Henkka-uskonto

  • 1 / 1
  • deli
  • 18.11.2008 12:35
Kaikille Jumalan kieltäjille ja myös niille Jumalaa kieltämättömille, jotka ovat joskua turhautuneet väitellessään uskisten kanssa kopioin tähän ratkiriemukkaan tekstin. Sen on suomeksi laatinut Otto Mäkelä -niminen henkilö alunperin (kerettiläisen) pastorin, Jim Hugerin profetian pohjalta. Kaikki oikeudet pidätetään alkuperäisille kirjoittajille. Toivottavasti saan anteeksi melko pitkän copypastettamisen:

Tänä aamuna ovelleni koputettiin. Avatessani oven kohtasin siististi laitetun, hyvin pukeutuneen pariskunnan. Mies alkoi puhua ensin:

Johannes: "Hei! Olen Johannes, ja tämä on Meeri."
Meeri: "Hei! Olemme täällä kutsumassa sinua pussaamaan Henkan persettä kanssamme."
Minä: "Anteeksi?! Mistä oikein puhutte? Kuka on Henkka, ja miksi haluaisin pussata Hänen persettään?"
Johannes: "Jos pussaat Henkan persettä, Hän antaa sinulle miljoonan; ja jos et, Hän hakkaa sinut muussiksi."
Minä: "Mitä? Onko tämä jonkinlainen eriskummallinen alamaailman kiristystapa?"
Johannes: "Henkka on miljadööri-hyväntekijä. Henkka rakensi tämän kaupungin. Henkka omistaa tämän kaupungin. Hän voi tehdä mitä Hän haluaa, ja Hän haluaa antaa sinulle miljoonan, mutta ei voi tehdä sitä ennen kuin pussaat Hänen persettään."
Minä: "Tässä ei ole mitään järkeä. Miksi..."
Meeri: "Kuka olet epäilemään Henkan lahjaa? Etkö halua miljoonaa? Eikö se ole pienen pussaamisen arvoista?"
Minä: "Kenties, mikäli se on kunnon tarjous, mutta..."
Johannes: "Tule siis pussaaman Henkan persettä kanssamme."
Minä: "Pussaatteko Henkan persettä useinkin?"
Meeri: "Kyllä toki, kaiken aikaa..."
Minä: "Ja onko Hän antanut teille miljoonanne?"
Johannes: "Oikeastaan ei. Et saa rahojasi ennen kuin lähdet kaupungista."
Minä: "Miksi ette sitten lähde kaupungista heti?"
Meeri: "Et voi lähteä ennenkuin Henkka käskee sinua, tai et saa rahoja, ja Hän hakkaa sinut muussiksi."
Minä: "Tunnetko ketään joka pussasi Henkan persettä, lähti kaupungista, ja sai sen miljoonan?"
Johannes: "Äitini pussasi Henkan persettä vuosia. Hän lähti kaupungista viime vuonna, ja olen varma että hän sai rahat."
Minä: "Et ole puhunut äitisi kanssa sen jälkeen?"
Johannes: "Ei tietenkään, Henkka ei salli sitä."
Minä: "Mikä saa sinut arvelemaan että Hän todellakin antaa sinulle ne rahat mikäli et ole koskaan puhunut kenenkään kanssa joka olisi saanut ne?"
Meeri: "No, hän antaa sinulle vähän ennen kuin lähdet. Kenties saat palkankorotuksen, kenties voitat vähän lotossa, kenties vaan löydät satasen kadulta."
Minä: "Mitä tekemistä tuollaisella on Henkan kanssa?"
Johannes: "Henkalla on tiettyjä 'yhteyksiä'."
Minä: "Olen pahoillani, mutta tämä kuullostaa jonkinlaiselta eriskummalliselta huijaukselta."
Johannes: "Mutta on kyse miljoonasta, voitko todellakin ottaa riskin? Ja muista, mikäli et pussaa Henkan persettä, hän hakkaa sinut muussiksi."
Minä: "Mikäli voisin tavata Henkan, puhua Hänelle, saada yksityiskohdat suoraan Häneltä..."
Meeri: "Kukaan ei näe Henkkaa, kukaan ei puhu Henkalle."
Minä: "Miten sitten pussaatte Hänen persettään?"
Johannes: "Toisinaan vaan puhallamme lentosuukon, ja ajattelemme hänen persettään. Joskus pussaamme Karlin persettä ja hän välittää sen edelleen."
Minä: "Kuka on Karl?"
Meeri: "Meidän ystävämme. Hän opetti meille kaiken Henkan perseen pussaamisesta. Kaikki mitä meidän tarvitsi tehdä oli viedä hänet päivälliselle muutaman kerran."
Minä: "Ja te uskoitte hänen sanaansa kun hän kertoi että Henkka on olemassa, ja halusi että pussaatte Hänen persettään, ja että Henkka palkitsisi teidät?"
Johannes: "Ei toki! Karlilla on kirje jonka hän sai Henkalta vuosia sitten jossa koko homma selitettiin. Tässä on kopio; katso itse."

Karlin työpöydältä

1. Pussaa Henkan persettä ja Hän antaa sinulle miljoonan kun lähdet kaupungista.
2. Käytä alkoholia kohtuudella.
3. Hakkaa muusiksi ihmiset jotka eivät ole kaltaisiasi.
4. Syö oikein.
5. Henkka saneli tämän listan itse.
6. Kuu on vihreätä juustoa.
7. Kaikki mitä Henkka sanoo on oikein.
8. Pese kätesi käytyäsi vessassa.
9. Älä käytä alkoholia.
10. Syökää nakkinne sämpylöillä, ei mausteita.
11. Pussaa Henkan persettä tai Hän hakkaa sinut muusiksi.

Minä: "Tämä näyttäisi olevan kirjoitettu Karlin kirjepaperille."
Meeri: "Henkalla ei ollut paperia."
Minä: "Minulla on tunne että jos tarkistaisimme asian, huomaisimme että tämä on Karlin käsialaa."
Johannes: "Tietenkin, Henkka saneli sen."
Minä: "Luulin että sanoit ettei kukaan näe Henkkaa?"
Meeri: "Ei nyt, mutta vuosia sitten Hän puhui joillekin ihmisille."
Minä: "Luulin että sanoit Hänen olevan hyväntekijä. Minkä sortin hyväntekijä hakkaa ihmisiä muussiksi vain koska he ovat erilaisia kuin hän?"
Meeri: "Se on mitä Henkka haluaa, ja Henkka on aina oikeassa."
Minä: "Kuinka noin päättelet?"
Meeri: "Numero 7 sanoo 'Kaikki mitä Henkka sanoo on oikein.' Se riittää minulle!"
Minä: "Ehkäpä ystävänne Karl keksi kaiken tämän."
Johannes: "Ei varmasti! Numero 5 sanoo 'Henkka saneli tämän listan itse.' Sitäpaitsi, numero 2 sanoo 'Käytä alkoholia kohtuudella,' numero 4 sanoo 'Syö oikein,' ja numero 8 sanoo 'Pese kätesi käytyäsi vessassa.' Kaikki tietävät että nuo ovat oikein, siispä kaiken muunkin täytyy olla oikein."
Minä: "Mutta 9 sanoo 'Älä käytä alkoholia,' joka ei oikein sovi yhteen numeron 2 kanssa, ja 6 sanoo 'Kuu on vihreätä juustoa,' joka on selvästi väärin."
Johannes: "Numeroiden 9 ja 2 välillä ei ole ristiriitaa, 9 vaan selventää numeron 2. Ja mitä tulee numeroon 6, et ole koskaan ollut Kuussa, siispä et voi olla varma asiasta."
Minä: "Tiedemiehet ovat varsin selkeästi osoittaneet että Kuu on kiveä..."
Meeri: "Mutta he eivät tiedä onko kivi maasta, vai avaruudesta, siis se voisi yhtä hyvin olla vihreätä juustoa."
Minä: "En ole mikään asiantuntija, mutta tietääkseni teoriaa että Kuu olisi jotenkin Maan 'kaappaama' ei pidetä nykyään todennäköisenä. Sitäpaitsi, vaikkei tiedetä mistä Kuu on tullut ei se silti tee siitä juustoa."
Johannes: "Ha! Myönsit juuri että tiedemiehet tekevät virheitä, mutta tiedämme että Henkka on aina oikeassa!"
Minä: "Tiedämmekö?"
Meeri: "Tietenkin tiedämme, numero 5 sanoo niin."
Minä: "Sanot siis että Henkka on aina oikeassa koska lista sanoo niin, lista on oikeassa koska Henkka saneli sen, ja tiedämme että Henkka saneli sen koska listassa lukee niin. Tuo on kehäpäätelmä, yhtä hyvin voisi sanoa 'Henkka on oikeassa koska Hän sanoo että Hän on oikeassa.'"
Johannes: "Nyt alat tajuta! On niin palkitsevaa nähdä kun joku alkaa ymmärtää asioita Henkan tapaan."
Minä: "Mutta... äh, jääköön. Mikä tämä nakkijuttu on?"
Meeri: Punastuu.
Johannes: "Nakit, sämpylöissä, ei mausteita. Se on Henkan tapa. Kaikki muu on väärin."
Minä: "Entä jos minulla ei ole sämpylää?"
Johannes: "Ei sämpylää, ei nakkia. Nakki ilman sämpylää on väärin."
Minä: "Ei kurkkusalaattia? Ei sinappia?"
Meeri: Näyttää kerrassaan kauhistuneelta.
Johannes: Hän huutaa. "Ei ole mitään tarvetta tuonlaiseen kielenkäyttöön! Kaikenlaiset mausteet ovat väärin!"
Minä: "Iso kasa perunasalaattia jossa on pilkottuja nakkeja seassa olisi sitten aivan mahdoton ajatus?"
Meeri: Työntää sormet korviinsa. "En kuuntele tätä. La la la, la la, la la la."
Johannes: "Tuo on iljettävää. Vain jonkinlainen paheellinen poikkeava söisi tuollaista..."
Minä: "Se on hyvää! Syön sitä usein."
Meeri: Pyörtyy.
Johannes: Koppaa Meerin. "Jos olisin tiennyt että olet yksi noista en olisi tuhlannut aikaani. Kun Henkka hakkaa sinut muusiksi, olen siellä ja nauran laskiessani rahojani. Pussaan Henkan persettä puolestasi, senkin sämpylätön nakkeja leikkaava perunasalaatin syöjä."
Sanottuaan tämän, Johannes raahasi Meerin odottavaan autoon ja kaasutti pois.