Ensimmäinen suomalainen "normihomo"mainos
No nyt tämäkin ihme on nähty!
Ensimmäinen suomalainen mainos, jossa homot eivät ole huvittava naurunkohde tai iänikuisia stereotypioita – vaan ihan normijannuja. Tästä iso kiitos Ingmanille ja mainostoimistolle.
Mainos, ja loppu 3, löytyy tuolta:
http://www.kingis.fi.Eiköhän tästä kulttuuriteosta kuulu antaa palkinto; tänä kesänä suositaan kingistä.
Itseäni jäi vähän ihmetyttämään, miksi tyttö/poikaparit menevät sisälle ja poika/poikapari luontoon... Puskaseksiä?
mä mietin samaa irokeesi.. hmm..
Puskaseksi poisluettuna, luultavasti juonellinen syy on se, että asunto, jonka ovelle päähenkilöpoika ilmestyi, on tytön ja tämän perheen. Miksi siis poikapari olis menossa sinne enää, nyt molempien jätettyä tytön? :P
Erikoinen mainos. Kundit oli kuitenkin kivannäkösii...
olipas hauska mainos!
Täytyy sanoa, että hyvä mainos. Asiallinen, ei retosteleva.
Hauska mainos. Kivannäköisiä kaikki, rouva myös. Ihmettelen vaan, mistä noin komeita ihmisiä haetaan .... :-)
Onpa hiukan moraalisesti arveluttava mainos...
1) Tyttö näkee puolialastoman pojan ja jättää poikaystävänsä siltä seisomalta.
2) Nainen näkee puolialastoman pojan, joka ikänsä puolesta voisi olla oma poika ja lankeaa heti. Toivottavasti on edes eronnut tai leski...
3) Poika näkee puolialastoman pojan ja jättää siltä seisomalta tyttöystävänsä. Vai olisiko tuo tyttö sen sisko...
No, seksillähän kyllä myydään vaikka mitä. Mä olen sitten vain niin vanhanaikainen, etten osaa pitää tuota mainosta hauskana.
Kun katsoo tätä maailmaa kaikkine kiemuroineen, ongelmineen sekä epäkohtineen, on tämä hauska provosoiva "pilapiirros" piristävä teos. Loukkaako Viivi ja Wagner, enkä minä hyväksy, että niin hieno porvarilehti myydään zoofiilisellä verukkeella, seksillä menee kaikki kaupaksi....
Suomalaiseksi mainokseksi oikein mukavan näköisiä ihmisiä, eikä mitään typerää räyhäämistä, kuten on paikallisessa mediassa usein tapana.
Luin jostain, että on olemassa 3 motivaation pääsyytä - valta, raha ja seksi. Ja jokaisella meistä on jonkinasteinen taipumus ainakin yhteen niistä. Jokainen mainos noudattaa tätä periaatetta.
Juu, ihan nokkelasti käsikirjoitettu ja toteutettuhan tuo on. Oikeasti en täysin hyväksy kenenkään kolmen käytöstä. Tämä nyt oli vain yksi näkökulma asiaan, kieltämättä ehkä hiukan vakava, onhan kyseessä kuitenkin vain mainos ;)
Olihan siinä mainoksessa silmänruokaa. Lisäksi "äiti-versiossa" taisi olla poikien välillä pientä silmäpeliä, joten sekin oli ihan kohtuullinen.
Jäätelönä Kingis on mun makuuni ehkä aavistuksen turhan makea puikko, vaikka muuten Ingmannin jäätelöistä pidänkin.
Kyllä Valion jädet on eniten mun makuuni. Ihana se uusi Lumoava lakritsi :) Nam!
Kivaa! Kingikselle pisteet.
Mutta oliko lady Mari Perankoski? Jos oli, lisäpisteet taattu.
Ovathan nuo hahmot miltei "normihomoja". Ehkä tuo mainos vielä hieman ruokkii stereotypiaa homojen hyvännäköisyydestä mutta se suotakoon anteeksi.
Valion jädejä ei enää ole, Valiojäätelön tuotokset ovat Nestlén. Ingman päätyi yrityskaupoissaan päinvastaiseen ratkaisuun ja myi muut paitsi jäätelönsä ulkomaille.
Olipas hauska. Sitä paljasta poikaa oli ilo katsella, mutta niin oli sitä takakireän pissiksen ahdistustakin. :D