooleja / avustajan hommia on tullut tehtyä, mukavaa hommaa.

Mutta joo, mä en ala tästä asiasta vääntää tämän enempää.

Hyvää lopputalven jatkoa kaikille! Niin sukupuoleen kuin seksuaaliseen suuntautumiseenkaan katsomatta :)
Suurin juttuhan tässä on oikeastaan se, että homo- ja heteromiestä ei erota toisistaa millään - paitsi rautakangella.
Katsoin tuon episodin uudelleen. Se vaikutti ensikatselua kiinnostavammalta, erityisesti nyt kun tiedämme jotakin lisää sen tekemisestä. Voin arvioida koko esitystä roolisuorituksina. Marko Luoma ja Tero Haapala ovat oletettavasti roolinimiä. Aika hyvin he roolinsa tekivät söpönä, hivenen ujona homoparina. "Pariskunnan" keskinäiset katsekontaktit olivat toimivia. Yhdessä kohdassa kiinnitti huomiota toisen miehen leveä haaraseisonta, kädet vielä leveästi lanteilla. Ei aito homomies seiso tuolla tavalla. ;) Kaikkineen pariskunta vaikutti aidolta homopariskunnalta. Juuri tällaisia pareja on todellisuudessakin olemassa.

Yksi tyylirikko löytyi episodista. Suomessa ei pidetä kohteliaana tapana ojentaa kättä tervehdykseen kynnyksen ylitse.