Vappumarssilla sateenkaarilipun kanssa

Kun Pridessä marssin anarkistilipun kanssa niin lupasin sitten vastaavasti marssia vappumarssin sateenkaarilipun kanssa. Tänään lunastin lupaukseni.

Kaksi turistia halusi tulla kuvatuksi minun kanssani. Ensimmäinen oli ilmeisesti homo Venäjältä, siinä oli toinen nuori venäjänkielinen mies. Hän sitten kyseli minusta kaikenlaista henkilökohtaista, kuten sukupuolta. Vastasin kohteliaasti turistille. Sitten Esplanadilta käännyttäessä Unioninkadulle ilmeisesti ranskalainen heteromies halusi tulla kuvatuksi minun kanssani.
Rautatientorilla kuulin takaani: "Lesbo hiljaa !". Amnestyn HLBTI-ryhmän jäseniä näin ja niiden piti liittyä minun kanssani samaan blokkiin, mutta minnekähän jäivät.
Tuttu lesbopari tuli vastaan Unioninkadulla.
Huusin: "Sateenkaarikansannousukausi!" ja "Kulissit nurin, kaapit auki!".
Minä olin peräpäässä anarkistiporukan kanssa, joka piti pientä hajurakoa arkisteihin. Loppumatkan Siltasaaressa vanha homoaktivisti kantoi sateenkaarilippua minun kanssani. Erkanimme arkistiporukasta omillemme ja poliisi komensi meidät jalkakäytävälle. Anarkistien ja poliisin kanssa tuli vähän kahnausta, tässä vaiheessa olin jo jalkakäytävällä itse. Ruotsalainen näki lippuni ja sanoi "Greenpeace, jättebra!"

Ai niin, Senaatintorilla oli jotain jeesusjengiä, siinä huudin aivan erityisesti. Jeesusporukka oli jätellyt omia ilmoituksiaan kaupungille teipattuina ja revin yhden pois kulkueen edetessä. Yksi jäi havaitsematta ja takana kulkenut anarkisti repi sen minun puolestani.

Huomenna sitten sateenkaariliput tankoon, mihin tahansa lipputankoon, kaikkialla. Täytän 40 vuotta. Vallataan lipputangot anarkistisesti pois kansallisilta, etnisiltä ja kaupallisilta symboleilta meidän lipullemme.