Pervot ja normaalit:YLE Radio 1 ti 23.6. klo 9.05

• 1 / 13
  • Ilvesheimo
  • 18.6.2009 8:20
Markku Heikkisen tiistaiaamun ohjelmassa puhutaan Pride-viikolla otsikolla Missä seksiä saa harrastaa. Markku tosin arveli keskustelun kääntyvän myös teemoihin Kuinka normaali pitää olla ja Kuinka pervo saa olla. Osallistun keskusteluun, mukana lisäksi ainakin yksi polyamoristi. Vaviskaa, uuskunnialliset konservatiivit.....
  • 2 / 13
  • Geschwitz
  • 22.6.2009 8:50
Paitsi että uuskunniallista konservatiivia taitaa olla vaikeata löytää ohjelmaan. Ehkä ne eivät uskalla tulla kaapista...
Voi hitsivitsi! Pölyamoria! Minulla flaksaa niin kovin harvoin, ettei ole koskaan tullut mietittyä mitä tapahtuisi jos olisi useampi kerralla....
Kukahan lähtee Polyhuiskaksi polyttamaan asenteita?
Minulla on yksi kokemus polyistä. Saavuinpa kerran helsinkiläiseen kahvilaan, jossa oli paljon minun tuttaviani paikalla. Kävi ilmi, että siellä, oli polyamoriatapaaminen.

Opetus 1: On suhteellisesti todennäköisempää tuntea polyamorinen kuin monogaaminen henkilö.

Kun meillä oli oman porukan kokous niin ei siitä meinannut tulla mitään kun polyamoriatapaaminen oli "pälä pälä" vieressä.

Opetus 2: Polyamoriassa ei saa suunvuoroa. Siksi he kokoontuvat kahvilaan puhumaan.
Uuskunnialliset konservatiivit ovat konservatiiviseen tapaan tuohon aikaan tekemässä työpaikalla töitä... :(
  • 6 / 13
  • Geschwitz
  • 22.6.2009 16:02
Minä perverssi yrittäjä päätin olla Ylessä enkä tekemässä töitä. Elälköön kapitalismi..
  • 8 / 13
  • Ilvesheimo
  • 23.6.2009 12:31
Ohi on. Provoilu jäi tosin aika vähiin, mutta säästyipähän patruunoita seuraavaankin kertaan....
  • 9 / 13
  • Ilvesheimo
  • 23.6.2009 14:18
..ja se seuraava kerta onkin jo huomenna Pinkkiruusun tilaisuudessa. Punavuoren ahven viideltä. Nyt olisi tulossa politiikkaa, jonne asti en tänä aamuna ehtinyt.
Kuka on pervo ja kuka on normaali? Pervoa käytetään melko vapaasti sekä seksuaali-että sukupuolivähemmistöjen piireissä. monet "pervot" kokevat kuitenkin olevansa "normaaleja" ja sairausluokituksiakin yritetään poistaa. Itse en ole koskaan ollut "normaal"i vaan aina silmiinpistävä ja joillekin outo. Päänmuotoni on huomiotaherättävän soikea. Hampaani olivat ulostyöntyvät ja koska olen todella aikaisin syntynyt keskonen muistutan hieman aasialaista joka näkyi voimakkaasti lapsena. Keskosista tulee joko pieniä tai tyhmiä sanottiin. Olen 196/100 ja huomattavan älykäs ja joskus jopa vittumainen.

Pervo tuli sanana käyttöön joskus takavuosina homojen keskuudessa. Joku taas suuttuu kun sanon homo enkä esim hintti joka on juuri hänen omaleimainen laatikkonsa. Työskentelin johonkin aikaan suutarina yhdessä butchlepakkokollegani kanssa. Olin vielä avioliitossa ja lähisuhteessa lapsiini. Me kutsuimme toisiamme yleensä pervoiksi ja vinoiksi. Siihen aikaan oli myös vallalla nimitys "heteronoloinen homo".. Suutarimimmi kutsuikin mua yleensä homonoloiseksi heteroksi vaikka tiesikin että olin tuohon aikaan ei-aktiivinen bisse. Itse käytän pervoa sanana kuvaamaan omaa fettariuttani ja sadomasokismiani.. Meillä molemmilla kuului työuniformuun nahalla peitetyt Leviksen 501 farkut, ruutupaita leikatuilla hihoilla että tatuoinnit näkyy, ketjulompsa hyvässä vyössä ja buutsit. Aika harva asiakas koskaan valitti työn laadusta tai valmistumisen aikataulusta. Useasti tuli myönteisiä kommentteja asusteistamme. Molemmilla oli välillä itsevalmistetut nahkaolkaimet yllä ja nahkaessut puukkokoteloineen olivat samaa sävyä- joskus innostuttiin jopa käyttämään rähinäremmiä duuniaikana varsinki jos oltiin menossa bileisiin tai johonkin sopivaan baariin työajan jälkeen.

Tänä päivänä nyt jo vuosien jälkeen noista ajoista olen tyytyväinen pervo edelleen. En puolusta enkä kiellä sairausluokitusten poistamista koska en ole koskaan pitänyt itseäni "normaalina" tai "taviksena" enkä itsekskeisenä narsistina ja itsenirakastajana halua leimasta luopua. Minua palvelee merkintä "monitahoinen seksuaalihäiriö". Se saaminut tuntemaan itseni yheisön jäseneksi. Liittyminen on tärkeää kaikille jotta ei tuntisi olevansa yksin!

Anteeksi suokaa taas offtopicista mutta musta tää sopii tähän.

the N
Löytyykö tuota ohjelmaa YLE:n Areenasta? Yritin sitä etsiä, mutta ilman tulosta. Muita Heikkisen ohjelmia kyllä löytyy.
Ohjelma näkyy tulevan uusintana la 27.6.klo23.03. Vähän huono aika, mutta kyllä se Arenaankin jossain vaiheessa ilmestyy.