Utrecht: Transseksuaali kiusattu lähtemään kodistaan

Utrecht: Transseksuaali kiusattu lähtemään kodistaan

Utrechtin (kaupunki n. 40 km Amsterdamista kaakkoon) kaupunginosa Zuilen on taas päässyt uutisiin. Siellä on taas kiusattu asukasta niin, että tämä on joutunut muuttamaan asunnostaan karkuun. Aikaisemmin marokkolaisten nuorukaisten kiusaamisen ja uhkailujen uhriksi joutui lesbopari.

Tällä kertaa uhrina on transseksuaali nainen joka muutti alueelle puoli vuotta sitten. Kuukausien ajan hän joutui marokkolaisten nuorten kiusaamisen uhriksi. Hänen asuntoaan heiteltiin kananmunilla ja kivillä. Uuden vuoden vaihteessa postiluukusta työnnettiin ilotulitteita ja talon seiniin kirjoitettiin herjoja.

Kuukausien kiusaamisen jälkeen mitta tuli täyteen kun naisen oveen oli raapustettu teksti: "Häivy täältä, iljetys!"

Nainen asui siskonsa naapurina tämän yläpuolella. Sisko asuu edelleen omassa asunnossaan. Koska sisko yritti pitää kiusantekijöitä kurissa on hän nyt joutunut kiusaamisen kohteeksi: hänen asuntonsa etupihan muuri on tuhottu ja takapihalla on pistetty bensakanisteri liekkeihin.

Kaupunginjohtaja Wolfsen sanoo, että tilanne on erittäin surullinen. Viime vuodesta lähtien hän on yrittänyt saada nuorisojoukkoa kuriin – ryhmään kuuluu yli kolmekymmentä pahantekijää. Alueelle on luvassa lisävoimia.

Linkki NOS:n (paikallinen Yle:n uutispalvelu) uutiseen, sivulla mukana myös video:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/4/11/110409_transseksuele_vrouw_weggepest_in_utrecht.html
Näin siis ns. suvaitsevaisessa Hollannissa. Ovatkohan marokkolaiset moraalinvartijat asialla?
Myönteistä kuitenkin, että kaupunginjohtaja pahoittelee asiaa ja ryhtyy toimiin. Suomessa väkivaltaa ei edes tunnusteta.

Edit: "Marokkaanse jongeren." Nepä ne.
  • 3 / 6
  • Mini-Mii
  • 13.4.2009 19:27
Mitäköhän on luvatut lisävoimat? YK:n rauhanturvajoukot? Vaikka olenkin suvaitsevainen ja lähimmäistä kunnioittamaan pyrkivä ja tahtova henkilö niin se että omassa synnyinmaassaan vieraiden tulijoiden hyökkäysten kohteeksi joutuva joutuu väistämään niin, sitä en hyväksy enkä ymmärrä. Vähemmistöillä on Euroopassa intiaanien kohtalot edessä ja koskee myöskin enemmistöä eli kantaväestöä. Jos ei millään osaa sopeutua eikä kotoutua ja sortuu jatkuvaan väkivaltaiseen käytökseen niin, pois EU:n alueelta ja pysyvästi. Onneksi Suomessa ei vielä toistaiseksi ole tämän luokan ongelmia, että kaadetaan poliisiautoja poltetaan taloja tuhotaan ja käydään joukolla ihmisten päälle. Mutta joillain alueilla liikutaan mielestäni jo rajoilla. Poris on ollut jo uhrina. Mä en, kun mulla on työyhteisön tuki ja enemmistön oppilaista myös maahanmuuttajataustaistenkin. Mulle ei vittuilla. mä saatan vittuilla takaisin. Tai sit mun oppilaat tekee sen mun puolesta. Mut on tää kummaa meininkiä. Kerran yks etiopialainen jätkä ei meidän koulusta tuli transuttelemaan ja ties mitä. Sai kuulla oppilailta et pidä pääs kiinni. Ainoa kerta kun on 10 vuoden aikana idässä kunnolla kilahtanut. Mut eipä jätkää enää näkyny. Mun puolesta lapset saattavat jopa suuttua. On kiva olla pidetty. Mäkin pidän mun oppilaista oli ne sit mistä tahansa. Mut en tiedä mikä muuttuu sit jos tämä Keski-Euroopan tauti leviää Suomeen? Joku voi viisaampana neuvoa mua ku mä olen vain mä. Turhaan jotkut Poristakin täällä haukkuu ku ei ite tiedä mistään mitään. On vain ne ylevät aatteet.

Mini
  • 4 / 6
  • Pora-liike
  • 13.4.2009 20:16
Luepas, Mini-Mii, mitä tapahtui kollegallesi Raumalla. Paskalakit veivät hänet pipolaan kun joku häirikkö teki hänestä väärennetyn ilmoituksen ja kaikki pitävät häntä friikkinä. Nyt siellä pallotellaan pystyykö hän jatkamaan opettajana lainkaan. Ilmeisesti oppilaiden vanhemmat ovat nousseet barrikadeille häntä vastaan.
  • 5 / 6
  • Mini-Mii
  • 13.4.2009 20:52
Niin, ja Kuopiossa kaupungin eniten ääniä kuntavaaleissa sai - Hetti jee......
  • 6 / 6
  • Pora-liike
  • 14.4.2009 6:24
...niin kuin Helsingissä aikoinaan Tony Halme.
On pakko ajatella, että jotkut äänestävät protestiksi.
Toisaalta, kuopiolaiset ovat aidosti tyytyväisiä Hettiin, jopa minun umpisuvaitsemattomat vanhempani. Hän on päässyt näyttämään kykynsä. Monelle sitä mahdollisuutta ei suoda. Tai sitten ei ole niitä kykyjä.