heterokaverit

eli millainen kaveriporukka, liikutteko enemmänkin pelkästään muiden lesbojen kaa vai onko esim. parhaat kaverinne täysin heteroita? Mulla ei ole lesboja kavereina, mutta onneks paras kaveri käy mun kanssa homobaareissa, vaikka on ainakin melkein hetero.. :D
Omat kaverini ovat kaikki valitettavasti heteroja, olisi kiva saada joku uusi ystävä jonka kanssa sitten mennä erinnäköisiin tapahtumiin ja käydä baareissa.
  • 3 / 25
  • kidakakash
  • 7.7.2008 22:40
Juu heteroitahan nuo.. Yhdyn edelliseen, olisi aivan loistavaa saada samanhenkisiä kavereita, mutta kun ei kahtaa vaan kävellä jonkun tytön luokse ja kysyä että oletko lesse tai bi :D
Heteromiehiä enimmäkseen. Sitten lesbo- ja bi-naisia. Yksi bi-mies. Sukulaisystävät ovat hetskunaisia, muuten niitä ei nykyiseen ystäväpiiriini juuri kuulu. Kokonaan puuttuvat näköjään vain homomiehet. (Sääli!)

Yllättävän monet hetsku(mies)kavereista ovat käyneet homobaareissa ja pyytävät välillä kanssaan sinne. Mielummin tykkään kuitenkin mennä sopivammassa seurassa(: Silloin kun baareissa yleensä käyn - muitakin tapaamispaikkoja on keksitty.
Suurin osa ystävistäni on heteronaisia. Sitten on muutama heteromies, yksi lesbo (joka itse asiassa on mun exä) ja yksi bi-nainen.

Voishan noita lesbo/bi-ystäviä enemmänkin olla..
  • 7 / 25
  • Pora-liike
  • 8.7.2008 17:44
Lesbo, bi ja transnaisia, ei yhtään miestä. Tuttavapiirissä miehiä on sitten enemmän. Yksi tuttavapiirin mies on järeä homofoobikko. Hän on muuten leppoisa kaveri, mutta mielipiteet ovat ihan sitä itseään. Ehkä hän on anaalisadisti, kiduttaa ihmisiä omalla anaalisuudellaan. ( http://akiharkonen.kokoomus.info/ )

Bit kirjoitti: "Yllättävän monet hetsku(mies)kavereista ovat käyneet homobaareissa ja pyytävät välillä kanssaan sinne."

Heteromiehet tunkevat nenänsä joka paikkaan! Sairasta!
  • 8 / 25
  • LyraSofia
  • 13.7.2008 21:10
Heteroita ovat kaikki ystävät tyynni. Tytöt ja pojat, naiset ja miehet. :-( Ilmeisesti olen sitä tyyppiä, joka polttaa sillat takanaan, kun ei edes joskus paremmin tuntemistanikaan lesbo- tai bi-naisista ole kukaan jäänyt ystäväksi. Tuttavia minulla kyllä kyseisistä piireistä on, muttei ainuttakaan oikeaa ystävää tai edes sellaista kaveria, jota voisi joskus huvikseen vaikka pyytää kaljalle. Sinänsä aika outoa, koska en kuitenkaan ole mistään hiljaisimmasta tai ujoimmasta päästä. Jotenkin on vain tuntunut, että sateenkaarenkirjaviin ystäväporukoihin on kauhean vaikeaa päästä sisälle, ellei ole tuntenut porukassa olevia ihmisiä vuosikaupalla tai seurustele vakituisesti jonkun heistä kanssa.
  • 9 / 25
  • Pora-liike
  • 14.7.2008 9:13
LyraSofia kirjoitti: " Jotenkin on vain tuntunut, että sateenkaarenkirjaviin ystäväporukoihin on kauhean vaikeaa päästä sisälle, ellei ole tuntenut porukassa olevia ihmisiä vuosikaupalla tai seurustele vakituisesti jonkun heistä kanssa."

Näin minustakin tuntui jossain vaiheessa, vaan eipä tunnu enää. Ilmeisesti olen ollut tarpeeksi pitkään esillä, ikään kuin tahra pöytäliinassa.
Heteroitahan nuo kaikki... Paitsi yksi lesbo, jota en vielä välttämättä tunne tarpeeksi hyvin ystäväksi, tosin se seikka varmaan vielä muuttuu syksyn aikana.
Ehkä tää on vähän vääristynyt otanta. :--) En tiedä, mutta veikkaan, että nimenomaan lesboilla, keillä EI ole sitä suurta lesboystäväporukkaa ympärillään, on suurempi tarve etsiytyä lepakkolaakson kaltaisiin paikkoihin edes sitten netissä, saadakseen edes täällä kokea yhteisyyttä toisten lesbojen kanssa. En sano, etteikö ainoallakaan täällä käyvällä olisi isoa ystävä- ja tuttavapiiriä LGBT-porukoissa, mutta ehkä prosentuaalinen osuus heistä on kuitenkin täällä pienempi kuin in real life.
Paras ystäväni on hetero-nainen, loput naispuoliset ystäväni/kaverini ovat myöskin heteroita tai bi-seksuaaleja, miespuoliset ystäväni ovat osa homo-, bi- ja heteroseksuaaleja.
Minun ystävistäni vain harva on hetero, heistäkin yksi on transvestiitti. Etupäässä bi-naisia ja lesboja, pari bi-miestä. Aikanaan kun kuvittelin olevani hetero itsekin, elin yhteisössä, jossa kaikkea muuta kuin heteroutta paheksuttiin syvästi. Kun jätin ne ympyrät taakseni, jäivät silloiset ystävänikin.

Olen löytänyt uusia, oikeasti hyviä ystäviä hlbt-ihmisten joukosta. Ihania, ajattelevia, lämpimiä ystäviä. Sellaisia ovat Pora-liike ja Bit, esimerkiksi :)
Minulla on tällä hetkellä oikeastaan ainoastaan heteroystäviä -miehiä ja naisia. Se on kuitenkin mielestäni erittäin ikävä epäkohta elämässäni.
Syynä tosin on se, etten osaa täällä Suomessa oikein vielä suhtautua paikalliseen homo-kulttuuriin (sikäli-mikäli sitä on) saatika yhteisöllisöityä. Muutin paikkakunnalle opiskelemaan vasta hiljattain vietettyäni vuoden Lontoossa. Siellä olin tarpeeksi onnekas saadakseni sekä homo-, lesbo-, että trans-ystäviä. Yllättävän moni ketjussa sanoi, ettei heillä ole tai eivät edes halua homo-ystäviä. Itse kuitenkin koen sen tärkeäksi, koska en esimerkiksi viitsisi millään raahata paikallisia hetero-kavereitani johonkin homo-iltamaan vain siksi, etten uskalla mennä yksin.
Joku (en muista kuka) mainitsi myös aiemmassa viestissä, että täällä forumilla varmaan kirjoitteleekin enemmän sellaisia henkilöitä, joiden "tosielämän" homokontaktit ovat vähissä. En itsekään varmaan olisi tänne hakeutunut ja ryhtynyt kirjoittamaan tätä viestiä ellen olisi kokenut ympäristöäni niin täydeksi heteroista että alkoi ahdistamaan.

*ihan vai selventääkseni -kun puhuin viestissäni homoista tarkoitin sekä miehiä ja naisia.
mulla on tosiaankin kaikenkarvainen kaveripiiri; monen ikäisiä n. 16-39-vuotiaita(itse joulukuussa 19v. bi), mies- ja naispuolisia, homoja, lesboja, bissejä, heteroita ja muutenkin omaleimaista porukkaa. musta on vaan hienoa että ei ole vain hblt-piireihin hukkunut,muttei myöskään yksin hetskujen ympäröimänä. ja kivaa kun nämä kaikki kaverini, oli kuka mitä oli, voivat tulla toimeen ja olla samoissa ympyröissä huolimatta siitä mitä kukin sattuu olemaan.:) tällaista toivoisi kaikille (kun on lukenut aikaisempia juttuja)
mulla ainakin on ihan sekalainen seurakunta noita kavereita ja ystäviä. htbl kansaa löytyy, heteroita ja kaikkee siltä väliltä ja ulkopuolelta ja ikäjakaumakin on tosi laaja. musta se on ainkin hyvä et on moniipuolinen kaveripiiri. Avartaa omaa ja muidenkin maailmaa.
Sama juttu kuin näköjään aika usealla - kaveripiirini koostuu heteroista. Toisinaan se vähän ahdistaa mua. Olen kylläkin vasta muuttanut opintojen takia pk-seudulle, joten olen tietysti iloinen että olen ylipäätään saanut ystäviä. Entisellä asuinpaikallani kavereina oli myös lesboja, niin nyt tuntuu vähän oudolta olla yksin tuossa mielessä.
Mulla koostuu kaveriporukka niin hetero-, homo- kuin bi-seksuaaleistakin. Mulla ei ole mitään ongelmaa olla heteroiden keskuudessa. Sateenkaarikavereideni kanssa tulee puhuttua tytöistä enemmän kun heterokavereiden, mutta ei muuten mitään eroa. Ei mua muutenkaan kiinnosta kenenkään seksuaalinen suuntautuminen, pääasia, että löytyy yhteistä muuten.
Meidän kaveriporukka on ihan L-koodista. Kukaan ei ole enää hetero. :D No ei, on meidän porukassa tietysti heteroitakin. Tunnen paljon lesboja ja biseksuaaleja vaikkei kaikki samoissa piireissä pyörikään, nyt kun nopeasti sormilla laskin niin tuli 23 kaveria tai melkein kaveria mieleen. Olen tosi tyytyväinen että piirit on tuollaiset, ei tarvi salailla itseään tai mitään. Ajattelen aina kavereiden kesken, että minulla on pokkaa puhua seksuaalisuudestani, mutta välillä ei kuitenkaan ole. Tänäänkin työkaveri kysyi että onko poikaystävää, eikä ollut sitten pokkaa sanoa muuta kuin ei, ja se nyt olikin ihan tavallinen vastaus. Mutta sitten se kyseli tarkemmin, että olenko kiinnostunut kenestäkään pojasta, olenko seurustellut paljon poikien kanssa ym. Vastailin vain eieiei ja yritin vaihtaa aihetta. Ärsyttää, että aina oletetaan heteroksi, vaikka se onkin ihan ymmärrettävää. Sanon kyllä jos joku suoraan kysyy, mutta se ei todellakaan ole ensimmäinen asia jonka tuon ilmi. Nuorille tulee kerrottua paljon helpommin kuin esim. yli kolmekymppisille.
Kaveriporukkani on tosi suppea; ja pelkästään heteroita. Kaikki hetsku-kaverit ovat kyllä ihan ok suuntautumiseni kanssa, samoin vanhemmat, mutta en oikein voi puhua kenenkään kanssa syvimmistä tunnoistani. Joku tuossa aiemmin mainitsikin, että täältä löytyisi enemmän porukkaa, jotka mahdollisesti eivät juurikaan hlbt-porukoita tunne. Olen todellakin yksi heistä, valitettavasti. Enkä tiedä, missä sateenkaari-porukkaan voisi edes tutustua, kun en oikein baareissa viihdy ja olen aika ujo tutustumaan.
Kukaan ei näytä kirjoittaneen tähän keskusteluun vähään aikaan, mutta mie rikon sen kierteen nyt. :)
Monien kaverit näyttäisivät olevan heteroita... Sama miulla. Parhaat kaverini olvat kaikki pesunkestäviä heteroita. Miulle tämä järjestely sopii hyvin... Olen "yksi jätkistä" ja sillä tavalla meillä on hauskaa. :)
Omaan kaveripiiriin kuuluu kolme bityttöä, kaksi heteroa ja kahden suuntautumista en itse asiassa edes tiedä. Toinen ainakin vielä
ns. etsii itseään.
Hmh, kaikkihan nuo taitaa heteroita olla. Aiempia viestejä kompaten, olis kyllä ihanan "vapauttavaa" jos olis lesbo/homokavereita, ainakin itellä tuntuu että vaikka tietää ystävien ja kavereiden olevan ihan ok seksuaalisen suuntautumiseni suhteen niin silti tuntuu aina jotenkin vähän epämukavalta jos se tulee esille...
Kaveriporukassa on tasajakauma heteroissa ja lesboissa, kolme kutakin :D Olihan se jännää tulla kaapista ulos kun silloin kaveriporukassa ei ollutkaan muita kuin heteroita, mutta alusta asti ovat olleet sinut suuntautumiseni kanssa ja lesbokaverit otettiin ilomielin mukaan porukkaan :)