Moraalinen ongelma

  • 1 / 5
  • miimmu
  • 23.6.2009 15:04
Olen bi -tyttö ja seurustelen ihanan (hetero)miehen kanssa. Ongelmani on kuitenkin se, että nyt olen tavannut myös hienon naisen, joka kiinnostaa minua seksuaalisesti, mutta ei esimerkiksi siis emotionaalisesti niin, että haluaisin hänen kanssaan seurustella. Tiedän toki, että jos nyt menen ja teen jotain tämän naisen kanssa, niin se on kyllä pettämistä. Mutta toisaalta ajatus houkuttaa minua suunnattoman paljon, ja tiedän, että mieheltäni en voi saada samanlaista seksiä, kuin naisilta saa. En ole pitkään aikaan ollut naisen kanssa (yli kahteen vuoteen, eli koko aikana kun olen seurustellut mieheni kanssa). Nyt varsinkin, kun mieheni on pitkään ollut haluton työkiireiden takia, ajatus tästä naisesta alkaa tuntua ylivoimaiselta.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Entä miten ratkaisitte tilanteen?
  • 2 / 5
  • Kukkakeppi
  • 23.6.2009 17:15
Miten naisihastus suhtautuu sinuun? Siinäkin suunnassa saattaa olla moraalinen ongelma; tarkoitan jos hän on ihastunut sinuun myös emotionaalisesti ja kuvittelee liikoja. Toisaalta on omaa tyhmyyttä kun sotkeutuu varattuun.

Kysymys on pettääkö vai ei? Ihan sama tapahtuuko se miehen vai naisen kanssa.
  • 3 / 5
  • lydia vance
  • 23.6.2009 21:03
Samoilla linjoilla kuin Kukkakeppi, pettäminen on aina pettämistä, ei väliä kenen kanssa se tapahtuu. Itse olen yrittänyt ajatella vastaavassa tilanteessa onko näin vahvat ajatukset merkki jostain muusta kuin vain seksistä ja mihin suuntaan suhteeni on menossa kun vakavasti ajattelen tekeväni näin. Kokemukseni mukaan jonkinsortin ongelmia on aina kun toiset ihmiset hiipivät ajatuksiini...
  • 4 / 5
  • Kukkakeppi
  • 23.6.2009 22:03
Hm. Kai tuossa tilanteessa pitää yllätys yllätys miettiä mitä oikeasti haluaa -eritysesti ns. keskipitällä ja pitkällä tähtäimellä ja myös keskustella asiasta nykyisen puolison kanssa rehellisesti.

Ah miten helppoa on antaa ohjeita.
  • 5 / 5
  • lydia vance
  • 24.6.2009 9:31
Siinähän se huba onkin...:) Ohjeita on niin helppo jaella, mutta miten toimii itse vaikean tilanteen sattuessa? Ihan miten huvittaa, eikä ainakaan ohjeidensa mukaan! Minulle on käynyt elämän vaikeissa tilanteissa niin, että olen pyytänyt neuvoja mutta kuitenkin mielessäni on jo ratkaisu valmiina, jollakin tasolla. Ja sitten vaan haen "hyväksyntää" muilta. On jotenkin helpompi toimia, kun tietää, että joku muukin voi ajatella samoin.