´Lesbo- ja homopusut´ telkkarissa

Maria Veitolan ja Kristiina Komulaisen keskinäinen suutelu muutama viikko sitten Venla-gaalassa pääsi lööppeihin. Kommenteissa kuultiin, ettei tällainen olisi "lapsille sopivaa", toisaalta kannustaviakin kommentteja on kuultu. Ei niin pitkän ajan päästä Ilkka Alanko ja Marco Hietala toistivat tempun Kuorosota-ohjelmassa.

Nämä temput olivat ns. valtaväestöön kuuluvien tempauksia - ja motiivina lienee kohun synnyttäminen.

Itse en oikein tiedä, onko tällaisesta enemmän hyötyä vai haittaa sateenkaarikansan asialle.
  • 2 / 5
  • Public eye
  • 23.2.2010 17:42
Oma spontaani reaktioni oli ainakin vastenmielisyys moista huomiontavoittelukeinoa vastaan. Näytti kuitenkin purevan mediassa oikein hyvin, medianäkyvyyttä ja palstamillimetrejä saatiin. Kuten tavallista, lehdistö kohisee ja uskottelee kansan tekevän samoin.

Vaikka en ole tutustunut aiheeseen kaupan kassalla näkökenttään väkisin tunkevia lööppejä ja etusivuja pitemmälle (Veitolan ja Komulaisen osalta), olettaisin lehdistön selventäneen, että kyseessä eivät sentään, luoja paratkoon, olleet "oikeat" lesbot.

Minusta kyseessä on häikäilemätön ratsastaminen muiden ihmisten todellisella seksuaali-identiteetillä, jonka leikisti omaksumista pidetään joissakin piireissä trendikkäänä ja jännittävänä. Samalla huolehditaan tietysti siitä, ettei oma heterous jää kenellekään epäselväksi.

Ilmiö edustanee samaa seksuaali-identiteettiturismia kuin homokapakoissa koikkelehtivat heterot.
  • 3 / 5
  • Pora-liike
  • 24.2.2010 10:09
Ai, eivätkö Veitola ja Komulainen olleetkaan oikeita lesboja?
Minulle ainakin näiden heteroseksuaalisuus jäi epäselväksi.
  • 4 / 5
  • Public eye
  • 24.2.2010 10:56
Jos ovat, pyörrän puheeni täydellisesti. Asiaan tarkemmin perehtyneet puhukoot suunsa puhtaaksi. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos antaa ymmärtää, pitää myös ymmärtää antaa.
  • 5 / 5
  • Kolmas kerta
  • 25.2.2010 0:21
Ja lauantain Putous-ohjelmassa yhdessä sketsissä Eero Ritalan ja Riku Niemisen hahmot suutelivat, samoin kuin sketsihahmokilpailussa Aku Hirviniemen "Marja" ja Ritalan "Jone" sekä juontaja Jaakko Saariluoma ja Niemisen hahmo "Kete" pussasivat.

Kaikki kolme suuteloa olivat mielestäni sopivan campia eikä niilä haettu otsikoita. Yleisö hurrasi ja itsekin hymyilin. Varmasti ne ärsyttikin joitain ja koska ohjelma on kuitenkin perheohjelma ja taatusti joku pieni Matti-Sabriina kysyi äiskältä ja iskältä että miksi noi pojat pussasivat toisiaan. Päivystävä kukkahattutätikin lienee ollut vaapukkaliköörin kaatamana tai salaa katsomassa Venla-gaalan suutelusessiota youtubesta, sillä otsikoita ei noussut.

Itse tykkään näistä huumorilla tehdyistä miessuuteloista, vaikka ne olisivat pikkuisen päälleliimattujakin. Olen nimittäin kyllästynyt siihen, että eräissä mediossa kahden naisen väkinäinenkin pusu on "kuuma lesbokohtaus" ja jokainen näyttelijätär joutuu produktion aikana jollain verukkeella näyttämään tissit kahdesti ja ahterinsa ainakin kerran. Niin että sitä taustaa vasten kotimaisia poikapusuja ja peittämätöntä ihoa alkaa ihan kaipaamaan.