Tänä aamuna heräsin ja ymmärsin olevani bi?

Hei vaan kaikki! Olen pitkän aikaa ollut ristiriidassa oman seksuaalisuuteni kanssa, ja koska asun valitettavasti hirveän suppeakatseisella alueella (alkaa Etelällä ja loppuu Pohjanmaahan), ei katukuvassa juuri näy tummaa, ei homoa, ei lesboa, ainakaan avoimesti. Tämä on harmittavaa ja jokseenkin pelottavaa, sillä itse en ole uskaltanut myöntää paikallisille ystävälleni mitään seksuaalisuuteen liittyvistä asioistani asenteiden vuoksi. Nyt löysin netistä nämä sivustot ja ajattelin, että täällä löydän hengenheimolaisia.
Olen siis täysi keltanokka näissä asioissa vielä, mutta kuten ironisesti otiskossanikin mainitsen, en ole vain herännyt "ahaa, olenkin bi" vaan jo pitkän aikaa kokenut, että miesten kanssa en koe itseäni kokonaiseksi henkisesti tai fyysisesti. Iältäni olen nuori ja kokemuksia juuri ei ole ja siksi tästä puhuminen onkin vaikeaa. Haluaisin saada jonkinlaista vinkkiä Teiltä viisaammilta ja kokeneimmilta, että miten päin minun pitäisi olla: en tiedä oletteko muut kanssaeläjät huomanneet, mutta ainakin täällä päin on ilmoilla ollut jonkinlaista "muoti-ilmiötä olla bi", tiedä sitten miksi, mutta tämäkin on saanut minut yhä enemmän piilottelemaan omaa suuntautumistani, sillä tunnen itseni jollain tasolla noloksi tai että minua ei oteta todesta, jos mainitsen asian. Olenko täysi pelkuri? Raukka? En häpeä itseäni, pelkään vain olla avoin. Ystäväni hyväksyisivät minut varmasti.

Äh, en minä tiedä mitä tässä pitäisi sanoa, olisi mukava löytää kohtalotovereita.
  • 2 / 5
  • Chagrin
  • 2.3.2010 8:30
Hei Tilinpäätös,

on aivan normaalia, että kaapista ulostuleminen pelottaa. Asian käsitteleminen tuntuu itselläsikin olevan vielä kesken, joten ei sinulla ole mitään kiirettä. Sulattele asiaa rauhassa itseksesi, ja kerro ystävillesi sitten, kun sinusta siltä tuntuu.

Itse tajusin pitäväni tytöistä 14-vuotiaana, ja tulin ulos kaapista kavereilleni melkein saman tien. Olin kuitenkin ehtinyt sulatella asiaa päässäni varovasti jo vuoden verran.

Älä pelkää pienen paikkakuntasi mietteitä. Sinussa ei ole mitään vikaa, ole vain oma itsesi. Ja mitä tuohon muotibisse-ilmiöön tulee, älä välitä siitäkään. Kyllä sinut tuntevat ihmiset tajuavat, ettet koe olevasi bi-seksuaali vain jonkun trendin vuoksi.

Onneksi olkoon itsesi löytämisestä ja tsemppiä!
  • 3 / 5
  • Keltsi
  • 11.3.2010 22:52
Hei!

Asun samantapaisella suppeakatseisella alueella, joten viestisi kolahti. Kuulun myöhäisiin heränneisiin, iältäni olen n. kolmekymmentä. Jäin miettimään ikääsi, oletko alle vai yli 20? Minä olen aina aavistanut oman suuntautumiseni ja lopulta sen hyväksynyt osana itseäni ja nyt osaan jo hymyillä asialle, vaikka olenkin yhtä lailla keltanokka. Sama muoti-ilmiö on saanut myös minut hämilleni joitakin kertoja. Kuitenkin ajattelen että ne, jotka käyttäytyvät "muoti-ilmiön mukaisesti" saattavat tuurilla olla kuten me tosissamme olevatkin. Itse olen ajatellut muoti-ilmiön myös helpottavaksi, koska sen turvin voi lähestyä naisia, jos ei muuta niin ainakin hauskanpidon merkeissä. Jos haet seurustelukumppania, niin asia on toki toinen. Elätkö nyt suhteessa? Toivon ettet koe kysymyksiäni tunkeilevaksi, haluaisin vain kuulla lisää.
  • 4 / 5
  • Snow-White
  • 26.3.2010 22:15
Mulla on käynyt jotenkin samankaltaisesti kuin mitä tossa otsikossa lukee. Sain tietää erään poikamaisen tytön, joka on hyvä ystäväni, olevani biseksuaali ja ihastuin häneen aivan silmittömästi. Menin sitten juovuspäissäni sen kertomaankin, mutta oli sanomattakin selvää ettei meidän jutustamme ikinä tulisi mitään. Olemme todella erilaisia, mutta silti hänessä jokin vetää aivan käsittämättömästi.

Tapahtuneen jälkeen olen kiinnittänyt huomiota ajatuksiini naisista.. Voisiko olla, etten oikeasti edes ole bisse.. Jotenkin vain "samaistunut" tuohon kaveriini? Hän on mielestäni kuin tosielämän L-koodin Shane - vetää kaikkia puoleensa.

Mitä mieltä olette? Tapahtumista on vuosi eivätkä tunteeni ole muuttuneet. Minulla ei ole kokemusta miesten eikä naisten kanssa seurustelusta.
  • 5 / 5
  • Sadekaari93
  • 27.10.2011 23:50
Mäkin tajusin ihan yhtäkkiä olevani bi,siinä vaiheessa kun tunsin kaveruutta vakavampia tunteita erästä tyttöä kohtaan yläasteikäisenä. Lähimmät ystävät tietää,sukulaiset tuskin