Valheellinen julkisuus

• 1 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 23.11.2008 11:08
Vaeltaja kertoo täällä toisaalla: "näyttelijä Lindsay Lohan ja tämän tyttöystävä Samantha Ronson riitelevät kuin kissa ja koira."

Katselen parhaillaan Eltonin 60-vuotisjuhlakonserttia, joka pidetiin New Yorkissa. Paikalle oli haalittu julkkiskaartin huippuja - crème de la crème. Heitä myös haastateltiin ohjelmaan. Eltonia ylistettiin suorastaan hyperlatiivein, kun superlatiivit on jo raiskattu loppuun. Mieheni totesi sarkastisesti, että puolet noista puhujista ovat todellisuudessa hymyileviä perkeleitä. Hehän kilpailevat raivokkaasti rajallisesta julkisuudesta kaikkien muiden julkkujen kanssa. Julkisuuskuvaa rakennetaan määrätietoisesti ja mielestäni pitkälti valheelle. Lindsay Lohanin perhe-elämän kaltaiset kuvaukset piilotetaan tarkasti tai ne lipsahtavat vahingossa julkisuuteen. Me hölmöt tavikset katselemme silmät ihastuksesta pyöreinä julkkisten muka loisteliasta elämää, johon emme itse ikinä yllä.

Olen joutunut sattumalta näkemään monta kertaa myös julkiselämän rumaa kääntöpuolta. Hajonneita parisuhteita, heitteille jätettyjä lapsia jne. Juuri nyt seuraan yhtä tällaista arvostetun "yhteiskunnan tukipilarin" elämän toista puolta, jonka seuraaminenkin aiheuttaa vatsanväänteitä. Niille, jotka siihen oikeasti joutuvat osallistumaan, se on helvettiä. Näkyville ei lasketa mitään. Kärsitään, koska todellisuus voisi vahingoittaa imagoa. Me tavikset uskomme kaiken olevan kaunista ja kunnossa.

Olen pahuksen kiukkuinen tästä valheellisesta imagopelistä. On todella kamala kohtalo olla julkkisperheen jäsen. Säälin kuninkaallisia, jotka eivät syntyperänsä vuoksi edes muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta pysty kävelemään julkkiselämästään pois.

Tunnen toki myös myönteisiä esimerkkejä, ihmisiä, perheitä, joiden julkinen kuva on oikea ja yksityiselämä kunnossa taustalla.
  • 2 / 2
  • Pora-liike
  • 26.3.2009 19:50
Minun ns. äitini on opettaja ja sain lapsena aina turpiini muilta lapsilta sen takia.