Kokemuksia korkeakoulutuksen piiristä?

• 1 / 1
  • Tero Kankaanperä
  • 12.8.2009 10:55
Olen valmistelemassa yhdenvertaisuuskoulutusta vertaistuutoreille yliopistolla. Olen yrittänyt etsiä tutkimustietoa tai tarinoita seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien kokemuksista suomalaisissa yliopistoissa, korkeakouluissa ja ammattikorkeakouluissa, mutta näyttäisi siltä, että sitä ei juuri ole olemassa. Siispä kokeilen suorempaa lähestymistapaa aiheeseen: ]millaisia yhdenvertaisuus tai syrjintäkokemuksia sinulla on korkeakoulutuksesta?

Olen tietysti erityisesti kiinnostunut homojen, lesbojen, biseksuaalien, trans- ja intersukupuolisten, transvestiittien ja muiden seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien omista kokemuksista. Sekä kokemukset opiskelijana, että henkilökuntaan kuuluvana ovat tervetulleita. Kertomusten ei tarvitse rajoittua virallisissa yhteyksissä tapahtuneeseen vaan myös kaikenlaiset käytävillä, ainejärjestöjen/kiltojen ym. tapahtumissa ja muussa oheisohjelmassa tapahtunut kiinnostaa minua. Vaihtokokemuksetkin kelpaavat, mutta ymmärrettävistä syistä ulkomailla tai hyvin kauan sitten (ennen 80-lukua) saadut kokemukset ovat mielenkiintoisia lähinnä vertailukohtana.

En ole tekemässä tutkimusta missään muodossa vaan aion käyttää - luvallanne - kertomuksianne lyhyinä anonyymeinä tarinoina, lainauksina ja kommentteina koulutuksessa. Toivoisin teidän, arvoisat foorumin käyttäjät, jakavan kokemuksissanne riittäväksi katsomallanne tarkkuudelle koska (noin vuosi) ja missä (yliopisto/ammattikorkeakoulu ja kenties mikä niistä) kertomanne tapahtui. Voitte kirjoittaa kokemuksianne tähän ketjuun, minulle yksityisviestinä tai sähköpostina.