Miehestä naiseksi papin piina

  • 1 / 18
  • betonicwater
  • 10.11.2008 15:02
Miksi Jumala teki virheen?; Herra koettelee uskoa?, Tai leikkii kaikkivaltiaan oikeudella?, Sopeutuu nykyaikaan?
Vai oliko pirulla sormensa pelissä?

Vääristikö Seta papin ajatusmaailmaa? Hänellä oli pieni ajatus joka kasvoi suureksi?

Tässäpä kysymyksiä uskonnollisessa hengessä, joita johtuu ajatuksiin lukiessani Iltalehteä papista joka on vaihtamassa sukupuoltaan Suomessa.
Perverssiä!

Jos ihminen kokee tarvetta lukea Iltalehteä tai ääritapauksissa halua osallistua lehden keskusteluun niin tällaisesta henkilösta ei voi sanoa muuta kuin että hänen psyko-sosiaalinen kehityksensä on todella pahasti häiriintynyt. Kyllä tässä on jonkinlaisen terapian paikka.

Tässä esimerkki Iltalehden lukijoiden pakkomielteestä erilaisiin sukupuolielimiin:
"tuskin herrasi ihan tätä tarkoitti ihmistä luodessaan,vai meinaatteko ,kun jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen,että sillä on sekä munat että klitoris ja taapertaa korkokengissä julistaen uskoa.ei ,ei hän tätä tarkoittanut ."
Armejassa kysyttiin ns. palikkatestissä, että "Tuntuuko siltä, että joskus vanne kiristäisi päätäsi?
Ren olis varmaan vastannu, että tuntuu.

Huumorintajun puute on aika ikävä mutta usein esiintyvä ominaisuus, jos se koskee itseä tai alueita jotka ovat kuolemanvakava paikka yksinkertaiselle sielulle.
Minkäs sille teet jos toinen asuu Mars planeetalla ja toinen Neptunuksessa. ;)

Minulla on mm. lievä lukihäiriö, mutta kestän kyllä vitsejä. En kulje nokka pystyssä kuin nirppanokka, prinsessa herkkä. Vitsit vaan naurattaa, oli ne sitten tökeröjä tai hyvin osuvia.
"Huumorintajun puute on aika ikävä mutta usein esiintyvä ominaisuus, jos se koskee itseä tai..."

betonicwaterin omien juttujen perusteella vaikuttaa siltä, että hän itse ei tunnistaisi huumoria vaikka se olisi kolmen tonnin painoinen norsu, joka seisoisi hänen jalkansa päällä ja norsun ajaja selittäisi eläimen olevan ihan kiltti eikä se ole tehnyt pahaa koskaan kenellekään. Huumori ei ole naurun asia vaan vakava juttu. Pelkästään vitsien kestäminen ei riitä vaan ne pitäisi myös ymmärtää ja edes ymmärtäminen ei auta, jos vika on viestissä eikä vastaanottajassa.

Ihan turha ylpeillä lukihäiriöllä ihan kuin olisit ainoa lukihäiriöinen mies tässä maailmassa. Ja sovitaan niin että minä olen Marssista, kun kerran oma nimenikin on johdettu roomalaisten sodanjumalan nimestä. Nimimerkki betonicwater voi olla vaikka Uranuksesta. Toteaa sarkastisesti hän.
Kuten omassa viestissäni (nro 2) käy ilmi niin luinhan minäkin sitä Iltalehteä. Miten muuten minä sen lainauksen lehden keskustelupalstalta olisin saanut.
  • 7 / 18
  • betonicwater
  • 11.11.2008 15:23
Sun pitäis ehkä käydä Trans tukipisteessä, voi olla kaivelemalla löytyy sisäinen nainen.
Ehkä siksi olet niin sarkastinen ja pikkumainen?
Tuntuu, kuin olisit niellyt virtahevon vaikka se oli pieni hyttynen joka lensi ja takertui kurkkuusi.
Hermoheikkona hiukka?
  • 8 / 18
  • betonicwater
  • 11.11.2008 15:24
Ehkä tämä keskustelu pitäis siirtää sekalaista otsikon alle?
Takaisin aiheeseen: Papilta menee työ ja joutuu, näin luulen, useamman viikon (kuukauden?) sairaslomalle. Tämän jälkeen tai aikana täytyy rakentaa elämä täysin uusiksi ja miettiä suhde entiseen työnantajaan sekä sen edustamaan jumalaan. Rankkaa. Voimia.
  • 10 / 18
  • betonicwater
  • 11.11.2008 16:09
Minäkin toivon papille voimia.

Voimaa päästä irti ahdistavasta uskosta, jonka on ominut lapsena kulttuurista.
Jos hänen vanhemmat ja yhteisö, johon hän syntyi olisi islamilainen, hän olisi Islamin hengellinen johtaja, jos hän olisi syntynyt intiaan, hän saattaisi olla guru tai joku muu yhtesönsä henkinen manipuloitsija.

Uskossa olevat, ovat olosuhteittensa uhreja.

Renille vielä kommenttina:

Ehkä epäkypsä, kehittymätön persoonallisuus tulee esiin uskossa olevilla Jumalasuhteessa.
Infantiili kehittymätön persoonallisuus on luonnollista suurimmalla osalla ihmiskuntaa.
Taivaassa on muka joku Isä, joka huolehtii sinusta, käskee, on valmis rankaisemaan tottelemattomuudesta. Rakastaa, mutta vain jos sinä uskot vapahtajaan, Jeesus Kristukseen.
Uskoon vapahtaja Jeesuksessa haluttomat joutuvat helvettiin, josta on paljon kuvauksia myös uudessa testamentissa. Näin uskossa olevat ajattelevat!
Kiristystä, oikeutettuja kansanmurhia, lapsellista uskoa auktoriteettiin joka valvoo sinua.

Luulen että ren saa ensin lähettää 90% miehistä ja naisista edelläni psykoterapiaan.
Turhaan hyökätä minua vastaan, joka en usko kaiken näkevään ja kuulevaan huoltajaan tämän maailman ulkopuolella, ja tai joka vaikuttaa myös tässä maailmassa, mutta mitään todisteita ei löydy.
Kakaroita ovat ihan jotkin toiset ihmiset, lähinnä nyt kohdennan väitteeni uskovaisiin yleensä.
Tunnustan toki, että uskonnoilla on monta hyvää syytä olla olemassa, koska mielikuvituksen voima on suuri, moni vaihtaa viinapullon Raamattuun ja olen vakuuttunut että parempi sanallinen mielen sekoitus ja huume, kuin kemiallinen humala.
Jos vaihtoehtoja on kaksi, parempi tosiaan olla infantiili seko uskossa, kuin kännipää sekoilija katuojassa.
Mutta kolmas vaihtoehto olisi ottaa vastuu itselleen, omasta käytöksestä ja luopua turhista haaveista ja Isä tai Äitilapsi-suhteesta irti kokonaan ja lopullisesti aikuisena.
Katolilaisessa uskossa on Äiti-"Huora" madonna, Luterilainen jumalsuhde on homompi. Miesvoittoinen.
Asiaa kommentoinut ja Imatran kirkkoherra Aallon kanssa keskusteluja käynyt piispa Voitto Huotari on antanut julkisuuteen mielenkiintoisen lausunnon: hänen on vaikea keksiä kirkon piiristä työtä, jossa kyseinen kirkkoherra ei olisi tekemisissä seurakuntalaisten kansa.

Tähän asti kirkko on viestinyt, että jokainen syntinen on tervetullut kirkkoon ja kristityn pitää rakastaa syntistä lähimmäistään, vaikka ei hyväksyisikään hänen tekojaan. Taitaa paljastua todellinen motiivi tässä lausunnossa.
Kirkolla on tilanne päällä.
Homotilanteesta mennään transpersoonaumpikujaan.
Sopeutuessaan nykymaailmaan, se joutuu yhä suurempiin vaikeuksiin laajentaessaan suvaitsevaisuuden piiriä.

Sit kaikenmaailman perverssiot leviää, laajenee ja perverssit keskustelevat Iltalehdissä asioista.
Minäkin perverssi menetän punaisen langan ja kadotan minuuteni kokonaan.
Riita syntyy väärinkäsityksistä...ja virhe eskaloituu.

Missä menee rajat synnissä, ja syntien teoissa.
Jeesus sanoi muuten yhdessä evankeliumissa, että naisista tehdään miehiä paratiisiin pääsyn tähden.
Muistan lukeneeni sen löydetyistä teksteistä, Qumranin kääröissä- Oliko se Judaksen evankelium
Nyt on sitten pappi joka tekee päinvastoin, miehestä naiseksi, se sotii myös kiellettyjä evankeliumeja vastaan.

Kaikki tämä on niin outoa.
peter kirjoitti: "Minä en enää edes ymmärrä mistä täällä tapellaan."

En minäkään. Ilmeisti betonicwater ja hänen Jeesus-niminen kaverinsa ovat riidoissa. Itse en tunne kumpaakaan.

No on minulla jonkinlainen käsitys "tappelun" syystä: betonicwater käsitti viestin nro 2 kirjaimellisesti eikä ymmärtänyt viestiin sisältyvää ironiaa.
Kyllästyttää tämä maailma ):

Tiedän yhden trans-ihmisen joka on pappi. En tunne häntä, mutta todennäköisesti hän on valmistunut ammattiinsa ennen sukupuolenkorjausprosessia. Ilmeisesti onnekseen!

Varmasti heitä on enemmänkin, eivätpä vaan menneisyytensä kipeyden vuoksi siitä pahemmin puhu, mikä on todella ymmärrettävää.
betonicwater kirjoitti: " johtuu ajatuksiin lukiessani Iltalehteä papista joka on vaihtamassa sukupuoltaan Suomessa."

Iltalehti on boikotissa, miksi luet sitä?
"Kakaroita ovat ihan jotkin toiset ihmiset, lähinnä nyt kohdennan väitteeni uskovaisiin yleensä."

Minusta tuntuu siltä kanssa. Halutaan, että Jumala taipuu uskovan tahtoon eikä uskova Jumalan tahtoon. Uskon pitäisi olla helppoa ja vaivatonta, sellaista kauppakeskususkovaisuutta, joka ei häiritse normaalielämää. Minusta tuntuu, että oikeaan uskoon kuuluu kriisit ja ahdistukset, ainakin Raamatun henkilöillä näitä hengellisiä kamppailuita on paljon.

Oma kriisini on melkoinen, jumalani on kerta kaikkiaan kuuromykkä minulle.