Bi-curious versus bi?

  • 1 / 6
  • Nigribes
  • 21.6.2009 16:20
Tahtoisin mielipiteitänne ja kokemuksianne aiheesta, että milloin bi-curious muuttuu biksi? Vedetäänkö raja siihen onko ihminen ollut samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä? Itse olen 28-v. nainen ja olen kiinnostunut miesten lisäksi naisista. Kerran olen naisen kanssa suudellut ja toivonut, että juttu menisi pidemmälle. Näen tästä naisesta edelleen unta, joten ihastuminen taitaa olla selvä. Olemme kyllä molemmat varattuja, joten juttu ei varmaan voikaan mennä sen pidemmälle.

Olen miehen kanssa naimisissa, mutta mietin pitääkö mun pitää naisia kohtaan tuntemani tunteet kurissa vaan sen takia. Meillä ei oo yhteisiä lapsia, joten oon miettinyt, että tää ois oikea hetki tutustua naisiin lähemmin. Haluaisin tuntea naisen huulet omiani vasten, haluaisin hyväillä naisen rintoja, koskettaa varovasti, tuntea naisen lumon.

Haluaisin kuulla jos olette olleet vastaavanlaisessa tilanteessa ja miten ootte selviinneet. Lisäksi olisi mukavaa tietää mielipiteitänne tästä bi-curious/bi -asiasta.
  • 2 / 6
  • Kukkakeppi
  • 21.6.2009 20:05
Mun mielestä uteliaan määritelmä on just se, että homma kiinnostaa, mutta on kuin "trip to Norway" eli ei koskaan oikeasti toteudu koska on liian vaivalloista ja ei kiinnosta tarpeeksi. Jos ajatukset ja tunteet ovat jossain määrin hallitsevia ja "aina mielessä" niin sitten on "oikeasti" bi. Sitten homma menee ihan case by case miten sattuu tapaamaan sopivia naisia. Case esimerkkien lukeminen palstalta on ajoittain ihan viihdyttävää.
  • 3 / 6
  • merjami
  • 28.7.2009 19:20
Eikö bi-curious ole hetero, jota kiinnostaisi kokeilla seksiä saman sukupuolisen kanssa tai harrastaa toisinaan seksiä saman sukupuolisen ihmisen kanssa, mutta kiinnostus on pelkästään seksuaalista. Parisuhteessa ollaan vain vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Biseksuaali taas voi rakastua kumpaankin sukupuoleen ja voi olla parisuhteessa niin miehen kuin naisenkin kanssa. On moniavioisia joilla on mies- että naissuhde yhtaikaa ja on niitä jotka seurustelevat yhden ihmisen kanssa kerralla.

Juttele sen miehesi kanssa ja kerro hänelle, että sinulla on tällaisia tuntemuksia.
  • 4 / 6
  • fanfan
  • 31.7.2009 10:01
miksikäs sitten kutsutaan henkilöä, joka on homoseksuaali, ja vastakkainen sukupuoli kiinnostaa vain seksin merkeissä?
Straight-curious :D ?
No ei, en tiedä.

Oma ajatukseni tuohon alkup. kysymykseen on se, että curious (englannin sanasta 'utelias' , mikä vastaa jo melkein itsestään) on hetero jota uteliaisuudesta kiinnostaa oman sukupuolen edustajan kanssa kokeilu. Voi olla, että siinä tunteetkin käy kurkistamassa, mutta pääasiassa ajattelisin sen vain fyysisenä juttuna.
Kun taas bi on joku, joka voi ihastua/rakastua oman sukupuolensa edustajaan niin kuin lesbo/homo, ja yhtä lailla myös vastakkaisen sukupuolen edustajaan niin kuin hetero.
  • 6 / 6
  • ouT oF tHe bOx
  • 11.3.2011 17:34
Itsekin olen vähän samantapaisessa tilanteessa kuin Nigribes. Olen 27 v nainen ja jo viitisen vuotta olen tiedostanut että luultavasti tykkään (miten hölmö sana!) myös naisista. Aloin nähdä unia ja ajatus tuntui kiehtovalta myös valveilla ollessa. Seurustelin monta vuotta miehen kanssa, mutta nyt olen sinkku. "Käytännön kokemusta"ei ole lainkaan, valitettavasti, minulla ei ole koskaan ollut naisen kanssa mitään romanttista tai eroottista. Harvan miehenkään tosin, johtuen siitä että olen sairaalloisen ujo, sulkeutunut ja epäsosiaalinen ihminen enkä oikein aina uskaltaisi ryömiä kolostani esiin. Pari kertaa tosin nainen on osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, mikä on tuntunut hyvin hämmentävältä ja pelottavalta mutta samaan aikaan jotenkin yllättävän luontevalta ja ehdottomasti mukavalta!

Tämä asia ei ole minulle helppo koska meidän perheessä seksuaalisuuteen suhtauduttiin ylipäänsä aika vanhakantaisesti, ja vanhempieni mielestä homoseksuaalisuus on luonnovastaista ja ajatuksena vastenmielinen. Puhumattakaan että homo oli koulussa pahin mahdollinen haukkumasana... Omasta mielestäni järjellä ajatellen siinä ei todellakaan ole mitään väärää, mutta alitajuisesti on vaikeaa vapautua homofobisesta aivopesusta. Lisäksi olen hyvin epävarma itsestäni ja ulkonäöstäni, joten tälläiset neuroosien takia olen jättänyt kokeilut tekemättä, en siksi etteikö halua ja kiinnostusta olisi.

Tämä nyt ei ehkä suoraan liity tähän asiaan, mutta pukeutumiseni on mennyt koko ajan vähemmän naiselliseen suuntaan. Korkkareissa ja hameessa tunnen olevani kuin jossain naamiaisasussa, ja olen lopultakin antanut itselleni luvan pukeutua niin kuin oikeasti haluan eikä muiden mieliksi.